Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
easygoing schreef:darwin schreef:We openen het ene gironummer na het andere, terwijl er hier in Nederland ook veel mensen onder de armoedegrens leven, maar schijnbaar als het in een ver arm land is , is het makkelijker om te geven dan voor mensen en dieren in ons eigen land.
Wat denk je dat de staat doet dan? Waar een groot deel van onze belastingcenten heen gaat?
Idd er is in nederland genoeg armoede waar heel dringend iets aan gedaan moet worden maar nee hoor wij moeten allemaal inleveren voor noodlijdende landen weet ik veel waar.
En buiten dat staan onze grenzen wagenwijd open voor "vluchtelingen".
Ninx schreef:Wendy1978 schreef:Heel selectief
Mijn schoonmoeder heeft er een hond vandaan
Goed om te horen, bedankt voor je reactie!

Ninx schreef:easygoing schreef:
Wat denk je dat de staat doet dan? Waar een groot deel van onze belastingcenten heen gaat?
Idd er is in nederland genoeg armoede waar heel dringend iets aan gedaan moet worden maar nee hoor wij moeten allemaal inleveren voor noodlijdende landen weet ik veel waar.
En buiten dat staan onze grenzen wagenwijd open voor "vluchtelingen".
Een groot deel van je belastingcenten gaat ook naar betere wegen, scholing, bejaarden... whatever.... en inderdaad naar mensen die het minder getroffen hebben.
In WO2 hebben wij veel profijt gehad van de steun van andere landen... ik vind het prima om elkaar die dienst te bewijzen.
Of gaat liefde voor mensen wel tot de grens?
Citaat:TS: even gewoon een vraag he, zonder je aan te vallen, maar wat zijn jóu ervaringen met deze stichtingen of heb je er alleen over gelezen?
randie schreef:Wij hadden eigenlijk ons oog laten vallen op een pup van een half jaar. En hebben contact gehad met de stichting maar onze haren gingen lichtelijk overeind staan van het contract. En daardoor zijn we research gaan doen en kwamen er een hele hoop slechte verhalen naar boven. Hierdoor hebben wij er vanaf gezien en zijn we selectief op zoek gegaan naar een bepaald ras met bepaalde eisen.
amyz schreef:Een mening baseren op 1 aanvaring vind ik nogal kort door de bocht.. Die mening mag je beslist hebben, dat spreekt voor zich, maar ga dan een ander daar niet mee lastig vallen. Althans, laat ik het zo stellen: maak een ander duidelijk dat jouw mening geldt voor een specifieke org..
Quellian schreef:Ik vind het overigens erg jammer dat dierenliefde voor veel mensen stopt bij de grens.
Valt me op dat dát wel goed onderbouwd moet worden, maar het hoeft blijkbaar niet onderbouwd te worden waarom we zo nodig dieren uit het buiteland moeten halen...
. Omdat ze zieliger zijn? Dus eigenlijk krijgen de buitelandse hondjes voorang omdat de NL-asielhonden het wel 'goed' hebben? Dat is pas krom 
Moet men zich voor het gerechtshof eerst bewijzen met argumenten voordat zoiets geaccepteerd wordt? Dat wordt toch ook niet gedaan als je voor een andere hond gaat (rashond/Nederlandse asielhond/). En ook daar zijn argumenten voor om het niet te doen, ik vraag een ander toch ook niet continu 'Noem dan eens een argument?' 'Hier zitten ook honden in het asiel?' dejavu schreef:Nikki, waarom moeten er zo nodig argumenten komen voor de keuze van een buitenlandse hond?Moet men zich voor het gerechtshof eerst bewijzen met argumenten voordat zoiets geaccepteerd wordt? Dat wordt toch ook niet gedaan als je voor een andere hond gaat (rashond/Nederlandse asielhond/). En ook daar zijn argumenten voor om het niet te doen, ik vraag een ander toch ook niet continu 'Noem dan eens een argument?' 'Hier zitten ook honden in het asiel?'
Nikki__ schreef:dejavu schreef:Nikki, waarom moeten er zo nodig argumenten komen voor de keuze van een buitenlandse hond?Moet men zich voor het gerechtshof eerst bewijzen met argumenten voordat zoiets geaccepteerd wordt? Dat wordt toch ook niet gedaan als je voor een andere hond gaat (rashond/Nederlandse asielhond/). En ook daar zijn argumenten voor om het niet te doen, ik vraag een ander toch ook niet continu 'Noem dan eens een argument?' 'Hier zitten ook honden in het asiel?'
Omdat de gene die géén voorstander zijn van het halen van een hond uit het buitelander wél met duizende argumenten moeten komen en zich moeten verantwoorden.
Dat is toch de omgekeerde wereld of wat? Worden er argumenten genoemd, zijn ze niet goed genoeg..
Ik weet wel dat als er een topic op BB wordt geopend over een bepaald ras met een veelvoorkomende aandoening, dan word je echt afgemaakt door een meute hier, omdat het generaliserend is en ga zo maar door. Andersom gebeurt nu hier en dat is allemaal oké ofzo. Echt, ik snap niet waarom mensen met een buitenlandse hond zo afgeranseld worden op Bokt. Citaat:@Quellian; maar is het nog wel echt dierenliefde? Er zullen er vast tussen zitten die het daar om doen, maar er zijn er ook zat die het doen omdat ze dan kunnen pronken 'ik heb een hond uit het Buitenland, goed hé??' Of stichtingen die veel geld verdienen met de hondjes uit het buiteland.
Nikki__ schreef:dejavu schreef:Nikki, waarom moeten er zo nodig argumenten komen voor de keuze van een buitenlandse hond?Moet men zich voor het gerechtshof eerst bewijzen met argumenten voordat zoiets geaccepteerd wordt? Dat wordt toch ook niet gedaan als je voor een andere hond gaat (rashond/Nederlandse asielhond/). En ook daar zijn argumenten voor om het niet te doen, ik vraag een ander toch ook niet continu 'Noem dan eens een argument?' 'Hier zitten ook honden in het asiel?'
Omdat de gene die géén voorstander zijn van het halen van een hond uit het buitelander wél met duizende argumenten moeten komen en zich moeten verantwoorden.
Dat is toch de omgekeerde wereld of wat? Worden er argumenten genoemd, zijn ze niet goed genoeg..
@Quellian; maar is het nog wel echt dierenliefde? Er zullen er vast tussen zitten die het daar om doen, maar er zijn er ook zat die het doen omdat ze dan kunnen pronken 'ik heb een hond uit het Buitenland, goed hé??' Of stichtingen die veel geld verdienen met de hondjes uit het buiteland.
@Spatter; Ik vind imo dat een rashond niet kunt vergelijken met een asielhond. Hoeveel stamboom honden komen er nu in het asiel? Dat is nog altijd minder dan het aantal buitelandse hondjes die in het NL-asiel komen.
Is het nog wel altijd een goed doordachte keus? Als je ziet hoeveel er op marktplaats staan, hoeveel er in de asielen in NL belanden?