Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jolliegirl schreef:Als jij een duif op de weg vind, ga je dan naar de dierenarts ermee?
Een hond,kat,zwaan begrijpelijk....
Maar bij mij ligt de grens toch wel bij eenden, duiven,vogeltjes...
Jolliegirl schreef:Creatas schreef:Wat ik me gisterenavond overigens ook nog bedacht, stel dat je iets gruwelijks aantreft, ik neem aan dat een beetje politieagent (die er wellicht sneller kan zijn dan een da of het dier naar da toe) er wel een kogel doorheen kan jagen? Of is dat teveel papiergeneuzel naderhand (omdat ze iedere kogel zo zwaar moeten verantwoorden ivm schietbeleid in NL)?
Politie mag dit niet doen.
Toen met die losgebroken stier heeft de politie toestemming moeten vragen om hem te mogen schieten...
Elke kogel moet verantwoord worden.
Bij grote dieren zou het fijn zijn als er gewoon slagers zijn die noodschietingen doen..
Maarja, dit komt nog niet veel voor.
Het is altijd gedonder met papierwerk.
Als ik een kalfje aanrij, mag ik deze niet doodmaken....Hier moet een bevoegde dierenarts voor komen.
kayacratzo : Ik vind een luchtbuks wel errug overdreven voor een jong musje....
Komop hey
anneM_Ajax schreef:Muizen, ratten en vogels 'help' ik idd. Paar dagen geleden nog een schop op het nekkie van een jonge vogel gezet. Maar alleen als ik zeker weet dat ze het niet redden.
In je verhaal van de kitten, poeh ik denk dat ik het wel zou doen, maar zal er wel bij staan huilen waarschijnlijk.
kayacratzo schreef:Jolliegirl schreef:
kayacratzo : Ik vind een luchtbuks wel errug overdreven voor een jong musje....
Komop hey
Liever een luchtbuks dan dat ik zn kop dr af moest halen of em moest vertrappen ofzo, dit was op dat moment toch wel de snelste oplossing