Kunnen jullie het? Dier uit zijn lijden verlossen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:02

wij kunnen hier in zo'n gevallen meteen bij de DA terecht...bv, laatst had mijn zus een doodziek wild konijn langs de weg gevonden, ze mocht meteen komen en hoefde zelfs niets te betalen :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:29

Jolliegirl schreef:
Als jij een duif op de weg vind, ga je dan naar de dierenarts ermee?

Een hond,kat,zwaan begrijpelijk....

Maar bij mij ligt de grens toch wel bij eenden, duiven,vogeltjes...

Ik heb zeer regelmatig duiven of merels naar de DA gebracht. Zit bij mij toch redelijk om de hoek. In een handdoekje wikkelen en dan op de fiets. Heb wel eens gehad dat ze onderweg dood gingen maargoed, dan heb je het toch geprobeerd.

Bij de DA hoef je (in mijn geval) overigens niet te betalen in deze gevallen. Veel vogels zijn ook gewoon weer opgeknapt (ze bellen me dan even). Zelf een vleermuisje weggebracht en later uitgezet!

Ieder dier is de moeite waard, maar dat is ook heel erg afhankelijk van tijdstip van de dag en afstand tot de DA. In the middle of nowhere zou ik ook eerder kiezen voor een vd manieren hier uit het topic..

sonrisa

Re: Kunnen jullie het? Dier uit zijn lijden verlossen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:40

Ik zou het denk ik ook niet kunnen, Gelukkig nog nooit meegemaakt.
en dat hoop ik ook zo te houden.
Mocht ik in z'n situatie komen zou ik denk het zelfde doen als TS het aan iemand anders vragen of naar de DA. Zou niet willen dat z'n diertje nog onnodig moet lijden.
Heb wel 1 keer een ekster samen met me vader gevangen die was gewond en kon niet meer vliegen maar was er nog niet zo erg aan toe dat het niet meer levensvatbaar was. Wij hebben de vogel toen gevangen en naar de vogelopvang gebracht.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:42

Als ik zou weten dat ik het zou kùnnen, in de zin van letterlijk de kracht en handigheid te hebben, dan moet het wanneer het nodig is. Maar aangezien ik sterk mijn twijfels heb daarover, zou ik het momenteel niet durven.

Ik denk wel dat als ik een half dode vogel op de baan zie, ik er zou over rijden zodat hij zeker dood is.

Verdrinken zou ik noooooit kunnen.

Ik probeer er overigens altijd een goed idee op over te houden waar er in de buurt een DA is zodat ik daar naartoe kan als het kan...

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:43

Ik kan het niet... Hond had laatst een mol in zijn bek... kreeg hem niet meteen uit zijn bek, dus was gehavend (intern) maar ik kon het beestje niet uit zijn lijden verlossen... Nu heeft het ook niet lang geduurd voor hij definitief dood was... (hield het in mijn handen).

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:49

Jolliegirl schreef:
Creatas schreef:
Wat ik me gisterenavond overigens ook nog bedacht, stel dat je iets gruwelijks aantreft, ik neem aan dat een beetje politieagent (die er wellicht sneller kan zijn dan een da of het dier naar da toe) er wel een kogel doorheen kan jagen? Of is dat teveel papiergeneuzel naderhand (omdat ze iedere kogel zo zwaar moeten verantwoorden ivm schietbeleid in NL)?

Politie mag dit niet doen.
Toen met die losgebroken stier heeft de politie toestemming moeten vragen om hem te mogen schieten...
Elke kogel moet verantwoord worden.

Bij grote dieren zou het fijn zijn als er gewoon slagers zijn die noodschietingen doen..
Maarja, dit komt nog niet veel voor.

Het is altijd gedonder met papierwerk.
Als ik een kalfje aanrij, mag ik deze niet doodmaken....Hier moet een bevoegde dierenarts voor komen.

kayacratzo : Ik vind een luchtbuks wel errug overdreven voor een jong musje....
Komop hey :=

Liever een luchtbuks dan dat ik zn kop dr af moest halen of em moest vertrappen ofzo, dit was op dat moment toch wel de snelste oplossing ;)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:53

Jolliegirl schreef:
Politie mag dit niet doen.
Toen met die losgebroken stier heeft de politie toestemming moeten vragen om hem te mogen schieten...
Elke kogel moet verantwoord worden.

Misschien iets voor de dierenpolitie? }:0

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 16:54

Muizen, ratten en vogels 'help' ik idd. Paar dagen geleden nog een schop op het nekkie van een jonge vogel gezet. Maar alleen als ik zeker weet dat ze het niet redden.

In je verhaal van de kitten, poeh ik denk dat ik het wel zou doen, maar zal er wel bij staan huilen waarschijnlijk.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:57

anneM_Ajax schreef:
Muizen, ratten en vogels 'help' ik idd. Paar dagen geleden nog een schop op het nekkie van een jonge vogel gezet. Maar alleen als ik zeker weet dat ze het niet redden.

In je verhaal van de kitten, poeh ik denk dat ik het wel zou doen, maar zal er wel bij staan huilen waarschijnlijk.

Dat heeft mijn pap en britt zelf ook gedaan, en iedereen die verder nog op stal was...
Net kwam dan weer de kat met een dode merel binnen (was al echt helemaal dood). Die durf ik dan wel te pakken en 'weg te gooien', maar dat durft de rest ook niet :')

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:59

kayacratzo schreef:
Jolliegirl schreef:

kayacratzo : Ik vind een luchtbuks wel errug overdreven voor een jong musje....
Komop hey :=

Liever een luchtbuks dan dat ik zn kop dr af moest halen of em moest vertrappen ofzo, dit was op dat moment toch wel de snelste oplossing ;)

Hm luchtbuks klinkt wat heftiger dan het is, die zou ik ook nog wel overwegen voor kleine diertjes. Verder ja, als ik n beest zonder gevaar op gebeten worden ed (zoals wilde rat of weet ik t) uit zn lijden kan verlossen als het moet, dan doe ik dat wel.

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 11:18

Ik zei altijd dat ik het niet zou kunnen.
Op het werk vraag ik het ook altijd aan collega's als een een muisje aan het doodgaan is.
Maar deze lente had mijn kat een jong vogeltje mee naar huis gesleept. In eerste instantie dacht ik dat het diertje al dood was maar toen ik dichterbij ging kijken zag ik dat hij crepeerde van de pijn en nog ademde. Ik was alleen.. Toen heb ik de schop gepakt en een einde aan zijn leven gemaakt. Ik moest ook heel erg hard huilen maar ik vond het wel zo eerlijk tegenover het vogeltje. Dat was voor mij de eerste keer en ook hopelijk de laatste keer.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:08

Brrr... ik krijg kippenvel van de openingspost. Kan me die paniek zo voorstellen, maar ik denk dat ik het ook niet zou kunnen. Ik vind het overigens knap als mensen het wel kunnen!

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:19

Ik kan het ook echt niet hoor!!
Er was laatst een spreeuw aangereden en die zat maar op de weg, je wist wel dat hij in shock raakte en het dus niet zou overleven zijn vleugel was ook stuk... Ik dacht jeetje wat moet ik nou! Ik was met trailer en paard.. Ik weer om gedraait ik die vogel gepakt en in de berm gelegd, ik dacht nee dat zit hij daar zo te lijden kan ik hem ook niet aan doen, dus ik weer terug gereden ik dacht al doe ik hem dan onder de band van de trailer voel ik niks... Dus ik wilde die vogel pakken ik dacht neeeee ik kan het niet, hij keek me echt zo aan en ik begon gewoon te janken... Ik heb hem weer terug gezet, toen kwam er een man langs op een fiets ik gevraagd of hij het misschien kon maar die kon het ook niet, dus heb hem in het gras gelegd en heb het daarbij gelaten... Vergeet het niet zo snel meer..

Laatst ook was een musje aangereden en te spartelen op de weg niemand deed wat en ik kon het niet aanzien, dus ik me auto aan de kant geparkeerd was er bijna komt en een bus aanrijden en die rijd hem zo plat voor me neus.. :( was wel zielig maar denk wel het beste want ik had er toch niks mee kunnen doen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:24

Wen en Jelle, ik heb echt kippevel van hoe je beschrijft wat het voor je vader betekende...en zeg nu zelf, is het niet geweldig dat iemand zoveel liefde kan voelen voor het dier en dan toch uit het lijden kan verlossen? Ik heb daar diep respect voor.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 11:58

Vorige week heb ik een mamma muis met jonkie gevonden in stal. Waarschijnlijk gif gegeten.
Mams was niet meer in staat te vluchten oid. En kind was aan het drinken. Oogjes net open denk ik. Kind ging op een gegeven moment aan de wandel.

Ik kon ze ook niet zo laten, maar ik kan ook niet de dieren uit hun lijden verlossen.
Dus ik met een emmer en 2 muizen het hele pad afgeweest of er iemand was die het wel kon.
Gelukkig was er een "held" die het kon.

Lukka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:15

Ik kan het opzich wel, iemand moet het toch doen aangezien m'n moeder het niet durft. Ik denk altijd maar: Het is beter voor het dier. Gelukkig zijn het meestal alleen kleine beesten die bij ons half dood in de tuin liggen, maar het blijft toch naar om te doen natuurlijk.

Vandaag had m'n kat weer een duif te pakken. Beest lag te lijden in een hoekje, en m'n kat bleef hem maar martelen :r. Mijn moeder wou de vogel gewoon laten liggen omdat ze hem niet uit zijn lijden durfde te verlossen, maar dat vond ik ook niet eerlijk tegenover die duif. Heb dus een steen gepakt en hem met volle kracht op de duif z'n kop gegooid, beestje was gelukkig in 1 keer dood...

Coony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:22

Op stal kwam de stalkat met een muis, ik hoorde het beestje piepen.
Tot de kat het muisje voor dood achterliet, ik ben gaan kijken of het wel echt dood was maar dat was hij helaas niet..
Ik pakte hem op maar hij zat onder het bloed en maakte rare stuiptrekkingen, ik heb hem op de grond gelegd keek de andere kant op en heb 2 keer hard getrapt zodat ik zeker wist dat hij dood was.
Ik vond het heel erg om te doen, maar dat beestje mocht gewoon geen minuut langer lijden..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:32

Ik zou het juist niet kunnen om het diertje te laten lijden. Lijkt me vreselijk om te moeten doen en hoop dat ik het nooit meemaak, maar ik zou het ook doen ja. Respect voor de mensen die het al eens hebben meegemaakt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:17

Een keer.
En ook nóóit meer :n .
Ik heb een duifje vermoord omdat hij in het water lag en ik kon hem er met geen mogelijkheid uithalen.
Hij was al ''bewusteloos'' , lag half onderwater en ik kon hem niet naar de kant toe slepen ofzo dus heb em met een stukje riet onderwater geduwd.
Voelde verschrikkelijk.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:20

Is trouwens niet helemaal waar wat ik zeg want ik heb een tropisch aquarium en als er een vis op sterven ligt dan zet ik deze altijd in de vriezer. Dat is de meest visvriendelijke manier om te sterven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:29

Nuage schreef:
Is trouwens niet helemaal waar wat ik zeg want ik heb een tropisch aquarium en als er een vis op sterven ligt dan zet ik deze altijd in de vriezer. Dat is de meest visvriendelijke manier om te sterven.

Doe ik hier ook met de guppen die niet meer te redden zijn, hebben ze geen last van :j

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:31

Wij kennen het helaas ook. Op vakantie zagen we een wilde rat liggen, wilde hem van dichtbij bekijken omdat ik dacht dat hij al dood was. heb zo mijn vreemde dingetjes Maar hij was dus nog in leven, ik kon het ook niet (ben hard naar het eind van de straat gerend met mijn handen op mijn oren :') ), uiteindelijk heeft mijn ma zijn nek gebroken. Niet de beste manier, maargoed, je gaat zo'n rat ook niet aanraken, wie weet wat voor ziektes hij heeft. Dus had ze de dichtstbijzijnde stok gepakt en op zijn nek gemikt. De 2e keer was het raak.. Erg vervelend, maar soms het beste wat je kunt doen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 18:37

gelukkig! ik ben niet de enige....
voor de autoband.... respect!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:13

Ik heb er ook vreselijk moeite mee.. :\ Laatst een egeltje voor de auto, "gelukkig" was die direct dood maar anders had vriendlief er wel nog een keer over heen moeten rijden van mij. :o
Hij heeft daar wat minder moeite mee.. Heeft tijdens zijn werk (politie) al meerdere reeën af moeten schieten die mank op de weg liepen... Ook wel eens buiten zijn werkgebied omdat andere collega's het niet kunnen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 22:34

*dubbelpost*