hond bijt jonge pup dood, en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:32

Sancha schreef:
Puur en alleen omdat tokkies dit ras nemen als pikverlenger.

jij praat alleen dingen die niet waar zijn .
genoeg normale mensen met normale honden .
er wordt ook te veel doorgefokt met dit soort honden .
worden ze ook niet beter van ,
en er kan altijd wat voorvallen dat ze zo worden .
zo ook mijn hond hij werdt aangevallen terwijl hij leuk woe spelen .
gevolg neus bijna eraf .
vanaf die tijd is hij gaan vernaderen .
ik had mischien wel hulp kunnen zoeken voor zijn gedrag na die tijd.
maar ik was zwanger en besloot het risico gewoon niet aan te gaan met een baby in huis.
ik heb geen ogen op alle plekken en om altijd bang te zijn nee .
dus koos voor me kind .
en gody is heel lief en luisterd goed maar alleen naar volwassenen .

Thirty

Re: hond bijt jonge pup dood, en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:33

Het is algemeen bekend dat tokkies liever met een staff (kruising) lopen dan met een teckel.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:33

Ik snap niet waarom het ras nu ineens verdedigd moet worden? In feite heeft het er helemaal niks mee van doen wat voor een ras de hond was. De hond spoort gewoon niet ongeacht welk ras het dier heeft.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:34

Sancha schreef:
Het is algemeen bekend dat tokkies liever met een staff (kruising) lopen dan met een teckel.

hahahahahhahahahaha je noemt mij een tokkie
ik heb een jackrussel en 2 chihuahua s lol

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:34

Sancha schreef:

dat wilde ik net zeggen , en dat die stafford los liep en uberhaubt de kans kreeg jouw hond aan te vallen zegt al genoeg over de eigenaren van die stafford gewoon onverantwoord.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-11 20:35

tjoppie schreef:
Ik snap niet waarom het ras nu ineens verdedigd moet worden? In feite heeft het er helemaal niks mee van doen wat voor een ras de hond was. De hond spoort gewoon niet ongeacht welk ras het dier heeft.

omdat er een paar mensen inpliceerden dat dit normaal gedrag was van dit ras ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:35

Kijk, hoeveel artsen in corduroy bandplooibroek zie je met zo'n hond?
Ik weet niet hoe het in jullie omgeving is... Maar in A'dam stad lopen voornamelijk 'wannabe gangstertjes' met zo'n hond.
Hier in 't Gooi is het heel trainingspakken, Nike air maxen, gouden kettingen en kwaaie koppen volk dat rondloopt met enge monsters die dreigen ofwel mijn hond ofwel mijn paard te verscheuren....

Het is leuk dat ook 'gewone' mensen voor dit ras lijken te kiezen, dat zullen de exemplaren zijn die goed terecht komen wellicht.
Maar over het algemeen is het afwachten totdat het mis gaat....

Als de rasvereniging 1 ding duidelijk maakt, dan is het wel dat eigenaren ZEER consequent, dagelijks, en met ferme hand moeten opvoeden... iedere dag weer.
Op een of andere manier zie ik dat niet 1, 2 , 3 gebeuren bij de meeste eigenaren.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:36

tjoppie schreef:

Je weet helemaal niet waarom de hond gebeten heeft, dus hoe kun je dan zeggen dat ie niet spoort? Iemand zal signalen gemist hebben, dat is heel spijtig natuurlijk....Maar dat maakt het niet de honds fout. Staffs staan bekend om hondagressie en daar dien je rekening mee te houden.

Het is wel heel jammer dat mensen Staffs nu afschilderen als monsters die alles maar grijpen wat ze kunnen. Wat pertinent niet waar is.

@ Ninx: klopt wat je zegt hoor. Het is zo jammer want het zijn zulke leuke honden <3
Laatst bijgewerkt door Thirty op 21-07-11 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:36

Ik wil er wel een chihuahua bij, en wedden dat die Ollie de baas is... ~~}>

Tjoppie, je hebt gelijk. Maar als ik lees dat Staffords afschildert worden als agressieve monsters, dan voel ik mij geroepen om er voor in de bres te springen. Want het is niet de hond, nee, het is de mens die dit aanricht.
En jammer genoeg is de hond daar de dupe van ( de RAD ).

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:37

trisca schreef:
tjoppie schreef:

Nou, de rasvereniging zegt toch ook dat na 1x de ruimte te hebben gegeven, de 'draak los is'?
Als ik het er zo eens op nalees moet je een soort Martin Gaus zijn die er een dagtaak van maakt de hond bezig te houden en te disciplineren....

unamie

Dit ras (en aanverwante rassen) in onervaren handen zijn levensgevaarlijk en zou daarom verboden moeten worden
Het is bekend dat 60 % van de vechthond eigenaren een crimineel zijn of een crimineel verleden hebben
Waarom mensen zo'een hond willen is mij een raadsel :x
Krijg je een antwoord: omdat ze zó lief zijn
Alsof "normale" honden niet lief zijn :+

Ts
Zou er geen familie kwestie van maken, dan heb je zo ruzie
Als ze de hond alleen nog buiten laten met een muilkorf kan er weinig gebeuren
Persoonlijk kreeg hij van mij enkele reis Dierenarts...

tjoppie

trisca schreef:
tjoppie schreef:

Ik heb toch echt het hele topic gelezen, maar dat heb ik niet gelezen.

Freggle_Edge

De hond zat dus in een voor hem vreemde omgeving opgesloten voor langere tijd in een bench.
Genoeg tijd dus om zich druk te maken.
Vervolgens staat er een vreemde voor de bench, staffs zijn dol op mensen dus daar zal hij alleen maar blij mee geweest zijn. Deurtje gaat open en er komt een opgefokte staff uit en er staat een pup van waarschijnlijk nog geen 2kg voor zijn neus....handig is anders...
Maar wat een nare ervaring moet dit voor de hele familie zijn zeg!
Het lijkt mij echt vreselijk om zo je hond gegrepen te zien worden.

Als staff eigenaar (of tokkie zoals sommige dan dus concuderen :+ ) durf ik mijn hand in het vuur te steken als het gaat om betrouwbaarheid richting kinderen.
Mijn zoon is opgegroeid met een staff. De eerste had zware artrose en dus veel pijn, toch deed hij nóóit lelijk tegen mijn (toen nog kleine) zoon. Ook onze katten waren heilig. Mijn huidige staff is gekomen toen mijn zoon net 3 jaar was. Kind en hond laat je imo nooit zonder toezicht in 1 ruimte, ongeacht het ras. Maar dat ze altijd veel lol samen hebben, dat is een feit. Ook onze katten zijn hem heilig. Alleen andere honden vind hij niet lollig. Ik zou hem dan ook nooit bij een ander in de schuur opsluiten en hem door een vreemde laten uitlaten. Zeker niet met andere honden erbij. ik vind dit dan ook een beetje een domme keuze van de eigenaar.

_blue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:38

Sancha schreef:
Oh dus volgens jou moet een hond het maar pikken om gepest en gepijnigd te worden en mag nooit een snauw geven? Het is niet de hond die fout zit. Jullie zijn fout geweest door niet voldoende op te letten.
Want dat doe je toch als je weet dat een kind een tic heeft om lekker hondje te pesten? Dan laat je die toch niet alleen samen?

heel triest maar dr is een pup doodgebeten, mischien even de openingspost lezen. als er een simpele correctie was uitgevoert had dit topic dr niet gestaan. een hond hoort geen pup dood te bijten ongeacht het ras maar van dit ras is het meer regel dan uitzondering.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:39

die qonsequentie is met name omdat de hond zo sterk is , de fouten die bijv. een JR dagelijks maakt hoefd de stafford maar 1 keer in zijn leven te maken en het is afgelopen.

MIjn broertje heeft een teckel en die bijt gewoon kleine kindjes in de handjes er gebeurd niets hij knauwt en het is klaar kindjes geschrokken en wat geleerd , maar als mijn staf in zo een handje zou knauwen dan hebben we eht wel over heel iets anders en dat is de reden waarom je zo verantwoord met deze dieren om moet gaan.

Thirty

Dat was een reactie op iemand anders, Seresta.

Ninx

Limonade schreef:
Ik wil er wel een chihuahua bij, en wedden dat die Ollie de baas is... ~~}>

Tjoppie, je hebt gelijk. Maar als ik lees dat Staffords afschildert worden als agressieve monsters, dan voel ik mij geroepen om er voor in de bres te springen. Want het is niet de hond, nee, het is de mens die dit aanricht.
En jammer genoeg is de hond daar de dupe van ( de RAD ).

Nou.... dat zit natuurlijk anders...
De hond is in aanleg 'vechtlustiger' dan een schapendoes... Het vraagt dus nogal wat van een eigenaar om het dier prettig en veilig te laten leven en derden niet te beschadigen.
In aanleg is dit ras ooit verzonnen om lekker mee te knokken, niet om asperges mee te rooien...

Limonade

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:40

Ninx schreef:
Nou, de rasvereniging zegt toch ook dat na 1x de ruimte te hebben gegeven, de 'draak los is'?
Als ik het er zo eens op nalees moet je een soort Martin Gaus zijn die er een dagtaak van maakt de hond bezig te houden en te disciplineren....

De rasvereniging? Dan ben ik wel benieuwd wie, en wanneer dit wordt geroepen. Ik ben lid van de ASTCH, wij hebben met regelmaat op shows gelopen, ik lees de vergaderingen, maar bovenstaande heb ik nog nóóit gehoord.

liberty22

unamie schreef:
Dit ras (en aanverwante rassen) in onervaren handen zijn levensgevaarlijk en zou daarom verboden moeten worden
Het is bekend dat 60 % van de vechthond eigenaren een crimineel zijn of een crimineel verleden hebben
Waarom mensen zo'een hond willen is mij een raadsel :x
Krijg je een antwoord: omdat ze zó lief zijn
Alsof "normale" honden niet lief zijn :+

Ts
Zou er geen familie kwestie van maken, dan heb je zo ruzie
Als ze de hond alleen nog buiten laten met een muilkorf kan er weinig gebeuren
Persoonlijk kreeg hij van mij enkele reis Dierenarts...

ze zijn echt super super mens gericht , meer als andere rassen , super geschikt om veel mee te sporten zolas fietsen zwemmen noem maar op.
supergeschikt bij paarden.

tjoppie

Sancha schreef:
tjoppie schreef:

Je weet helemaal niet waarom de hond gebeten heeft, dus hoe kun je dan zeggen dat ie niet spoort? Iemand zal signalen gemist hebben, dat is heel spijtig natuurlijk....Maar dat maakt het niet de honds fout. Staffs staan bekend om hondagressie en daar dien je rekening mee te houden.

Het is wel heel jammer dat mensen Staffs nu afschilderen als monsters die alles maar grijpen wat ze kunnen. Wat pertinent niet waar is.

@ Ninx: klopt wat je zegt hoor. Het is zo jammer want het zijn zulke leuke honden <3

Een hond welke een puppie doodbijt is gewoon niet helder in het koppie. Daar hoef je niet eens over te discuseren, iedereen met enig verstand van honden weet dat dit zo is.

Deze hond spoort niet, ongeacht het ras. In dit geval was het een stafford en zeggen mensen terecht dat de hond niet spoort, daarmee vallen ze niet de Staffords anzich aan.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:43

Omdat het als een tang op een varken slaat :P Ze zijn slim en leren juist snel, over het algemeen :)

@Tjoppie: Volwassen honden bijten zeker wel eens pups. Het is een mythe dat dat nooit gebeurt. Dat als eerste. Bovendien hoeft te Staff een mini pupje als in de OP maar op een verkeerde plek te raken en het is einde verhaal voor een pup. Juist omdat Staffs zo krachtig zijn.

Nee, die hond is voor mij zeker niet direct afgeschreven. Het is volgens mij meer een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:43

liberty22 schreef:
ze zijn echt super super mens gericht , meer als andere rassen , super geschikt om veel mee te sporten zolas fietsen zwemmen noem maar op.
supergeschikt bij paarden.

Het zijn en blijven ten alle tijden VECHTHONDEN
Dat kun je blijven ontkennen maar het is gewoon een FEIT
Als ze bijten zijn ze meteen dodelijk want de kaak gaat "op slot"
Dat hebben andere rassen niet

Collie zijn ook mensgericht en zijn ook supergeschikt voor veel hondensporten..

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 20:44

Limonade schreef:
Ninx schreef:

De rasvereniging? Dan ben ik wel benieuwd wie, en wanneer dit wordt geroepen. Ik ben lid van de ASTCH, wij hebben met regelmaat op shows gelopen, ik lees de vergaderingen, maar bovenstaande heb ik nog nóóit gehoord.

Tegenover andere honden is hij in het algemeen dominant en intolerant.

Het is deze onverschilligheid voor pijn, die ze zulke ongeëvenaarde vechthonden maakt.

Degene, die een Stafford als huishond wil, maar verwacht dat hij de hond vrij los kan laten lopen en voor zichzelf te laten zorgen, zal zijn keuze weldra betreuren. Ik heb er gekend, die los op straat liepen en zo'n twee of drie jaar met andere honden omgingen. Maar vroeg of laat raken ze gewond in het spel, of worden betrokken in andermans vechtpartijen en plotseling beseffen zij wat een pret ze gemist hebben.

Dit zegt de rasvereniging, waar jij lid van bent.

liberty22

je zegt zomaar wat heen , ze hebben geen kaakslot zijn geen vechthonden en de collie is minder mensgericht als de stafford en als je het ras zou kennen riep je dit ook allemaal niet
en jullie zijn gewoon niet geschikt voor powerdogs maakt geen reet uit , wij vinden van ons zelf van wel omdat wij rekening willen houden met de hond omdat het zoveel andere vreselijk speciale rastypische kenmerken heeft dan weegt de voorzichtigheid die je met deze hond buiten je erf moet hebben niet tegen op.
Laatst bijgewerkt door liberty22 op 21-07-11 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirty

Nee, het zijn GEZINShonden. De kaak gaat niet op slot. En dodelijk is een beet ook niet.