Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
soesita schreef:Ja, ik dacht zelf ook meteen aan de distelvink, ook door het gedrag. Maar op de internetfoto's zie ik echt veel meer rood aan het kopje. Die bij mij in de tuin hat enkel zo'n klein vlekje bovenop dat je enkel kon zien als hij zijn hoofdje boog. Dus twijfel ik. Ook omdat ik echt in de verste verte geen geel heb gezien. Maar ik heb het diertje enkel zien zitten en niet zien opvliegen dus daar kan ik geen uitsluitsel over geven.
Een heel leuk opvallend vogeltje was het zeker wel.![]()
@ anneliesdj: In mijn herinnering is het echt zwart wit, met name op de zijkanten (vleugels) en het ruggetje eerder grijs.
Edit: ik heb net nog een keer wat plaatjes van de distelvink gekeken en de kleuren kloppen echt niet met mijn herinnering.Veel te veel bruin, geel en rood. Ik blijf bij zwart, wit grijs + klein rood kroontje (niet aan de keel en de wangen!). Wel hetzelfde type.
Ragebol1977 schreef:Adil, ik denk dat de Oehoe werkgroep twente ook heel benieuwd is naar jouw Oehoe, als je even googled kan je het mailadres wel vinden. Ze zullen vast blij zijn met je waarneming.
stef schreef:Zagen gister een grote roofvogel vliegen die we eigenlijk niet konden plaatsen, nu zie ik op waarneming dat er in de regio een rode wouw is gezien en de foto' 's lijken er ook we op. Gaaf! Eens zien of we die op de foto kunnen krijgen