Marit1991 schreef:heey. Wij hebben een hond, en op vakantie gaat hij bijna altijd mee, en wij gaan echt bijna nooit een dagje of een weekendje weg. En als het bij ons echt niet anders kan wil iemand van de familie altijd wel op hem passen, maar dat is echt een uitzondering. Maar het kost echt ongeloofelijk veel tijd, zeker op het begin, en ik zou het niet doen als je ouders er niet achter staan. Zeker met een puppy moet je hem nog opvoeden, zindelijk maken en echt heel veel aandacht geven. Die hebben ook nog echt heel veel beweging nodig. Toen mijn hond nog klein was werd hij altijd een blokje om 6 uur 's ochtends gedaan, dan om 10 uur een eind lopen (ong. een uur) Dan om 1 uur nog een blokje. Om 4 uur weer een eind. dan om 7 uur een blokje, en om 11 uur nog een half uurtje lopen. Dit is echt bijna niet te doen in je eentje, zeker niet als je straks weer naar school moet. Als ze ouder worden (meestal jaar of 6) hoef je natuurlijk wel iets minder te lopen..., maar dan toch. Van het geld zou misschien wel lukken als je een gezonde hond hebt die nooit iets krijgt. Maar stel je voor als na een jaartje merkt dat je hond een zwakke huid heeft en daarom steeds medicijnen nodig heeft, dan haal je het niet meer. Daarbij komt wel dat labradors en golden retrievers best wel veel eten nodig hebben (meer dan een kleine hond), en stel er blijkt dat die van jou heel duur voer nodig heeft, dan heb je ook een probleem. Ook kunnen deze honden best wel druk zijn, en omdat ze ook zo groot zijn moet je ze echt goed kunnen opvoeden. Dus dan raad ik je ook aan om op een curcus te gaan, maar dit kost ook wel weer geld en tijd. Dus ik zou het je afraden als je ouders er niet volledig achter staan. Maar daarintegen als je je ouders ooit nog over weet te halen, en hun willen er net zo veel geld en tijd insteken...
Ik zal het zo zeggen, ik heb er nooit spijt van gehad dat wij een hond hebben genomen!
veel succes ermee
ben ik het helemaal mee eens!