kan ik hond kopen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 15:19

peugotje schreef:
maar dan nog zit er wel een verschil of je nu 14 bent of 31...
op de 31ste heb je meestal wel de middelen om een dier goed te kunnen verzorgen.

en kleedgeld is niet slim hoor. je moet ook wel kleren hebben...en beltegoed, schoolspullen etc...

maar ik snap het wel, alleen is het bij mij toen bij een goudvis gebleven (en ja, die zijn behoorlijk mishandeld en verwaarloost eigenlijk, dus ben blij dat het geen hond én paard was)

Van het kleedgeld hoef ik geen jas, schoene,bikini's,sportspullen(zoals rijbroek of gymbroek shirt) te kopen.
Maar eigenlijk alleen maar als ik een keer een leuk jurkje of shirtje zie ofzo.
beltegoed hoef ik ook niet te kopen(heb abbonement die me ouders betalen), schoolspullen hoef ik ook niet te kopen daarvan.
Per maand heb ik eigenlijk wel 100 euro over.
(best verwend eigenlijk :o )

Rennie89

Re: kan ik hond kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:24

maar het is dus al 100% zeker dat je voor die pup van de DA gaat

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:32

heb het topic half doorgelezen, wat ik er van moet denken tjsa..
volgensmij heb je ook geen idee hoeveel tijd een pup je gaat kosten, ook aan puppy cursus gedacht? dat gaat ook geld kosten, en als je een puppy niet goed opvoedt heb je er de rest van zijn leven ongeveer nog last van..
vind 80 euro per maand ook een beetje weinig, geloof echt wel dat je het heel graag wilt!
maar het moet wel elke dag weer..
heb je al aan een herplaatser gedacht? een wat oudere (vanaf 1 jaar bv) die een nieuw tehuis zoekt en die al wel goed is opgevoegd?
wens je er wel veel plezier mee en succes.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 15:34

lifaya schreef:
maar het is dus al 100% zeker dat je voor die pup van de DA gaat

Nee, ik heb er een nachtje over geslapen en idd het is niet verstandig (ookal wil ik het zo graag)
Maar als ik zo'n schattig diertje zie dan wil ik hem gewoon zo graag dat ik niet meer verstandig nadenk.

Heel veel mensen begrepen dat ik graag mijn andere dieren dood wilde voor de hond maar dat was echt niet zo bedoeld!
Ik houd van m'n beestjes <3
En ben echt helemaal niet slecht tegen ze(alleen maar te lief)
Ik verwaarloos ze ook niet, (anders zouden ze ook niet zo oud worden)

Ik was wel nog een beetje opzoek naar een leuk honje en vond het markiesje ook wel leuk.
Ik vind dat ik hem wel kan kopen maar dat hij dan op sommige dagen te lang alleen thuis zit.
Zou het dan die dagen kunnen dat de uitlaatservice hem een uur uitlaten?
Wees niet bang, ik ga hem niet kopen hoor maar misschien voor later.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:36

Waarom ga je niet eens kijken bij een asiel in de buurt? Mensen daar kunnen je ook een hoop vertellen en dan kunnen jullie samen kijken welke hond evt geschikt zou zijn in jouw situatie :)

Puppies zijn leuk maar ik blijf erbij dat in jullie situatie een volwassen hond gewoon wijzer is..

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:37

IMJ schreef:
HalloDan schreef:

Leuk voor je hond als je volle dagen werkt zeg....Dat zou wat mij betreft per wet verboden mogen worden tezij je hond een aantal uur met een HUS mee geeft of daycare regelt. Een hond is een roedeldier en niet gemaakt om hele dagen alleen tenzij en dan heb ik nog geeneens over zijn behoefte dus heel de dag op moeten houden.
Dan is de TS in elk geval beter bezig en kijkt eerst of het wel mogelijk is in haar positie.

Heb ik ook moeite mee eerlijk gezegd.
Mijn hond is max 7 uur alleen (en dat is misschien 2 x in de week) en eerlijk gezegd vind ik dat al lang dus vraag ik iemand hem tussendoor even een plas te laten doen.
's Morgens is ie dan al mee geweest naar de polder om daar te wandelen en met de bal te spelen.

Tja, ik werk ook fulltime, en mijn hond is dan ook alleen thuis. Dit was niet zo gepland toen ik hem kocht - ik woonde toen samen en werkte wisseldiensten - maar het is nu eenmaal zo gelopen. Mijn hond kan dit prima. Hij heeft genoeg speelgoed liggen, kan in alle kamers en kan zelf kiezen of hij buiten gaat of niet (hondenluik). Als ik thuis ben gaat hij overal mee naartoe, ook naar de paarden, waar hij zich enorm uitleeft. Aan de reacties van mijn hond kan ik zien dat hij écht niet ongelukkig is.
Wel komt er binnenkort een vriendje bij, zodat hij toch contact heeft met een soortgenootje.
Ik geloof dat hij hier nog meer aan zal hebben dan aan mij als ik thuis ben.
"Verbieden" van een hond te houden als je fulltime werkt kan ik me niet achter scharen. Wel moet je roeien met de riemen die je hebt en dit goed doordacht doen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:39

joytje333 schreef:
MerelxG_R schreef:
Ik vond het ook heel leuk om honden van andere uit te laten. Alleen was dat geen 6 keer per dag en alleen als het mij uitkwam.

3 keer per dag uitlaten vind ik persoonlijk te weinig. Zeker 's avonds voordat de laatste naar bed gaat zou het wel fijn zijn als de hond er dan nog even uit komt. En je kunt wel zeggen dat jij er voor gaat zorgen ed, maar het komt áltijd aan op je ouders. Wie moet hem uitlaten als jij naar school bent? Juist ja.. je ouders. Wie laat hem 's avonds laat uit? Je ouders.. Wie laat hem uit als jij het te druk hebt met school werk? Je ouders.. Ik heb ook altijd geroepen dat ik de onze wel zou uitlaten, maar uiteindelijk zijn het mijn ouders die er het meeste mee wandelen.

Je kunt nooit meer zomaar de deur achter je dicht trekken, want er moet altijd iets geregeld worden voor de hond. Als wij dagjes weg gaan, dan laten de buren hem uit, maar zo zit misschien niet met jou buren. Je kunt niet uren wegblijven op bijvoorbeeld feestjes want de hond met uit. Overigens vind ik het noodzakelijk dat de hond minstens twee keer per dag een flinke wandeling krijgt (lees: 3 kwartier) en dat ze minimaal een keer per dag lekker moeten kunnen loslopen. De overige 3/4 keer is 20 minuten/half uurtje wandelen ook genoeg.

Ik vind dat jij er te makkelijk over denkt en dus geef ik je ouders gelijk.

Hoe zit het trouwens met het werk van je vader en moeder? Werken ze fulltime? Een hond 4/5 dagen alleen thuis laten zitten is ook niks.

Ik denk er niet te makkelijk over maar ik wil gewoon heel graag een hond...en zoek ik dus oplossingen.

wachten tot je op jezelf bent en alles zelf kunt beslissen.
zeker als je ouders het er niet mee eens zijn.

aan je posts te lezen vind ik je ook nog niet klaar voor een hond, voor elk advies heb je een smoesje :)
verder denk ik dat je onderschat hoeveel tijd en kosten een hond heeft.

ik zeg, wacht nog even.
je kunt het nu graag willen, maar vind je het ook leuk als het vriest, regent, als je hond speciale zorg nodig heeft, of als je na een avond stappen weer de hond moet gaan uitlaten.

een hond heb je niet voor even, maar voor zeker 8 jaar op zijn minst.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:43

Ohhh dat ken ik, met je brakke hoofd over straat met de hond :') Heerlijk. Hihi. Of in de stromende regen..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:47

Marloes__ schreef:
joytje333 schreef:
Als je een kruising neemt(prullebakkie) dan zijn die vaak ook wat gezonder.

Waar haal je die onzin nou weer vandaan?

Da's geen onzin.

joy1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-11 15:49

MerelxG_R schreef:
Ik vond het ook heel leuk om honden van andere uit te laten. Alleen was dat geen 6 keer per dag en alleen als het mij uitkwam.

3 keer per dag uitlaten vind ik persoonlijk te weinig. Zeker 's avonds voordat de laatste naar bed gaat zou het wel fijn zijn als de hond er dan nog even uit komt. En je kunt wel zeggen dat jij er voor gaat zorgen ed, maar het komt áltijd aan op je ouders. Wie moet hem uitlaten als jij naar school bent? Juist ja.. je ouders. Wie laat hem 's avonds laat uit? Je ouders.. Wie laat hem uit als jij het te druk hebt met school werk? Je ouders.. Ik heb ook altijd geroepen dat ik de onze wel zou uitlaten, maar uiteindelijk zijn het mijn ouders die er het meeste mee wandelen.

Je kunt nooit meer zomaar de deur achter je dicht trekken, want er moet altijd iets geregeld worden voor de hond. Als wij dagjes weg gaan, dan laten de buren hem uit, maar zo zit misschien niet met jou buren. Je kunt niet uren wegblijven op bijvoorbeeld feestjes want de hond met uit. Overigens vind ik het noodzakelijk dat de hond minstens twee keer per dag een flinke wandeling krijgt (lees: 3 kwartier) en dat ze minimaal een keer per dag lekker moeten kunnen loslopen. De overige 3/4 keer is 20 minuten/half uurtje wandelen ook genoeg.

Ik vind dat jij er te makkelijk over denkt en dus geef ik je ouders gelijk.

Hoe zit het trouwens met het werk van je vader en moeder? Werken ze fulltime? Een hond 4/5 dagen alleen thuis laten zitten is ook niks.

Ik denk er niet te makkelijk over maar ik wil gewoon heel graag een hond...en zoek ik dus oplossingen.[/quote]
wachten tot je op jezelf bent en alles zelf kunt beslissen.
zeker als je ouders het er niet mee eens zijn.

aan je posts te lezen vind ik je ook nog niet klaar voor een hond, voor elk advies heb je een smoesje :)
verder denk ik dat je onderschat hoeveel tijd en kosten een hond heeft.

ik zeg, wacht nog even.
je kunt het nu graag willen, maar vind je het ook leuk als het vriest, regent, als je hond speciale zorg nodig heeft, of als je na een avond stappen weer de hond moet gaan uitlaten.

een hond heb je niet voor even, maar voor zeker 8 jaar op zijn minst.[/quote]

Of ik nou nu de hond ga uitlaten in de regen of dat doe op m'n 30e, de regen blijft hetzelfde.
Niet brutaal bedoelt ofzo hoor

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:53

Jeetje wat laten veel mensen hun hond 5-6 keer per dag uit. Die van mijn ouders wordt vaak maar 2-3 keer uitgelaten. In de ochtend 15 min, na het eten 15-20 minuten, en dan soms nog even snel een plas doen op het veldje aan het eind van de straat voor het slapen gaan.
Over het algemeen zit ze 2-3 dagen per week de hele dag (8.30-17.30) alleen thuis, in het begin kwam ik 's middags weleens naar mijn ouders voor de hond, maar meestal kwam ze dan even kijken en ging weer liggen slapen. Dat doet ze in het weekend als er de hele dag mensen thuis zijn ook, de hele dag slapen, en 's avonds slaapt ze ook veel.
Wij hebben blijkbaar een extreem luie hond. Ze slaapt in de slaapkamer van mijn ouders en soms zijn hun al beneden en dan ligt de hond nog te slapen, dan moeten ze haar echt halen voor de ochtendwandeling. Langer wandelen, daar moet je haar toe overhalen. Meestal stribbelt ze even tegen als je de kant van een lange route op gaat. Ze zit ook nooit achter konijnen of iets aan, terwijl het toch echt een terriër is. Een hond kan veel werk zijn, maar dat is dus wel een beetje afhankelijk van het type hond. Kan me goed voorstellen dat als je een actief ras hebt, dat je er veel mee moet wandelen, maar bv. die van ons zou je er geen plezier mee doen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:56

joytje333 schreef:
Of ik nou nu de hond ga uitlaten in de regen of dat doe op m'n 30e, de regen blijft hetzelfde.
Niet brutaal bedoelt ofzo hoor

maar op je 30e kijk je heel anders tegen de situatie aan.
dan heb je (mag ik hopen) wat meer inzicht.

en dat was trouwens niet de essentie van mn post ;)

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:57

Als je een kruising neemt(prullebakkie) dan zijn die vaak ook wat gezonder.
[/quote]

Waar haal je die onzin nou weer vandaan?[/quote]

het is geen onzin, maar ook niet helemaal waar, naar mijn mening!
het ligt er maar net aan wat voor rashond je wilt! herders of benne cenner bijvoorbeeld zijn wel heel erg doorgefokt en hebben veel problemen, maar wij hebben thuis 2 rashonden (briards) en die hebben echt nog nooit wat gehad, zijn kerngezond!

ts, zoek gewoon veel informatie over honden op internet op, zoek vooral naar karakter wat wel en niet bij je past, ga langs asiels of zoek op herplaatsers!

edit: zie dat mn quote niet goed is gegaan, sorry hiervoor mn computer doet heel erg raar.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 15:58

Fleurtje100 schreef:
Jeetje wat laten veel mensen hun hond 5-6 keer per dag uit. Die van mijn ouders wordt vaak maar 2-3 keer uitgelaten. In de ochtend 15 min, na het eten 15-20 minuten, en dan soms nog even snel een plas doen op het veldje aan het eind van de straat voor het slapen gaan.
Over het algemeen zit ze 2-3 dagen per week de hele dag (8.30-17.30) alleen thuis, in het begin kwam ik 's middags weleens naar mijn ouders voor de hond, maar meestal kwam ze dan even kijken en ging weer liggen slapen. Dat doet ze in het weekend als er de hele dag mensen thuis zijn ook, de hele dag slapen, en 's avonds slaapt ze ook veel.
Wij hebben blijkbaar een extreem luie hond. Ze slaapt in de slaapkamer van mijn ouders en soms zijn hun al beneden en dan ligt de hond nog te slapen, dan moeten ze haar echt halen voor de ochtendwandeling. Langer wandelen, daar moet je haar toe overhalen. Meestal stribbelt ze even tegen als je de kant van een lange route op gaat. Ze zit ook nooit achter konijnen of iets aan, terwijl het toch echt een terriër is. Een hond kan veel werk zijn, maar dat is dus wel een beetje afhankelijk van het type hond. Kan me goed voorstellen dat als je een actief ras hebt, dat je er veel mee moet wandelen, maar bv. die van ons zou je er geen plezier mee doen.

Ik denk dat het ook afhangt van wat je een hond gewend maakt. Als hij altijd heel actief beziggehouden wordt, is het moeilijk om hem opeens alleen te laten. Als hij altijd lui 'mag' zijn, zal hij het ook niet zo top vinden als ie opeens veel moet gaan doen.
En daar hoeven ze volgens mij niet ongelukkiger door te zijn.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:05

Tsja, ons vuilnisbakkie is altijd een zorgenkindje geweest, meermaals geopereerd, had altijd wel iets.. Was een klein hondje, 10kg. Onze Bobtail (reu van 40kg) heeft in zn leven 1 da gezien en dat was om m in te laten slapen op zn 14e. Vaak zijn kruisingen idd wat sterker, soort survival of the fittest zeg maar, maar het hangt heel erg van de hond zelf af. Denk dat je niet meer kunt doen dan, als je voor een rashond kiest, te kopen bij een goede fokker die weet wat ie doet en niet fokt met honden die daar niet geschikt voor zijn..

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:34

lifaya schreef:
griebels schreef:
Ik vind het juist goed dat ze er mee bezig is, ipv impulsief een hond aanschaffen.
En over dat paard, ze wil nu alvast gaan sparen om later een paard te kopen.
Waren er maar meer mensen zo goed bezig!

Als je goed door het topic heen hebt gelezen heb je kunnen zien dat ze in 1 dag tijd al alles heeft geprobeerd te regelen, en zelfs al een pup op het oog heeft die ze van de DA kan kopen. dat noem ik toch best wel impulsief :+ Ik was ook zo op die leeftijd. Ik wou een shetlander en ik wou het NU! had ook al een weitje geregeld, alles helemaal doorgedacht... Maar godzijdank waren mijn ouders verstandiger en hebben ze het niet gedaan :+

Ik heb goed door het topic heen gelezen en ze heeft alleen gezegd dat haar DA een nestje krijgt.
Verder niet dat ze daar een pup van wil.
Misschien zelf wat beter lezen.
En daarnaast vind ik het juist goed dat ze zo snel op onderzoek uitgaat, en alvast dingen probeert te regelen.
Zouden anderen een voorbeeld aan kunnen nemen :j

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:37

Marit1991 schreef:
heey. Wij hebben een hond, en op vakantie gaat hij bijna altijd mee, en wij gaan echt bijna nooit een dagje of een weekendje weg. En als het bij ons echt niet anders kan wil iemand van de familie altijd wel op hem passen, maar dat is echt een uitzondering. Maar het kost echt ongeloofelijk veel tijd, zeker op het begin, en ik zou het niet doen als je ouders er niet achter staan. Zeker met een puppy moet je hem nog opvoeden, zindelijk maken en echt heel veel aandacht geven. Die hebben ook nog echt heel veel beweging nodig. Toen mijn hond nog klein was werd hij altijd een blokje om 6 uur 's ochtends gedaan, dan om 10 uur een eind lopen (ong. een uur) Dan om 1 uur nog een blokje. Om 4 uur weer een eind. dan om 7 uur een blokje, en om 11 uur nog een half uurtje lopen. Dit is echt bijna niet te doen in je eentje, zeker niet als je straks weer naar school moet. Als ze ouder worden (meestal jaar of 6) hoef je natuurlijk wel iets minder te lopen..., maar dan toch. Van het geld zou misschien wel lukken als je een gezonde hond hebt die nooit iets krijgt. Maar stel je voor als na een jaartje merkt dat je hond een zwakke huid heeft en daarom steeds medicijnen nodig heeft, dan haal je het niet meer. Daarbij komt wel dat labradors en golden retrievers best wel veel eten nodig hebben (meer dan een kleine hond), en stel er blijkt dat die van jou heel duur voer nodig heeft, dan heb je ook een probleem. Ook kunnen deze honden best wel druk zijn, en omdat ze ook zo groot zijn moet je ze echt goed kunnen opvoeden. Dus dan raad ik je ook aan om op een curcus te gaan, maar dit kost ook wel weer geld en tijd. Dus ik zou het je afraden als je ouders er niet volledig achter staan. Maar daarintegen als je je ouders ooit nog over weet te halen, en hun willen er net zo veel geld en tijd insteken...
Ik zal het zo zeggen, ik heb er nooit spijt van gehad dat wij een hond hebben genomen!
veel succes ermee

ben ik het helemaal mee eens! :D

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:38

Over het ALGEMEEN zijn vuilnisbakkenrasjes gezonder dan rashonden. Tuurlijk heb je uitzonderingen...

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:39

@ Wendy Chewie. Ja dat zal wel kloppen, vind het vooral vreemd omdat het een terrier is. Onze vorige terrier was veel actiever, daar werd uren mee gewandeld. Deze gaat na een tijdje gewoon op de grond liggen en wil niet meer verder lopen. Ze zit ook nooit achter konijnen of iets aan. Ze heeft tot haar 3e jaar bij de fokker gezeten, daar is er volgens mij maar weinig mee gedaan, behalve dat ze 1 keer puppies heeft gehad. Het heeft ook wat tijd gekost voordat ze begreep hoe ze met een balletje moest spelen, en in het begin deed ze bijna niks met haar staart. Nu kwispelt ze wel zoals een 'normale' hond. Buiten gewenning is het ook een stukje karakter, want het langer wandelen is echt wel geprobeerd (want met dit luie karakter is ze snel te dik), maar zit er gewoon niet in.
Ik denk dat je in veel omstandigheden best een hond kunt nemen, ook als je minder tijd hebt. Maar dan kun je beter een volwassen hond nemen, en goed kijken naar het ras en/of karakter van de hond en of die bij jou manier van leven past.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:42

Naast veel alleen zijn, waar ik persoonlijk geen voorstander van ben en het feit dat ouders er echt achter moeten staan, kan een hond veel geld kosten. Gisteren 2500 euro kunnen aftikken voor een operatie bij een jonge hond.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:47

Van de ouders vind ik het top dat ze zeggen, regel het maar.. Zouden die van mij ook gedaan hebben en ik vind dat je daarmee als kind zijnde al heel veel leert over verantwoordelijkheid en wat er allemaal bij komt kijken :j Dat ts hier allemaal achteraan gaat vind ik óók heel goed, begrijp me niet verkeerd :)

Maar al met al denk ik dat er een belangrijk stuk wordt overgeslagen in het hele verhaal en dat is de hond zelf.. Ts, je geeft gelukkig zelf al aan dat een Lab of Retriever wss te groot is.. Dat je niet voor een heel klein hondje wilt gaan is je ook goed recht (zat zelf een beetje in het zelfde schuitje :P ). Maar probeer eens op een rijtje te krijgen waar je voorkeur naar uitgaat.. Verdiep je in hondenrassen, en dan met name in de rassen die voor jullie geschikt zijn. Kijk rond bij asiels (en als je daar niets ziet wat je aanspreekt kun je ook nog kijken bij buitenlandse hondjes, zitten ook hele leuke tussen, maar kijk éérst in Nl en Be) en ga erheen om vragen te stellen.. Ik begrijp heel goed dat je in de eerste instantie aan de slag bent gegaan met uitpluizen of het überhaupt allemaal wel mogelijk zou zijn. Nouja, als je ouders erachter staan en ook meehelpen met uitlaten en bij willen springen in de kosten, dan is het best mogelijk. Maar afhankelijk van de hond.. Ik ben nu zelf bezig met een Spaans hondje en heb echt heel kritisch geselecteerd.. Moest een bepaald formaat worden (niet te groot, paps wil er nog een grote bij en anders ging mams muiten := ), maar toch ook een bepaald karakter hebben... En dan nog het liefst een hondje dat al wat basistraining kende aangezien we zometeen in een compleet verbouwd huis gaan je dan niet erg blij wordt als de hond de veelal nieuwe meubeltjes gaat aanvreten :+ Dat vind ik het fijne met een herplaatser, daarbij kun je kiezen voor een bepaald karakter.

Ik zie nu vooral veel over de kosten en tijd, en dat is absoluut super en ontzettend belangrijk. Maar nu je weet dat het in theorie best mogelijk is, ga je verdiepen in wat voor hond je wil en wat mogelijk is. Ik vind bijv Husky's prachtig, ken ook mensen die er eentje in een klein huurhuisje hebben, mja, die gaat wel véél naar buiten en die mensen accepteren dat ze zo'n 3x per dag moeten stofzuigen bepaalde periodes per jaar. Voor mij is zo'n hond veel te actief, past ook niet bij mijzelf. Bovendien zou ik mams een aderverknettering bezorgen met al die haren in de rui := Dus probeer niet al te veel vast te houden aan die ''droomhonden''. Dromen mag altijd maar wees realistisch. Een foute keuze omdat het zo'n leuk hondje is kan voor de hond heel naar uitpakken als ie in het asiel belandt. Ga naar de bieb, haal boeken (deed ik ook toen we Nouz kregen, als 9-jarige op eigen initiatief de bieb in voor hondenboekjes, sta achteraf nog versteld van mezelf :') ), lees je in. Haal een hondenencyclopedie en spit die door. Neem contact op met fokkers van honden die je uiteindelijk erg aanspreken. Maar ik blijf erop hameren; ga voor die herplaatser. Bespaar je jezelf een hoop moeilijkheden mee.. Iedereen moet natuurlijk ergens beginnen maar zoals ik het lees is er in jullie gezin niemand met ervaring met honden en dan is een pup opvoeden echt een flinke opgave..

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 16:58

Pff, wat doen sommige mensen toch druk over de aanschaf van een hond.
Veel honden zijn tevreden met hun leven waarin het niet allemaal perfect geregeld is. Honden nemen het leven zoals het komt.

Ook op jonge leeftijd kun je 'goed' genoeg zijn om een hond aan te schaffen en op te voeden. Er zijn ook jonge mensen met genoeg verantwoordelijkheidsgevoel. TS vraagt tips en lijkt het toch wel redelijk goed te overdenken.

Mijn eerste hond is ook in een opwelling aangeschaft, 's morgens advertentie in de krant, 's middags hadden we 'm al. Hij is 14 jaar mijn maatje geweest en ondanks veranderende leefomstandigheden heb ik het altijd zo geregeld dat hij ook een goed leven had. Ik was 18 toen ik 'm kreeg en woonde nog thuis.
Onze vorige hond is 2 maanden geleden overleden, 4 weken geleden zag ik een advertentie voor twee herplaatsers, anderhalve week later waren ze bij ons (ze zaten verderop in Duitsland). Wist ik precies waar ik aan begon door twee honden in huis te nemen? Nee, echt niet, het is toch anders dan ik me had voorgesteld, we regelen het zo dat ook zij een goed leven bij ons krijgen.

TS, wellicht kun je eens zoeken naar een herplaatser, liefst eentje die bij mensen thuis vandaan komt. Dan is de kans dat je een getraumatiseerde hond krijgt het kleinst, probeer goed te achterhalen wat de reden van herplaatsing is. Begin met een niet te grote hond met een makkelijk en meegaand karakter, dan kun je veel plezier van zo'n hond hebben. Een hond hebben betekent nl. ook dat je er veel plezier van hebt, ook de wandelingen zijn leuk, ik geniet ervan als ik zie hoeveel plezier de honden hebben (wat zien veel mensen dat als verplichting :\ ), de dagen dat het regent is het vaak ook nog wel even droog zodat je weg kan, of je kunt naar het bos waar het minder hard regent. Hondensport is ook leuk om te doen, is ook goed voor jullie band.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 21:27

Fleurtje100 schreef:

Is deze hond al nagekeken op hartproblemen? Klinkt absoluut niet gezond dit, en de tijd die hij buitenshuis doorbrengt vind ik hond onwaardig!

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:19

Wendy_Komen schreef:
Fleurtje100 schreef:

Is deze hond al nagekeken op hartproblemen? Klinkt absoluut niet gezond dit, en de tijd die hij buitenshuis doorbrengt vind ik hond onwaardig!

Ik vind het ook wel vreemd dat de hond zo onactief is := Ik ben lang geen expert maar twee keer per dag eruit is toch ook wel weinig ivm plassen?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 22:21

Dat is ook heteerste waar ik aan dacht Wendy-Komen.