zo ontzettend zielig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:37

Sancha schreef:
MarcoBorsato schreef:
Jij gedraagt je provocerend, dan kun je zoiets verwachten. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.

Niets provocerends aan :) Dat jij je aangesproken voelt, niet mijn probleem :)

Ik voel me totaal niet aangesproken, en je hebt in wezen gelijk. However, dit bericht is provocerend:

Sancha schreef:
Oh!! Dus het maakt niets uit dat een kitten die veel te vroeg bij de moeder is weggeplukt is het leven heeft gelaten?

En de volgende is nu aan de beurt.

Een kitten van een week of 10/12 is veel weerbaarder en had het waarschijnlijk overleefd. Maar pluim voor TS dat ze het zo nog een keer doet. *\o/*

Je hebt je punt gemaakt, het is nergens voor nodig om er op door te gaan als je je niet gehoord voelt. Keep your dignity and be the better person. Met dit soort valse berichten wek je nergens sympathie op, en dat is ook niet wat je wil, want zonder sympathie neemt iemand al helemaal niks van je aan.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:38

het is nu gebeurt zoals het is gebeurt. We kunnen nu nog wel ff gaan kijken wat ts beter had kunnen doen, maar wat voor zin heeft dat? Ts: Vind dat je het goed hebt gedaan, op jouwn manier, denk dat dat erg goed is geweest, hopen dat je zoontje er snel overheen is:)

NatasjavE

Re: zo ontzettend zielig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:51

TS nogmaals heel goed opgelost. Super.. Ik hoop dat ik het nooit zal meemaken maar mocht ik het ook zo aan de hand hebben dan hoop ik dat ik hier aan denk.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:54

Heel goed gehandeld hoor ts +:)+ en super dat je het katje een kans geeft, wat sommige er ook van vinden.
Hij zal vast een super leven bij jullie gaan krijgen en lekker verwent worden door je kinderen.
Ik zou het ook niet over m'n hart kunnen verkrijgen om zo'n klein katje in een bench in een schuur te moeten laten
zitten.
Hoop dat je kids er veel plezier mee gaan beleven, maar dat zal vast wel goed gaan komen denk ik :j

(En dan even offtopic, Sancha ga lekker verder met je leven en mocht je dit niet aanstaan waarover het topic gaat, kom dan niet hier en hou je idiote gedrag voor je. Het gaat hier om twee kinderen die heel veel verdriet hebben om hun overleden katje en jij stampt heel de boel de grond in. Gedraag je of donder op :( !!)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 19:58

Ik kan me wel vinden in de reacties van Sancha.
Okee het was een vervelend ongeluk en ongelukken gebeuren nou eenmaal.
Maar het hoeft nou niet te zijn dat door het ongeluk en het verdriet alles ineens maar goedgekeurd hoeft te worden.
Als hier nou een toppic geplaatst wordt door iemand van: he ik heb een leuke kitten van 6 weken gehaald met wat foto's, dan zal half bokt daar zijn mening over uitspreken dat 6 weken te vroeg is.
Daar vraagt diegene dan toch ook niet om.

Ik heb er verder niks op tegen dat ts een nieuwe kitten genomen heeft en wens haar veel sterkte.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:05

Mensen moeten eens nadenken voordat ze een reactie geven. Lees eerst eens waar het topic over gaat. In dit geval over iets heel zieligs en
NIET dat het katje nog maar 6 weken was. Daar gaat het hele verhaal niet over. En ja, bokt stijgert meteen als ze maar iets
lezen dat niet kan in hun ogen.
Denk eerst na wat je reactie kan doen bij de ts. Hoe verdrietig iemand hier van kan worden.
Ts heeft heeft dit topic niet gestart over een katje van 6 weken, maar over een triest ongeluk met het katje en haar zoontje.

Er moeten helaas altijd mensen zijn die de boel willen verzieken, triest, heel triest :(

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:51

het jochie komt er wel overheen ;) helaas de kitten niet meer.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:54

Sancha wat kun jij zeuren zeg. Jij hebt jou punt maar daar gaat dit topic dus niet over. Open lekker een discussie topic en ga dit topic niet zitten verzieken aub!!!
Je doet hier mensen erg veel pijn mee maar dat kan je niet schelen volgens mij of wel?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:55

pff.. jemig sancha.. nu ga je wel erg ver. Snap best dat je de kitten te jong vond, maar dat staat hier los van. Dit ongeluk kon ook met een oudere kitten gebeuren..Wat wil je nu nog bereiken met deze reactie? Wil je nog ff een steek nalaten naar Ts? Wat is je doel nu? Voel je je nu goed?
edit: overigens heb je je punt gemaakt. Duidelijk nu toch?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:57

IngridB schreef:
Mensen moeten eens nadenken voordat ze een reactie geven. Lees eerst eens waar het topic over gaat. In dit geval over iets heel zieligs en
NIET dat het katje nog maar 6 weken was. Daar gaat het hele verhaal niet over. En ja, bokt stijgert meteen als ze maar iets
lezen dat niet kan in hun ogen.
Denk eerst na wat je reactie kan doen bij de ts. Hoe verdrietig iemand hier van kan worden.
Ts heeft heeft dit topic niet gestart over een katje van 6 weken, maar over een triest ongeluk met het katje en haar zoontje.

Er moeten helaas altijd mensen zijn die de boel willen verzieken, triest, heel triest :(

Hoezo verzieken, dit kan hele bruikbare informatie zijn.
Er zijn toch zat toppics waar mensen over ieder dingetje vallen, waar ook niet om gevraagd wordt.
En als jij dan ook even verder leest zie je dat ik het niet bot bedoel maar dat ik bepaalde reacties wel een beetje kan begrijpen.
Het is een forum, dus een mening schrijven mag.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 20:59

natuurlijk is het beter om jonge dieren wat langer bij de moeder te laten....maar soms is de situatie daar gewoon niet goed.
Ik maak het hier op het platteland van Frankrijk regelmatig mee...gedumpte kittens,kittens onder erg slechte omstandigheden,vaak bij boeren ,onder de vlooien en wormen.Hetzelfde geldt voor pups.
Dan is het gewoon beter de dieren bij tijds uit die situatie te halen.
En dat geldt ook voor het kitten van TS.
Soms is het overmacht,en ik snap niet dat sommige van jullie dit niet begrijpen.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:01

nou nou, ik dacht even mee te lezen en te zien hoe het nu met het katje gaat.......

Blijkt het topic ineens over hele andere dingen te gaan :?

nah....lekker gezellie weer zo :+

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:01

jesito schreef:
Er zijn toch zat toppics waar mensen over ieder dingetje vallen, waar ook niet om gevraagd wordt.
En als jij dan ook even verder leest zie je dat ik het niet bot bedoel maar dat ik bepaalde reacties wel een beetje kan begrijpen.

dit is inderdaad bruikbare informatie, als je niet net door een vreselijk ongeluk je kitten bent verloren en om een beetje over het verdriet heen te komen een nieuwe hebt gehaald. waar niet meer naar omgekeken werd, op een boerderij

ik denk, ja denk, persoonlijke mening, trouwens niet dat de kitten het overleefd had als hij een aantel weken ouder was geweest. een trap op het hoofd is gewoon naar, hoe oud je ook bent.
Laatst bijgewerkt door Jette op 27-06-11 21:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:06

geerke schreef:
natuurlijk is het beter om jonge dieren wat langer bij de moeder te laten....maar soms is de situatie daar gewoon niet goed.
Ik maak het hier op het platteland van Frankrijk regelmatig mee...gedumpte kittens,kittens onder erg slechte omstandigheden,vaak bij boeren ,onder de vlooien en wormen.Hetzelfde geldt voor pups.
Soms is het overmacht,en ik snap niet dat sommige van jullie dit niet begrijpen.

Niemand die je verplicht een kat of hond met een slechte start te nemen hoor :j

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:07

Sancha schreef:
het jochie komt er wel overheen ;) helaas de kitten niet meer.

En empathie is aan jouw ook niet echt besteed he???
Tjonge jonge waar haal je het vandaan dat je dit hier durft neer te tikken...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:09

geerke schreef:

Precies...helemaal mee eens..

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:12

Wat een discussie zeg na zo'n erge situatie! Ik moet zeggen ja kittens mogen maar vanaf 11 à 12 weken weg en dit is echt wel het beste maar toen ik in het dierenasiel werkte mochten de kittens ook al weg rond 8 weken dit gewoon omdat met zoveel katten bij elkaar en dan zo'n jonge dingen de kans op ziektes gewoon veel groter was. Hoeveel keer we een jong nestje kittens hebben moeten laten inslapen omdat ze ziek binnen kwamen of het hadden gekregen toen ze nog jong waren... In zo'n gevallen en ik denk dat de TS ook wel een grondige reden had, vind ik het wel kunnen dat een katje vroeger bij de mama weg gaat. Tuurlijk als het kan ben ik wel voorstander van een latere leeftijd ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:13

Sancha@nee...maar het kom wel voor en gelukkig zijn er nog wel mensen die een katje of hondje redden uit een rotleven.
Gelukkig gaat niet iedereen voor een rashond of kat met goede papieren/afstamming.

heb je weleens erbij stilgestaan hoe het voor het jongetje is?
Dat arme kind kon er niets aan doen ,huilt al twee dagen en voelt zich vreselijk schuldig!
Er heeft zich gewoon een drama afgespeelt in het gezin van TS!
En waarschijnlijk heeft het katje er nog het minst van gemerkt...zwaar onder de pijnstillers.
Meteen meegenomen naar de da,en TS heeft de hele nacht vocht toegedient!
Ik geloof dat ik langzaam boos begin te worden....hoe denk je dat het gezin zich voelt???

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:19

geerke schreef:
Ik geloof dat ik langzaam boos begin te worden....

Nou, dan heb je meer geduld dan ik....

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:26

vizsla_love schreef:
IngridB schreef:

dit is inderdaad bruikbare informatie, als je niet net door een vreselijk ongeluk je kitten bent verloren en om een beetje over het verdriet heen te komen een nieuwe hebt gehaald. waar niet meer naar omgekeken werd, op een boerderij

ik denk, ja denk, persoonlijke mening, trouwens niet dat de kitten het overleefd had als hij een aantel weken ouder was geweest. een trap op het hoofd is gewoon naar, hoe oud je ook bent.

Sorry, maar dat was niet van mij wat je ge-quote hebt

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:27

Misschien een idee om NU te stoppen met deze discussie, want het gaat hier nu niet over in dit topic en ik vind dit voor
ts wel heel erg triest :(

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:27

Sancha schreef:
Niemand die je verplicht een kat of hond met een slechte start te nemen hoor :j

En waarom eigenlijk niet?
Mijn kat was 4 of 5 weken oud toen ze bij mij kwam en is nu 18 jaar.
De moederpoes was een verwilderde kat en mensen hebben het nestje gepakt.
De moederpoes is naar het dierenasiel gebracht en gesteriliseerd, en een nieuw huis gekregen.
Beter dan dat ze elke keer weer een nestje zou krijgen.

De TS heeft prima gehandeld en het heel goed met haar kinderen opgelost.

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:29

sorry! wat ontzettend slordig van me :o ik heb het meteen veranderd!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:39

vizsla_love schreef:
sorry! wat ontzettend slordig van me :o ik heb het meteen veranderd!

Het is je vergeven :D

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 21:43

ach scheelt weer, deze kitten word niet afgeschoten door jagers.

is ook wat voor te zeggen.
en verder, ach mensen die leven om anderen te stangen heb je overal.
vrijheid van meningsuiting noemen ze dar.
jammer dat ze niet begrijpen dat je niet perse mensen moedwillig moet willen kwetsen.