Zijn mensen helemaal gek geworden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 14:39

Daar heb je helemaal gelijk in! Ik baal er ook ontzettend van, maar wist het voor een groot deel toen we aan dit ras begonnen... :P (maar kwam niet zo leuk over dat een hond dan geen opvoeding had gehad :o )

Carlot, dat is precies wat ik bedoel! (en wij hebben ook super schattig uitziende hondjes, dus dáár hoef ik me geen zorgen om te maken :D )

Daisies

Re: Zijn mensen helemaal gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:06

Sorry was niet zo bedoeld, er zijn inderdaad honden die lastiger zijn in het los lopen. Ik kan me wel voorstellen dat als een hond agressief op iemand afkomt diegene de hond trapt. Maar kan me voorstellen dat je het als eigenaar niet leuk vindt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:07

Ik zou de hond ook trappen. Weet ik veel wat hij gaat doen? Ik wil hem dan zo snel mogelijk bij me weg hebben.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:13

:D
Dat is denk ik een beetje de hele 'discussie'. Wát is agressief!? De ene hond ziet er van zich zelf 'gevaarlijker' uit dan de ander. Ik heb een keer op een terras gezeten en toen kwam er ineens een bull terrier op me afgerend........ Zeg eerlijk dat wanneer het een golden was geweest, ik als eerste gedacht zou hebben 'A, wat lief!' Maar nu dacht ik echt 'O MIJN GOD'........ Hij sprong bij me op schoot en likte m'n hele gezicht af.......... Was écht zo'n schat!
Maar ik sta er gewoon van te kijken dat er zoveel (wat hun goed recht is hoor!!) reageren dat ze de betreffende hond ook een schop hadden verkocht... Dat verbaasd mij werkelijk.
En misschien komt een blaffende hond op mij heel anders over dan op iemand anders, omdat ik helemaal gek van honden ben, maar ik zou er écht niet op komen om die 'uit voorzorg' een schop te verkopen...

Elise88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:22

Ik heb niet alle reacties gelezen maar ik krijg het idee dat ik toch 'n uitzondering op de regel ben. Als 'n hond tegen mij als 'n mafkees gaat staan blaffen, zou ik hem waarschijnlijk niet pakken, maar ik zou hem zeker niet trappen. Ik zou rustig blijven wachten op de eigenaar. Rustig, omdat ik dan niets uitlok. Rustig, omdat hij dan niet van me wegrend en de eigenaar 'm hopelijk zo weer bij zich heeft. Noem mij maar gek, maar het is wel het meest effectief. Bovendien loop je met geschreeuw en getrap veel meer kans dat de hond daadwerkelijk hapt.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:22

Ik zou het ook niet snel doen hoor, maar er zijn nou eenmaal mensen die minder van honden houden. Mijn pup rent ook wel op mensen af omdat hij niet bepaald eenkennig is. Maar hij blijft er niet bij en ik zeg ook altijd direct dat hij niks doet. Maar grote honden zien mensen sowieso sneller als een bedreiging.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:23

Kentaro schreef:
:D
Dat is denk ik een beetje de hele 'discussie'. Wát is agressief!? De ene hond ziet er van zich zelf 'gevaarlijker' uit dan de ander. Ik heb een keer op een terras gezeten en toen kwam er ineens een bull terrier op me afgerend........ Zeg eerlijk dat wanneer het een golden was geweest, ik als eerste gedacht zou hebben 'A, wat lief!' Maar nu dacht ik echt 'O MIJN GOD'........ Hij sprong bij me op schoot en likte m'n hele gezicht af.......... Was écht zo'n schat!
Maar ik sta er gewoon van te kijken dat er zoveel (wat hun goed recht is hoor!!) reageren dat ze de betreffende hond ook een schop hadden verkocht... Dat verbaasd mij werkelijk.
En misschien komt een blaffende hond op mij heel anders over dan op iemand anders, omdat ik helemaal gek van honden ben, maar ik zou er écht niet op komen om die 'uit voorzorg' een schop te verkopen...

ik denk ook wel dat het een boel scheelt dat als je de achtergrond zal weten
eigelijk een heel raar voorbeeld
wij hebben hier am staffords rond lopen die schatten van beesten zijn maar geloof me die hebben niet allemaal een aaaah gehalte (knuffel koppies)

de gene die echt een knuffel koppie heb is dus niet altijd te vertrouwen dus al gau zijn er mensen die een hon verkeerd inschatten en nemen ze toch het zekere voor het onzekere.

ik denk ook wel dat dit een topic is waar je lang en kort over ken praten want ieder heb zijn eigen mening daar over en wij als stafford hobby fokkers hebben we ook heel vaak disscussies met mensen van oee pas op het is een stafford maar ach mensen die dat zeggen ken ik wel goed een keer hun nek omdraaien want geloof mij k ben vaker gebeten door een aaah lief koppie ras dan een ''vecht honden ras''

en moet eerlijk zeggen k was altijd wel van de hoge knuffel gehalte rassen zoals bennersenners / goldens maar nu ik in deze rassen zit met vriendlief (staffords) heb ik toch liever een staff met een hoog knuffel gehalte dan een benner die er heeel lief uit zien..

ook al zijn staffies ook heel lief met een aaah gehalte..

dus denk dat dit echt ieder voorzich is.

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:27

nou sorry hoor, maar een hond trappen gaat echt te ver vind ik. hond word er natuurlijk niet rustiger van, nut heeft het niet. had liever geholpen! echt balen dat je met krukken liep, je voelt je natuurlijk lekker bekeken. en te agressief.. nee, dat zou ik zo snel niet zeggen. een hond die mishandelt is en met blote tanden op een afstand wacht tot je dichtbij genoeg bent, al grommend en wel, daar zou ik wel even mee uitkijken. :j maar een hond dat blaft.. ben ik niet van onder de indruk.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:53

OneFellSwoop schreef:
nou sorry hoor, maar een hond trappen gaat echt te ver vind ik. hond word er natuurlijk niet rustiger van, nut heeft het niet. had liever geholpen! echt balen dat je met krukken liep, je voelt je natuurlijk lekker bekeken. en te agressief.. nee, dat zou ik zo snel niet zeggen. een hond die mishandelt is en met blote tanden op een afstand wacht tot je dichtbij genoeg bent, al grommend en wel, daar zou ik wel even mee uitkijken. :j maar een hond dat blaft.. ben ik niet van onder de indruk.

wij zijn er misschien niett van onder de indruk maar mensen die misschien al is gebeten is door een hond of wat dan ook is het nouja niet logisch dat ze gaan schoppen maar uit je schrik reageer je toch anders dan verwacht.

ik zelf heb dit met spinnen en das eigelijk ook heel sneu tegen over de kleine enge beesjes..

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:56

ja met spinnen heb ik dat ook.. die krijgen eigenlijk ook geen kans als ik ze gezien heb haha :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 15:58

Met spinnen EN wespen :P
(dié zouden niet los moeten lopen/vliegen }> )

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:54

helaas dat je die niet kan aanlijnen of een eigenaar heeft die verantwoordelijk is :P het zou wat zijn :=

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 16:56

maar iedere hondenlieverhebber hier heeft het erover dat spinnen ect. wat anders is omdat dat een panieksituatie is en een loslopende hond niet. Maar als een loslopende hond op mij af zou komen dan is dat paniek! En als een hond enthousiast op mensen afrent heb je hem ook gewoon aan de lijn te houden, ik ben er niet van gedient of het nu gewoon enthousiasme is of agressie in beide gevallen moet de hond gewoon bij zijn baas blijven. Net zo zeer als ik het respecteer dat niet iedereen het zou waarderen als mijn paard bij iedere wandelaar gaat kijken wat er in zijn tas zit vind ik het wederzijds respect dat je je hond gewoon aan de lijn houdt, het moet op de meeste plekken niet voor niks maar geloof niet dat iemand zich daar wat van aantrekt. Dat is even buiten de ts, haar hond trok zich los en liet ze niet bewust los, reactie hond nog niet goed te praten maar imo andere bedoelingen van de ts.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:00

nathalie_v schreef:
Vanmiddag ging ik m'n hond uit laten en Kyra schoot uit de lijn. (de musketonhaak brak af.... :( )
Nu bleef ze goed bij mij in de buurt en wachten op het moment om haar te pakken.
Toen kwam er natuurlijk een fiets aan, ze vloog er achter aan en begon te blaffen (bijten zal ze niet doen (ik zeg nooit nooit ;) ).
Die vrouw die trapte tegen Kyra aan en fietste door, Hierdoor reageerde ze niet heftiger en rende echt een flink stik achter die vrouw aan. Die vrouw gaf flinke trappen.. :(
Vervolgens vloog Kyra richting 2 mannen en blafte daar. Die 2 'helden' trapte ook richting haar (gelukkig niet raak) en waar aan 't vloeken en tieren tegen haar.
De 'helden' stonden daar en konden haar pakken, dit deden ze niet.
Vervolgens stonden er redelijk wat mensen aapjes te kijken! (ik loop met een kruk en loop dus niet heel makkelijk maar niemand bedenkt om te komen helpen..)

Is het heel normaal dat je schopt tegen honden als vreemde?

(even stoom af blazen...)

Nee het is niet normaal om tegen een hond te trappen die alleen maar blaft! :(
Een hond die echt doelgericht met de tanden bloot op je af komt om te bijten,die kan een schop onder kont verwachten maar een blaffende hond hoeft niet getrapt te worden. :n
Idd erg laf,zowel van fietster als van die kerels. _-:(

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:02

manie schreef:
Ik ben gek met honden, maar wanneer een onbekende hond (blaffend) op mij af komt rennen en baaslief er duidelijk geen controle over heeft.
Dan krijgt het dier in kwestie ook van mij een schop!
Niet de schuld bij anderen leggen, maar bij jezelf én de opvoeding van je hond!

Amen.

Ik zou een vreemde hond ook een trap geven om mij af te weren.
Want ja, een hap in mij vind ik nog minder fijn.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:04

Waarom trap je naar een BLAFFENDE hond?
Buiten geluid maken wat doe t ie dan nog verkeerd?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:06

funnyhorses schreef:

als ie je al in je donder heeft ben je te laat :+

misschien moet je trap hier eens in een context plaatsen?
een trap
of op kordate ietwat groffe wijze met de voet terugverplaatst buiten de persoonlijke zone van deze persoon
?

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:09

funnyhorses schreef:

bedreigend overkomen? Als hij blaft aan de lijn = geen probleem. Als hij blaffend op me afrent zoals in het voorbeeld = groot probleem voor mij. Dus dan maar lekker op afstand, misschien dat het baasje er ook nog wat van leert al schat ik die kans niet zo groot.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:11

Als je zo op een blaffende hond reageerd kun je er idd donder op zeggen dat je in de kont bijt ja.
Blijf gewoon rustig en wandel door dan is er niks aan de hand.
Hoeveel honden komen er niet op me af als ik op mn paard zit,half histerische mensen erachteraan om ze weer in te vangen.
Baasje helemaal hyper en hond natuurlijk ook.
Al blaffend springt zo'n hond effe om ons heen,ik roep naar de eigenaar dat er niks aan de hand is,prompt stopt de persoon met rennen en kalmeerd,gevolg hond kalmeerd ook en wij lopen nog steeds op ons ooie dooie door!
Het is wat je er zelf van maakt.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:13

wat de eigenaar er van maakt! Ik hoef geen cursus met honden om gaan te volgen omdat de eigenaar er niks van kan. Ik ben bang van honden en dat is nu eenmaal zo. Verder hoor ik je er niks over zeggen dat die beesten in eerste instantie al niet los behoren te lopen in de meeste gebieden; het gaat erom dat iemand die zijn hond niet onder controle heeft anderen niet met dat probleem moet lastig vallen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:17

wat is nou controle?
Als jij met je paard buiten rijd dan kan het dier ook schrikken en effe opzij springen.Wat zou jij ervan vinden als meteen een paar wandelaars schreeuwen dat je je paard niet onder controle hebt en dat je niet buiten hoort te lopen.
Dat is toch ook niet leuk om te horen?

Maar meteen die schijt agressie op elkaar botvieren daar krijg ik zo'n punthoofd van.
En de dieren zijn dan de pineut.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:21

Ja maar een schrikreactie van een paard is wat anders als een hond die wegrent van de baas en totaal niet luisterd. Daarom lopen wij ook niet met een los paard naast ons. Het is leuk dat jij kalm blijft en dat je paard ook kalm is (is die van mij ook) maar het is niet tof als een baas op zijn dooie gemak de hond vangt bij een paard wat uber bang is voor paarden.

Oke dan is mijn mening ook meteen wat je dan buiten doet met zo'n paard want ik pleit voor bomproeve paarden maar toch. Ik denk dat je mijn punt (hoofd :P ) wel snapt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:25

funnyhorses schreef:
wat is nou controle?
Als jij met je paard buiten rijd dan kan het dier ook schrikken en effe opzij springen.Wat zou jij ervan vinden als meteen een paar wandelaars schreeuwen dat je je paard niet onder controle hebt en dat je niet buiten hoort te lopen.
Dat is toch ook niet leuk om te horen?

Maar meteen die schijt agressie op elkaar botvieren daar krijg ik zo'n punthoofd van.
En de dieren zijn dan de pineut.

nee maak de vergelijking dan even verder
je paard is mee op wandeling aan een halster met een touw, en een musketonhaak!
en die breekt
:wave: paard! want die loopt weg
En dan stuit het dier op wandelaars en draait zijn kont erheen? mag de wandelaar dan alleen maar met een of ander goofy-hoofd ''aaaah paadje!!'' zeggen?
Moet ie wachten tot er hoeven gevoeld worden voordat hij mag reageren?

en nee ik weet het, dit zal minder snel gebeuren dan een hond die een mens te opdringerig/agressief benadert omdat een paard een vluchter is..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:46

Kentaro schreef:
Ze rennen gelukkig niet achter fietsen aan, maar wel achter bijvoorbeeld katten (gelukkig puur voor de ren en niet voor de kil!!) en alles wat rent en daarbij kijken ze absoluut niet of ze daarbij een fietspad of weg over rennen }:0

Dan hoop ik toch ècht dat dit hooguit maar 1 keer voorgekomen is en dat je ze niet de kans geeft dit nogmaals te doen. Dit gedrag kan nl. ècht mensenlevens kosten. Dus ook jij hebt/had ze niet onder appèl?

Maar een loslopende hond/bij/wesp/spin die op schop/sla afstand is, is sowieso dom bezig toch?
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 16-06-11 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 17:48

funnyhorses schreef:
Als je zo op een blaffende hond reageerd kun je er idd donder op zeggen dat je in de kont bijt ja.
Blijf gewoon rustig en wandel door dan is er niks aan de hand.
Hoeveel honden komen er niet op me af als ik op mn paard zit,half histerische mensen erachteraan om ze weer in te vangen.
Baasje helemaal hyper en hond natuurlijk ook.
Al blaffend springt zo'n hond effe om ons heen,ik roep naar de eigenaar dat er niks aan de hand is,prompt stopt de persoon met rennen en kalmeerd,gevolg hond kalmeerd ook en wij lopen nog steeds op ons ooie dooie door!
Het is wat je er zelf van maakt.

Als dat altijd zo is dan is er niets aan de hand, maar dan ga je er wel van uit dat een hond nooit zou bijten.