(maar kwam niet zo leuk over dat een hond dan geen opvoeding had gehad
)Carlot, dat is precies wat ik bedoel! (en wij hebben ook super schattig uitziende hondjes, dus dáár hoef ik me geen zorgen om te maken
) Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
(maar kwam niet zo leuk over dat een hond dan geen opvoeding had gehad
)
)
Kentaro schreef:![]()
Dat is denk ik een beetje de hele 'discussie'. Wát is agressief!? De ene hond ziet er van zich zelf 'gevaarlijker' uit dan de ander. Ik heb een keer op een terras gezeten en toen kwam er ineens een bull terrier op me afgerend........ Zeg eerlijk dat wanneer het een golden was geweest, ik als eerste gedacht zou hebben 'A, wat lief!' Maar nu dacht ik echt 'O MIJN GOD'........ Hij sprong bij me op schoot en likte m'n hele gezicht af.......... Was écht zo'n schat!
Maar ik sta er gewoon van te kijken dat er zoveel (wat hun goed recht is hoor!!) reageren dat ze de betreffende hond ook een schop hadden verkocht... Dat verbaasd mij werkelijk.
En misschien komt een blaffende hond op mij heel anders over dan op iemand anders, omdat ik helemaal gek van honden ben, maar ik zou er écht niet op komen om die 'uit voorzorg' een schop te verkopen...
maar een hond dat blaft.. ben ik niet van onder de indruk. OneFellSwoop schreef:nou sorry hoor, maar een hond trappen gaat echt te ver vind ik. hond word er natuurlijk niet rustiger van, nut heeft het niet. had liever geholpen! echt balen dat je met krukken liep, je voelt je natuurlijk lekker bekeken. en te agressief.. nee, dat zou ik zo snel niet zeggen. een hond die mishandelt is en met blote tanden op een afstand wacht tot je dichtbij genoeg bent, al grommend en wel, daar zou ik wel even mee uitkijken.maar een hond dat blaft.. ben ik niet van onder de indruk.
het zou wat zijn
nathalie_v schreef:Vanmiddag ging ik m'n hond uit laten en Kyra schoot uit de lijn. (de musketonhaak brak af....)
Nu bleef ze goed bij mij in de buurt en wachten op het moment om haar te pakken.
Toen kwam er natuurlijk een fiets aan, ze vloog er achter aan en begon te blaffen (bijten zal ze niet doen (ik zeg nooit nooit).
Die vrouw die trapte tegen Kyra aan en fietste door, Hierdoor reageerde ze niet heftiger en rende echt een flink stik achter die vrouw aan. Die vrouw gaf flinke trappen..
Vervolgens vloog Kyra richting 2 mannen en blafte daar. Die 2 'helden' trapte ook richting haar (gelukkig niet raak) en waar aan 't vloeken en tieren tegen haar.
De 'helden' stonden daar en konden haar pakken, dit deden ze niet.
Vervolgens stonden er redelijk wat mensen aapjes te kijken! (ik loop met een kruk en loop dus niet heel makkelijk maar niemand bedenkt om te komen helpen..)
Is het heel normaal dat je schopt tegen honden als vreemde?
(even stoom af blazen...)
manie schreef:Ik ben gek met honden, maar wanneer een onbekende hond (blaffend) op mij af komt rennen en baaslief er duidelijk geen controle over heeft.
Dan krijgt het dier in kwestie ook van mij een schop!
Niet de schuld bij anderen leggen, maar bij jezelf én de opvoeding van je hond!
funnyhorses schreef:Waarom trap je naar een BLAFFENDE hond?
Buiten geluid maken wat doe t ie dan nog verkeerd?

funnyhorses schreef:Waarom trap je naar een BLAFFENDE hond?
Buiten geluid maken wat doe t ie dan nog verkeerd?
) wel snapt. funnyhorses schreef:wat is nou controle?
Als jij met je paard buiten rijd dan kan het dier ook schrikken en effe opzij springen.Wat zou jij ervan vinden als meteen een paar wandelaars schreeuwen dat je je paard niet onder controle hebt en dat je niet buiten hoort te lopen.
Dat is toch ook niet leuk om te horen?
Maar meteen die schijt agressie op elkaar botvieren daar krijg ik zo'n punthoofd van.
En de dieren zijn dan de pineut.
paard! want die loopt wegKentaro schreef:Ze rennen gelukkig niet achter fietsen aan, maar wel achter bijvoorbeeld katten (gelukkig puur voor de ren en niet voor de kil!!) en alles wat rent en daarbij kijken ze absoluut niet of ze daarbij een fietspad of weg over rennen
funnyhorses schreef:Als je zo op een blaffende hond reageerd kun je er idd donder op zeggen dat je in de kont bijt ja.
Blijf gewoon rustig en wandel door dan is er niks aan de hand.
Hoeveel honden komen er niet op me af als ik op mn paard zit,half histerische mensen erachteraan om ze weer in te vangen.
Baasje helemaal hyper en hond natuurlijk ook.
Al blaffend springt zo'n hond effe om ons heen,ik roep naar de eigenaar dat er niks aan de hand is,prompt stopt de persoon met rennen en kalmeerd,gevolg hond kalmeerd ook en wij lopen nog steeds op ons ooie dooie door!
Het is wat je er zelf van maakt.