(Afghaanse) windhonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitsolu

Re: (Afghaanse) windhonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:01

Ik zie dit topic net pas!!

Sinds een jaar of 2 ben ik helemaal verliefd op Galgo's. Mijn vader heeft mij DB Noord-Overijssel gezeten, het hoofdkantoor daarvan was gevestigd bij dierenopvang Koningen, te Balkbrug.
Sinds een jaar of twee is dat ook officieel een opvang van de stichting GINN (greyhounds in nood nederland). Daar ben ik voor het eerst met Galgo's in aanraking gekomen. Ik ben helemaal verliefd.

Inmiddels kom ik vaak op het asiel om mijn steentje bij te dragen. Ook neem ik dan mijn skates mee om met één van de Galgo's te skaten. Joh dat is gaaf hoor!! Voornamelijk omdat ik ze niet los mag laten is dit een ideale oplossing om ze toch even te kunnen laten rennen.

Het is dat ik thuis al 4 honden heb, maar wat zou ik graag 2 Galgo's adopteren.

Heeft iemand van jullie trouwens ervaring met courses waar je je hond (zonder wedstrijd gedoe eromheen) kan laten rennen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:11

Gaan er zondag nog mensen naar de fun course in Baarle nassau?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 22:12

Shahazi, as zondag dus via de barzoi club

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 22:41

Shazazai, dat skaten is een leuk idee om zo'n honden wat extra beweging te geven inderdaad!

Wat betreft coursen zonder echte wedstrijd; voorafgaan aan de coursing wedstrijden zijn er vaak trainingen. Daar kunnen honden hun certificaat halen om mee te mogen doen aan wedstrijden, maar daar kun je ook gewoon eens voor de lol meedoen.

Baarle-nassau is me jammer genoeg wat ver.
Volkenmarzen ook trouwens, daar is dit weekend ook een grote coursing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 14:55

8nnemiek schreef:
Shazazai, dat skaten is een leuk idee om zo'n honden wat extra beweging te geven inderdaad!

Wat betreft coursen zonder echte wedstrijd; voorafgaan aan de coursing wedstrijden zijn er vaak trainingen. Daar kunnen honden hun certificaat halen om mee te mogen doen aan wedstrijden, maar daar kun je ook gewoon eens voor de lol meedoen.

Baarle-nassau is me jammer genoeg wat ver.
Volkenmarzen ook trouwens, daar is dit weekend ook een grote coursing.

Ik wist niet dat dat kon :)
Dan mogen daar zeker alleen maar windhonden heen...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 20:54

Geen idee of alleen windhonden mee mogen doen aan die trainingen. Zou je natuurlijk altijd even kunnen vragen :)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:21

Met mijn kruising windhond lijkt behendigheid me erg leuk om te doen. Maar ik ben nog niet echt iets in Groningen tegengekomen.

Deze foto kon ik jullie niet onthouden.. Noah als Afghaan.. O:)
Afbeelding

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:26

even een vraagje, zijn jullie windhonden ook zo lomp in de omgang, ik heb nl nog een Herder en Jackie en die doen dit absoluut niet, binnen is ze heel rustig maar buiten, dan gaat ze zo uit haar plaat uit blijdschap dat ze op alles en iedereen staat en ook soms rustig tegen een lantaarnpaal aan knalt (ze ziet goed overigens) het gaat om een Podenco dame van bijna 3.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:33

Hetzelfde hier al is het geen volle windhond. := Hij is vaak zo afgeleid door bijvoorbeeld een kat dat ie pontificaal tegen een lantaarnpaal oploopt. :x Ook is ie nog heel puppyachtig buiten en vindt iedereen leuk en aardig. Stormt zo op ze af.. En als hij rondjes gaat rennen rent ie ongv dóór je heen. Af en toe echt heel lastig. In het begin was het nog erger, brak af en toe bijna m'n knieën omdat hij er op volle snelheid tegenaan rende. Na een paar keer een flinke schop uitgedeeld te hebben op het moment dat ie dat deed is het nu een stuk minder moet ik zeggen. :P

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 11:38

hier een eigenaar van een geadopteerde galgo uit spanje. Onwijs lief beest, maar energie voor 10! Zou hem niet meer kunnen missen!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:37

Jammer dat dit al weer een oud topic is en verder nog geen nieuwere topic te vinden zijn.
Vandaar dat ik in de huiskamer maar een windhonden topic gestart ben.

Wij zijn ons voor nu aan het orienteren en waarschijnlijk zeer binnenkort kijken voor een hele knappe grote Barzoi man.
De Ier of een Deerhound staan nog op het verlanglijstje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:28

Leuk Annebe!
Ik blijf ze geweldig vinden maarja,dat jachtinstinct..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 20:31

Ach, wij hadden een herder met extreem jachtinstinct... Zij was niet alleen een zichtjager, maar ook een geurjager, alleen kon ze dan niet zo snel als een windhond, wel hield ze het erg lang vol.
En je hebt ook windhonden die het geen bal interesseren wat er voor hun neus loopt.

Ook op zoek?
(kijk eens op voordewindhond.nl bij Vincent)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 22:18

Nee,niet op zoek.
Vind het werkelijk fantastische honden.
Maar willen graag een hond met ietsjes minder jachtinstinct,die lekker los kan lopen op stal en in het bos..

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 01:38

Vroeger had ik een Greyhound, die me op driejarige leeftijd als huishond werd aangeboden omdat hij niet snel genoeg was voor de sport.
Hij was in huis heel rustig en al tevreden als hij af en toe een sprintje mocht trekken.
Hoewel hij goed luisterde, moest je gedurende een wandeling wel altijd rekening blijven houden met zijn jachtinstinct.
Wij hadden een poes en dat was zijn maatje maar zag hij een konijn.. dan was hij weg!
Je moest altijd blijven opletten maar wat een lieve schat van een hond was dat!
Nu heb ik al jarenlang Dobers, en die laten zich beter trainen en doen qua knuffelgehalte zeker niet onder voor de Greyhound.
Ze kunnen overdag prima mee op het erf of mee op buitenrit. Bij ruim voldoende uitdaging en beweging zijn zij in huis ook rustig en tevreden.
Ze kunnen jagen maar als dat niet geactiveerd wordt en als ze netjes onder appel staan, zullen ze dat niet doen, althans dat is mijn ervaring.
Ik kan je aanbevelen om eens te onderzoeken of dat ras misschien bij jou en bij de situatie past want ze voldoen voor een groot deel aan de wensen die je omschrijft.
Het is een superlief en eerlijk ras dat veelzijdig, intelligent en atletisch is.
Ze vragen wel wat aandacht en training en ze zijn laat volwassen maar wat een superfijne honden!

Anoniem schreef:
nou....ik zoek een hond die...
lief is
luistert(althans, de intentie heeft te luisteren,hahah, en redelijk trainbaar is)
makkelijk in huis is, dus geen druktemaker
mee kan lange wandelingen
mee kan bv op familiebezoek oid

maar waar ik wat bang voor ben is de extreme jachtinstinct van de galgo, dan misschien beter een greyhound.
ik zou het prettig vinden als ie ooit terug komt namelijk, zodat ie wel érgens los kan.
allerliefste zou los op een erf(bij de paarden)ideaal zijn maar weet niet of dat haalbaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 09:59

JPS, ben vroeger aangevallen door een dober toen ik 7 was...vind ze nog steeds eng...

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 15:48

Dat is een vervelende ervaring, darkchrystal..
Als je zoiets is overkomen dan kan ik me voorstellen dat je liever een andere keuze maakt :-)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-12 22:36

Inmiddels is er bij ons een knappe Barzoi komen wonen.
Wat een geweldig ras dit!