Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

Re: Laatste maal: wie wil lambert hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:42

ik heb er zelfs meerdere in een hok staan!!! gaat prima, ze stinken ook niet :')

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:45

Hoop dat we snel iets van Ts horen, ben echt nieuwsgierig!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:47

Jilletje schreef:
ik heb er zelfs meerdere in een hok staan!!! gaat prima, ze stinken ook niet :')

Ga ik dat even aankijken! :oo Als ze elkaar maar niet gaan bijten of steken met de hoorns! Of knabbelen aan de mooie rozenkrans van een van mijn rammen! :(:)
Wat zijn wij heerlijk offtopic bezig zeg..

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:47

Haha het is alls behalve een perfecte wereld :). Maar sommige dieren springen er nou eenmaal uit, die hebben meer geluk dan andere. Onze paarden bijvoorbeeld, die hebben allemaal de mazzel dat ze niet in Egypte geboren zijn. Dit geitje had al een prima leven, maar als iemand zijn best doet om hem te 'redden' dan ga ik daar graag in mee.
Ik heb overigens niets gehoord, inmiddels is het bijna 10 uur.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:53

En, wat is er inmiddels gebeurd?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:00

Duurt lang zeg dat wachten tot TS reageert,heb al die tijd mee gelezen.
Ook ik hoop dat ze dat bokje niet op transport hebben gedaan nadat er 3 mensen zijn die het bokje een plekje willen bieden.Aan de andere kant,als de eigenaar zegt tegen TS:ik wacht niet,ik houd hem niet vast,kan TS er ook nix aan doen.De eigenaar bepaalt tenslotte.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:04

Maar het zou wel erg banketstaaf van de eigenaar zijn als hij dit weekend niet even kan wachten. Dat beestje heeft er zo'n tijd gestaan. dat zou toch ook best nog wel even tot maandag moeten kunnen dan....

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:04

Natuurlijk bepaalt de eigenaar dat, maar toen ik een plekje zocht voor mijn twee flesbokken heb ik een nacht niet geslapen en was alleen maar aan het zoeken. Natuurlijk moet TS ook slapen, maar dan zou je 's ochtends zo vroeg mogelijk toch wel even iets laten weten... Mijn vervoer wil ook weten of we kunnen of niet.

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:08

Lees al de hele tijd mee, baal ook dat de TS niet reageert, vooral nu Maganyr het beestje graag wil hebben.
Ik hoop echt dat het nog lukt!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:08

suuzepuus schreef:
Maar het zou wel erg banketstaaf van de eigenaar zijn als hij dit weekend niet even kan wachten. Dat beestje heeft er zo'n tijd gestaan. dat zou toch ook best nog wel even tot maandag moeten kunnen dan....

helaas zijn er voor het vervoer van dieren naar de slacht regels die er voor zorgen dat vee alleen op vooraf afgesproken tijden mag worden vervoert. Dus niet 2 dagen later ;) Dit vanwege alle dierziektes enzo, zodat er een goede administratie is welk dier waar heen gaat en wanneer.

maaike_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:10

ik denk eerlijk gezegd dat het bokje al weg is en niet meer te redden valt... jammer, en ook een klein beetje dom van de TS dat ze de oproep heeft geplaatst, want ze heeft toch wel succesvolle reacties gekregen dus dat is een beetje banketstaaf.

maarja ik hoop dat ie er nog is, ik ben benieuwd

xchanel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:15

net even topic doorgelezen! ben heel erg benieuwd wat er nou gebeurd is..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:16

Airborn schreef:
suuzepuus schreef:

helaas zijn er voor het vervoer van dieren naar de slacht regels die er voor zorgen dat vee alleen op vooraf afgesproken tijden mag worden vervoert. Dus niet 2 dagen later ;) Dit vanwege alle dierziektes enzo, zodat er een goede administratie is welk dier waar heen gaat en wanneer.

Owja.... daar had ik niet aan gedacht. Dramatisch is dat. Een buurman van mij heeft schapen en heeft me de hele rompslomp uitgelegd!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:19

aerdenhout1 schreef:
Onbegrijpelijk dit! Eerst zet je een noodoproep...en ook niet al te slim veels te laat, vervolgens heb je een adres zodat hij niet geslacht word en laat niets meer van je horen!
Ik hoop dat TS het beestje achter heeft gehouden en hij nog niet aan de haak hangt!
Vrees het ergste!

Uhm,ze had al veel eerder een topic over dit bokje,dat hij een goed plekje zocht.
Dit topic is de 2de oproep,nadat ze in het vorige geen plek heeft kunnen vinden.
Ik heb haar oproep n.l. al een poosje terug gezien op bokt.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:21

suuzepuus schreef:
Airborn schreef:

Owja.... daar had ik niet aan gedacht. Dramatisch is dat. Een buurman van mij heeft schapen en heeft me de hele rompslomp uitgelegd!

Niets dramatisch aan hoor, het is 1 van de simpelste en diervriendelijkste manieren om de verspreiding van dierziektes te beperken die er is...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:23

Dat was op Eenmaal andermaal ja, maar hoeveel word daar tegenwoordig nou naar gekeken? ;)
Natuurlijk kan er altijd wat gebeuren waardoor je ineens niet meer op het internet kan komen, maar dit vind ik eigenlijk geen stijl... Ik heb er niets op tegen dat bokjes op borden belanden, maar wel als er een hoop mensen willen helpen.

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:24

Airborn schreef:
suuzepuus schreef:

Maar dat zijn volgens mij alleen officiele slachthuizen, waar allleen geregistreerde dieren worden geslacht. Als een geit geen oormerken heeft mag hij niet officieel vervoerd en geslacht worden. Die eerdere oproep had ik moeten zien!

Edit: opmerking over oormerken van betreffend dier gewijzigd...
Laatst bijgewerkt door Meganyr op 21-05-11 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:26

xchanel01 schreef:
net even topic doorgelezen! ben heel erg benieuwd wat er nou gebeurd is..

ik precies hetzelfde :D

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:26

Ben echt benieuwd wat er met het kleintje is gebeurd,
heb vanaf gisteravond de hele tijd meegelezen.
Denk dat die zo onderhand wel niet meer zal leven? :(:)

Meganyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:28

Heb zojuist bericht van TS dat ze zo naar stal gaat en kijkt of hij er nog is.
Ze heeft mijn telefoonnummer dus kan me bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:28

maaike_lotte schreef:
ik denk eerlijk gezegd dat het bokje al weg is en niet meer te redden valt... jammer, en ook een klein beetje dom van de TS dat ze de oproep heeft geplaatst, want ze heeft toch wel succesvolle reacties gekregen dus dat is een beetje banketstaaf.

maarja ik hoop dat ie er nog is, ik ben benieuwd

ik slaap snachts hoor??
en die succesvolle reacties vielen helaas erg tegen.
Hij kon dus inderdaad zoals airborn zegt niet later vervoerd worden.
ik heb een hoop reacties gehad van mensen die geen geld hadden om hem laten castreren, geen grotere bok willen (ja hij word nu eenmaal groot) geen registratie hebben voor geiten (dan ben je de l*l als ze daar achter komen) enz enz.
Heb een paar goede reacties gehad maar ik had hem gisteravond weg moeten brengen dan.
ik wilde hem zelfs helemaal naar Leiden brengen....... dus ga niet zeggen dat ik er niks aan heb gedaan.

enne emytje, effe nadenken voordat je oordeelt (goh das tegenwoordig zo moeilijk he!!!) ik heb hem eerder op beestenboel gezet, en toen is hij verplaatst naar EA, heb hem nog in mijn onderschrift gehad. Maar als het een "laatste kans" topic is, werkt het blijkbaar wel op de emoties, toen namelijk niet!!!

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:31

VivaLaVida schreef:
ik slaap snachts hoor??

Om half 11 al?? Maar maakt niet uit. Je hebt keuze dus als hij er nog is dan heeft hij een plekje.
Meganyr wil hem zelfs ophalen dus dat is helemaal prachtig!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:31

Jammer dat Lambert geen nieuw huisje heeft gevonden!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:32

Mischien zelf even nadenken voordat je oordeelt, want mijn reactie over het eenmaal andermaal was niet tegen jou bedoelt. ;) Dat was in zijn algemeen bedoelt door dus de veranderingen op Eenmaal andermaal (die ergens dus dit hadden kunnen voorkomen). Thank you very much voor zeggen dat ik te snel oordeel.

Maar het bokje is nu dus geslacht?
Laatst bijgewerkt door Emytje op 21-05-11 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 10:33

Oja: ik ga dus nu naar stal dus ben ik niet op bokt :)*
ik heb megans telnr, die ga ik smsen of hij er nog is..