Transactie voorstel voor mishandelen van hond .

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:22

silfie35 schreef:
Als jij niet betaalt, gaat de zaak naar een deurwaarder toe. Die komt dan langs met het dwangbevel, en geeft die aan jou af, als je niet thuis bent doet hij het in de brievenbus. Je hebt dan twee weken om in verzet te gaan bij het CJIB. Gewoon doen, als jij zeker weet dat je gelijk hebt. Het risico is wel dat als de rechter jouw verzet afwijst, en je gewoon moet betalen, je dan ook de kosten van de deurwaarder enz. moet betalen. Je kan bij de deurwaarder een betalingsregeling treffen, het is echt heel belangrijk dat je die dan stipt nakomt, anders gaan ze vervelende dingen doen.

Ik hoop voor je dat het niet zover komt, en dat jij je gelijk krijgt! Succes!

Over wat voor boeten héb jij het in vredesnaam?

TS heeft een transactievoorstel ontvangen.....

gohya

Re: Hulp nodig bij boete over hond.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:26

citaat: 2 dagen later DB op de stoep die mij netjes melde wie de melding had gemaakt.

Dit mogen ze nooit zeggen! een melder is ten alle tijden anoniem.

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 19:40

Liezel1 schreef:
silfie35 schreef:
Als jij niet betaalt, gaat de zaak naar een deurwaarder toe. Die komt dan langs met het dwangbevel, en geeft die aan jou af, als je niet thuis bent doet hij het in de brievenbus. Je hebt dan twee weken om in verzet te gaan bij het CJIB. Gewoon doen, als jij zeker weet dat je gelijk hebt. Het risico is wel dat als de rechter jouw verzet afwijst, en je gewoon moet betalen, je dan ook de kosten van de deurwaarder enz. moet betalen. Je kan bij de deurwaarder een betalingsregeling treffen, het is echt heel belangrijk dat je die dan stipt nakomt, anders gaan ze vervelende dingen doen.

Ik hoop voor je dat het niet zover komt, en dat jij je gelijk krijgt! Succes!

De boete van € 500 euro die ze gekregen heeft van het CJIB. Er staat in de beginpost dat ze geen betalingsregeling kon treffen. Misschien volgende keer iets beter lezen. ;)

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 19:53

sorry voor de verwaring.
ik snapte het toen zelf nog niet.
maar het gaat inderdaat om een transactie voorstel

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 22:43

hanny_jelke schreef:
een dag later politie aan de deur.
nadat hun uit gelegt hadden wat er aan de hand was heb ik mijn verhaal gedaan.
niks aan de hand verder. en hun moesten er zelfs om lachen. (hond lag met zijn kop op mijn schoot teslapen. niet echt iets wat een hond doet die je mishandelt)
maar goed zou er verder niks meer van hooren zaak was af volgeens hun.
ze zouden die vrouw nog even op de hoogte brengen en daar zou de zaak mee afgerond zijn.

Ik zou zeker proberen in contact te komen met deze agenten, zij worden immers ook voor aap gezet en daar zijn ze vaak niet blij mee.

En maandag naar een wetswinkel gaan zij kunnen je volledig adviseren wat je verder moet doen

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-11 22:50

ik heb met mijn moeder overlegt
ze zei meteen dat ik naar de politie moest gaan maandag.
uitleggen hoe en wat en dan kunnen hun terug kijken wie er zijn geweest.
en idd ook naar de wets winkel.
had nog gebeld maar volgeens mevrouw mogen ze geen raporten af geven.
dus ook dit vraag ik bij de politie en de wetswinkel na.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:01

gohya schreef:
citaat: 2 dagen later DB op de stoep die mij netjes melde wie de melding had gemaakt.

Dit mogen ze nooit zeggen! een melder is ten alle tijden anoniem.

En toch hebben ze het bij mij wel gemeld, of dat kwam omdat ik daar in tranen stond omdat ik de moeilijkste keuze ooit moest maken en die flink bemoeilijkt werd door mijn lieftallig stalgenoot of dat ze dat altijd doen weet ik niet, maar bij mij wel...
Dat is dus ook 1 van de redenen dat ik dus nooit melding zal maken want ik ben haar gaan opzoeken maar dat kunnen andere waar ik melding van zal maken dus ook bij mij doen.
sorry ts was even offtopic
Maargoed ik zou idd ook maandag direct even langs het politieburo gaan, hopelijk kunnen die meer voor je betekenen.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 00:05

waneer er echt iets goed fout is kun je best een melding maken hoor.
maar omdat een paard een beetje kreupel loopt hem naar de slacht willen brengen.
en waneer jij als eigenaar het daar niet mee eens bent meteen de dieren bescherming bellen vind ik erg ver gezocht.
vind het trouns al ver gezocht dat een paard wat een halfuurtje kreupel loopt meteen naar de slecht moet.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 00:23

Hanny je hebt pb omdat we anders wel erg offtopic gaan...

heel veel succes in ieder geval....

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 10:30

silfie35 schreef:
Liezel1 schreef:

De boete van € 500 euro die ze gekregen heeft van het CJIB. Er staat in de beginpost dat ze geen betalingsregeling kon treffen. Misschien volgende keer iets beter lezen. ;)

Ik lees prima... sterker nog... ik heb dagelijks met deze boetes gewerkt.
Deze zaak gaat niet naar een deurwaarder als je niet betaalt.
Het enige dat je krijgt als je niet betaald is een dagvaarding. En dan mag je jouw kant van het verhaal uitleggen bij de rechter. De kosten van de deurwaarder hoef je niet te betalen. Alleen de eventuele boete die de rechter je oplegt. Tijdens de zitting kun je dan vragen om een betalingsregeling.

Met mijn leesvermogen is niets mis..... Dit is geen Mulderboeten, dit is een Transactievoorstel.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:41

AaronYve schreef:
Ja zoiets wordt idd wel vaker gevraagd op bokt. Zoals zoveel dingen... die soms helemaal niet van toepassing zijn. Volgens mij maak je het nu netter dan bedoeld was maargoed, ik ga daar verder ook niet over. Wilde even mijn mening hierover laten horen omdat het niet van toepassing is bij dit topic imo.

Ts: sterkte en wat ga je doen?

Dat is absolute nonsens, want je kent noch mij, noch mijn intonatie. Ik vroeg het me oprecht af en heeft toch wel ietsje te maken met dit topic. Bovendien (nogmaals) reageerde ik éérst op TS en vroeg ik dit daarna.

Beste TS, weet je al wat je gaat doen? Hoe langer ik er over nadenk en hoe meer ik hier lees, des te vreemder vind ik het worden... zou wat wezen, dat ze "zomaar" iemand een boete geven en dan nog zo'n hoog bedrag!

Succes!

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:45

MyFairytale, er staat volgens mij... dus beter lezen aub ;) :D

Wat ga je nu doen ts? Ik hoop toch echt dat dit niet kan hier in Nederland. Een dierenmishandelaar moet gestraft worden maar dit klinkt alsog je nu iedereen een oor aan kan naaien.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:52

vizsla_love schreef:
ik snap je situatie zo goed! mijn hond kan ook af en toe best een tikje krijgen, niet pijnlijk gewoon even van 'he, dit accepteer ik niet'. en de blikken van mensen dan altijd :\ ik ga zo wel even in de rechtboeken bladeren van mijn moeder, kijken of ik wat kan vinden

Zo zou ik m'n hond mishandelen omdat ik hem niet gewoon aan de leiband/ketting pak maar aan een Gentle Leader.
Ja, inderdaad, dat hij zachtjes meeloopt zonder trekken aan de GL is inderdaad slechter voor m'n hond dan dat hij na 5 minuten buiten adem en hees is omdat hij zichzelf rotsleurt aan de ketting. (Geen slip/wurgketting overigens, maar hij loopt veel in water/modder/zand en dan is leer niet zo handig)
8)7

Bon, TS ik volg dit even!
Ik ga ervan uit dat jij de waarheid spreekt en in dat geval, vind ik de situatie wat krom.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 16:39

TS heb je nu al actie ondernomen?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-11 22:07

ja heb een afspraak staan voor maandag dan ga is samen met iemand van de rechts winkel kijken hoe sterk ik sta.
en ook samen nog een keer bellen naar het cjib, om een kopie van het rapoort te vragen aangezien mij de vorige keer verteld is door hun dat ze die nooit mogen geven/

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 22:24

hanny_jelke schreef:
ja heb een afspraak staan voor maandag dan ga is samen met iemand van de rechts winkel kijken hoe sterk ik sta.
en ook samen nog een keer bellen naar het cjib, om een kopie van het rapoort te vragen aangezien mij de vorige keer verteld is door hun dat ze die nooit mogen geven/

Die heeft het CJIB niet. Zij hebben alleen ingevoerde computerbestanden.
Voor het PV moet je bij de instantie zijn die hem uitgeschreven heeft.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:22

nou ben maandag geweest.
en moet eerlijk zeggen ik weet niet of ik er heel veel wijzer van ben geworden.
wel rade ze mij aan om even contact op te nemen met de politie waneeer het zeker is of het een rechtzaak wordt.

als ik niet betaal wordt het naar het OM gestuurd,
die gaan dan kijken of er genoeg bewijs is en dan pas draait het op een rechtzaak uit.
waneer dat gebeurt krijg ik een brief met de datum en waar ik moet komen.
en dan hoef ik eigenlijk pas naar de politie om hun verklaring en het raport van de dierenbescherming op te vragen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:24

Ben toch benieuwd hoe die mensen jou toch als dierenmishandelaar kunnen zien, want dat lijkt me absoluut niet het geval... Wat zouden die mensen exact gezegd hebben in de verklaring waardoor ze dit nodig vinden?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:25

lifaya schreef:
Ben toch benieuwd hoe die mensen jou toch als dierenmishandelaar kunnen zien, want dat lijkt me absoluut niet het geval... Wat zouden die mensen exact gezegd hebben in de verklaring waardoor ze dit nodig vinden?

als ik dat eens wist dan zou me dat enorm helpen.
helaas weet ik dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 09:51

Ik vind het zo bijzonder dat jij nergens in bent gehoord.

Laat het voorkomen, dan zal je alles horen hoe en wat.

En tja, wie weet worden er getuigen gehoord en gaat er een lampje bij je branden...... :)* misschien herken je wel iemand en snap je het........hint, hint.. ;)

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 10:00

als je zeker bent van je zaak dan laat je het voorkomen. laat ze maar getuigen!

ik heb geen ervaring met een transactievoorstel. wet mulder was iets makkelijker geweest.

edit: ik heb voorheen bij een boete waar ik het niet mee eens was ingelezen op flitsservice.nl

ik heb niet het hele topic gelezen, dus misschien is het dubbele info maar ik begrijp daaruit het volgende:

Citaat:
Een transactievoorstel is een voorstel van de OvJ om een gang naar de rechter te voorkomen. "Als jij dit betaalt zijn we rond, scheelt ons allebei een dagje rechtbank." Betalen = bekennen, al je beroepsmogelijkheden vervallen hierna.

het schijnt dat je dus maar twee opties hebt. of niet betalen en voor laten komen of wel betalen en niet voor laten komen.

ik zou dan toch zeker voor optie 1 gaan.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:46

russel schreef:
Ik vind het zo bijzonder dat jij nergens in bent gehoord.

Laat het voorkomen, dan zal je alles horen hoe en wat.

En tja, wie weet worden er getuigen gehoord en gaat er een lampje bij je branden...... :)* misschien herken je wel iemand en snap je het........hint, hint.. ;)

Wat insinueer je nou precies? :?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:46

denk dat ze bedoeld dat iemand haar een hak wil zetten ofzo?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:49

Ah oke, dan begreep ik het verkeerd denk ik. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 12:02

Ik ben ook ooit gebeld door een zogenaamde inspecteur van de dieren bescherming, ik trapte er de eerste 2 keren in, maar later wist ik wie er achter zat.