Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:29

Frances schreef:
Een hond die zich binnen verveeld kan net zo veel klaarmaken hoor :)

Dat klopt maar daarom moet je ook genoeg ondernemen met je hond, of hij nou buiten of binnen zit.

Collie2008

Frances schreef:
Een hond die zich binnen verveeld kan net zo veel klaarmaken hoor :)

Daar hebben we het toch niet over? :+

Thirty

Kosta schreef:
Tja, alleen is mijn tuin 1,5 hectare groot, daar kun jij niet tegenaan wandelen hoor, hoe ze zich daar uit kunnen leven ;)

Plus daar zijn geen andere honden, geen nieuwe geurtjes, geen 'krant' om te lezen...

Nee hoor, doe dan maar een hond op een flat die tenminste eens ergens komt!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:30

Frances schreef:
Een hond kan ook dominant zijn tegenover een koe...

Dat zou een hond niet proberen

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:30

Daar had sancha het wel over hoor...
Die begint over wat een hond buiten klaar gaat maken als die zich verveeld... terwijl dat compleet los staat van je hond binnen of buiten houden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:31

Sancha schreef:
Kosta schreef:
Tja, alleen is mijn tuin 1,5 hectare groot, daar kun jij niet tegenaan wandelen hoor, hoe ze zich daar uit kunnen leven ;)

Plus daar zijn geen andere honden, geen nieuwe geurtjes, geen 'krant' om te lezen...

Nee hoor, doe dan maar een hond op een flat die tenminste eens ergens komt!

Idd :')

Kosta

Ik hoop dat TS snapt dat je dus nooit het eens wordt, de een wil zijn hond zo houden de andere zo. Het blijft wel zo TS, als je voor een hond kiest moet je er wel rekening mee houden dat er tijd in gaat zitten, of je er nu 1 of 2 houdt, maar ik heb nergens gelezen dat je dat niet wilt, dus volgens mij komt het helemaal goed.

Frances

Colway: Een schaap voor mijn part :) daar ging het nou niet echt om he..

Collie2008

Frances schreef:
Daar had sancha het wel over hoor...
Die begint over wat een hond buiten klaar gaat maken als die zich verveeld... terwijl dat compleet los staat van je hond binnen of buiten houden.

Klopt bij beide zal je je hond blijvend moeten boeien/uitdagen. De ene hond meer dan de ander

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:32

xx_Kelly_xx schreef:
Kosta schreef:
Alleen is mijn tuin 1,5 hectare groot, daar kun jij niet tegenaan wandelen hoor, hoe ze zich daar uit kunnen leven ;)

Wat vind ik dit een onzin..

Hoezo, kosta heeft twee honden die dus de hele dag sociaal contact en bewegingsvrijheid hebben, ze hebbeneen beschutteplek om te liggen. En ook sociaal contact met een mens. Ik zou mijn hond ook liever met een andere hond op zo'n terrein houden want ik kan wel gaan wandelen maar ik moet zolang rijden voor een losloop geboed dat ik mijn hond vaak maar 1x in de week echt vrije bewging kan bieden. (In de tuin kan ook maar onze tuin is niet zo groot). dus nee ik kan daar niet tegen op wandelen. (onze hond gaat min 1x per dag 1-1.5 uur aan de sjouw met ons en daarbuiten nog 2 of 3 keer 15 min behoefte doen).

In een tuin van anderhalf hectare komt echt wel iedere dag een ander konijn langs hoor hoezo geen leuke geurtjes. In een natuurlijke situatie wil een hond ook echt niet constant vreemde honden onmoeten. Lekker bij zijn vertrouwde roedel zijn!

@colway: cattle dog!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:32

Waar slaat die koeien discussie op ? :')

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:33

Een cattle dog is dus helemaal niet geschikt om alleen buiten opgesloten te zitten....Dat is een werkhond en heeft een taak nodig....dat je het eens voor durft te stellen.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:33

Op het idee dat een mens een roedeldier zou zijn, terwijl een mens echt geen vervanging is voor een hond, net zo min als een koe schaap of whatever.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:34

Frances schreef:
Op het idee dat een mens een roedeldier zou zijn, terwijl een mens echt geen vervanging is voor een hond, net zo min als een koe schaap of whatever.

Edit dat bericht eens, wat ik snap er geen hol van.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:34

Maar jij zit niet vlakbij een losloopgebied, wij wel, wij hebben het bos 2 straten verder en ook nog sportvelden (die groter zijn dan 1,5 h) waar de honden los mogen lopen. Dus ik ben het daar niet mee eens.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:35

Elin vroeg waar de koeiendiscussie over ging :)
Dat koeienvoorbeeld haalde ik aan om aan te geven dat een mens geen roedeldier is.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:35

Zomaar even de eerste site die ik met Google tegen kwam met de vraag of mensen onderdeel zijn van de roedel van de hond.

http://www.yahwoof.com/opvoeding.html

Ja dus.
En dat wordt bevestigt door de rest van de sites die ik krijg voorgeschoteld.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:36

Sancha schreef:
Een cattle dog is dus helemaal niet geschikt om alleen buiten opgesloten te zitten....Dat is een werkhond en heeft een taak nodig....dat je het eens voor durft te stellen.

Colway beweerd dat een hond nooit dominant gedrag zou vertonen na een koe. Wat doet een cattledog dan een diplomatisch dialoog starten :Y)

Of een hond dominant gedrag vertoont naar een mens vind ik trouwens nog maar de vraag. ik geloof namelijk niet zo in de dominantie theorie. Een echte roedel is veel ingewikkelder dan een simpele rangorde en die kun je als mens nooit nabootsen.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 06-05-11 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

En een hond die op een flat leeft ,maar veel beweging krijgt en rond kan lopen en veel mee gedaann word is NET ZO goed als iemand die haar of zijn hond minder meeneemt ,maar hondlief wel in een mega grote tuin kan rond rennen en spelen .

Vind de tuin zelfs iets beter, maar niet dat flat voorbeeld (mits genoeg beweging) minder goed is.

Frances

dus jij gelooft alles wat op google staat :Y)
Ik zou zeggen zoek een paar echt goede boeken over honden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:38

Frances schreef:
Colway: Een schaap voor mijn part :) daar ging het nou niet echt om he..

Is gewoon een loze opmerking dus of ben je gewoon dwars?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:38

Als alle sites dat zeggen, ja inderdaad. Hondenboeken heb ik genoeg gelezen, dank je!

Bovendien, wie eist bewijst, dus kom jij maar met iets waar ze zeggen dat mensen geen onderdeel van de roedel uitmaken. Want ik heb je alleen maar horen schreeuwen dat ik geen gelijk heb, zonder dat fatsoenlijk te onderbouwen.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:39

Een gezin is ook de roedel van hond. Mijn moeder heeft een best insentieve cursus bij Martin Gaus Nederland gedaan, en ook daar werd dit herhaald (lesboeken staan hier nog in de kast).

Als ik mijn hond uitlaat en we staan bij de voordeur, ben ik degene die het eerste naar binnen gaat, dit is niet aangeleerd, dit is gewoon zoals het hoort want ik ben de baas, mijn hond mag pas eten als ik dat zeg, als ik zeg dat ze moet wachten, dan moet ze wachten met uitlaten idem dito.

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:39

Nee hoor, om aan te geven dat honden ook over andere dieren dominant kunnen zijn, maar dat dat nog geen onderdeel van de roedel word...
Je kunt het dwars noemen of je kunt aangeven waarom het volgens jou een loze opmerking is...

Frances

Re: Welke hond kan nou echt goed in een buitenhok?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:41

Ik heb niet alleen maar geschreeuwt dat je ongelijk hebt.
Ik heb zojuist verteld waarom ik vind dat een mens geen roedel is...
En ik heb ook verteld over dat je via google ook onderzoeken vind dat wolven van oorsprong niet eens in een roedel leven.