De bench

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:52

die rust en veiligheid kun je zon hond toch ook in een gang of bijkuiken of dergelijke geven
daar hoef je toch niet perse een bench voor te hebben }:0

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:54

jiperdepip schreef:
die rust en veiligheid kun je zon hond toch ook in een gang of bijkuiken of dergelijke geven

niet iedereen heeft de luxe van een bijkeuken of een gang die ruim genoeg is :)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:55

Maar ik snap niet dat een hond zich niet gewoon veilig voelt in huis?

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 11:58

jiperdepip schreef:

Maar als een hond het nou fijn vindt in een bench?

Ik vindt het wel zielig als honden er echt een hele dag in worden opgesloten, terwijl mensen de hele dag werken.

Mijn hond hoeft overdag niet in de bench, mijn moeder heeft een praktijk aan huis dus die is altijd thuis. Hond gaat verder ook nog iedere dag met mij mee naar stal. Alleen 's nachts gaat ze erin en overdag als ze er zelf voor kiest.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:05

Wij gebruiken ook de bench tijdens de opvoeding van een pup.
Geen van onze honden heeft het ooit een straf gevonden.
Onze laatste pup is zo verknocht aan de bench dat het de grootste moeite heeft gekost om hem eruit te krijgen...
De honden liggen nog graag in de bench. De deur staat er altijd van open. Ik had graag gezien dat ik het loeigrote ding uit mijn huiskamer kon halen, maar helaas.
Op het moment dat onze jongste hond zover was dat hij los kon blijven, op de momenten dat we weg zijn, liet ik het deurtje los voor hem. Nou dat hebben we geweten de eerste weken! Hij joelde alles bij elkaar, het deurtje stond los..... Deed je het deurtje zover dicht maar niet op slot was het goed. Maar voor je eigen gevoel vind je het prettiger als hij gewoon vrij rond kon lopen. Heeft heel lang geduurd voordat hij zover was dat het goed was. Nu nog dat onding weg zien te krijgen (zucht)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:06

jiperdepip schreef:

En als je hond zoals de mijne deuren open maakt? Zij is niet lief hoor, zeker niet als ze een botje heeft.
En geloof me, de gedragsdeskundige hebben we al lang gehad. Voor ons is ze super. Maar als zij een botje of eten heeft dan is ze des duivels.
Als er druk bezoek komt idem dito.
Van ons accepteert zij het dat onze huisraad niet van haar is. Van vreemden echter niet. Ze trekt zo even het lipje naar je op hoor.
Als ik erbij ben kan ik haar rustig wegsturen, no problemo, ze luistert prima. Maar vreemd bezoek hoeft dit echt niet te proberen.
Inmiddels hebben we op de meeste deuren al haakjes maar mevrouw verkiest haar "hok" boven de andere kamers.

peugotje

Re: De bench

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:31

Een hond in de auto in de bench vind ik al helemaal geen fijne gedacht.... zodat hij 'mee' op visite kan, omdat de baasjes anders te lang weg zijn? Ik moet er niet aan denken....

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:36

Ik heb altijd een bench.. voor beide honden 1.
Niet omdat ze zich niet veilig voelen. Niet omdat ze irritant zijn (de bench gaan snachts en als er niemand thuis is dicht voor de rest lopen ze los).
Maar puur zodat bijde honden een eigen plekje hebben. Ik ben de roedelleider en alles in huis is van mij. Maar de benche is een plek waar hun gewoon zichzelf terug kunnen trekken :) ze gaan er dan ook gewoon uit hunzelf in liggen ;) met de kop naar buiten bijv.

Ik heb tevens ook een bench in de auto ;) Ik train namelijk zowel frisbee, agility en GG3 met beide honden en omdat ik met beide honden op dezelfde dag les heb moet ik ze toch ergens laten. Dan doe ik ze in de auto in de bench met de klep op. liggen ze uit de schaduw niemand tot last, niemand die hun lastig valt en je hoeft niet op ze te letten ;)

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:49

Tja, toch vind ik het voor een visite heel wat anders... dan kun je de auto toch ook niet steeds in de gaten houden? Wordt dan de auto op een onbeheerde plek open gelaten? Ik zou het niet eens durven, straks nemen ze mijn honden mee! (net als al die honden die bij de supermarkt braaf op hun baasje wachten, wat als er een stel kinderen voorbij komt die hem meenemen?) Op een honden vereniging is dat anders, daar komen hondenmensen, en iedereen houdt dan wel een oogje in het zeil voor elkaar.

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 12:58

peugotje schreef:
Tja, toch vind ik het voor een visite heel wat anders... dan kun je de auto toch ook niet steeds in de gaten houden? Wordt dan de auto op een onbeheerde plek open gelaten? Ik zou het niet eens durven, straks nemen ze mijn honden mee! (net als al die honden die bij de supermarkt braaf op hun baasje wachten, wat als er een stel kinderen voorbij komt die hem meenemen?) Op een honden vereniging is dat anders, daar komen hondenmensen, en iedereen houdt dan wel een oogje in het zeil voor elkaar.

ja maar dus hoeft per direct een bench in de auto niet zo gek te zijn ;) snapt u?
Hond neem ik inderdaad nooit mee naar de supermarkt.. ben veels te bang dat als ik buiten kom hondje weg is!
Nog een voordeel van een bench is dat ik de hond in de bench kan doen als een van miijn kennissen er is (hij is heel bang voor honden) maar de hond er wel gewoon bij kan zijn :)

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:01

Ik zou ook nooit mijn hond alleen laten in de auto. Zeker niet een paar uur. En hoe doe je dat dan als het warm is? Dan zit je hond te koken in de auto...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:04

hier gebruiken wij de bench als mand voor de honden (2 benches in huis)
Deze staan altijd open echter indien er bezoek komt die bang voor honden is gaat het deurtje dicht

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:07

idd veilig als in een eigen plekje, dat hoeft toch niet gelijk te betekenen dat je hond zich anders in je huis helemaal niet veilig voelt, kom op zeg. Je kunt ook tussen alle regels door blijven lezen.. Dat het dan in je gezin niet goed zit, ja hoor..

Maar goed om het voor me zelf op papier te zetten, ja, een veilige plek noem ik het, daar waar hij bij mij 's nachts en wanneer we even weg zijn, veilig mag vertoeven. Wij hebben een volwassen teef lopen die hem geen rust gunt anders, die is hoogbejaard, maar wil de hele dag spelen en is helemaal in de ban van de pup. Wanneer wij zelf wakker en aanwezig zijn is dat natuurlijk prima te regelen, maar wanneer wij weg zijn, maakt de pup weinig kans. Hij wordt vanzelf groter om beter tegen haar op te boksen, in zijn bench kan hij dan heerlijk zelf alleen slapen, zonder een opdringerige, voor hem nog enorme teef die hem het liefst vermoord met haar vriendelijkheid. Zij is echt heel enthousiast en zou hem het liefst de hele dag plat knuffelen. Dat noem ik niet het zit niet goed binnen een gezin, beetje kort door de bocht sommige reacties. De teef is niet gemeen, eigenlijk te lief, maar gewoonweg nog heel speels. Een plek waar hij niks kan afbreken, nogmaals, hier is geen extra kamer voor de pup om te verblijven wanneer we weg zijn. Alle andere kamers zijn in mijn ogen nooit veilig genoeg voor een pup die echt overal zijn tanden nog in zet (dat doen pups gewoon, dat heeft wel tijd nodig om af te leren, ze hebben nu eenmaal alleen hun tanden om te gaan ontdekken). Ik zie niet in waarom ik alles weg moet bergen voor een pup als hij alleen blijft, wil mijn meubels niet kapot, maar ook niet onbelangrijk, hij hoeft ook niet hardleers te leren dat sommige dingen flink pijn kunnen doen wanneer je er toch aan bijt, bijv elektra (bij ons zitten stopcontacten allemaal aardig laag en geloof het of niet, zelfs het stopcontact vind hij heel interessant). Totdat hij verstandiger wordt vind ik het een veilige plek..

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:10

Wij gebruiken hier geen bench, ik ga een hond niet in zijn eentje op 1 m2 zetten

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:11

@ MightyMike, helemaal met je eens!

Daar ben ik weer...

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:12

Ik denk dat de conclusie is dt niet iedereen zijn of haar hond goed heeft laten wennen aan de bench, of dat niet wilde. Iknben voor de methode van Cesar Milan en de manier hoe hij honden laat wennen en africhten. Ik denk dat niemand hier nog aat toegeven aan de ander...

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:14

@ OneFellSwoop: Denk dat daar zeker wat in zit

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:27

OneFellSwoop schreef:
Ik denk dat de conclusie is dt niet iedereen zijn of haar hond goed heeft laten wennen aan de bench, of dat niet wilde. Iknben voor de methode van Cesar Milan en de manier hoe hij honden laat wennen en africhten. Ik denk dat niemand hier nog aat toegeven aan de ander...

Wat heeft CM hier nou opeens weer mee te maken? :+

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:32

ik denk niet dat cesar milan is voor honden in een bench houden..
Zeker niet als je ziet dat zijn roedel ook gewoon los is en niet in kooitjes zit.

Las net een reactie dat paarden ook in kleine stallen zitten. Dat maakt het toch niet goed of wel dan?
Deze discussie lijkt sterk op een die dus over stallen ging.
Uiteindelijk is de helft namelijk bezig met het goed praten van de bench en zijn of haar geweten.

Een bench die altijd open staat, daar heb ik geen problemen mee. Maar als hondje er in zit met het deurtje dicht, dan wel. Ja dan gaat ie lekker slapen. Wat moet ie daar anders doen?

peugotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:34

Susyb schreef:
peugotje schreef:

ja maar dus hoeft per direct een bench in de auto niet zo gek te zijn ;) snapt u?
Hond neem ik inderdaad nooit mee naar de supermarkt.. ben veels te bang dat als ik buiten kom hondje weg is!
Nog een voordeel van een bench is dat ik de hond in de bench kan doen als een van miijn kennissen er is (hij is heel bang voor honden) maar de hond er wel gewoon bij kan zijn :)

Ja ik snap :)
Je hebt ook wel gelijk, want ik had er nog niet aan gedacht dat als je je auto in deschaduw zet, met ramen en deuren open, het dan wel goed te doen is.
Maar voor zo op visite, vreemd hoor, dan zorg je toch gewoon dat je niet te lang weg blijft, en laat je je honden lekker thuis!

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:44

Ik ben geen grote fan van Cesar Milan maar zag hem gisteren toevallig op NGC puppy's in de bench stoppen na het eten. Tja dat vond ik dan wel weer een goed idee. Zeker met grote rassen.
Waarom? Grotere rassen hebben een grotere kans op een maagkanteling, honden met een opgetrokken buiklijn zoals windhonden trouwens ook.
Enfin, door ze na het eten aan te wennen om even rustig te gaan liggen, iets dat met een pup soms best lastig kan zijn, zeker als je een drukke pup hebt, verklein je de kans op een maagkanteling aanzienlijk.
Een bench is hierbij een superhulpmiddel. Pupsel hoeft er geen uren in maar een half uurtje tot drie kwartier.
Pupsel zal hierna ook meteen plasje/poepje moeten doen, dus als je hem/haar er dan meteen uithaalt en op de arm meeneemt kan je pupseltje gelijk de hemel in prijzen dat hij/zij buiten de grote/kleine boodschap doet.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:44

Wij hebben ook een bench voor onze chihzhu maat grote hond die altijd open staat, vind hem daar vaak in terug hij sleurt al zijn knuffels en speeltjes erin en doet een heerlijk tukje, zijn dekentje moffelt hij helemaal in een hoek, zeg nou zelf zon ijzeren bodem is veel lekkerder.. :j

Hij is zowat nooit alleen heeft verlatingsangs
Gaat overal mee naar toe zit hooguit een half uur alleen als we naar de winkel gaan.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:45

ik neem aan dat de mensen die hier zo anti bench zijn, hun paarden ook nooit op stal hebben staan...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:46

Wij hebben thuis ook een bench voor mijn Shih-Tzu. Ruim genoeg voor hem en hij zit er alleen 's nachts in of als wij 's avonds weg zijn (nooit lang..). Als wij hem 's nachts of 's avonds zodra het donker is, niet in de bench doen is hij enorm waaks. Hij blaft dan de hele avond & wil dan ook niet slapen. Als we nu weg gaan of we poetsen onze tanden om naar bed te gaan dan loopt hij automatisch de bench al in. Dat is echt zijn plekje en dat is ook de enige plek waar ie gewoon écht lekker gaat slapen..

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:57

playboysches schreef:
ik neem aan dat de mensen die hier zo anti bench zijn, hun paarden ook nooit op stal hebben staan...

Daar gaat de discussie toch niet over?