6000 knaagdieren in beslag genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:14

MirandaNH schreef:
Ilse_123 schreef:
Super dat ze allemaal geplaatst zijn, en iedereen veeel plezier met de hammies, maar wat ik me vooral afvraag... waar laat je 6000 hamsters? Ik zie me echt een huis voor me die van onder tot boven vol zit met hamsters :+

Er zijn geen 6000 hamsters, 4500 knagers zijn afgemaakt vanwege ziekte/agressie. De overige 1500 zijn in verschillende opvangen in heel NL ondergebracht. Het waren niet alleen hammies, ook gerbils/ratten/muizen en 7 papegaaien. :)

dan alsnog, waar hield de oorspronkelijke eigenaar al die knaagers en nog 7 vogels? Dan ben je toch een beetje loco :')

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:17

Sappos schreef:
Colorado das toch weinig? Ik heb mijne ook gewogen en die zitten rond de 50 gram maar mijn oude vette is 90 gram en die ziet er normaal uit

Ik heb eerlijk gezegd geen idee, daarom heb ik ze gewogen, kan ik even kijken wat normaal is en hoeveel ze nog aan moeten komen :))
Dus het zou best kunnen dat dat enorm weinig is, ik weet wel dat ik ze te dun vind, daar hoef je ze niet voor te wegen, al die botjes :(:)

Schattig Baxter!

Ja, het neemt ook niet veel ruimte in, maar bij ons is het meer, hoe verdeel je in godsnaam de aandacht? Dat vraag ik me trouwens ook weleens af als ik zie hoeveel dieren andere mensen hebben, zoals bij jou bijvoorbeeld :Y)

Had je op het rattenforum al een :(:) gegeven, maar hier krijg je er nog een :(:)
Soms is het inderdaad erg vervelend, maargoed, het hoort er helaas bij..

Hij fokte voederdieren, en dat waren deze 6000. Ze zaten allemaal in te kleine labbakken bij elkaar. Als je dan een beetje stapelt kom je in een flinke schuur al een end hoor..

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:19

Hmm.. ik heb nog 2 complete hamtserkooien op zolder. Zaagsel etc hebben we genoeg omdat we paarden hebben ,evenals hooi. Lees tot nu toe dat ze in veendam en den haag op te halen zijn? niet ergens in limburg? sorry als de vraag al gesteld is geworden, maar heb geen 8 paginas gelezen. Als er een mogelijkeid is om ze in limburg op te halen ga ik eens met mijn ouders praten :)

edit, zie dat ze allemaal geplaatst zijn. Dan laat maar :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 13:22

Eva_Arno schreef:
Hmm.. ik heb nog 2 complete hamtserkooien op zolder. Zaagsel etc hebben we genoeg omdat we paarden hebben ,evenals hooi. Lees tot nu toe dat ze in veendam en den haag op te halen zijn? niet ergens in limburg? sorry als de vraag al gesteld is geworden, maar heb geen 8 paginas gelezen. Als er een mogelijkeid is om ze in limburg op te halen ga ik eens met mijn ouders praten :)

Ze zijn allemaal geplaatst in opvangen ja, maar de opvangen zitten nu giga vol! Elk beestje die een huisje krijgt is weer mooi mee genomen!

Ze zijn voor zover ik weet ook in Zeeland af te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:24

Colorado schreef:
Hij fokte voederdieren, en dat waren deze 6000. Ze zaten allemaal in te kleine labbakken bij elkaar. Als je dan een beetje stapelt kom je in een flinke schuur al een end hoor..

Precies, dat is heel 'normaal' bij broodfokkers. Te zot voor woorden dat het allemaal maar mag, en dat het zo ver moet komen wil er wel een keer ingegrepen worden.

Eva_Arno schreef:

Er zitten nog heel veel dieren bij tijdelijke opvangadressen, dus er zijn er nog genoeg die permanent geplaatst moeten worden. :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:32

Ik had net het laatste bericht van de blz, dus quote hem even!
xJolien schreef:
Ik heb even teruggezocht, maar weet iemand welke opvang (waar ze gerbils hebben) het dichtste bij Nieuwegein/Utrecht in de buurt is?

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:36

Ik heb de helft van het topic ongeveer gelezen.
maar als het goed is, heb ik nog een oude rattenkooi beschikbaar. Ik woon in overijssel/twente.
Mocht er interesse zijn, ga ik direct even kijken of hij er inderdaad nog staat!
Hij is gewoon gratis, als hij maar opgehaald word.

Even een edit: Kooi is in goede staat. Het kan zijn dat er wat roest op de tralies zit, maar voor de rest is hij nog goed. Mag helaas zelf geen dieren meer.

Eva_Arno

Re: 6000 knaagdieren in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:32

Als er een opvanghuis in Limburg zit, laat het me maar weten. Wou laatst een hamster uit een dierenspeciaal zaak, vond m er zo zielig uit zien, maar dat mocht al niet van mn ouders. Misschien als ze dit bericht lezen wel, en als het niet te ver weg is. Vroeger altijd hammies gehad

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:33

op het hamsterforum staat dat alles opgehaalt is en een nieuw huisje heeft.
voor de mensen die nog zoekende zijn opbangen zitten nu bomvol

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 14:54

MirandaNH schreef:
Eva_Arno schreef:

Ze zijn allemaal geplaatst in opvangen ja, maar de opvangen zitten nu giga vol! Elk beestje die een huisje krijgt is weer mooi mee genomen!

Ze zijn voor zover ik weet ook in Zeeland af te halen.

Klopt, in Kattendijke

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 15:14

Whaaa Monnikenburg die hengst van jullie lijkt op mijn hengst maar dan met het macho gen _O_

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:15

1 van de woestijnratjes die we hebben opgehaald is vandaag bevallen ondanks alle stress <3

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:23

daffene schreef:
1 van de woestijnratjes die we hebben opgehaald is vandaag bevallen ondanks alle stress <3

Aaah wat leuk! :+:
En, hoeveel zijn het er?

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:36

Ik heb nog niet echt goed durven kijken, omdat ze er een hele grot omheen gebouwd hebben haha. Maar ik zal binnenkort even tellen en een fotootje maken :D

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:43

Super leuk! Gefeliciteerd ermee he! :):)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 23:32

Hihih ik durf ook nog niet goed bij de jonkies van mijn geredde hammie te kijken, wil ze eerst even rustig laten wennen! Morgen verhuizen ze naar een duna! Wil namelijk niet dat als de ukkies gaan lopen dat ze me ontsnappen hahaha

[BB-ITP] Mijn dwerg van de 1500 geredde knagers!
Hier mijn topic over mijn dwerg <3

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:01

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 09:40

Colorado, wat een mooi hok! :+: Waaaauw! *jaloers*

En ik ga even in het topic kijken van de dwerghamster! :j

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:00

Met dank aan AnnemiekvM hier op bokt heb ik een prachtige kooi gewoon gratis op kunnen halen :oo Echt zo lief :D En gerbiltje is er helemaal happy mee, die snapt er nog niets van maar ze heeft wel mooi de ruimte. Ook mijn zusje heeft al een kooi gekocht voor een van de gerries (die ze geclaimd heeft tot HAAR gerrie) en dan ga ik er van de week nog eentje kopen en dan zitten ze er weer allemaal warmpjes bij :D

Afbeelding

Afbeelding

http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... o-1682.jpg

*\o/*

En mijn zusje haar kooi :D

http://i14.photobucket.com/albums/a344/ ... to-339.jpg
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 05-05-11 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's ter illustratie. Voor meer foto's kan op BB-ITP een topic geopend worden. Hier overigen in link geplaatst.

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 12:03

Mooie kooien Sappos :D Die hebben het volgens mij wel naar hun zin :D

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 12:31

Ja denk t ook wel. Het scheelt dat ik nu 5 gerbils apart heb zitten, ik ga daarvoor geen hokken van een meter kopen (ook een beetje overdreven want alles staat in mijn kamer := )

Afbeelding

Links wildkleur gerbil, rechts oude dikke gele wildkleur

Hout is leuuuukkk. (alleen beetje stom dat ik het derde stuk hout in mijn aquarium gegooid heb :')

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 13:40

Waarschijnlijk komen er 1 of 2 hamsters naar mij :) Vrouwtjes die moeten bevallen

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 14:14

Leuk WinSel dat jij ook een zwanger vrouwtje krijgt! Ook uit Veendam zeker? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 14:16

Ja klopt :)
Er komen morgen nog een stuk of wat naar veendam en daar neem ik 1 of 2 vrouwtjes van :)

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 15:31

Ik heb het idee dat een van de jonkies (denk ik) heel erg eenzaam is. Ze is zoooooo bang ook voor mensen en ik kan haar aaien maar ik mag haar niet oppakken, ook als ik haar eenmaal vast heb dan lanceert ze zich uit mijn handen...duss de stoute schoenen aangetrokken en mijn dikke oude (Sophie) samen gezet met de kleine nieuwe. Eerst gewoon op de grond met een tralieding ertussen. Daarna op dat neutrale terrein gewoon op de vloer ze samen gezet. Nou ging prima. Toen in een 15x30 hokje met een heel dun laagje stro erin zodat er niets is om voor te vechten en ze daar ook niet de ruimte voor hebben. Dus nu heb ik er ook hooi bijgegooid en zijn ze samen rond aan het rennen maar ze zijn echt lief tegen elkaar. Als de jongste op Sophie's hoofd wil gaan zitten blijft Sophie lekker stilzitten :')
Afbeelding