Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:23

rocymax schreef:
Dankje Sparretje <3 Soms ben ik wel eens bang dat ik de mensen misschien wel een beetje verveel met mijn topicje over Roc, want ik gebruik het ook wel om alles van mij af te schrijven :)

Daar ben ik het totaal niet mee eens! En de mensen die zich er wel aan storen moeten vooral op het kruisje rechts boven in beeld drukken! Persoonlijk lees ik nog dagelijks mee in het topic!

Wat een heerlijke zwem foto's met Roc! En het is juist goed om een plek te hebben waar je het van je af kunt schrijven! :)

Gelukkig knapte hij snel weer op nadat hij zijn medicijnen heeft gekregen :)

Anoniem

Re: Help!!!!! Mijn ene hondje dood, mijn andere hond heel ziek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 09:53

Inderdaad, als het me zou vervelen dan zou ik hier ook niet meer komen kijken :) . Die sliert speeksel komt misschien ook wel doordat 'ie misschien gewoon een droge mond had, bijvoorbeeld omdat hij met zijn bek open heeft geslapen o.i.d. (een zekere persoon in mijn omgeving heeft dat ook altijd :P )

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 12:56

Ben echt blij om te lezen dat Roc het nog zo goed doet en vooral dat hij nog zoveel plezier heeft! Geef hem ook maar een dikke lebber van Pukkie ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 13:21

Sparretje, Ja ik vind het heel fijn om het van me af te schrijven :+ Dankje voo je belangstelling en je lieve woorden <3
Pernill, wat lief van je dat je nog altijd meeleest <3
Yamcha, ja het is inderdaad nog steeds erg moeilijk te bevatten allemaal ;(
Talsha, Dankje <3 Ja tegen de morgen gaat het altijd iets minder met Roc, maar een uurtje of 1,5 nadat hij zijn medicijnen ingenomen heeft gaat het weer beter :j
Loveshadow, ik zou nu wel willen weten wie die speciale persoon is :') foto misschien?? (met sliert speeksel :D ) Roc heeft bijna de hele dag zijn bek open, droge mond heeft hij ook wel vaak, hij drinkt ook erg veel, maar dat vind ik eigenlijk positief.
Chocobroodje, wat een enorme schrik van Puk, gelukkig blijkt het niets ernstigs :D Geef Puk ook maar een enorme lebber van Roc :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 13:36

Mhihi! Ik heb er helaas geen foto van, maar ik vrees ook dat diegene het ook niet erg zou waarderen als ik dat op internet zou plaatsen :+

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:09

Wat fijn dat t nog goed gaat! Hihi voor hem dan een geluk bij een ongeluk dat zn buik geschoren moest worden :+
En idd, mensen die t verveelt lezen vanzelf niet meer mee, wel t laatste waar je je druk om moet maken. Lekker van je af blijven schrijven hoor!

Loveshadow; dan doe je toch balkje voor de ogen? :=

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 18:21

Loveshadow, jammer hoor, het leek mijn wel leuk ;)
Amy, Dankje <3 Ja hij ws wel boos toen de DA het haar eraf schoor, dat vond hij maar niets, maar hij vindt het nu erg lekker :D
Goed idee!!! Een balkje over zijn ogen!! :')

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:51

rocymax,tis te hopen dat dit een héél lang topic mag gaan worden ;)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 20:43

Ik hoop het ook Kimmie!!!!

Vanmorgen weer als alle morgens, Roc was niet echt fit, had ook niet zoveel zin om op te staan om uit te gaan of wat dan ook. Maar toen ik hem zijn pilletjes gaf, kwispelde hij alweer en liep daarna weer blij mee om uit te gaan. Toen ik vanmiddag thuis kwam na mijn werk heb ik hem even een kort rondje uitgelaten wat in huis gedaan(moet ook gebeuren he) en toen ben ik het park in gegaan. Heerlijk vindt hij het maar ik merk dat hij sneller moe wordt. Ik ben af en toe gewoon op een bankje gaan zitten om hem even uit telaten rusten. Ik merk ook aan zijn koppie op de fotos dat hij echt ziek is. Maar hij heeft weer lekker zijn eten op gegeten en ligt nu weer lekker naast me te knorren :)
We hebben erover nagedacht om een boomerhondje aan te schaffen om hem wat op te vrolijken . Misschien zou het goed voor hem zijn, wat denken jullie??
Hier nog even wat fotos:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker water drinken bij het fonteintje

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:12

Mooie foto's weer! Lekker spetteren met water :P

Kweet niet Astrid. Mijn eerste gevoel zegt niet doen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:15

Roc, nee mijn gevoel zegt ook niet doen.. gewoon zo laten.. waarom weet ik niet,, maar iets in mij zegt dat je het gewoon et alleen rocje moet doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:17

Hihi! Helaas, ik heb er geen foto van! Je hebt er weer een mooi dagje van gemaakt zo te horen, en weer leuke foto's :) Kan hij goed met andere honden?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 21:19

hoe vind roc andere honden? ik heb er nl zelfs al aan gedacht om het voortestellen voor je om er een hondje bij te nemen,en dat niet alleen voor roc die het mss wel heel fijn vind dat hij een hondenvriendje er even bij krijgt,maar vooral voor jou,je gaat 2 honden verliezen in een korte tijd,en dan heb je geen hond meer,je valt zo in een gat straks...

een ander hondje zou je heel erg kunnen helpen,dus mijn gevoel zegt : ja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:08

Hoe voel jij je daar zelf bij? Als jij helemaal verliefd bent, doen. Dan heb je niet straks een heel lege plek.

Als dat hondje 'wel grappig' is, niet doen.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 22:16

Yvonne, ik ben er zelf ook niet echt zeker van. Mijn man opperde het idee, hij zei dat het misschien goed is voor Roc. Leuk zijn de fotos he :D
Greetje, tja misschien ben ik onbewust wel bang dat ik de aandacht dan aan Roc en het nieuwe hondje zou moeten verdelen en dat dat Roc misschien niet ten goede komt??
Loveshadow, met honden op de straat niet zo, maar voor Maxi is hij té goed geweest :) En Max heeft hem uitgeprobeerd hoor :D
Kimmie, als Roc overlijdt dan wacht ik eerst de zomer af, tot het weer koeler wordt en dan zou ik het liefste een klein hondje en een grote hond willen hebben. :) En dan ook weer het liefste een langharige herder, dat ras heeft iets dat me raakt. Ik ben er zelf nu nog niet erg zeker van om een hondje erbij te nemen. Misschien is dit eigenlijk al het antwoord om het niet te doen.
Yamcha, ik heb nog niet eens een hondje op het oog. Mijn man en ik zijn het er wel over eens dat als er weer een klein hondje komt we dan voor een boomertje willen gaan. :) Het idee van een hondje erbij is meer een idee van mijn man, die misschien ook wel wat vooruit denkt en denkt dat als Roc er niet meer is, we toch nog een hondje hebben. :+ Nee helemaal verliefd ben ik niet , ik ben zelf nog veel te druk met Roc bezig en om leuke dingen voor hem te organiseren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:30

Hmm. Je kan natuurlijk nooit vooraf inschatten hoe het zal gaan. Het is denk ik wel fijn om nog een hondje te hebben als Roc er niet meer is. Maar stel dat het boomertje onwijs veel aandacht vergt (druk, moet wennen aan een nieuwe omgeving, verlatingsangst of wat dan ook) terwijl je die eigenlijk in Roc wilt steken. Maar het kan natuurlijk ook heel leuk voor Roc zijn! Lastig hoor :\

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 22:43

Wat heb je weer een mooie en lieve foto´s van Roc geschoten, As <3
Ik vind hem er wel goed uitzien op deze foto´s een tikkeltje zie ik in zijn ogen maar verder ziet hij er top uit.
Puh moeilijk het idee een hondje aan te schaffen.
Ik denk ook nog niet doen, nu al je aandacht aan Roc geven en als hij er straks niet meer is misschien tegelijk twee honden aanschaffen.
Nu heeft Roc al jouw aandacht nodig en jouw kennede ga je je schuldig voelen als er een andere hond om je heen loopt.
Maar dat is kijkend naar jou als ik naar Roc kijk denk ik ook niet dat hij een hondje nodig heeft.
Max kan een ander hondje ook niet vervangen, anders had ik zeker gezegt doen.
Moeilijk vrouw, wat jullie ook beslissen ik weet dat je de juiste beslissing maakt.
Een dikke knuffel voor jullie beide :* :*

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 17:48

Loveshadow, daar ben ik dus ook een beetje bang voor. dus op het moment laten we het zo. Misschien is het voro Roc ook beter dat hij in de gewone situatie blijft nu. :j
Dankje Bren, ik had wel gewild dat er hier zoveel mensen als in nederland waren die een fotoshoot zouden willen doen met Roc. ik heb maar een klein cameraatje dus echt duidelijk zijn de fotos soms niet, en ik ben ook niet zo'n goede fotograve :D

Vandaag vind ik Roc minder als de afgelopen dagen, hij heeft niet veel gegeten, wilde ook niet echt lekkere dingetjes en hij is minder blij als anders. Ik ben daarnet wel even met hem gaan lopen naar een klein parkje hier 5 minuutjes vandaan, maar hij is nu bekaf en we zijn niet echt lang weggeweest. Missschien gaat het morgen weer beter, daar hoop ik dan maar op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:40

Hmm, vervelend zeg. Ik hoop met je mee!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:53

Duim voor je dat t morgen weer beter gaat :(:)

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:02

Heb je hele topic niet gelezen en je andere is te oud om op te reageren. Wij hebben de afgelopen jaren 3 honden verloren aan lyme. Bij de eerste hond heeft ook weken met koorts rondgelopen en werd apatisch. Helaas werd de diagnose te laat gesteld. Toen ik bij mijn andere 2 merkte dat ze opeens gingen kreupelen heb ik gelijk bij de da erop gestaan op borreliose te controleren. Daar hebben we meerdere kuren geprobeerd. En er was er maar een die werkte. De andere hielpen niet. We hebben dit over de jaren gegeven telkens wanneer ze een schub kregen. Het was iets met dio nog wat. Wanneer je hond niet op de ab reageert moet ie gewoon een andere hebben.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:29

Loveshadow en Amy, bedankt <3

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 20:41

Wat klote dat Roc vandaag niet helemaal lekker in zijn vel zat.
Ik hoop dat het gewoon zijn dagje niet was en dat het morgen weer beter met hem is.
Uiteraard duim ik ook mee.
Ik vind jouw gemaakte foto´s wel heel mooi maar ik ben ook geen goede fotograve :')

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:43

Dinopino, roc heeft de ziekte van Lyme overwonnen, en idd met die antibioticakuur die je zelf schrijft, ik weet ook even de naam niet meer, dioci....?
Maar er is een enorme tumor ontdekt aan zijn hals die zijn luchtpijp gaat dichtdrukken en zijn milt zit vol met tumoren. |(
Bedankt evengoed voor je reactie :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 20:48

Bren, zit je me weer te pesten met het fotograver ?? :')
Roc heeft daarnet wel wat gegeten, maar hij heeft echt een mindagje. Hoop dat het morgen weer wat beter gaat. Ik moet in ieder geval morgenavond werken dus dan ben ik overdag met hem. Dinsdag en woensdag heb ik vrij, dus als het dan weer beter gaat met Roc heb ik nog wat leuke uitstapjes met hem in het hoofd.Één ervan is naar een bos met rivier en er is ook nog een meer met een waterval. Hij was altijd bij gek af als we daar heen gingen :) Hij kan nu helaas dat hele stuk niet lopen, 1,5 heen en ook weer terug, naar het meer, maar op 10 minuten loopafstand zijn er ook leuke riviertjes :)