Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
)Ayasha schreef:Zoolgangster schreef:...Als die mevrouw voordat ze die honden in huis nam, afgesproken had met familie/bekenden wie de honden in huis neemt als haar wat overkomt, dan waren er nu geen 3 kerngezonde honden doodgemaakt...
Mijn ouders pakten het slimmer aan: geen opvang voor de hond als hun wat overkomt? Dan geen hond nemen!
wie zegt dat ze die had?
Zoolgangster schreef:Ayasha schreef:wie zegt dat ze die had?
Als ze die niet had, kon ze ook beslissen niet aan honden te beginnen op latere leeftijd.
Terwijl ze echt geen jonge hondjes heeft laten inslapen. Las ik niet dat 1 van de honden 15 was? Dan heeft die het misschien ook wel langer uitgehouden dan verwacht. Juul schreef:Even afgezien van of het een begrijpelijke beslissing is of niet.. Heeft een dierenarts niet een soort van eed moeten afleggen waarin hij belooft geen gezonde dieren te doden??
Zoolgangster schreef:@Blue Eyes, ik veroordeel niemand tot eenzaamheid, alleen bedoel ik er alleen maar mee dat één het gevolg is van het andere. Het is haar keuze geweest om die honden in huis te halen. Daar is ze vrij in, ik vind het ook overdreven dat de PvdD zo doet, maar toch krijg ik er een dubbel gevoel bij, dat mag toch wel he?
Bovendien is het mogelijk op een lijst te komen van huisdierherplaatsing:
http://www.slhh.nl/ voor het geval je overlijdt terwijl je huisdieren hebt. Als je familie daarvan op de hoogte is, heb je wat meer mogelijkheden dan het doodspuiten van je dieren. En ja, ook oude honden kunnen wennen aan een nieuw tehuis, is mijn ervaring.