Gratis af te halen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:46

mwa, ik vind het niet echt offtopic ;)

als je een nare ervaring gehad hebt, kan ik me inbeelden dat je geen risico wil nemen met je kinderen ;)
ik heb al zo'n 20 jaar honden (gut, wat voel ik me opeens oud :oo ).
het is niet altijd allemaal goed gegaan, maar ik heb wel geleerd uit alles wat er gebeurd is.
vorig jaar heeft mijn flatcoated retriever mijn beagle doodgebeten.
de honden zaten al jaren apart omdat ze steeds ruzie maakten, maar op een bepaald moment heeft de beagle de kennel van de flatcoat opengekregen, en ik was niet thuis ...
omdat ik de flatcoat niet meer vertrouwde (een dominante hond die geen enkele andere hond boven zich in de rangorde duldde - het was niet de eerste maal dat ze met een andere hond compleet door het lint ging, stel je voor dat ze ooit met de kinderen een meningsverschil had ...) heb ik haar laten inslapen.
nee, ik heb geen andere plaats voor haar gezocht omdat ze een serieus karakterprobleem had en ik dat niet wou doorschuiven naar anderen :n

ik heb nog maar 1 keer een pup gekocht (de beagle), van vrienden die een eenmalig nestje gefokt hadden :P

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 13:14

_Bitje_ schreef:
arme dieren :(:)
ik vind, wanneer je een beest aanschaft, moet het ook blijven tot ze dood gaan.
wel zo reeel :)

Helaas is dat niet reëel.
Je weet nooit wat er gebeurd in je leven waardoor je er niet meer voor kan zorgen.
Ik heb liever dat mensen dan een goed tehuis zoeken voor hun huisdier, dan dat ze ze gaan verwaarlozen.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 14:12

Ach die Marktplaats advertenties. Zo zielig.
Of dieren worden alleen gehouden of ook nog eens in veel te kleine kooien. Vreselijk!
De meeste mensen beseffen helemaal niet waar ze aan beginnen.

Wil altijd al die arme dieren helpen, maar ja, dat kan ik helaas niet, want heb geen ruimte en er komt ook nooit een einde aan ben ik bang.

EDIT: als er bij knaagdieren gratis af te halen staat, worden ze heel vaak ook slangenvoer. BAH. Ja ik weet dat die slang ook moet eten, maar toch een naar idee.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:02

fojoe schreef:
mwa, ik vind het niet echt offtopic ;)

als je een nare ervaring gehad hebt, kan ik me inbeelden dat je geen risico wil nemen met je kinderen ;)
ik heb al zo'n 20 jaar honden (gut, wat voel ik me opeens oud :oo ).
het is niet altijd allemaal goed gegaan, maar ik heb wel geleerd uit alles wat er gebeurd is.
vorig jaar heeft mijn flatcoated retriever mijn beagle doodgebeten.
de honden zaten al jaren apart omdat ze steeds ruzie maakten, maar op een bepaald moment heeft de beagle de kennel van de flatcoat opengekregen, en ik was niet thuis ...
omdat ik de flatcoat niet meer vertrouwde (een dominante hond die geen enkele andere hond boven zich in de rangorde duldde - het was niet de eerste maal dat ze met een andere hond compleet door het lint ging, stel je voor dat ze ooit met de kinderen een meningsverschil had ...) heb ik haar laten inslapen.
nee, ik heb geen andere plaats voor haar gezocht omdat ze een serieus karakterprobleem had en ik dat niet wou doorschuiven naar anderen :n

ik heb nog maar 1 keer een pup gekocht (de beagle), van vrienden die een eenmalig nestje gefokt hadden :P

En dat is ook het verschil, ik heb nogmaar 5 jaar honden..(nu mijn 2e hond, een pup dus) heb heel veel geleerd, maar met die eerste van mij, is gewoon fout gegaan.. dat is niet mis zeg! van je hond.. als het zo heftig is is dat miss idd de beste keuze.. Mijn westie is toen wel herplaatst. Ik heb hem voor 100 euro op MP gezet (soort symbolisch bedrag) en er ook eerlijk bij gezet wat hij deed, en dat hij dus NIET in een gezin geplaatst kon worden. uiteindelijk reageerde er een oudere alleenstaande man met nog een hondje, en daar zit hij nu nog steeds, gaat helemaal prima, krijg nog geregeld fotos.. dus ja.. Staat heel veel afgedankt op internet, maar soms gaat het gewoon niet
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 06-04-11 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

nynkeenfred

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:06

Wat is er triest aan een paardentrailer=

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:07

Ik zocht jaar geleden zelf naar een huisdier en kwam op een hamster uit..
Me goed ingelezen hier en op hamsterfora ,maar kwam ik daar bij die dierenzaak.. ja welke kooi heeft u voor me? Had ik gevraagt.. naja kwam ie aan.. ''Rusje wou je toch? of Syr? '' Ik: Ik denk een rusje..
Hij: Oke!

*Loopt weg* *Komt terug met iniemienie kooitjes* ''Deze is wel goed en lekker goedkoop :) '' (geloof dat die kooi 45 bij 40 was!

:n en al die vissenKOMMMEN in de dierenzaak :n

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:09

Elin_ schreef:
Ik zocht jaar geleden zelf naar een huisdier en kwam op een hamster uit..
Me goed ingelezen hier en op hamsterfora ,maar kwam ik daar bij die dierenzaak.. ja welke kooi heeft u voor me? Had ik gevraagt.. naja kwam ie aan.. ''Rusje wou je toch? of Syr? '' Ik: Ik denk een rusje..
Hij: Oke!

*Loopt weg* *Komt terug met iniemienie kooitjes* ''Deze is wel goed en lekker goedkoop :) '' (geloof dat die kooi 45 bij 40 was!

:n en al die vissenKOMMMEN in de dierenzaak :n

Oh bah, ook zo erg die kleine hokjes en ronde kommen. Wordt echt tijd dat dat verboden wordt.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:10

LovingSonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:26

Ja, hier ook zo iemand.
Ik heb zelf 3 jaar lang vrijwilligerswerk gedaan op het dierenasiel en daar is het ook allemaal hetzelfde liedje.
Mensen zouden eens beter na moeten denken voordat ze een dier in huis nemen.

Nijn

Re: Gratis af te halen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 15:44

Eerder ving ik ook alles op wat los en vast zat totdat de rollen werden om gedraaid en ik zelf dieren op marktplaats heb moeten zetten, met heel veel pijn aan mijn hart.
Dat er zo veel op staat is geen goede zaak, absoluut niet, maar om iedereen zo over 1 kam te scheren vind ik ook niet kloppen.
Soms kom je gewoon in een situatie die je niet hebt zien aankomen en zul je toch afstand moeten doen van een dier, en dan zet ik het dier liever op marktplaats dan dat het dier er uiteindelijk de dupe van wordt omdat je het koste wat het kost wilt houden.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:21

Brainless schreef:
_Bitje_ schreef:
arme dieren :(:)
ik vind, wanneer je een beest aanschaft, moet het ook blijven tot ze dood gaan.
wel zo reeel :)

Helaas is dat niet reëel.
Je weet nooit wat er gebeurd in je leven waardoor je er niet meer voor kan zorgen.
Ik heb liever dat mensen dan een goed tehuis zoeken voor hun huisdier, dan dat ze ze gaan verwaarlozen.

:j

Zo had ik 2 kittens, ik ging op mijzelf wonen.... maar achteraf kon ik de katten niet geven wat ze nodig hadden. Ik woonde te klein en ze konden niet naar buiten, op zich geen ramp maar ze hadden wel enorm de behoefte om naar buiten te gaan!
1,5 jaar mijn stinkende best gedaan maar het ging niet meer.... heb ze toen ook aangeboden op marktplaats met alle spullen. Ik hoefde er geen geld voor, ik wilde een goed huisje voor ze. En dat hebben ze gevonden! Een mevrouw met een giga tuin en nog een kat (ondertussen nog 1 of 2 katten erbij hihi). Ik krijg nog regelmatig foto's en echt, ze hebben het beter! Een betere keuze had ik niet kunnen maken.... ik mis ze nog vrijwel iedere dag, maar ik weet ook dat ik er goed aan heb gedaan.
Het is dus niet altijd zo reeel om te zeggen dat je dieren tot hun dood moet houden, dat betekent namelijk dat ik ze tot hun dood tekort zou doen en dat zou ik vele malen erger vinden!
Uiteraard moet je wel goed nadenken voor je aan dieren begint (en echt, dat heb ik gedaan! alleen ging het iets anders dan ik dacht) en niet zomaar een leuke pup aanschaffen voor de kinderen en die op internet kwakken omdat je kinderen er na 3 dagen niet meer naar omkijken..... maar je kunt niet iedereen over 1 kam scheren.....

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:10

Er zijn ook al veel honden die al als 'marktplaats honden' worden bestempeld.
Dat komt omdat ze keer op keer weer op marktplaats worden aangeboden.
Omdat ze er waarschijnlijk leuk uitzien, willen mensen zo'n hond wel hebben, maar de hond is door zijn verleden al helemaal verpest.
En mensen trappen dan in het mooie uiterlijk maar na een tijdje staat ie toch weer op marktplaats omdat het een probleem hond is, dus: gratis af te halen
Vaak eindigen ze in het dierenasiel als: marktplaats hond

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 15:24

LiNdA1986 schreef:
Ach die Marktplaats advertenties. Zo zielig.
Of dieren worden alleen gehouden of ook nog eens in veel te kleine kooien. Vreselijk!
De meeste mensen beseffen helemaal niet waar ze aan beginnen.

Wil altijd al die arme dieren helpen, maar ja, dat kan ik helaas niet, want heb geen ruimte en er komt ook nooit een einde aan ben ik bang.

EDIT: als er bij knaagdieren gratis af te halen staat, worden ze heel vaak ook slangenvoer. BAH. Ja ik weet dat die slang ook moet eten, maar toch een naar idee.

ik heb mijn konijnen straks op marktplaats gezet maar ze gaan niet gratis weg.
zo wie zo vanwege slangen voer maar ook omdat ik wildat ze goed terecht komen.
helaas is het bij mij gewoon niet anders dat ze weg moeten omdat het geen binnen konijnen zijn.
als het binnen konijnen waren had ik ze kunnen houden.
maar omdat we in een klein huisje gaan wonen is het al een wonder dat de cavia`s kunnen blijven.
mijn vriend wilde die ook nog weg doen die heeft er verder niet zoveel mee als ik maar ik wil die dus echt niet weg doen. eventueel wil ik mijn konijnen ook nog ruilen(ja klinkt raar) tegen een lief en rustig binnen konijn. ik ga ze wel missen dat zo wie zo.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:05

al die dieren op mp is ook wel zielig , toch zie ik dat 'liever dan dat ze losgelaten worden oid maar mensen moeten vooral beter nadenken voor ze iets aanschaffen:

Zo zijn er ook mensen (zelfs 1 op bokt) die constant beesten nemen weer wegdoen weer opnieuw nemen weer weg doen weer bedenken kan niet weer weg doen en dan beloftes maken ik doe het niet meer maar dan toch zwichten, en toch weer een beestje nemen en uiteraard weer wegdoen..

dat soort mensen houden net zo goed heel dat mp gedoe in stand!

en dat steeds weer...

sommige mensen hebben helaas geen echte binding met dieren, ik juist meer met dieren dan met mensen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:02

Afgelopen woensdag een katertje uit het asiel gehaald, het is zo'n schatje! :+:

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:43

Crypto schreef:
al die dieren op mp is ook wel zielig , toch zie ik dat 'liever dan dat ze losgelaten worden oid maar mensen moeten vooral beter nadenken voor ze iets aanschaffen:

Zo zijn er ook mensen (zelfs 1 op bokt) die constant beesten nemen weer wegdoen weer opnieuw nemen weer weg doen weer bedenken kan niet weer weg doen en dan beloftes maken ik doe het niet meer maar dan toch zwichten, en toch weer een beestje nemen en uiteraard weer wegdoen..

dat soort mensen houden net zo goed heel dat mp gedoe in stand!

en dat steeds weer...

sommige mensen hebben helaas geen echte binding met dieren, ik juist meer met dieren dan met mensen

ik ben het niet helemaal met je eens over dat mensen beter na moeten denken voor ze iets aanschaffen ;)
ik heb mijn konijnen gekocht met het idee dat ze dus binnen konden werd mij ook verteld noudat kon niet nu zitten ze in de stal en kunnen op het gras.

ik had nooit kunnen weten dat ik een relatie zou krijgen met mijn huidige vriend en zou gaan samenwonen in een woning waar de konijnen helaas niet bij kunnen omdat er geen tuin bij is.
ik dnek heel goed na voordat ik een dier koop maar bepaalde situaties zie je niet aankomen of kun je niks aan doen ;)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:26

@dennisje dat is toch heel wat anders dan weten dat je het niet kan opbrengen en het dan toch doen willen en wetens omdat t beesie zo lief eruit ziet en je niet kan weerstaan?

er kunnen altyd omstandigheden zijn maar als je weet dat het niet haalbaar is waarom er dan keer op keer aan beginnen en ja die mensen bestaan!

daarbij jij ziet je konijnen toch bij stal? ze hebben t daar toch goed? je hebt toch binnen geprobeerd?
en je gaat nu toch ook geen andere halen nu je weet dat t niet kan? ik ga ervanuit dat je antwoord nee is

Dat is dus het verschil. snap je? jij weet dat t niet kan doet het dus niet, sommige weten dat het niet kan maar doen t toch en dan meer dan 1 keer

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 12:48

Crypto schreef:
@dennisje dat is toch heel wat anders dan weten dat je het niet kan opbrengen en het dan toch doen willen en wetens omdat t beesie zo lief eruit ziet en je niet kan weerstaan?

er kunnen altyd omstandigheden zijn maar als je weet dat het niet haalbaar is waarom er dan keer op keer aan beginnen en ja die mensen bestaan!

daarbij jij ziet je konijnen toch bij stal? ze hebben t daar toch goed? je hebt toch binnen geprobeerd?
en je gaat nu toch ook geen andere halen nu je weet dat t niet kan? ik ga ervanuit dat je antwoord nee is

Dat is dus het verschil. snap je? jij weet dat t niet kan doet het dus niet, sommige weten dat het niet kan maar doen t toch en dan meer dan 1 keer

als ik een konijn tegen kom die binnen kan zitten zou ik erover denken maar inprinciepe is mijn antwoord nee.
ik zie ze idd bij stal maar ze kunnen niet mee naar de nieuwe stal.
vind het ook niet leuk maar is soms gewoon helaas niet anders ;(

dus bokkers als jullie 2 hele lieve gezonde konijntjes zoeken
pb mij dan goed tehuis is echt een eis ;)

sarona27

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 13:08

Dames ik vindt het ook zielig hoor al die dieren op marktplaats.
MAar ook ik heb des tijds drie konijnen op marktplaats gezet.
Ze waren van mijn ex tief ( puberende ) dochter en die keek er gewoon niet naar om.
Ik heb dus toen nog mijn paard, huishouden en full time baan de beestje op marktplaats gezet omdat ze dus alleen maar in de kooi buiten zaten en ik er niet de tijd voor had.

Ik kreeg ook eerst een belletje van iemand nou die ging ze volgens mij of op eten of misschien slangen maar klonk niet goed , uiteindelijk zijn ze naar een vrouwtje gegaan die al meerdere had en dus eigenlijk heel haar tuin had omgebouwd voor konijnen met ruime kooien en ze konden dus ook vrij rond lopen.

Ze heeft ze alle drie mee genomen en die hebben daarna de aandacht gekregen die ze verdiende.
Dus die zijn goed terecht gekomen als er nu ooit weer een dier komt kijk ik eerst op marktplaats maar aangezien ik al gek wordt bij het idee van al die haren zal het hooguit een goudvis zijn maar die mag dan ook blijven tot dat hij geen blub meer zegt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:06

Ik heb vanmorgen mijn twee opvangkonijnen opgehaald. Alleen had ik de ruimte achter mijn bed verkeerd ingeschat dus ik heb mijn hele kamer mogen verbouwen. Piano 30 cm opgeschoven, mijn keukenruimte is nu wel wat smal geworden, dus misschien krijgen de konijnen een iets kleiner hok, maar dan moet ik eerst kijken of ze niet over de ren heen ontsnappen. Als ze braaf binnen blijven hebben ze naast hun hok ook nog permanent een ren van ongeveer anderhalve vierkante meter en dat moet voldoende zijn.
In het hok hebben ze een dikke strolaag waarin ze naar hartelust kunnen dartelen en graven.

Ik ben een vriendin nu ook aan twee opvangratjes aan het praten (i.p.v. dw-ratjes). Ze heeft nu nog maar één rat en daar kan ze niks mee. Extreem agressief (ze heeft er al littekens van) en zeer territoriaal. Omdat het ook elke keer echt plotseling extreem agressief is durft ze daar ook geen rat bij te zetten, ze vreest dat deze dan verscheurt wordt (en in mijn ogen, terecht). Maar haar vorige ratje was wel een knuffelrat en die is op 2½ jarige leeftijd recentelijk overleden (partner was al overleden) en ze mist het knuffelen gewoon behoorlijk.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 14:16

sarona27 schreef:
Dames ik vindt het ook zielig hoor al die dieren op marktplaats.
MAar ook ik heb des tijds drie konijnen op marktplaats gezet.
Ze waren van mijn ex tief ( puberende ) dochter en die keek er gewoon niet naar om.
Ik heb dus toen nog mijn paard, huishouden en full time baan de beestje op marktplaats gezet omdat ze dus alleen maar in de kooi buiten zaten en ik er niet de tijd voor had.

En dát vind ik dus slecht. Je had van te voren op je vingers na kunnen tellen dat je dochter er niet meer naar om zou kijken. Je had van te voren ook kunnen weten hoe oud een konijn wordt. Had het beest dan gewoon niet genomen.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:34

Niet alles doorgelezen ivm het zo moeten werken...
Ook hier na het plotselingen overlijden van mijn hondje vrij snel toch weer op mp gekeken kwamen we een prachthond tegen waar we toch alleen even bij gingen kijken...
Wat we aantroffen een mega mooi beest (ging weg vanwege allergie dochtertje) echter was het een mega onopgevoede drukke hond en bleek al snel dat het zeker niet ging vanwege de allergie.
Haar uiteraard toch meegenomen en al vrij snel kwamen we erachter flinke voernijd en dominantieprobleem en dan voornamelijk als ze lag en je haar wilde aaien of als je haar een commando gaf.
Nu ondertussen door flink aanpakken en een super lieve hond maar dat heeft echt wel wat voeten in de aarde gehad en bloed, zweet en bijtwonden voordat het zover was.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:38

Vjestagirl schreef:
En dát vind ik dus slecht. Je had van te voren op je vingers na kunnen tellen dat je dochter er niet meer naar om zou kijken. Je had van te voren ook kunnen weten hoe oud een konijn wordt. Had het beest dan gewoon niet genomen.

Zoiets kan je niet van te voren op je vingers na tellen :n er zijn genoeg kinderen die er gewoon naar om blijven kijken en enkelen die er na een tijdje geen zak meer aan vinden. hetzij door pubertijd of wat dan ook. dat kan je NIET voorspellen. hier ook gezien met de hond. wij zouden hem overdag uit moeten laten dus heel schema gemaakt. in het begin echt ruzie om wie hem uit mocht laten. totdat zusje in de pubertijd kwam en toen was het ruzie wie hem uit MOEST laten. geen zin, geen tijd, pubertijd, ze vond het stom enz. en nee, dat hadden mijn ouders NIET van m'n zusje verwacht.

Ik vindt trouwens dat serona27 goed gehandeld heeft door de konijnen dan weg te doen. die beesten hebben er ook niets aan als ze in de tuin zitten te verpieteren. ze heeft ze niet aan de eerste de beste mee gegeven dus, ik zie het probleem eigenlijk niet zo. ik vindt het wat anders als mensen het ene dier kopen, het zat worden en vervolgens weer op marktplaats knallen om weer wat anders uit te zoeken. die heb je er ook zat bij.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 14:40

Ik ben misschien een hele slechte moeder, maar bij ons komt er geen dier over de vloer die ik zelf niet leuk vind. Hoe hard de kids ook zeuren, ik ga er n.l. vanuit dat de zorg vroeg of laat op mij neer komt en dat kan ik makkelijker opbrengen voor een dier wat ik zelf ook leuk vind.

Ons hondje is wel een heel sneu voorbeeld van marktplaats stumper, met 8 weken stond hij er al op. De gene die hem gekocht had van de fokker was hem al na 3 dagen zat en zo erg dat hij gratis weg mocht. Inmiddels zijn we 8 maanden verder en hebben we af en toe de handen vol aan het opvoeden van onze puber boerenfox, maar nog veel vaker is het zo'n heerlijk dier die leuk is bij de paarden en die altijd in is voor een spelletje.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 14:43

Dit is net zo goed 'het dier zat worden'. Er zijn maar weinig kinderen die voor de complete levensduur van een konijn er interesse in houden. Er zijn maar weinig kinderen die er daadwerkelijk de complete levensduur lang zo veel tijd en aandacht in blijven steken als dat een dier nodig heeft, dat komt vaak op de ouders neer.

En nee, geen enkele ouder verwacht van zijn kind dattie flink gaat puberen, terwijl het toch wel bewezen is dat de meeste kinderen dat flink doen...