Kater heeft zus gedekt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

youngster

Re: Kater heeft zus gedekt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:37

Lang leve de huis tuin en keuken dierenartsen op bokt :D
Ik heb ook een katje van combi broer en zus. Volledig gezond en mankeert echt helemaal niks aan.
Alleen een wat korte staart :D

Aan de TS, goed dat je de kater al hebt laten castreren. Toch zou ik dat met de poes ook doen, ook ivm alle risico's al zonder eventueel nestje.
Succes!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:41

Ragebol1977 schreef:
Nou als je een poging doet om bokt leuker te maken doe dan maar eens eerst fatsoenlijk tegen mij.

Waar ben ik onfatsoenlijk tegen jou dan?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:46

Alleen een korte staart... Helaas kan dat dus ook gevolgen hebben in de rest van het skelet. Dus volledig gezond?
http://www.doubleforgeron.nl/knik.html

Dat ze haar kater nu heeft laten castreren is zeker goed. Hopelijk weet ze wel dat de kater nog enkele weken kan dekken en ze dus moet zorgen dat hij niet alsnog op zijn krolse zusje springt en ze dus toch nog drachtig wordt.
Zou erg vervelend zijn na alle moeite.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:53

stef schreef:
Ragebol1977 schreef:
Nou als je een poging doet om bokt leuker te maken doe dan maar eens eerst fatsoenlijk tegen mij.

Waar ben ik onfatsoenlijk tegen jou dan?

Mijn laatste offtopic reactie, ik maak de TS nergens voor oud vuil uit of iets dergelijks. Ik wens hier ook niet mee geassocieerd te worden, want ik steek zo niet in elkaar.
Ik vind het zeer onfatsoenlijk dat er geinsiueerd wordt dat ik TS voor oud vuil zou uitmaken of zou afbranden.
Dit doe ik zeer zeker niet.
Laatst bijgewerkt door Ragebol1977 op 29-03-11 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:54

Ik zeg ook nergens dat JIJ dat doet, ik zeg dat dat in dit topic gebeurt. In dat bericht waren alleen de 1e 2 alinea's in reactie op jou bericht. Sorry als dat niet duidelijk was

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 13:55

BrankaZ schreef:
Alleen een korte staart... Helaas kan dat dus ook gevolgen hebben in de rest van het skelet. Dus volledig gezond?

Dat ze haar kater nu heeft laten castreren is zeker goed. Hopelijk weet ze wel dat de kater nog enkele weken kan dekken en ze dus moet zorgen dat hij niet alsnog op zijn krolse zusje springt en ze dus toch nog drachtig wordt.

Ik zei geloof ik kortere staart, geen stompje :D
Het is zelf ook een klein katje, en zeker in vergelijking met mijn kitten van vorig jaar heeft zij een kort staartje, maar dat kitten heeft een enorme staart, al is die zelf ook lang.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:11

TS, ik kan me trouwens nog een situatie bij mij thuis herrineren dat ook mijn kater haar zusje had gedekt. Ze waren toen denk ik 3 maanden ofzo? misschien wel jonger, geen idee, in elk geval zijn figaro's ballen er snel afgegaan en puk is denk ik een maand erna gestereliseerd. Ze was niet dragend ofzo, weet niet of er een tijd aan vast zit wanneer katers vruchtbaar zijn? misschien dat ze eerst alleen met losse flodders schieten?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 14:21

ze schieten niet met losse flodders, maar ze zijn vaak nog wel zo onervaren dat ze mis schieten, maar er zijn ook natuurtalenten bij die in 1 keer raak schieten :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 19:37

youngster schreef:
BrankaZ schreef:

Ik zei geloof ik kortere staart, geen stompje :D
Het is zelf ook een klein katje, en zeker in vergelijking met mijn kitten van vorig jaar heeft zij een kort staartje, maar dat kitten heeft een enorme staart, al is die zelf ook lang.

Klein is al iets wat heel goed kan komen door doorfokken en wordt gezien als afwijking want ze horen niet klein te zijn. En kort staartje kan wel degelijk botafwijking betekenen. Betekend waarschijnlijk bij jou katje dat niet alle staartwervels er zijn. Kan bij een ander betekenen dat er een knik in de rug zit......... Net zoals stompjes en knikstaarten bij honden. Veel honden die knikstaarten hebben werden gecoupeerd was het dus niet meer zichtbaar. En dan gek vinden dat honden die knikstaart gevoelig zijn ook gevoelig zijn voor spondylose. Ik vind van niet. Liever een knik in de staart zeker te weten maar het staat zeker niet los van spondylose in de rug heeft juist alles met elkaar te maken. Vandaar dat ik blij ben dat couperen niet meer mag. Nu zie je goed in welke lijnen de ellende zit van knikstaarten.

Snap er geen bal van te wachten totdat ze mogelijk drachtig is. Het is gewoon een HTK katje niets bekend van gezondheid van zichzelf of ouders/voorouders. Dus ook niet geschikt om mee te fokken. Waarom dan nog wachten met steriliseren? Ik kan daar echt niet bij. Vind dit gelijk staan aan dierenmishandeling. Kat is nog niet volledig uitgegroeid, uitgezwaard en geestelijk volwassen en dan al een nest moeten krijgen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:41

Dierenfan, de vraag was of de wel of niet rasloos fokken discussie in een ander topic gevoerd kon worden

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:07

stef schreef:
Dierenfan, de vraag was of de wel of niet rasloos fokken discussie in een ander topic gevoerd kon worden

dat kan wel denk ik....
Echter lijkt me dat hier ook wel op zijn plaats in combi met alles. Moet ik eerst een nieuw topic starten en dan weer vragen of ze daar a.u.b. in wil lezen. Kan toch beter gelijk mijn antwoord volledig geven?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 21:09

Misschien moet je voortaan moeite doen om de groene moderator opmerkingen te lezen? Er is nl een centraal topic voor die disussie en dat is hier al meerdere keren aan gegeven :)

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 08:29

De castratie is gister goed gegaan bij m'n kater.

En ik heb een afspraak gemaakt over 2 weken voor de poes om mocht er iets inzitten dit
weg te halen :)

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:33

Dat is goed nieuws TS. Hoe is het met de kater? Heeft hij er veel last van?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 08:44

Dankje :).. ook n.a.v. jou bericht betreft de krolsheid heb ik dit nogmaals nagevraagd. De kat van mijn moeder was na de dekking ook nog 4 dagen krols, dus dat klopte inderdaad niet.

Maar het gaat hartstikke goed met hem, hij wilde niet rustig gaan liggen maar gelijk gaan spelen toen ie thuis kwam. Hij was alleen nog helemaal versuft van de verdoving en leek wel dronken.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:45

TS, ben je nog iets wijzer geworden over de gevolgen van een eventuele dracht?
Ben wel benieuwd wat de dierenarts te vertellen had. En vanaf wanneer ze iets kunnen zien op een echo etc.
Is gewoon oprechte interesse hoor.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 08:55

Ze zijn er verder niet dieper op ingegaan alleen dat het inderdaad geen goede combi is broer en zus en dat het wel het beste is om weg te laten halen.

Ook komt er geen echo meer dus vanaf wanneer dat precies kan weet ik niet. Toevallig laat mijn moeder met haar kat morgen wel een echo maken, die is nu ongeveer 5-6 weken zwanger. Ben benieuwd of je het duidelijk kunt zien :).

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 08:58

Hahah Jammer, was wel benieuwd vanaf wanneer ze nu precies kunnen zien of er iets aan de kittens mankeert en hoe ze dat zien. Ik zal het eens aan mijn eigen DA vragen. Ik vind dat soort dingen altijd erg interessant.
Ik denk dat je een goede keuze maakt. Ach straks kan je kittens knuffelen bij je ouders. Dan moet je daar maar extra van genieten :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:00

Goede beslissing ts! En fijn dat de operatie goed is gegaan :D

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 09:07

Ik ben ook wel erg benieuwd vanaf wanner dat kan, ik denk rond de 4 weken, dan zitten ze op de helft.

Ja dat ga ik ook zeker doen :D

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:17

Ik vraag me nu dus alleen af wat dan de bedoeling is. Kijkt de dierenarts naar de
tepeltjes die misschien verkleurd kunnen zijn...maar misschien ook nog niet. Meestal
met 3 weken pas. Hoe gaat ze kijken of ze zwanger is?
Het is zo dat nu een zwangerschap afbreken veel minder effect heeft op de poes
omdat het hormonaal nog niet zo ver gevorderd is. Een beeidiging over 2 weken is
dus wel een heel stuk zwaarder. Heeft de dierenarts het daar nog met je over gehad.
Dit is puur informatief hoor. Je zou eens op kattenplaza kunnen zoeken naar abortus
bij katten. Er zijn volgens mij genoeg topics te vinden.
Als je ze toch laat weghalen (wat ik opmaak uit je berichten...de dierenarts kan
tenslotte over 2 weken niets zeggen over het wel of niet gezond zijn van de kittens)
waarom dan pas over 2 weken en de poes dan al die hormonen aan laten maken.

Ik probeer achter de redenatie van de dierenarts te komen.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 10:35

Ik denk dat de dierenarts gaat palperen (voelen aan de buik van de poes). Met drie weken kunnen ze meestal een soort van kleine knikkers voelen als een poes zwanger is.

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 11:12

Ze heeft verder niet precies gezegt hoe ze het gaan doen en waarom dan pas. En mochten de kittens
(als ze er zijn) wel gezond zijn vind ik haar persoonlijk nog te jong en te klein. Dus ze worden sowieso weggehaald. Ik hoop alleen inderdaad dat het niet 'hinderlijk' zal zijn voor me kat.

Maar ik zal eens naar die forums gaan kijken voor meer informatie.

Chichiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:49

Het wachten is dus meer omdat je zelf later nog een nestje wil.
Dan begrijp ik de gedachte erachter om te wachten terwijl je ze
toch weg wilt laten halen als ze zwanger blijkt.
Je zou eventueel ook nog een andere dierenarts kunnen bellen voor
informatie. Er is mij wel vaker opgevallen dat verschillende dierenartsen
heel anders denken. Vaak is dat ook stad of dorp gebonden.
In de grote stad zullen ze eerder zeggen, meteen weghalen terwijl
ze op het 'platte' land vaker zullen zeggen gewoon laten gaan.
Vraag dan gewoon het waarom wel of niet weghalen en wanneer
dat dan het beste kan. Gewoon een idee hoor.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:55

Heb niet alles gelezen!

Maar het kan eigenlijk amper kwaad, het komt behoorlijk vaak voor ook in de natuur ( en ja ook bij paarden ).

En er komen ook afwijkingen voor bij niet verwante dieren!