Grote enge spinnen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: Grote enge spinnen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 16:31

dr is ook wel eens een vette dikke spin op mijn hoofd beland, geen idee hoe hij er gekomen was maar het kriebelde en ik krab en inees zat er een joekel van een spin op mn hand.. heb de hele buurt wakker gegild geloof ik :+

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 17:59

Wen_en_Jelle schreef:
Oh en misschien nog een opkikkertje (voor zover dat nog mogelijk is) als je spinnen hebt dan schijn je een heel goed geventileerd huis te hebben, want ze zitten het liefst op droge plekken :)

*krijgt nijging op huis blank te zetten.. :') *

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:19

Dan krijg je waterspinnen in huis.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:24

Wak! Echt een megading is dat!
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb echt een hekel aan spinnen, en durf inderdaad niet met een stofzuiger weg te halen.
Ben altijd bang dat ze vallen, en naar me toe rennen :+

Zulke spinnen hebben wij regelmatig in huis.... ;(

Oke een klein verhaaltje van mij:
Ik lag een keertje lekker in bed. Kijk ik naast me, (mijn bed staat tegen de muur) loopt daar net zo'n zwarte spin als op de foto bij jou.
Ik spring letterlijk mijn bed uit, en haal mijn vader erbij. Mijn vader haalt dat eng beest weg en ik ga weer angstig in mijn bed liggen.
Kijjk ik 2 minuten weer naar de muur, loopt er nóg zo'n gruwelijk groot beest! Zelfs nog iets groter!!!!!!
Blergh..... Rill rilll....

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:33

Klijntjuh schreef:
Wen_en_Jelle schreef:
Oh en misschien nog een opkikkertje (voor zover dat nog mogelijk is) als je spinnen hebt dan schijn je een heel goed geventileerd huis te hebben, want ze zitten het liefst op droge plekken :)

*krijgt nijging op huis blank te zetten.. :') *

die neiging heb ik ook ineens.
TS ik heb onwijs veel medelijden met je ik ben ook als de dood voor spinnen.
Groot of klein ze zijn gwn te eng.
Zit door dit topic alweer me benen op me stoel :').
Ik deed een keer me rolluik dicht en viel der dus ook zo'n joekel uit nog iets groter dan uit dit topic. Ik ging natuurlijk heel hard gillen. Dat beest rennen. Me moeder heeft dat kreng toen opgezogen.

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:47

Ik vind ze gelukkig zelf helemaal niet eng, maar mijn schoonzus is er panisch voor.
Ook voor hele kleintjes.
Zij gebruikt de stofzuiger voor alle spinnen (met de langste steel die ze heeft) en zet de stofzuiger dan na het zuigen de rest van de dag buiten... die spinnen kruipen er dan weer uit en gaan de tuin in.
En zij beaamt ook: die grote zijn nooit alleen.
Zie je er 1, ga dan maar op zoek naar de 2e want die zit beslist in de buurt ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:03

In het hoekje van mijn slaapkamer bij het lichtknopje zat ook steeds een grote hooiwagen (en dat was echt geen kleintje := Steeds wanneer ik het lichtknopje wilde indrukken zat hij er, maar zodra ik met de stofzuiger aan kwam zetten was ie weg natuurlijk. Dat kreng wist precies wat ik van plan was :+
Maar ik heb geregeld s'ochtends in zijn web gegrepen als ik het lichtknopje wilde indrukken := Een keer zelfs had ik de spin zelf vast. Ik sliep nog half en ging met m'n hand naar het lichtknopje, totaal vergetend dat mijn stalk-spin daar ook zat := Toen ging hij dus over mijn hand heen. Ik heb volgens mij de hele buurt bij elkaar gegild :=
Maarrrrr, gisteren had ik hem dan eindelijk te pakken }> en inmiddels zit hij in mijn stofzuiger.
Ik was even bang dat hij er vanochtend gewoon weer zou zitten, maar niet meer gezien :D

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:07

Haha, geweldig alle reacties!
Ik heb laatst 2 van die dikke spinnen uit de OP vermoord. Bij de 1ste was ik alleen, stuk papier gepakt en gevangen en geplet. Bij de 2de was mijn vriend bij me.. die zag de spin en stond toen hysterich op de bank dat ik de spin moest vangen. Maarja spinnetje kroop onder de bank dus toen moest vriendlief er met een grote sprong er af! Ik alles aan de kant kunnen zetten om achter die spin aan te kunnen...
Uiteindelijk gevangen en gedood, zelfs toen de spin dood was, bleef mn vriend in een hoekje staan, haha.
Toen hij naar huis ging moesten eerst zijn schoenen goed gecontroleerd worden op spinnen..

Ik vind spinnen vies, heb ze liever niet rondlopen, maar vang en dood ze wel om er maar vanaf te zijn!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:34

Hmm, ook een oplossing. Ik gooi ze zelf altijd naar buiten.
Ik wil ze wel doodmaken, met behulp van erop gaan staan, maar dat vindt mijn moeder weer zielig, terwlijk ze doodsbang is van spinnen :Y)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:38

Van die spinnen die binnen zitten met lange poten zijn geen hooiwagens maar trilspinnen. Wist ik eerst ook niet maar 't is echt zo.
Die spinnen die je buiten ziet lopen met lange poten, dat zijn wel hooiwagens.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:40

Het verschil zie je daarin wel, geloof ik.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:41

Dat zie je zeker :j Maar hooiwagens zitten buiten en trilspinnen binnen. Toch noemen heel veel mensen trilspinnen nog hooiwagens.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:42

hooiwagen zitten ook 'plat' op de muur, degene die binnen zitten niet.

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:45

volgens mij zijn dat wolfspinnen heb ze hier ook weleens in huis, maar ben er echt panische voor, maar indd ze komen met ze tweeen, en moeder draagt bijna altijd een zak met eieren bij haar, daar zittenn er geloof ik rond de 150 in dus beter weghalen die beesten voordat ze allemaal lkkr warm willen gaan zitten bij je..
Ze doen niets maar zijn zo gruwelijk eng, en snel en kunnen springen ook dus heel snel handelen door iemand die het durft..
vaak zitten ze in de schuur, zijn gek op vocht..
Mja helaas ze zijn er ieder jaar weer, en als je ziet wat voor erge dingen er in de wereld zijn, wat zijn wij dan voor aanstellers om een spin ;)
nou sterkte

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:51

Oooooh bahhh. Krijg helemaal de kriebels van die foto! Ik slaap in de zomer altijd onder een klamboe, niet voor de muggen.. Maar voor de spinnen :').

Als er een zit roep ik of mijn ouders, of ik zet er een bakje overheen en gooi hem naar buiten.. Soms doe ik dit inclusief bakje omdat ik dan die spin naar mijn hand zie rennen en zo schrik dat ik spin + bakje + papiertje uit het raam laat vallen :+.. Dit laatste durf ik overigens niet bij zulke grote spinnen zoals in de OP..

Ik ben trouwens wel raar, ik vind ze dood eng, maar dood maken vind ik zielig. Die beesten kunnen er ook niets aan doen dat ze er zo eng uit zien :'). Dood maken doe ik dus ook nooit..

Nu ik op mezelf woon kan ik trouwens helemaal geen ouders meer roepen.. Misschien dat mijn huisgenoten het aan durven om ze naar buiten te gooien voor me? :')

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 19:56

Ik heb wel eens een spin geplet op iemand zijn voorhoofd. o.O

Catty67

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:02

Saaams schreef:
Ik heb wel eens een spin geplet op iemand zijn voorhoofd. o.O

Oehhh da's ècht erg als iemand bang is voor spinnen !
(al kan ik ook er ook wel om lachen... omdat ik er zelf dus niet bang voor ben)
Maar toch... kan je haast niet maken... houdt iemand die er toch al bang voor is 'n serieus trauma aan over ;)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 20:05

De andere kan van het verhaal:
Haha, dit moet het huis zijn van Saskiakefie....Die ga ik eens lekker bang maken!
Hhm, die gleuf onder de deur had wel iets hoger gemogen, nu moet ik nog bukken ook.Waar zal ik eens gaan zitten?Wel waar saskiakefie me goed kan zien...Anders heeft het geen zin.Ik begin maar eens op de muur.!
(drie dagen later)
Nou, volgens mij gaat dit niet werken, ik zit hier nu al drie dagen en ze ziet me nog steeds niet!Dan maar naar de gang,op het platvon.Hihi, daar hoor ik de sleutel in het slot gaan, de deur gaat open, en...BOE!Saskiakefie kijkt me met grote ogen aan,ik zie haar twijfelen, ze moet naar de keuken, maar dan moet ze wel onder mij door.Ze telt tot drie, en....RENNEN!Zal ik me laten vallen???Nee, dan is de pret zo snel voorbij.Ik blijf hier nog lekker drie dagen zitten!
(drie dagen later)
Hmm, Saskiakefie is nu weg, ik ga ook snel onder haar bed zitten!Dan gaat ze twijfelen als ze thuis komt.vanavond als ze naar bed gaat, maak ik haar wel bang!
Saskiakefie, ik ben nog niet weg!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:57

De spin zit er weer!!

neee ;(
Vandaag overal gezocht, zelfs nog gestofzuigd, yeah hij was verdwenen, maar nu net zag ik hem weer zitten, weer in de gang, nu wel wat op een fijnere plek zodat ik er niet onderdoor hoef, maar toch... Ik dacht dat ie weg was, dat ik het kon vergeten ;(

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 21:02

loeky_flap schreef:
De andere kan van het verhaal:
Haha, dit moet het huis zijn van Saskiakefie....Die ga ik eens lekker bang maken!
Hhm, die gleuf onder de deur had wel iets hoger gemogen, nu moet ik nog bukken ook.Waar zal ik eens gaan zitten?Wel waar saskiakefie me goed kan zien...Anders heeft het geen zin.Ik begin maar eens op de muur.!
(drie dagen later)
Nou, volgens mij gaat dit niet werken, ik zit hier nu al drie dagen en ze ziet me nog steeds niet!Dan maar naar de gang,op het platvon.Hihi, daar hoor ik de sleutel in het slot gaan, de deur gaat open, en...BOE!Saskiakefie kijkt me met grote ogen aan,ik zie haar twijfelen, ze moet naar de keuken, maar dan moet ze wel onder mij door.Ze telt tot drie, en....RENNEN!Zal ik me laten vallen???Nee, dan is de pret zo snel voorbij.Ik blijf hier nog lekker drie dagen zitten!
(drie dagen later)
Hmm, Saskiakefie is nu weg, ik ga ook snel onder haar bed zitten!Dan gaat ze twijfelen als ze thuis komt.vanavond als ze naar bed gaat, maak ik haar wel bang!
Saskiakefie, ik ben nog niet weg!

:oo Nee ;(

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:02

ik zou echt NU aanbellen bij de buren :')

Klodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:07

goldflower schreef:
volgens mij zijn dat wolfspinnen heb ze hier ook weleens in huis, maar ben er echt panische voor, maar indd ze komen met ze tweeen, en moeder draagt bijna altijd een zak met eieren bij haar, daar zittenn er geloof ik rond de 150 in dus beter weghalen die beesten voordat ze allemaal lkkr warm willen gaan zitten bij je..
Ze doen niets maar zijn zo gruwelijk eng, en snel en kunnen springen ook dus heel snel handelen door iemand die het durft..
vaak zitten ze in de schuur, zijn gek op vocht..Mja helaas ze zijn er ieder jaar weer, en als je ziet wat voor erge dingen er in de wereld zijn, wat zijn wij dan voor aanstellers om een spin ;)
nou sterkte

Net zij er iemand dat ze juist van droge plekken houden.. Ik was net gerustgesteld met mijn vochtige huis!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 21:12

Haha bnen ook als de dood voor spinnen... roep altijd mijn papa of mama... die halen hem weg :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 22:21

ik stond net stoer met de stofzuiger vast.. zuigkracht op zn hardste, stofzuiger aan. Maar m'n hart ging zo hard te keer ik dacht als ik dit doe krijg ik nog een hartaanval ofzo :')
Helemaal te trillen, ik durf het echt niet, help me!

Debbie00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 22:25

Er zit hier in de kamer op de muur nu zo'n dikke vette zwarte spin. Eerst zat ie in de gang en wilde in hem naar buiten doen et ragebol, maar hij ontsnapte. Zijn lijf is bijna zo groot als 20 cent munt, en dan komen de poten nog....brrrr