Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
briitje schreef:Veertje11 schreef:Je moet geen misvormde rassen gaan vormen zoals de bulldog enz enz
Dus jij vind elke bulldog misvormt?
Mizora schreef:Alle bulldoggen zonder voldoende poot, snuit, staart en heupbreedte met wel overdreven front is in mijn ogen misvormt.
Iedere volwassen hond moet in principe een half uur naast de fiets kunnen lopen (op 15km/u) na training (bij 10°C zonder regen). Ook moeten ze natuurlijk kunnen dekken en werpen. Als een hondenras dat gemiddeld gesproken niet kan is het misvormt, en zeer ver van de natuur af.
De meeste mensen komen qua bulldoggen niet verder dan engelse en franse bulldog.
Veertje11 schreef:Mizora schreef:Alle bulldoggen zonder voldoende poot, snuit, staart en heupbreedte met wel overdreven front is in mijn ogen misvormt.
Iedere volwassen hond moet in principe een half uur naast de fiets kunnen lopen (op 15km/u) na training (bij 10°C zonder regen). Ook moeten ze natuurlijk kunnen dekken en werpen. Als een hondenras dat gemiddeld gesproken niet kan is het misvormt, en zeer ver van de natuur af.
De meeste mensen komen qua bulldoggen niet verder dan engelse en franse bulldog.
je hebt helemaal gelijk
briitje schreef:Veertje11 schreef:Je moet geen misvormde rassen gaan vormen zoals de bulldog enz enz
Dus jij vind elke bulldog misvormt?
jaleesa89 schreef:Zelf ga ik een Duitse Herder aanschaffen, de mensen waar ik die bij aanschaf eisen van de ouder dieren dat die in HD vrij zijn tot 6 generaties terug en ze hebben al 42 jaar ervaring anders zou ik nooit zo'n hond kopen.
Kuggur schreef:jaleesa89 schreef:Zelf ga ik een Duitse Herder aanschaffen, de mensen waar ik die bij aanschaf eisen van de ouder dieren dat die in HD vrij zijn tot 6 generaties terug en ze hebben al 42 jaar ervaring anders zou ik nooit zo'n hond kopen.
Succes, dat ras is dusdanig vern**kt door de absurde doelen van conformatiefok dat mensen die ze als werkhonden gebruikten nu andere herdersrassen prefereren.
Mizora schreef:Hoezo? Raad van Beheer kan toch gewoon ook papier uitgeven? Onder het ras Kruising. Dan kan er officieel getest worden. Gewoon dna-onderzoek aan koppelen, dat willen ze nu ook doen bij de rashonden, dus dan kan het ook bij niet-rashonden om te bepalen of de pa de pa is.
Het verplicht stellen is heel lastig te realiseren. Maar nu kan je alleen maar twijfelachtige papiertjes scoren, waar geen waarde aan zit. Het zou al een hele verbetering zijn als de mogelijkheid er is bij de in Nederland officiele instantie.