Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:44

Ik houd wel 200 wespen in heel kleine plastic buisjes... Hopende dat ze geen emoties ervaren, al kunnen ze wel stress ervaren.

Stopcontact

Sappos; ik ben van mening; behandel ELKE levend wezen zoals je zelf behandeld wilt worden.....

_Tara_

Maar Chawi, dat de meerderheid hier aangeeft dat dit bij lange na geen optimale leefomgeving is voor je vissen, doet dit je dan helemaal niks?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:45

Citaat:
Mede door mensen hier die me hebben gewezen op een website. Weet ik nu dat mijn vissen er goed genoeg bij zitten. Niet ideaal. Maar goed genoeg. En dat is voor mij goed genoeg

als je dat zelf maar denkt :wave:

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:45

_Tara_ schreef:
@ Chawi: Beetje jammer dat sommige van mijn vissen helemaal niet uit de Amazone komen ;) Daarnaast, als we zo gaan beginnen... Kunnen we alle dieren in hokjes wel afschaffen.

Ik neem aan dat je mijn punt toch wel begrijpt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:46

Goed topic, zijn genoeg vissen die nog steeds in een te kleine kom zitten. Wat ik raar vind is dat je ze ook vaak in winkels ziet staan, zomaar vissen op de toonbank.
Dan mogen die van ons blij zijn dat ze in de vijver zitten, dat lijkt mij groot genoeg.
Zal nu deze hele discussie nog eens goed doorlezen. :)

Sappos

Re: Wakkerschudfoto (Het houden van Goudvissen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:48

Je hebt iemand erop aanspreken en iemand de grond in trappen. Maar ik ga ook anders tegen jullie aankijken als er zo gereageerd wordt. En dat heeft het niet het effect als jullie graag zouden willen zien...

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:50

Volgens mij is er niemand de grond in getrapt hoor.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:50

Het is ook echt mijn bedoeling niet geweest om iemand de grond in te trappen. Als dat wel zo over is gekomen, sorry.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:52

Sappos schreef:
Je hebt iemand erop aanspreken en iemand de grond in trappen. Maar ik ga ook anders tegen jullie aankijken als er zo gereageerd wordt. En dat heeft het niet het effect als jullie graag zouden willen zien...

Tuurlijk, maar de manier waarop er in eerste instantie een statement wordt gemaakt over de decoratie.. Daar jaag je gewoon mensen mee tegen je.. zeker over het filter; ja weg decoratie..

Nou sorry, maar er zitten hier algehele dieren liefhebbers... en als je dan zo gaat praten.. trap je op heel veel tenen, dat kan je verwachten.
Actie=reactie :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:53

Ik vind dat in de grond trappen wel meevallen (al vind ik bijv. alleen een kotssmiley plaatsen niet echt discussie). Ikzelf geef gewoon voorbeelden van ander leed, voortkomend uit het minderwaardig omgaan met dieren. En daar gebruik ik dan een beetje sarcasme bij. De meeste anderen hier zijn volgens mij nogal geschokt dat iemand hier decoratie/eigen belang boven dierenwelzijn plaatst en daar in zekere zin ook trots op is. Ik kan niet controleren of dit een hypocriete reactie is omdat ze even later een bio-industrie biefstuk wegwerken. Ik kan alleen maar over mezelf oordelen en ik ben niet hypocriet en ik boor ook niemand de grond in. :)

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:53

Ik ga me verder niet mengen in welke discussie dan ook. Wat ieder met zijn of haar dier doet moeten ze zelf weten. Het enige wat ik wil zeggen is, Chawi vindt je het dan niet decoratief een mooi ingericht aquarium met mooie goed gekleurde tropische vissen? Gewoon een vraag :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:54

Dat heb ik ook al een aantal keer gezegd, maar krijg ik niet echt reactie op.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:55

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar een foto van de decoratievaas van Chawi. :D
Want misschien is het toch een grap after all := :P

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:57

Hopelijk voor de visjes wel

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:00

Er heeft hier een aquarium gestaan. Maar toen ik hier kwam wonen met mijn 2 weimaraners ging dat even niet meer passen :) Lees als in aquarium werd door een hondenkont even tegen de muur aan gekwakt. Huisje is niet echt groot. Dus vriendlief heeft vissen weggegeven en andere vissen gehaald die kleiner gehouden konden worden dan wat hij in het aquarium had zitten.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:03

Nee Toekie, het is echt geen grapje. En ja, ik haal mijn vlees ook nog eens bij een kilo slager. Enige slager hier trouwens die ook paardenbiefstuk verkoopt :P

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:04

Oke, dankje voor je duidelijk antw :)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:05

:P Tja een vis geef je makkelijker weg dan een Weimaraner, das ook weer waar.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:08

Chawi schreef:
Nee Toekie, het is echt geen grapje. En ja, ik haal mijn vlees ook nog eens bij een kilo slager. Enige slager hier trouwens die ook paardenbiefstuk verkoopt :P

Ow dat doet mij niets hoor. ;)

Maar dan moet je hier dus ook niet raar van staan te kijken:
Chawi schreef:
Toeki...wil je nu echt de bio industrie vergelijken met mijn vissenkom...I rest my case....

Want hoewel ik dus niet vergelijk, komt het wel voort uit dezelfde gedachte: namelijk dieren als product.
En als het goed is, maakt het jou niet uit hoe die dieren het gehad hebben. ;) Tis dus niet nodig om je case te resten. :D

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:11

En zelfs 1 van mijn Weimaraners heb ik laatst weggegeven. Mijn beestjes zijn groot gebracht op een boerderij. En ik woon nu in een rijtjeshuis. Mijn jongste kon daar niet mee leven. Te veel prikkels. Dus heb ik voor hem gekozen en hem via de vereniging kunnen plaatsen bij een heerlijk gezin in Friesland. Na alle updates en foto's weet ik dat ik de goede beslissing heb genomen voor hem. Niet voor mij. Want mijn hartje huilt nog steeds.

Volgens sommige hier onmogelijk voor mij als persoon ;-), want ik ben zo gevoelloos dat ik mijn vissen niet de ideale omstandigheden biedt en bio-industrie vlees eet :P

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:12

Ja jij moet ermee leven, jij en niemand anders. Ik gun iedereen het beste een ook de dieren (of het nu een vissie is of een paard). Overigens eet ik ook uit de bio industrie dus geen haar beter dan een ander.
Soms kun je met een paar kleine aanpassingen al dingen verbeteren.
Laatst bijgewerkt door piezze op 17-01-11 23:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:12

Producten wil ik het niet noemen Toeki, ze hebben alleen een andere gevoelswaarde voor mij (en 80%, als het niet meer is, van de bevolking)

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:17

Nee in die zin niet Toeki. Al geniet ik meer van mijn stukje wild, maar dat is meer smaaktechnisch, dan dat ik er een goed gevoel bij heb, dat het konijntje, eendje, duifje, fazantje of noem maar op eerst een leven in vrijheid heeft gehad. Al gebruik ik dat wel als argument wanneer mensen dat dan weer zielig vinden...

Ik pak uit gemakzucht en voor mijn portemonnee het vlees dat in de supermarkt ligt en in de aanbieding is. Kiloslager hoort daar ook bij. Dat ik daarin bijdraag aan dierenleed, volgens sommige van jullie, waarschijnlijk. Ik slaap er niet minder om.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:19

Chawi: Ik vind dat niet onmogelijk hoor. :D Je geeft immers zelf aan dat je een fijn leven voor de vis minder belangrijk vindt dan een fijn leven voor de hond. :)
Maar Chawi, is het dus verantwoord en goed te praten dat dieren (omdat ze een andere gevoelswaarde zouden hebben dan ons) op bio-industrie wijze gehouden worden (en ik doel nu even niet specifiek op jouw vaas). Is het niet onze plicht om dieren dan júist te beschermen? Bio-industrie is wel degelijk dieren houden als product. Waarom anders zo massaal?
(om maar niet te spreken over onderzoeken die gedaan zijn naar bijv. de intelligentie van varkers en hoe rampzalig hun leven in de bio-industrie is)

Jagen (mits volgens de wet e.d.) heb ik bijv. helemaal niets op tegen! Heeft eigenlijk alleen maar voordelen: houdt de populatie gezond, dieren hebben tot hun dood een vrij en puur natuur leven en de mens wordt gevoed!
Laatst bijgewerkt door Toekie op 17-01-11 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt