vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:00

fuego3 schreef:
ik heb de ts een pb gestuurd , maar plaats het hier ook even omdat de eigenaar van de hond ook mee leest.

er staat een teefje op amivedi , ik weet het is ver weg want de hond is gevonden in leersum , maar je hond is ook al heel erg lang weg , dus nooit geschoten is altijd mis.

ik heb voor je gebeld , en de hond op amivedi zit nu in het asiel van amerongen , en is vandaag gevond , je kunt morgen bellen met hun van 10 tot 12 of van 2 tot 4 uur , en het tel nummer van dat asiel is 0343-451584.

ik hoop dat het jou hond betreft , want zat met tranende ogen naar je verhaal te lezen , heb zelf ook 2 honden , ik zou me geen raad weten.

sterkte

Heb je er een foto van? Of een link? :)

Debbie

Re: vermist sinds 29-12 golden retriever Beans !!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:04

Heb ook even gekeken maar veel informatie staat er nooit bij amivedi:

Volgens mij wordt deze bedoeld, staat erg weinig bij:

24 januari 2011 Hond teef RETRIEVER, BLOND, Labrador
Bovenhaarweg
Leersum

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:06

Debbie schreef:

Bovenhaarweg
Leersum

Beans is een Golden Retriever die uit de advertentie een Labrador!

Zaterdag zoeken is voor mij geen probleem hoef dan niet te werken dus ben de hele dag beschikbaar

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:09

Jeetje!! Is ze onlangs nog gezien??
Kan me haast niet voorstellen dat ze nog leeft!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:10

zigranta schreef:
Debbie schreef:

Bovenhaarweg
Leersum

Beans is een Golden Retriever die uit de advertentie een Labrador!

Zaterdag zoeken is voor mij geen probleem hoef dan niet te werken dus ben de hele dag beschikbaar

nee is wel een golden retriever , ik heb gebeld.

renske_13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:10

LCharlotte schreef:
Jeetje!! Is ze onlangs nog gezien??
Kan me haast niet voorstellen dat ze nog leeft!

Ik ben ook benieuwd wanneer ze voor het laatst nog is gezien en waar?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:12

Afgelopen week een aantal keer gezien rondom Getelo in Duitsland.Ook door de eigenaar dus geen twijfel of het wel de goede hond is.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:14

Vind het toch een beetje een raar verhaal. Kan me niet voorstellen dat een gedomesticeerde hond een maand in de natuur kan overleven.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:14

Maar ik hoop uiteraard wel dat het zo is en dat jullie haar bij die grote zoektocht te pakken kunnen krijgen!

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:18

LCharlotte schreef:
Vind het toch een beetje een raar verhaal. Kan me niet voorstellen dat een gedomesticeerde hond een maand in de natuur kan overleven.

ik kan me voorstellen dat je dat niet gelooft , ik heb het vorig jaar van dicht bij mogen mee maken dat een hond van kennisen 28 dagen in een natuurgebied hier in de buurt (lauwersoog)heeft rond gelopen voor ze hem te pakken hadden. ze was mager maar gezond gelukkig.

deze hond heeft dus nog wel gegeten bij iemand die voer had neer gezet , om het te kunnen vangen he.

ik blijf hoop houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 22:32

Wat een verhaal...Helemaal doorgelezen wat moeten jullie je machteloos voelen. Ik hoop dat de zoekactie van komende donderdag werkt, en nog beter als ze eerder gevonden wordt.

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:54

@fuego3 ik denk niet dat dit Beans kan zijn, Leersum ligt ter hoogte van Amersfoort en Beans is steeds gezien net over de grens bij Ootmarssum en die omstreken, het lijkt me sterk dat ze ineens zonder verdere meldingen helemaal is doorgelopen in de richting van Leersum. Maar toch bedankt voor de tip hoor, niet geschoten enz...

Verder is het werkelijk hartverwarmend om te lezen hoeveel mensen hun best doen om te kunnen helpen. Dat geeft weer een heleboel vertrouwen in de mensen ;) en is ook belangrijk om te ervaren.

@LCharlotte, het is ook een ongelovelijk verhaal maar het is echt zo, Beans zwerft al sinds 29 dec rond in het buitengebied van twente en net over de grens. Maar het blijkt ook wel dat ze niet in staat is om echt voor zichzelf te zorgen door wild te vangen aangezien ze nu wel heel erg mager wordt.
Daarom ook deze enorme zoekaktie die nu op touw gezet wordt, het is de vraag of het helpt omdat de hond zo vreselijk bang is maar ja alle andere mogelijkheden zijn uitgeput.

Een vangkooi werd ook genoemd, helaas is dat ook geen optie omdat deze hond haar eerste 3 jaar in een kooi heeft gezeten en dus niet in de buurt zal komen van iets wat maar enigszins op een kooi lijkt.

Iedereen in ieder geval namens het baasje van Beans weer heel erg bedankt voor alle lieve reacties en het meedenken _/-\o_

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 23:57

Bedankt voor de antwoorden :)
Heb jij misschien ook enig idee hoelaat we donderdag verwacht worden? :)

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:08

willemlover schreef:
Bedankt voor de antwoorden :)
Heb jij misschien ook enig idee hoelaat we donderdag verwacht worden? :)

Als ik het goed begrepen heb ligt de organisatie van donderdag in de handen van Marleen_usar en Bob (?), ik denk dat ze in het andere topic wel zullen melden zodra ze weten wie wat en waar. Ik kan er zelf helaas vanwege mn werk niet bij zijn donderdag en hoop natuurlijk dat zaterdag niet ook nodig zal zijn maar zal er dan wel evt bij zijn.

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 00:09

Kreeg net idd een bericht van Bob dat ze druk bezig zijn met de organisatie. We krijgen optijd bericht van hoe en wat. Afwachten dus :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:05

Jullie krijgen op tijd bericht over de tijd en de locatie, het ligt er ook aan of ze nog een keer gezien is.Het plan ligt klaar, en verder zijn we nog wat dingen aan het regelen.Komt goed allemaal.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 08:08

Als jullie een verrekijker hebben nemen jullie die dan mee?

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 10:58

Ik zal even zoeken naar een verrekijker :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:01

Wat een verhaal zeg :o wat lijkt me dat een nachtmerrie om je hond kwijt te zijn :( Tis te hopen dat ze zich misschien door uitputting toch laat vangen, succes en sterkte!

Melody21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:33

Misschien is het al als tip gegeven , maar kan nu niet het hele topic doorlezen. Voor de zekerheid meld ik mijn hersenspinsels toch maar even ..

Er zijn honden die heel graag de auto in gaan of dat vertrouwd vinden, in de kofferbak van een grote auto bijvoorbeeld? als dat misschien bij deze hond ook het geval is kan daar misschien iets mee gedaan worden?

Verder bedacht ik me ineens dat er misschien hondenscholen in deze buurt benaderd kunnen worden om mensen te vragen om mee te helpen?

Heel veel succes in ieder geval, en hoop echt dat hij niet nog banger wordt van al die mensen.

Ik Duim voor jullie !

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:39

Is er iemand in de buurt met zo'n hobby vliegtuigje?
Misschien kun je zijn hulp inschakelen? Misschien evt met zo'n warmtezoeker?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:41

Hoe was de hond naar andere honden toe? Misschien kun je een andere hond inzetten en die daar echt even laten? Misschien kun je met een tent in het bos slapen in gezelschap van de andere hond? Die buiten leggen? (moet je dus wel een hond hebben die daartegen kan)

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:48

LCharlotte schreef:

Vergis je niet, dieren zijn instinctiever dan je denkt. Een poesje van mij is ooit drie maanden weg geweest. Dit was niet zo'n slim poesje en heel erg aanhankelijk, maar ze heeft het gered. Ik heb er ook alles aan gedaan om haar te vinden, flyers rond gebracht en opgehangen, alle instanties ingeschakeld, dagen lopen zoeken en advertenties in kranten gezet. Ik had het na een maand opgegeven. Toen we op vakantie waren liep ze rond in de straat en heeft onze buurvrouw haar binnen gelaten.

Ze was wel wat afgevallen en erg vies, maar ze heeft zichzelf wel in leven kunnen houden. Wat was ik trouwens gelukkig dat ze weer terug was.

Heel veel succes en sterkte met het vinden van Beans.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 11:56

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 12:09

Wie weet wat voor vaardigheden het diertje zich al eigen had gemaakt in zijn vroegere jaren?