kattenvoer advies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:56

Ja wat dat betreft vind ik Tinlo wel beter.
Zo jammer dat het bij mij in de buurt niet te verkrijgen is.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 16:57

Chubby schreef:
Overigens kun je bij mij aparte kilootjes kopen, dus niet verplicht grote bestellingen. Ik kom het alleen niet thuisbrengen, is alleen afhaal in principe ;)

zo dichtbij is roosendaal niet :P
Ben toch wel blij met die handige vriendin, haha.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:02

Ah, Chubby, jij was het die ik daarvoor wilde mailen/pben :D Dat ga ik binnenkort even doen :) Even kijken hoe dit brokvoer zich gaat ontwikkelen en als dat helemaal steady is wil ik die rollen eens uitproberen.
Ik wil zeker ook als extraatje iets lekkers geven, zo nu en dan, in de vorm van wat jullie noemen, dat BARF dus... maar echt niet dagelijks.

Resfeber

Re: [Centraal] kattenvoer advies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:05

Wij hebben ook altijd Wishkas gehad en pas werd onze kat niet erg lekker en hebben we nu ook ander voer.
Namelijk van het merk Perfect Fit (http://www.perfect-fit.nl/cat/Home/), dat had de dierenarts ons aangeraden.
Eerst luste het kieskeurige mannetje het natuurlijk niet maar toen hij eenmaal door had dat hij toch niets anders kreeg eet'ie het lekker op. :)

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:11

Nessa schreef:
Ja wat dat betreft vind ik Tinlo wel beter.
Zo jammer dat het bij mij in de buurt niet te verkrijgen is.

In Tilburg verkrijgbaar bij:

Vogelasiel Tilburg
Kamerikstraat 20
5045 TW - Tilburg
Tel : 013-5700689

Scoobie
Scharwoudestraat 13
5035 LN - Tilburg
Tel : 013-5713963

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:12

ShadowFax schreef:
Ah, Chubby, jij was het die ik daarvoor wilde mailen/pben :D Dat ga ik binnenkort even doen :)

Om af te nemen? Den Haag - Roosendaal is ook een eindje! Terwijl er in Den Haag flink wat verkooppunten zitten ;)

Maar je bent uiteraard altijd welkom! Ook voor vragen ;)

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:19

Die van mij zijn niet kieskeurig gelukkig, ze krijgen de ene na de andere proefzak voorgeschoteld. :D Mn moeder is dierenarts en zij krijgt vaak proefverpakkingen van leveranciers toegestuurd. Omdat ze inmiddels een goed assortiment heeft mag ik ze lekker (en gratis) opvoeren. T is kwalitatief goed (en vaak ook duur) voer dus dat is dan weer een gelukje.
Een vriendin van me zweert bij 'speciaal voer' dat ze bij een klein winkeltje haalt die het dan weer heeft geimporteerd. Het schijnt heel goed voer te zijn en haar kat doet het er ook erg goed op. Ik zal eens navragen hoe het heet. Misschien kennen jullie het, ik had er in ieder geval nog nooit van gehoord.

_Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:26

Website gevonden: http://www.dogloversgold.eu/
Dit is het voer wat ik in mn vorige post bedoelde :). Ik dacht dat hij het importeerde maar dat wist ik niet zeker, wel dat er iets speciaals mee was en dat was dus dat deze man het zelf heeft ontwikkeld.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:21

volgens mij had ik ze al een keer gebeld. Weet het niet zeker meer.
Zal morgen nog eens bellen. Wie niet waagt wie niet wint he :P

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 18:28

heb toch net gebeld, ga morgen paar smaakjes ophalen.

_Sas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 10:11

Wij hebben 2 Noorse boskatten die ook niet buiten komen. Ja in onze achtertuin, maar daar staan schuttingen omheen en gaan ze ook niet uit.
Ze krijgen hier Purina one Indoor Formula en vinden het erg lekker. Verder geef ik ze niets, geen blikvoer oid.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 11:05

Ik heb 4 katten van 19,16,en 2 van 11 jaar oud. Ze krijgen onbeperkt harde brokken van Purina, maar soms ook een huismerk. Wel heb ik ook een bak Carocat lam/rijst staan voor een van onze katten omdat hij vaak kotst van andere brokken. Ik voer geen zacht voer, onze katten zijn in prima conditie,behalve 1 kater vanwege omgevingsallergie.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 13:49

Dog lovers gold wordt niet enkel ingevoerd dacht ik, tenminste ik ken iemand die het geeft en dat gewoon in de buurt haalt.

Hier ook Tinlo, met Haaksbarf. De Tinlo cattery is wel compleet en die vind ik heel prijsgunstig en vooral, Maya vindt het lekker :D Ik wissel het wel steeds af met Haaksbarf en stukjes BARF zoals struisvogelvlees (vindt ze heerlijk), kip...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 18:21

Na flinke research heb ik mijn katten inmiddels sinds eind oktober vorig jaar op RC Indoor 27. Ze doen het hier prima op en onze veel te dikke kat is al best een eind afgevallen. Af en toe verwen ik ze met een beetje natvoer, maar puur voor de verwennerij, want ze doen het zoals al gezegt goed op het droogvoer.

Nu is er een kat in huis die met regelmaat kotst. Het is bruin en alsof het gemixt is, dus een egale substantie. Ik ga er vanuit dat dit dus de voeding is die omhoog komt. Gemiddeld vind ik 3x per week wel een plasje kots in huis. Ik weet niet van welke van de drie katten dit afkomstig is en ik weet ook niet of het van één kat is of dat meerdere het doen.

Nu vraag ik me af of ik er goed aan zou doen om Sensitive te gaan voeren ipv Indoor. De katten leven binnen en komen alleen op het balkon. Ze hoeven dus verder weinig energie te gebruiken (en die doen ze ook niet zoveel, behalve met spelen)

Wat is jullie ervaring en mening over Royal Canin Sensitive??

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 00:14

Patriciavt schreef:
Na flinke research heb ik mijn katten inmiddels sinds eind oktober vorig jaar op RC Indoor 27. Ze doen het hier prima op en onze veel te dikke kat is al best een eind afgevallen. Af en toe verwen ik ze met een beetje natvoer, maar puur voor de verwennerij, want ze doen het zoals al gezegt goed op het droogvoer.

Nu is er een kat in huis die met regelmaat kotst. Het is bruin en alsof het gemixt is, dus een egale substantie. Ik ga er vanuit dat dit dus de voeding is die omhoog komt. Gemiddeld vind ik 3x per week wel een plasje kots in huis. Ik weet niet van welke van de drie katten dit afkomstig is en ik weet ook niet of het van één kat is of dat meerdere het doen.

Nu vraag ik me af of ik er goed aan zou doen om Sensitive te gaan voeren ipv Indoor. De katten leven binnen en komen alleen op het balkon. Ze hoeven dus verder weinig energie te gebruiken (en die doen ze ook niet zoveel, behalve met spelen)

Wat is jullie ervaring en mening over Royal Canin Sensitive??

Ik heb mijn katten een tijdje rc sterilised gegeven. De kater ging daar ook enorm van kotsen! Toen ik tussentijds iets anders ging voeren, werd er niet gekotst. 1 dag rc en weer kots! Inmiddels heeft de kater speciaal voer van de da ivm blaasgruis en staat de poes nog op acana. Echter heeft zij dit voer nooit lekker gevonden, dus wil ik voor haar de rc indoor of sensitive aanschaffen. Zij heeft nooit gekotst van rc, maar vond het wel rete lekker. Wel jammer want acana heeft echt een super hoog vlees gehalte en rc te laag wat mij betreft.

Weet iemand hoe het nou precies zit met die geruchten over kankerverwekkende stoffen in rc? Welk stofje is dat precies?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 00:37

Kankerverwekkend stofje? :=
Dacht juist dat ik met RC, á 56.- per 10 kg, een prima keuze maakte.... :o

Ik ga eens neuzen op Acana!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 07:52

Het stofje heet BHA als ik het goed heb.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:05

Ik ben me aan het inlezen over kattenvoer, wij krijgen namelijk in september een Chartreux kitten *\o/*

ik vond dit een zeer interessant stuk: http://www.kattenplaza.nl/kattenforum/v ... 6&t=103635
en dan ook de verdere reacties lezen :)

Mijn voorkeur gaat uit naar Orijen, alleen daar is het fosfor te veel aanwezig, niet erg maar wel als je een kat hebt met een nieraandoening.
Ben me dus nog flink aan het inlezen zodat ik straks zo goed mogelijk voer kan gaan voeren, en zal ook straks dit topic helemaal uit gaan pluizen :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 22:08

dat stuk is zeker interessant, maar vond het ook wel lastig.
Het is beetje afwegen allemaal.
Ik voer op het moment applaws, bevalt me super!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 07:27

applaws komt er ook goed uit toch??

ik schrok erg van de felix!! 5% vlees!! en dat voor vleeseters!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 11:24

Patriciavt schreef:
Nu vraag ik me af of ik er goed aan zou doen om Sensitive te gaan voeren ipv Indoor.

Heb net ff zitten neuzen, maar lijkt me een goede beslissing als je katten hebt die spugen.
Ik heb een kat met een voedselallergie (komt elke keer terug, als hij nieuwe brokken heeft dan gaat het hooguit een half jaar goed en hij kan niet meer terug op brokken die hij in het verleden al heeft gehad). Als het weer slecht met hem gaat dan voer ik een tijdje RC Sensible, maar Sensitive zou dan dus ook een idee zijn. Bedankt voor de tip dus :D

Mijn katten krijgen Carocat te eten (kip rijst of lam rijst), maar laatst heb ik een zak Zweeds kattenvoer gehad (Bozita), daar werd niet heel geweldig op gereageerd; 2 katten vielen enorm af en de voedselallergiekat reageerde zoals gebruikelijk.
Pumbaa en de 2 afgevallen katten eten nu RC Sensible en de zak Carocat ligt alweer in de kofferbak.

Ik ben altijd aan het vogelen wat het best werkt voor mijn katten, Pumbaa, Poespoes en Poeky doen het ook goed op Iams Senior, maar Pumbaa werd daar na -zoals ik zei- een half jaar ook weer gevoelig op.

Verder voer ik regelmatig dingen bij zoals kippenpoten, -nekken, -levertjes, -hartjes, eendagskuikens, koolvisfilet, runderhart of een blikje.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:28

Hallo,

Het is een al wat ouder topic, maar ik hoop toch weer op wat advies/ervaring.
Ik krijg twee kittens. En ik weet echt niet wat ik nou moet voeren...
Het zal sowieso droogvoer worden, maar welk merk te kiezen? Ik lees zoveel verschillende verhalen dat ik echt geen keuze kan maken? Ze zullen ook gewoon naar buiten gaan, dus kunnen ook zelf nog wat bij elkaar schooien maar ik wil wel zo compleet mogelijk voeren.

En moet je beginnen met kittenvoer of is dat ook alleen maar een commercieel verkooppraatje?
En nog een vraag, hoe vaak per dag voeren jullie? Ik wil best meerdere keren voeren, maar als een keer ook goed werkt is dat wel zo handig om ze aan te laten wennen voor als ik op vakantie ben, want voor een keer per dag kan ik makkelijker iemand vinden!

Ben dus opnieuw benieuwd naar ervaringen met droogvoer.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:09

Kittenbrokjes ijn op zichzelf een goed idee. Deze brokjes zijn kleiner van formaat zodat kleine katjes ze beter kunnen eten daarbij zijn de voedingsstoffen aangepast op de behoefte van groeiende katten.

Ik ben nogal fan van Applaws droge brokjes. Goed voor en ook nog redelijk betaalbaar. Applaws heeft ook een kittenvariant. :j

Normaal gesproken zou ik een gezonde volwassen kat 2 keer per dag voeren.

tesseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 09:14

Wij hebben 2 katten uit de opvang, zijn gewone huis-tuin-keukenkatten.

Bij de opvang kregen ze een mix van verschillende brokjes, wij wouden dit thuis doorzetten zodat ze niet kieskeurig werden.

Beginnen met Whiskas, daar deden ze het goed op, alleen de uitwerpselen stonken wat. Dan het eten van de Lidl (de kleinere zakjes), de stank was zo erg dat we dat eten maar hebben weggedaan.

Nu staan ze op Royal Canin, en hier doen ze het goed op. Vacht is veel beter geworden sinds de Whiskas. De geurtjes zijn veel minder, en soms zelfs niets.
Het nadeel van dit eten is dat je dit enkel bij de dierenarts kan kopen. Mijn vader brengt het mee van zijn werk, maar niet iedereen heeft die luxe. En de prijs..

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 10:47

Ik zat inmiddels te kijken naar sanabelle voer, die hebben ook kittenvoer, wordt genoemd als premium voer en de prijs is te overzien. De applaws had ik ook gezien, maar vind die nog wel aardig prijzig.

Heeft er iemand ervaring met dit voer?

Verder zag ik inderdaad dat twee keer per dag voeren voor volwassen katten wordt aanbevolen, dat wordt volgende zomervakantie maar even een lief buurmeisje zoeken;-)

Ik ben benieuwd verder, omdat ik precies deze zomer een maand op vakantie ga komen ze pas met 14 weken. Ze blijven denk tot een week of tien in de schuur op de boerderij bij moeder kat en dan neemt mijn schoonzus ze zelf eerst een maandje in huis.