Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mizora schreef:Een neus van 2 cm JoyCiej007 zou al heel veel oplossen, dan zou hij alsnog niet in de weg zitten maar het geeft het gehele interne luchtwegstelsel in de neus wel ontzettend veel meer ruimte. Op de tekeningen waar een bull met een stier vecht hebben ze trouwens wel allemaal een neus, wel een wat kortere, maar niet echt kort hoor en al helemaal geen ingedeukte. De huidige honden zouden een stierengevecht helemaal niet volhouden, op het moment dat ze die stier stevig vast hebben drukken ze hun neusholte vrijwel dicht en ze gaan vanzelf out, daar hoeft de stier niks voor te doen. Ook is het geen atletische hond meer, wat wel fijn is als de stier toch iets anders reageerd dan verwacht.
Goof schreef:Inderdaad. Een hond die duidelijk sneller benauwd is dan andere honden heeft wel degelijk een probleem.
koetje10 schreef:@ JoyCiej007: Ik heb een aantal van je posts gelezen en ik heb er met vraagtekens boven mijn hoofd naar zitten kijken. Kennelijk vind jij het normaal dat een hond moeilijk ademt, alleen maar omdat er een groep mensen is die een extreem platte neus mooi vinden. En die platte neus komt niet uit de geschiedenis, in ieder geval niet de verdwenen neusbrug (ik weet niet of je dat zo zegt, maar goed) zoals de bullen dat nu hebben, met hun fantastische onderbeet en hun tong die niet meer in hun bek past.
Ik vind het persoonlijk erg raar, dat jij het geen aantasting van welzijn vind, dat je met een hond, dat van nature een jager en een bewegingsdier is, geen wandeling kunt maken bij 30 graden. Ik vind het raar, dat de fokvereniging van de bullen dat compleet normaal vind. Ik vind het raar, dat hier nu pas weerstand tegen komt. Ik vind het raar dat bij de documentaire van Zembla een man met bullen in huis bijna overstemt word door alle adembijgeluiden van zijn honden. Ik vind het raar dat deze honden vaak met een keizersnede moeten werpen. Ik vind het raar dat dat kennelijk wel mag, maar dat er wel weerstand is tegen het vleesvee, waar hetzelfde probleem speelt. Ik vind het raar, dat er mensen zijn die dit echt, heel serieus mooi vinden. Maar wie ben ik?
Donja schreef:@JoyCiej007, ik denk dat het handig is als je eerst de documentaire even bekijkt, dan zie je hoe het gebracht is. Voordat je steeds in de verdediging gaat voor het ras waar je klaarblijkelijk gek op bent!
De docu is nl zo gebracht dat het lijkt of alle rashonden fout zijn, maar met een nadruk op de engelse bull en de cavalier king charles.
kohtje schreef:\En dan die man die vind dat MP geen advertenties meer moet plaatsen....99% van de MP hondjes zijn zonder stamboom.
Die hondjes hebben dus niets met het ras te maken.
JoyCiej007 schreef:@ Nikki__: waarom wordt alles wat ik zeg hier zo overtrokken/uit zijn verband gehaald. Ik geef aan dat kleinere rassen vaak minder uithoudingsvermogen hebben dan een grotere hond, ik heb het nergens over energie. Daarbij is een Jack een erg fel jagersras; het uithoudingsvermogen van jagers en gezelschapshonden vergelijken slaat natuurlijk nergens op.
Citaat:Kleinere honden hebben minder uithoudingsvermogen dan grotere honden
Donja schreef:Ik fok Spaanse Waterhonden (http://www.spaanse-waterhond.nl). Sinds Obama een portugese waterhond in huis heeft, heeft iedereen het over de "anti-allergene" honden.. Veel mensen met een allergie kunnen idd tegen de potugees, de spaanse, de Italiaanse (Lagotto), de franse (Barbet), maar ook de kerry blue terrier, de soft coated wheaten, de poedel, etc....
En je wil niet weten hoeveel mensen een labrador met poedel kruisen en het fokproduct als Labradoodle verkopen.....
JoyCiej007 schreef:@ Goof; dat bedoel ik dus, je hebt er 2 in je wijk, je ziet een keer zo'n beest hijgend en moe lopen (wie weet hoe lang hij al wel niet heeft gelopen, misschien heeft hij juist een potje gespeeld? Andere rassen hijgen ook na een paar rondjes rennen/spelen) en de eerste de beste Bulldog die jou hond dan 1 rondje achterna rent is dan 'de grote uitzondering'??
Zoals gezegd; een normale Engelse Bulldog in normale conditie kan best heel wat hebben; wij konden met onze Bull ook uren spelen en ravotten, hij speelde ook met andere honden en ja heus wel langer dan een half uurtje; hij deed niet onder voor andere rassen.