Poesje in mestkelder, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-10 15:59

russel schreef:
Elles schreef:
Grote zaklamp zoeken, kaplaarzen aan en gaan halen dat beestje. Als er werkelijk gevaarlijke gassen hadden gehangen, had het poesje nu niet meer geleefd. Waarom wacht je in hemelsnaam zo lang? :?

De enige zinvolle reaktie die ik lees op je eerste pagina.

Vraag mij af of het ook zinvol is om een poes van 5 maanden oud met deze kou in een paardenbox te zetten, beestje wat niet gewend is, en dan met-10 in een paardenbox waar het s'nachts ook vriest, al is het maar 1 graad, zojuist uit zijn lekkere warme omgeving het asiel. En dan bokt vragen wat te doen...heb er geen woorden voor.

Weet je waar ik geen woorden voor heb??
Dat sommigen te eigenwijs zijn om verder te lezen, geen zin hebben even verder te kijken hoe het precies zit, te lui zijn om uberhaupt na te denken bij wat er nu geschreven staat en daarbij anderen ook nog levensgevaarlijke situatie's in willen sturen...
Triest :n

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:01

amen _/-\o_
lezen is ook een vak

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:08

Hoi wat een mormel zeg haha zeg als je hem tussendoor te pakken krijgt kan je hem ook op de bak zetten en wees toch wat strenger voor hem want respect heeft tie voor geen meter. :D @ ontsmettingsmiddel

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 16:12

anneliesdj schreef:
Ik was ook verbaasd dat Muk er nog was, ik had verwacht dat ze wel bij elkaar zouden blijven.

Maar goed, hij zou zindelijk moeten zijn maar hier in huis heeft hij er blijkbaar geen zin in, hij heeft al een paar keer in de kamer geplast, ook op de pyama van mijn zoon toen ik hem aan het omkleden was :(
En hij reageert ook ondeugend, ik zie het hem doen, klap in mijn handen of geef een schreeuw en hij kijkt me echt aan van 'w8 ff, bijna klaar', dan loop ik op hem af en op het moment dat ik mijn arm naar hem toe beweeg rent hij blazend weg. Hij zoekt echt het randje op, het is een ondeugd.

_O- _O- _O-

Hoe gaat het nu met de poezen?
Is dan ander kat alweer gesignaleerd?
Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt maar het poezebeest zal zich wel redden denk ik..

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 19:10

russel schreef:
Elles schreef:
Grote zaklamp zoeken, kaplaarzen aan en gaan halen dat beestje. Als er werkelijk gevaarlijke gassen hadden gehangen, had het poesje nu niet meer geleefd. Waarom wacht je in hemelsnaam zo lang? :?

De enige zinvolle reaktie die ik lees op je eerste pagina.

Vraag mij af of het ook zinvol is om een poes van 5 maanden oud met deze kou in een paardenbox te zetten, beestje wat niet gewend is, en dan met-10 in een paardenbox waar het s'nachts ook vriest, al is het maar 1 graad, zojuist uit zijn lekkere warme omgeving het asiel. En dan bokt vragen wat te doen...heb er geen woorden voor.

Alle schotten wegbreken en poes halen en schotten weer op bouwen, kittens in huis een warm plekje geven, opvoeden, en eventueel zindelijk maken tot ze naar buiten kunnen en buiten kunnen blijven...ze hebben geen moederpoes waar ze tegen aan kunnen liggen en hun de weg wijst.

Ik ben het hier roerend mee eens (en ja heb alles gelezen.)

Toen ik mijn twee kittens kreeg, heb ik ze uit het hok gehouden waar een gat in de muur zat, omdat ik er niet aan moest denken dat ze tussen de spouwmuur zouden verdwijnen. Katten opvangen? Prima maar bied ze dan ook een velige omgeving. En ja er zijn zat katten die het slechter hebben, maar dat mag geen excuus zijn. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 20:59

Wat ik triest vind is dat je in beginsel al zo ben begonnen. En het dan nog verdedigen ook...een kitten van 5 maanden...... ;(

jentel

Re: Poesje in mestkelder, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:38

blij dat de poes weer terug is..denk dat de ander niet meer terug komt.. erg rot allemaal!
hopen dat dit katje niet weer van die gekke dingen uithaalt!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 01:49

dwaallicht schreef:
Katten opvangen? Prima maar bied ze dan ook een velige omgeving.

Een kat kun je geen veilige omgeving bieden, die vinden overal wel wat.

En nogmaals, pas voor de 15e keer; dit zijn geen huiskatten, ze vinden mensen niet leuk en zitten er echt niet op te wachten om in een huis te wonen.
russel schreef:
Wat ik triest vind is dat je in beginsel al zo ben begonnen. En het dan nog verdedigen ook...een kitten van 5 maanden...... ;(

Ik snap werkelijk niet waar je op doelt, heb je al eens wat gelezen of zit je nog steeds met een beeld van een lief spinnend poesje op schoot?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 02:12

dat gezeur hier ook altijd, mijn katten leven ook buiten, ook nu en hebben geen kachel en geen huis. een kat die altijd buiten is gewend die weet niet beter en maakt een bere vacht aan. katten hebben echt geen warm kacheltje nodig!!

TS heeft met alle goede bedoelingen 2 asielkatten geadopteerd, wild waren ze al dus ze zijn nou eenmaal niet bedoeld als schootkat of huiskat... katten kunnen prima buiten... ook met kou zolang ze maar beschut kunnen zitten..

maar goed TS, je hebt het geprobeert... heel jammer van Jaipo maar goed het is zo... of ie werkelijk in de kelder zit tja... dat zul je waarschijnlijk nooit weten... voor hetzelfde geld heeft ie al ergens een ander huis... maar ja als ie uit het asiel komt is ie gechipt? misschien komt ie wel weer es boven water....

en.. niets aantrekken van dat gepiep hier.. mensen hier zien alle katten duidelijk als huiskat maar goed ik weet uit de praktijk dat dat echt niet zo is..... voor mijn 2 katten was het ook echt een laatste kans.. of hier op de boerderij of anders.... veilig is een omgeving nooit... er is altijd wel een weg of wat dan ook... jij had ook nooit aan die kelder gedacht voordat je kat een duik nam haha

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 02:31

Mjay, de meeste mensen vallen over het feit dat er zolang gewacht is voor er actie ondernomen is om in die kelder te kijken, en dát is IMO terecht

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 02:41

Mjay schreef:
dat gezeur hier ook altijd, mijn katten leven ook buiten, ook nu en hebben geen kachel en geen huis. een kat die altijd buiten is gewend die weet niet beter en maakt een bere vacht aan. katten hebben echt geen warm kacheltje nodig!!

TS heeft met alle goede bedoelingen 2 asielkatten geadopteerd, wild waren ze al dus ze zijn nou eenmaal niet bedoeld als schootkat of huiskat... katten kunnen prima buiten... ook met kou zolang ze maar beschut kunnen zitten..

maar goed TS, je hebt het geprobeert... heel jammer van Jaipo maar goed het is zo... of ie werkelijk in de kelder zit tja... dat zul je waarschijnlijk nooit weten... voor hetzelfde geld heeft ie al ergens een ander huis... maar ja als ie uit het asiel komt is ie gechipt? misschien komt ie wel weer es boven water....

en.. niets aantrekken van dat gepiep hier.. mensen hier zien alle katten duidelijk als huiskat maar goed ik weet uit de praktijk dat dat echt niet zo is..... voor mijn 2 katten was het ook echt een laatste kans.. of hier op de boerderij of anders.... veilig is een omgeving nooit... er is altijd wel een weg of wat dan ook... jij had ook nooit aan die kelder gedacht voordat je kat een duik nam haha

Amen _/-\o_
helemaal mee eens,
onze kittens doen we ook altijd in een paardenbox,ze hebben minimaal 5 balen stro,een hele bult met hooi,een mandje met een kleed en een kattenbak. Ze zijn allemaal goed gezond,hebben een dikke vacht en hebben het echt niet koud,als het nodig is gaan ze ook naar de DA.
Als je buitenaf woont ga je geen katten castreren/steriliseren,
wij hebben het de 1e keer ook gedaan,een maand later wordt poes aangereden en is dood,dag 100 euro.
Dit klinkt misschien grof,maar zo gaan ze er hier mee om.
Vannacht is onze kater doodgereden.
Tsja,heel sneu,maar wij "boeren" gaan daar heel anders mee om.
bovendien heeft het castreren van katers hier geen zin,er lopen zat andere katers over je erf.
Top gedaan TS! +:)+
En ja,we hebben al meerdere kittens gehad,maar als ze ongeveer een jaar zijn gaan ze op ontdekkingsreis over de straat en worden ze aangereden.Niks aan te doen,wij gaan geen katten binnenhouden,dat willen onze katten niet eens,ze zijn het na een uurtje al weer zat.....

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 04:24

Elles schreef:

wou toch nog even reageren op dit bericht. Als je de onderzoeken naar zuurstofconcentraties leest weet je dat kortdurende blootstelling aan zuurstofpercentages tussen 14 en 17% tot lichte gezondheidseffecten leiden, zoals verhoogde ademhaling en hartritme, milde neurologische reacties (zoals verminderd waarnemingsvermogen of toegenomen reactietijd) en een afname van de fysieke prestaties. Dit effect is groter bij gevoelige groepen, zoals astma patiënten. Bij zuurstofpercentages lager dan 14% kunnen
snel nadelige effecten voor de gezondheid optreden, zoals hoofdpijn, duizeligheid, abnormale vermoeidheid, verdere afname van fysieke en mentale prestaties en verstoorde ademhaling bij uitputting.
Zuurstofpercentages beneden de 14% moeten worden beschouwd als schadelijk voor de gezondheid, zeker bij gevoelige groepen en bij inspanning.

wat houd dit feitelijk in. Dat je de concentratie zuurstof voor een kat idd niet dodelijk is, maar dat niet wil zeggen dat je er als mens zomaar naar binnen kan omdat je niet weet wat de concentratie zuurstof bovenin de lucht is (kat zit vrij dicht bij de grond namelijk). Heel banketstaaf voor de kat maar misschien had die al last van afname van fysieke prestaties.

wil iedereen dus ook waarschuwen om zeker niet zomaar een afgesloten ruimte (waar misschien bovenin nog gevaarlijke gassen van mest hangen) te betreden. Bij ongevallen of dieren die in zo'n ruimte terecht komen kan je altijd de brandweer bellen, die betreden dan met perslucht zo'n ruimte

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:01

FlorisSam schreef:
Mjay schreef:

Amen _/-\o_
helemaal mee eens,
onze kittens doen we ook altijd in een paardenbox,ze hebben minimaal 5 balen stro,een hele bult met hooi,een mandje met een kleed en een kattenbak. Ze zijn allemaal goed gezond,hebben een dikke vacht en hebben het echt niet koud,als het nodig is gaan ze ook naar de DA.
wij hebben het de 1e keer ook gedaan,een maand later wordt poes aangereden en is dood,dag 100 euro.
Vannacht is onze kater doodgereden.
Tsja,heel sneu,maar wij "boeren" gaan daar heel anders mee om.
bovendien heeft het castreren van katers hier geen zin,er lopen zat andere katers over je erf.
Top gedaan TS! +:)+
En ja,we hebben al meerdere kittens gehad,maar als ze ongeveer een jaar zijn gaan ze op ontdekkingsreis over de straat en worden ze aangereden.Niks aan te doen,wij gaan geen katten binnenhouden,dat willen onze katten niet eens,ze zijn het na een uurtje al weer zat.....

Je kan de poezen toch wel laten helpen ??

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:55

quote" heel sneu,maar wij "boeren" gaan daar heel anders mee om"quote

Ik hoop niet dat je daarmee alle boeren bedoelt ....
Wij "boeren" laten onze katers en poezen "gewoon' helpen . De katers worden bij ons thuis geholpen als de DA toch moet komen, en kost maar een paar tientjes . Moet er niet aan denken dat er binnen de kortste keren het hele erf vol zit met wilde katten .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:30

Hier lopen zo verschrikkelijk veel verwilderde boerderij katten, omdat boeren ze niet laten helpen, geen verantwoording nemen. Het wordt onderhand een plaag. De wilde katers zijn niet meer te tellen, zelfs nu lopen er kittens rond. Het gaat maar aan een stuk door, worden idd veel doodgereden.
Ik vind ook dat je als boer gewoon de plicht hebt je dieren te laten helpen.

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 11:34

Mindim schreef:
Hier lopen zo verschrikkelijk veel verwilderde boerderij katten, omdat boeren ze niet laten helpen, geen verantwoording nemen. Het wordt onderhand een plaag. De wilde katers zijn niet meer te tellen, zelfs nu lopen er kittens rond. Het gaat maar aan een stuk door, worden idd veel doodgereden.
Ik vind ook dat je als boer gewoon de plicht hebt je dieren te laten helpen.

Helemaal mee eens.
Door de gemakzucht van sommige boeren krijg je zo`n overschot.

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:01

joss schreef:
quote" heel sneu,maar wij "boeren" gaan daar heel anders mee om"quote

Ik hoop niet dat je daarmee alle boeren bedoelt ....
Wij "boeren" laten onze katers en poezen "gewoon' helpen . De katers worden bij ons thuis geholpen als de DA toch moet komen, en kost maar een paar tientjes . Moet er niet aan denken dat er binnen de kortste keren het hele erf vol zit met wilde katten .

Wij 'hobbyboeren' laten juist onze katers en poezen helpen, er lopen hier zat zwerfkatten rond en ik ga niet helpen om dat aantal te vergroten.. Ik vind dat als je katten hebt (of het nu een boerderijkat voor de muizen is of als huiskat) dat je de verantwoordelijkheid voor het castreren of in ieder geval het steleriseren van je katten gewoon moet nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:10

Ik ken zelfs mensen hier die weten dat de poes zwanger is. Als ze geworpen heeft speuren ze het nest op en verzuipen de kittens. Wanneer ze nesten te laat vinden, dan niet. Er worden dus aardig wat kittens verzopen en die gaan gewoon in de ton. Ik vind het wanstaltig.
Andere boeren laten alles gewoon komen. Hier in de straat loopt een 'kudde' katten. Van de zomer liepen er zoveel kittens daar. Wel grappig om te zien, ze ondernemen alles nog met elkaar, dus steekt er idd een kudde poesjes de weg over :D
Maar eigenlijk kan het niet hoor, er lopen standaard kittens op de boerderij. Ik denk dat er wel dat er tussen de 30 en 50 kittens per jaar op 1 boerderij worden geboren.

xxJacqyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:58

Mjay schreef:
Bovendien heeft het castreren van katers hier geen zin,er lopen zat andere katers over je erf.[/size]
[/quote]

Ow, hier wordt ik zo ontzettend boos om! -:(- Hoe KAN je ze zo denken? Ik snap jou niet, echt niet..............

Dit is dus o.a. de reden waarom er hier zo'n kattenoverschot is, omdat mensen zoals jij het vertikken om hun beestje te laten "helpen". Organisaties die hun mouwen uitsteken voor dit soort "ongeholpen zwervers", moeten dit doen omdat de o.a. de eigenaren het gewoon niet willen doen vanwege het geld. Bah!

Hoe KUN je die kittens daarna aankijken en weten dat ze toch geen lang en gelukkig leven zullen hebben? Dat jij nog kan slapen 's nachts............ ;(

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 14:12

Ja inderdaad... alsof het niks is. Alsof het dan niet gruwelijk meer is dat zo'n beestje tot moes wordt gereden. Ik kan er niet bij dat mensen zo denken.

@ TS, oh jawel hoor. Dat is de reden dat mijn katten allebei nog leven en die van de buurvrouw plat zijn.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 19:52

stef schreef:
Mjay, de meeste mensen vallen over het feit dat er zolang gewacht is voor er actie ondernomen is om in die kelder te kijken, en dát is IMO terecht

Nou vind ik toch niet, dat hij er zat kwamen we pas 's avonds heel laat achter en ook puur toevallig, we hebben toen de boel losgetrokken in de hoop dat hij er zelf uit kon klimmen (wat ook zo was zoals achteraf bleek), poes heeft dat blijkbaar niet gedaan maar de volgende ochtend heb ik hem niet gehoord of gezien, dus kan ik ook niet met zekerheid zeggen dat hij er nog zit.
Later op de ochtend wist ik dat nog steeds niet zeker, ook niet toen ik de brandweer belde.

Waarom ik er zelf niet in ben gegaan lijkt me logisch, ik ben niet suicidaal zoals sommigen hier blijkbaar wel zijn. Dat ik niet zomaar weg kan lopen bij 2 kleine kinderen behoeft ook geen uitleg lijkt me.
Ik denk dat ik niet veel meer had kunnen doen, ik vind dat ik al behoorlijk lief voor hem ben dat hij nog steeds hier in huis zit terwijl hij zijn behoefte's overal doet behalve op de bak.

dwaallicht schreef:
@ TS, oh jawel hoor. Dat is de reden dat mijn katten allebei nog leven en die van de buurvrouw plat zijn.

Dus jij denkt dat je 2 grote stallen en 2 loodsen volledig katproof kunt maken? Dan ben je bij deze uitgenodigd.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 21:36

@ TS; dat maak jij er van. Ik zou kittens sowieso niet in zo'n omgeving houden. Dus nee, dank je. Als ik mijn kittens hier naar buiten had gedaan waren ze ook platgereden. Mss dat een volwassen kat snugger genoeg is om zich te redden in zo'n omgeving, maar de kleinere hebben daar imo nog de ervaring niet voor. Dus ja, ik zou zou voor een beschuttere plek kiezen, en dan vind ik een stal nog niet zo erg, maar zorg dan tenminste dat ze niet zomaar de mestkelder in kunnen. Ook als je kinderen hebt lijkt me dat helemaal niet zo handig. En dat is dat t laatste wat ik er over zeg, het is je eigen keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 23:16

Anneliesdj, als ik jou was zou ik stoppen met verdedigen, je zal het toch nooit goed doen.
beste stuurlui staan aan wal en weten het allemaal heel goed, oid.
Ik vind dat je het prima heb gedaan, je verzorgd je katten prima alleen op jou manier,
en daar is helemaal niets mis mee :)

Als ik jou was zou ik Muk ook naar buiten doen, dat gepis en gepoep in huis ga je niet vrolijk van worden
lijkt mij en maak je het dier ook niet vrolijker mee, of ben je bang dat het weer mis gaat?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 23:18

dwaallicht schreef:
@ TS; dat maak jij er van. Ik zou kittens sowieso niet in zo'n omgeving houden. Dus nee, dank je. Als ik mijn kittens hier naar buiten had gedaan waren ze ook platgereden. Mss dat een volwassen kat snugger genoeg is om zich te redden in zo'n omgeving, maar de kleinere hebben daar imo nog de ervaring niet voor. Dus ja, ik zou zou voor een beschuttere plek kiezen, en dan vind ik een stal nog niet zo erg, maar zorg dan tenminste dat ze niet zomaar de mestkelder in kunnen. Ook als je kinderen hebt lijkt me dat helemaal niet zo handig. En dat is dat t laatste wat ik er over zeg, het is je eigen keuze.

Lezen is blijkbaar te moeilijk ookal zeg je dat je dat gedaan hebt dus ik leg het nog één keer uit;
Dit zijn boerderijkatten, die zijn WILD en dus niet geschikt voor in huis.
De mestput is niet open, pas nadat we schotten weggebroken hadden kwam er een opening van 20x50cm, daarvoor waren er alleen piepkleine gaatjes waarvan de grootste hooguit 4x4cm.

Als jij gelezen had zoals je zelf claimt had je dit niet hoeven plaatsen, had ik er niet op hoeven reageren en hadden we ons beiden ergernis bespaart dus als je nogmaals wilt reageren ga dan alsjeblieft eerst LEZEN!!!!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 23:25

Chiqa schreef:
Als ik jou was zou ik Muk ook naar buiten doen, dat gepis en gepoep in huis ga je niet vrolijk van worden
lijkt mij en maak je het dier ook niet vrolijker mee, of ben je bang dat het weer mis gaat?

Zoals ik al zei is hij door een minuscuul gaatje gekropen dus dit soort dingen lijkt me niet te voorkomen.
Mijn man wil proberen hem wat tammer te krijgen en ik vind het prima als hij maar wel ophoud met plassen overal, poepen doet hij blijkbaar wel op de bak want daar heb ik nog maar één keer wat van gevonden. Overigens hebben we al een kat in huis die het goede voorbeeld geeft.
Als hij nu weer naar buiten gaat komt hij eerst in het achterhuis, daar heb ik een afsluitbare ruimte waar hij zou kunnen wennen, dan heb ik wel het probleem dat hij dan in het achterhuis blijft plakken waarschijnlijk en ik wil dat hij in de grote schuur de boel gaat verdelgen dus dan moeten hem nog op een of andere manier daarheen zien te lokken.
Het is iig wel een goede muizenvanger want hij is bloedfanatiek met spelen en tijdens het eten grauwt hij als de andere kat te dichtbij komt.