Kleding voor de hond....wel of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kleding voor de (grote en kleine) hond.

Ja, dat kan wel. Ik trek mijn hond wel een jasje/dekje/jurkje aan als dat nodig is
143 (35%)
Ja, dat kan wel, maar mij zie je niet met de hond met jasje/dekje/jurkje wandelen.
29 (7%)
Nee, dat is helemaal niet nodig. Daar is de hond niet voor gemaakt, hij kan makkelijk tegen de weerswisselingen!
231 (57%)

Totaal aantal stemmen: 403

Anoniem

Re: Kleding voor de hond....wel of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:08

Bij een chi of iets wat daar op lijkt met de reden dat 't anders te koud is moet kunnen :j
Maar voor de sier? :n

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:10

fl0wer schreef:
Kleding voor de hond, ik vind het nutteloos eerlijk gezegd.
Tuurlijk moet iedereen het zelf weten maar of de hond er echt gelukkig van wordt, ik vraag het me af.
Als je hond getrimd wordt en dan iets van een hondendekentje wanneer het koud is, daar is opzich niks mis mee.
Maar dat getut met jurkjes, strikjes, sokjes... nee vind het overdreven en denk dat het voor de hond niet comfortabel is.
Maar de hond is geleerd dat ie te luisteren heeft naar de baas dus die zal niet snel laten merken dat ie het er niet mee eens is.
Ik vind daarom dat wij als baas wat verstandiger moeten nadenken of de hond het net zo leuk vind om een jurkje te dragen als jijzelf :')

Maar vind een paard het wel leuk dan om een jasje te dragen volgens jou? Is dat wel comfortabel?

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:13

Voor de mode of de leuk hoeft het van mij niet. Maar afgelopen week is mijn hond geopereerd aan 2 vetbulten en een wrat en dan is een body heel makkelijk om aan te trekken, zodat ze er niet aan kan zitten. Zodra de wonden genezen zijn, gaat de body (gelukkig) wel weer uit.. :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:20

mijn maltezer had wel eens een jasje aan, vooral als ze in de winter kort geschoren werd. Dan liep ze met zo een blote buik buiten, had ze het gelijk koud. Vooral de laatste paar jaren van haar leven, toen was ze extreem ziek en compleet kaal en dan kon ze niet naar buiten zonder jasje omdat ze anders gelijk een verbrand huidje had of in de winter al een ijspegel was voordat ze ook maar 1 voetje uit de deur had gezet.

Mijn grote honden die krijgen niets rond, hoewel mn beagle soms wel een jasje aan heeft. Hij heeft maar korte pootjes en raakt snel koud als hij een uurtje bij me buiten zit als ik met mn paarden bezig ben ( dit alleen als het echt koud is, dus tegen of onder vriespunt). Dan zit hij ook helemaal te bibberen en zodra hij binnen komt gaat hij gelijk bij de kachel liggen.
Maar als hij actief buiten bezig is, dan krijgt hij niets rond, kan zich dan prima bezig houden.
Het ligt er dus geheel aan wat we doen. Maar ik doe ze niets rond voor de sier, dat vind ik zielig.
Puur alleen maar om hem warm te houden.
Ik geloof niet dat alle honden even goed zijn om zich warm te houden. Sommige zijn gewoon koudkleumen. Zo vind mijn oude kater het ook gewoon te koud om naar buiten te gaan, die zet 1 voet buiten en is gelijk weer naar binnen. Dus waarom zou mn beagle daar geen last van kunnen hebben.
Vooral in de winter wanneer ze door het sneeuw heen moeten. Mn duitser is groot genoeg, die kan er doorheen lopen, mn beagle die is dan net een sneeuwschuiver en is snel koud.

fl0wer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:23

Jildau schreef:
fl0wer schreef:
Kleding voor de hond, ik vind het nutteloos eerlijk gezegd.
Tuurlijk moet iedereen het zelf weten maar of de hond er echt gelukkig van wordt, ik vraag het me af.
Als je hond getrimd wordt en dan iets van een hondendekentje wanneer het koud is, daar is opzich niks mis mee.
Maar dat getut met jurkjes, strikjes, sokjes... nee vind het overdreven en denk dat het voor de hond niet comfortabel is.
Maar de hond is geleerd dat ie te luisteren heeft naar de baas dus die zal niet snel laten merken dat ie het er niet mee eens is.
Ik vind daarom dat wij als baas wat verstandiger moeten nadenken of de hond het net zo leuk vind om een jurkje te dragen als jijzelf :')

Maar vind een paard het wel leuk dan om een jasje te dragen volgens jou? Is dat wel comfortabel?

Waar staat dat ik zeg dat een paard dat wel leuk zou vinden dan, dat zeg ik toch niet?
Kleding voor een paard vind ik net zo nutteloos/overdreven als kleding voor de hond.
Ze hebben allebei een vacht en die hebben ze niet voor niets.
Al die mode achtige "kleding" daar ga ik niet in mee v.w.b. mijn dieren, of het nou een hond, paard, kat, konijn is.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:24

Ik heb een jack russel, die heeft een jas aan als het erg koud is en ze mee naar stal is en op wintersport. Daar zit ze vaak stil en kruipt ze weg in de dekens van de paarden. Vandaar dat ze een jas aan krijgt. Verder niet. Als we gaan wandelen heeft ze die ook niet nodig omdat ze dan in beweging is. Jurkjes ed doe ik niet aan, vind ik bijna mishandeling. ( Ook al vind mijn hond de jas ook niet altijd leuk, ze vindt het toch wel fijn als ze hem aan heeft op stal als het koud is.)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:26

Wij hebben ook zo'n kleine woef, die het gewoon echt koud heeft. Dus ja... deze kleine dame heeft ook een pakje.
Vind het persoonlijk niks, maar een rillende hond die haar energie op eet vind ik ook niks.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:26

Nou, mijn stoere Mechelse Herder heeft ook een jasje aan! Een mini paardendek wel te verstaan.
Nu hij ouder word en artrose heeft hou ik hem liever warm. De Duitser heeft nog nergens last van, dus die mag zonder! Als mode gril vind ik het te ver gaan, maar als je je hond er wat mee kan helpen ( in dit geval stijf worden en pijn krijgen) dan loop ik met mijn grote hond gewoon met een dekje door het park hoor!!
Hondje komt op de eerste plek... trouwens ze durven me toch niet uit te lachen met mijn 2 grote jongens naast me :D :D :D :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:27

_Luziream schreef:
Ik heb een jack russel, die heeft een jas aan als het erg koud is en ze mee naar stal is en op wintersport. Daar zit ze vaak stil en kruipt ze weg in de dekens van de paarden. Vandaar dat ze een jas aan krijgt. Verder niet. Als we gaan wandelen heeft ze die ook niet nodig omdat ze dan in beweging is. Jurkjes ed doe ik niet aan, vind ik bijna mishandeling. ( Ook al vind mijn hond de jas ook niet altijd leuk, ze vindt het toch wel fijn als ze hem aan heeft op stal als het koud is.)

mijn beagle vind zijn jas ook geweldig. wanneer het echt koud is, dan kan hij echt uren buiten zijn met me met zn jas, zonder jas staat hij na 10 minuten al aan de deur te zeuren dat hij naar binnen wil.
Maar idd, als ze actief zijn, dan kan een hond zichzelf vaak prima warm houden. Het zijn de momenten dat ze niets doen dat sommige hondjes gewoon snel koud worden.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:32

Op stal bij ons kan het erg koud zijn, vooral als je als hond zo laag bij de grond bent en de grond is koud. Mijn hond zoekt altijd de warmte op en gaat bij mijn paarden in stal liggen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:33

Ik vind het vaak te ver gaan ( zie aflevering je zult 'to maar zijn, een jurkje met van die steentjes )... Maar we hadden van mijn tante wel een jasje gekregen voor onze maltheser die vorig jaar op 5 december net 6 weken oud was. Die had compleet nog geen vacht aangemaakt.

Nu heeft ze een dikke vacht en krijgt ze ook echt geen jasjes meer aan.

Dus als het echt nodig is doe ik het wel en anders nieT.

Edit: we hebben 2 jaar geledEn trouwens ook een bearded collie (normaal dus veel haar) met een kale rug door de kanker. Die hebben we toen een zelfgemaakt jasje aan gedaan ( een dekje voor onder het zadel een beetje afgeknipt en omgenaaid)
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 21-11-11 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:37

nee hoor nergens voor nodig. Wij dachten onze hond er met slecht weer een plezier mee te doen omdat ze dan niet naar buiten wilt. Nou met zo'n (paarden)dekentje verzet ze echt geen stap haha.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:40

mijn teckel en jack russell(beiden korthaar) krijgen nu beiden een dekentje op als ik bij de paarden bezig ben anders vinden ze het echt niet leuk buiten..Ben blij dat ze nu veel keus hebben in warme dekentjes :)

Anoniem14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 17:41

Mijn weimaraner heeft ook een jas hoor, voor de echte koude dagen! Geen speklaag en geen ondervacht, als ze geen jas aanheeft valt ze in de winter echt een paar kilo af vanwege de kou :(:)

Met wandelen overigens niet hoor, dan kan ze lekker rennen om zich warm te houden. Maar mee naar de paarden, dan een jas aan. Met kou en slecht weer wil ze eigenlijk niet eens mee 's ochtends :P Koukleum!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 18:44

Wat veel mensen lijken te vergeten als ze paarden met honden vergelijken is dat de honden over het algemeen in goed verwarmde huizen wonen, ze komen er slechts 1 a 2 uur uit per dag. Hun vacht past zich dus niet aan naar een echte wintervacht. Daardoor hadden vroeger honden het ook veel minder nodig, die huizen waren veel kouder (1 kachel in de woonkamer) en veel honden waren gewoon kennelhonden.

Het scheelt voor de huidige generatie honden dat de meeste te dik zijn en dus een isolatielaagje hebben op die manier, maar alsnog helpt hun vacht niet langer bij het isoleren.

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:34

ik vind het ronduit belachelijk, om maar te zwijgen van mensen die hun honden een buggy rondrijden!!!
die lacht ik vierkant uit!

een hond is een hond! het hoort naast je zij te lopen (en minsten op een hond te lijken, mijn persoonlijke mening... chiuahua's(ofzoiets) .. koop dan liever een rat, die zijn leuker.(sorry voor alle mensen die dit ras hebben)
of het moet al een kleine hond met een hoop karakter zijn zoals de jack russels en ruwharige teckels!

maar ga ze aub dan geen kledij aandoen!

mijn hond heeft een jasje (de ruwharige teckels) énkel als ze nat zijn van de sneeuw in de winter, en voor de rest loopt elke hond (trouwens allemaal korthaar) zonder poespas kledij rond het hele jaar door! dier heeft een vacht voor iets! net als je een paard altijd met deken buiten zet en dan ens niet... vaak worden ze dan ziek! bij een hond net zo!

laat een hond een hond zijn.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:41

En laat een paard een paard zijn, die dragen toch ook dekens.

Mijn hond heeft 's winters ook met erge kou een dekje over.
Dat moet haast wel, want hij heeft een poedelvacht en zijn haar is kort.
Dus hij heeft het anders echt te koud.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-11 20:56

Als je ziet dat je hond het koud heeft dan is er toch niets mis mee..Het speelt denk ik wel mee dat honden vaak binnen leven waardoor de overgang naar kou groot is en ze er ook soms niet de vacht voor hebben..

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 19:37

een paard noch hond zal kou vatten zolang het in beweging is. Ik vind dat sommige paarden ook echt nodeloos met dekens rondlopen. Ok, sportpaarden die hun vacht kort moeten houden.. maar dan ben je wel de hele tijd bezig om van dekens te wisselen, zoveel gram hier , dan weer zoveel... Ik ben niet tegen honden dekens (de simpele die dus de rug bedekken) maar met die nagemaakte joggingpakken, truien met hogen kragen, tutu's... komaan zeg. de teckels thuis (ruwharige worden vaker getrimd (moet normaal geplukt worden ma wij trimmen) en dus ok in de winter, krijgen énkel bij sneeuw een deken om, die lijkt op een paardendeken( model uit de paardenshop) = enkel de rug bedekt en vanonder riemen om te bevestigen. en enkel in uitzonderingen.

mika11: mijn paarden dragen geen dekens behalve een wolle die ze enkel in de winter na het lopen opkrijgen. voor de rest nooit. en ze zijn ook nooit ziek geweest.

wist je trouwens dat je een paard dat dampt geen deken zou mogen opleggen. en zeker geen goedkope fleece?
zo leggen wij enkel nadat het paard bijna of helemaal gestopt is met dampen een wollen deken op. dampt/zweet trekt door het wol en gaat erop liggen en de onderkant blijft droog.. bij fleece is dit niet het geval. fleece = plastiek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:00

Mijn honden hebben nu 's avonds wel reflecterende dekjes.

Ik vind het snel donker nu, en ik vind het fijn als ze goed zichtbaar zijn, een hond in het donker zie je écht niet.

Maar dat valt niet onder kleding zeker?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:08

Woest schreef:
ik vind het ronduit belachelijk, om maar te zwijgen van mensen die hun honden een buggy rondrijden!!!
die lacht ik vierkant uit!

een hond is een hond! het hoort naast je zij te lopen (en minsten op een hond te lijken, mijn persoonlijke mening... chiuahua's(ofzoiets) .. koop dan liever een rat, die zijn leuker.(sorry voor alle mensen die dit ras hebben)
of het moet al een kleine hond met een hoop karakter zijn zoals de jack russels en ruwharige teckels!

maar ga ze aub dan geen kledij aandoen!

mijn hond heeft een jasje (de ruwharige teckels) énkel als ze nat zijn van de sneeuw in de winter, en voor de rest loopt elke hond (trouwens allemaal korthaar) zonder poespas kledij rond het hele jaar door! dier heeft een vacht voor iets! net als je een paard altijd met deken buiten zet en dan ens niet... vaak worden ze dan ziek! bij een hond net zo!

laat een hond een hond zijn.

Chihuahua's hebben een nog groter karakter dan een pitbull hoor :') Denk dat je geen ervaringen met dit ras hebt, behoorlijk pittige hondjes die graag over je heen denderen (figuurlijk uiteraard :')) als je je niet als leider opstelt. De reputatie die ze hebben is vreselijk.. alsof het poppen zijn. Mijn kruising stafford is een doetje vergeleken met de chi van mijn moeder.

Chi van mijn moeder heeft met dit weer een truitje aan tijdens het wandelen omdat hij het anders te koud heeft.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 03:25

Mijn rottie is 10 en kan zich nog prima zelf warmhouden, na de regen of sneeuw goed afdrogen werkt prima.
Hopelijk bij de sharpei ook, alleen zij heeft geen ondervacht en heb het vermoeden dat ze het laatst wat koud had buiten.
Wacht het nog even af en merk ik dat ze het idd koud heeft dan maar een jasje, al ben ik er niet blij mee, een hond moet gewoon hond zijn zonder kleding.

Zo zie ik het bij paarden trouwens ook, paardje maakt zijn vacht wel aan hoor voor de winter, alleen wij mensen moeten ze zo nodig kaal scheren ivm het rijden :+

iilovemc

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 03:29

Nodig? Nou nee dat vind ik het meestal niet echt. Maar ik heb wel heel veel jasjes omdat het leuk staat, maar wij hebben dan wel een heel klein hondje waar het ook nog wel bij past, bij grote honden vind ik het vaak een stuk minder leuk staan. Maar echt jurkjes en dat soort dingen vind ik echt onzin xD.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 03:33

Hoewel mijn hond wel eens met een prinsessenjurkje + glittersleep door het huis loopt, is dat niet omdat ze het koud heeft maar omdat mijn zusje dat leuk vind.. En mijn hond vind toch alles goed :=

Ik vind dat aankleden zo'n onzin, dat mijn 8jarige zusje het doet is schattig.. Maar als volwassenen het doen niet.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 13:51

Ik vind het aankleden van honden echt niet kunnen ! het zijn geen kinderen !
soms moet het om medische reden . maar is je hondje helemaal gezond dan heeft hij egt geen kleren nodig !