Maar voor de sier?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

fl0wer schreef:Kleding voor de hond, ik vind het nutteloos eerlijk gezegd.
Tuurlijk moet iedereen het zelf weten maar of de hond er echt gelukkig van wordt, ik vraag het me af.
Als je hond getrimd wordt en dan iets van een hondendekentje wanneer het koud is, daar is opzich niks mis mee.
Maar dat getut met jurkjes, strikjes, sokjes... nee vind het overdreven en denk dat het voor de hond niet comfortabel is.
Maar de hond is geleerd dat ie te luisteren heeft naar de baas dus die zal niet snel laten merken dat ie het er niet mee eens is.
Ik vind daarom dat wij als baas wat verstandiger moeten nadenken of de hond het net zo leuk vind om een jurkje te dragen als jijzelf

Jildau schreef:fl0wer schreef:Kleding voor de hond, ik vind het nutteloos eerlijk gezegd.
Tuurlijk moet iedereen het zelf weten maar of de hond er echt gelukkig van wordt, ik vraag het me af.
Als je hond getrimd wordt en dan iets van een hondendekentje wanneer het koud is, daar is opzich niks mis mee.
Maar dat getut met jurkjes, strikjes, sokjes... nee vind het overdreven en denk dat het voor de hond niet comfortabel is.
Maar de hond is geleerd dat ie te luisteren heeft naar de baas dus die zal niet snel laten merken dat ie het er niet mee eens is.
Ik vind daarom dat wij als baas wat verstandiger moeten nadenken of de hond het net zo leuk vind om een jurkje te dragen als jijzelf
Maar vind een paard het wel leuk dan om een jasje te dragen volgens jou? Is dat wel comfortabel?

_Luziream schreef:Ik heb een jack russel, die heeft een jas aan als het erg koud is en ze mee naar stal is en op wintersport. Daar zit ze vaak stil en kruipt ze weg in de dekens van de paarden. Vandaar dat ze een jas aan krijgt. Verder niet. Als we gaan wandelen heeft ze die ook niet nodig omdat ze dan in beweging is. Jurkjes ed doe ik niet aan, vind ik bijna mishandeling. ( Ook al vind mijn hond de jas ook niet altijd leuk, ze vindt het toch wel fijn als ze hem aan heeft op stal als het koud is.)
Koukleum! Woest schreef:ik vind het ronduit belachelijk, om maar te zwijgen van mensen die hun honden een buggy rondrijden!!!
die lacht ik vierkant uit!
een hond is een hond! het hoort naast je zij te lopen (en minsten op een hond te lijken, mijn persoonlijke mening... chiuahua's(ofzoiets) .. koop dan liever een rat, die zijn leuker.(sorry voor alle mensen die dit ras hebben)
of het moet al een kleine hond met een hoop karakter zijn zoals de jack russels en ruwharige teckels!
maar ga ze aub dan geen kledij aandoen!
mijn hond heeft een jasje (de ruwharige teckels) énkel als ze nat zijn van de sneeuw in de winter, en voor de rest loopt elke hond (trouwens allemaal korthaar) zonder poespas kledij rond het hele jaar door! dier heeft een vacht voor iets! net als je een paard altijd met deken buiten zet en dan ens niet... vaak worden ze dan ziek! bij een hond net zo!
laat een hond een hond zijn.
Denk dat je geen ervaringen met dit ras hebt, behoorlijk pittige hondjes die graag over je heen denderen (figuurlijk uiteraard
) als je je niet als leider opstelt. De reputatie die ze hebben is vreselijk.. alsof het poppen zijn. Mijn kruising stafford is een doetje vergeleken met de chi van mijn moeder.