Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik zie nl JUIST ontspanning nadat Cesar er mee gewerkt heeft. Sterker nog, ik zie dat eigenlijk in iedere aflevering, maar duidelijke vorbeelden zijn imo oa Luna (lab mix), dat hondje (coondog) dat in een laboratorium had gezeten en een beagle. Als je er over nadenkt, dan is het toch grappig hoe mensen naar het zelfde kunnen kijken zonder hetzelfde te zien
. Urko schreef:Ik erger me dood aan CM omdat ik nog nooit een hond in een blije ontspannen houding heb gezien nadat hij ermee gewerkt heeft. Zijn methode staat me gewoon niet aan,het past niet bij mij en er zijn ook andere manieren waarop je deze honden kunt trainen, die wel bij mij passen.
cissie schreef:Maar in hoeverre is het belangrijk of het bij je past? Ik begrijp het wel.....dat je achter bepaalde methodes moet kunnen staan om ze toe te kunnen passen.
Maar ik heb wel eens iets gedaan met een hond waarvan ik in eerste instantie dacht "ajb zeg....dat vind ik 3x niks" en toch reageerde de hond er super goed op......op dat moment schuif ik mijn ideenen en ervaringen opzij omwille van de hond.
Als de hond er positief op reageert, wie ben ik dan om star vast te blijven houden aan mijn ervaringen en zogenaamde methodes?
Mijn ervaring is door je geest open stellen voor nieuwe/andere dingen je de kans kunt pakkken dat deze je wijzer kan maken.

), maar van hubby hebben ze maar een enkele blik nodig...
Het grappige is wel dat de ADHD labrador die daar regelmatig over de vloer komt ( en die ik dus meerdere keren heb 'ontmoet') absoluut minder opdringerig en overheersend was door bij de nieuwe eerste ontmoeting te denken aan Cesar's opmerking 'no touch, no talk, no eye contact' te denken en deze toe te passen
. Dat kon ik iig nog wel
. Silvia schreef:Mijn grote bezwaar aan Cesar is dat het net lijkt alsof het allemaal zo gemakkelijk is. Je zegt even tsssj en zorgt ervoor dat je de juiste energie uitstraalt en dan heb je opeens een voorbeeldige hond.
Leuk voor een uurtje tv-vermaak maar zo werkt het echt niet! Natuurlijk staat er elke 5 minuten in beeld dat je dat thuis niet moet proberen maar wie schakelt er deskundige hulp in? Ik durf te wedden dat heel veel mensen dat niet doen. Met als gevolg dat ze op eigen houtje proberen Cesar te immiteren wat ze natuurlijk van je lang zal ze leven niet lukt! Wat een gefrustreerd baasje oplevert en laten we het maar niet hebben over de hond.....

Silvia schreef:Cissie, ik bedoel niet hoe IK naar de serie kijk maar hoe een gemiddelde TV-kijker naar de serie zal kijken. Vaak mensen met een hond, geen hondenmensen, die, niet gehinderd door enige kennis, denken dat ze Cesar wel even na kunnen doen.
Iedereen die opvoeden serieus neemt (of het nu dieren of kinderen zijn) weet dat wat Cesar doet niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Die snappen de essentie van zijn verhaal. En dat het veel tijd en geduld vergt om het gedrag van je hond (lees: je eigen gedrag!) te veranderen. En dat het niet in 5 minuten gepiept is zoals op TV. Want hoe vaak verval je niet in je eigen fouten.....
Hopelijk ben ik nu wat duidelijker.
Abeltje77 schreef:Anders kun je álles wel afschaffen. Ook de Horsewhisperer maar nooit meer uitzenden want stel dat mensen hun paard ook op drie benen gaan binden en om laten vallen. En dan youtube ook maar afschaffen want wat je dáár tegekomt...
Silvia schreef:Cissie, ik bedoel niet hoe IK naar de serie kijk maar hoe een gemiddelde TV-kijker naar de serie zal kijken. Vaak mensen met een hond, geen hondenmensen, die, niet gehinderd door enige kennis, denken dat ze Cesar wel even na kunnen doen.
Iedereen die opvoeden serieus neemt (of het nu dieren of kinderen zijn) weet dat wat Cesar doet niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Die snappen de essentie van zijn verhaal. En dat het veel tijd en geduld vergt om het gedrag van je hond (lees: je eigen gedrag!) te veranderen. En dat het niet in 5 minuten gepiept is zoals op TV. Want hoe vaak verval je niet in je eigen fouten.....
Hopelijk ben ik nu wat duidelijker.
MissRoxyy schreef:Amen
Ik vind het heel goed dat hij vooral de mensen aanpakt want die veroorzaken een "probleemhond"
En hij pakt honden gewoon aan zoals andere honden dat ook zouden doen, niks mis mee in mijn ogen
Abeltje77 schreef:mwooaaahhh ik neem dit wel met een kilo zout hoor.
Want waarom zouden de eigenaren dan nog in tranen van ontroering staan te lachen op tv?
Als mijn huisdier met stroomstokken werd be/mishandeld zou ik echt niet vertellen hoe okee ik het allemaal vind.