Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty84

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:17

Ik vind hem ook geweldig

Ik heb een 'hoog-energetische hond' zoals hij dat zou beschrijven. Die kom je veel in zijn programma's tegen. En ook al begin ik echt niet aan alle dingen die hij doet. Ik heb door naar zijn programma te kijken wel mijn houding naar mijn hond veranderd (Dus verder niks aan mijn knappe hondenbeest gedaan). En warempel...het werkt...we zijn weer een paar stappen verder (problemen hadden we gelukkig niet).
HIj leert gewoon heel veel hondeneigenaren goed naar hun eigen houding te kijken, legt de vinger op de zere plaats en creeert weer een basis waarmee zowel hond als baas verder kunnen....
niks mis mee

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 17:18

Amen :j
Ik vind het heel goed dat hij vooral de mensen aanpakt want die veroorzaken een "probleemhond"
En hij pakt honden gewoon aan zoals andere honden dat ook zouden doen, niks mis mee in mijn ogen :n

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:52

Het is er weer op. Nog 10 minuten.
Maar die Aussie. Wat een mensen zeg. Volgens mij zijn ze zo wereldvreemd.
Geen wonder dat die hond zich ook zo gaat gedragen./

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 19:36

Urko; kijk jij soms naar een andere Cesar Millan dan ik? :D Ik zie nl JUIST ontspanning nadat Cesar er mee gewerkt heeft. Sterker nog, ik zie dat eigenlijk in iedere aflevering, maar duidelijke vorbeelden zijn imo oa Luna (lab mix), dat hondje (coondog) dat in een laboratorium had gezeten en een beagle. Als je er over nadenkt, dan is het toch grappig hoe mensen naar het zelfde kunnen kijken zonder hetzelfde te zien :) .

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 21:27

Urko schreef:
Ik erger me dood aan CM omdat ik nog nooit een hond in een blije ontspannen houding heb gezien nadat hij ermee gewerkt heeft. Zijn methode staat me gewoon niet aan,het past niet bij mij en er zijn ook andere manieren waarop je deze honden kunt trainen, die wel bij mij passen.

Was de hond dan wel in blije ontspannen toestand voordat hij ermee ging werken?
Buiten dat ben ik het niet met je eens, wbt je eerste zin........ik zie in veel gevallen duidelijk een verschil in het gedrag van de honden in positieve zin.
Dat het niet bij je past en dat er ook andere manieren zijn kan natuurlijk, dat verschilt per persoon en kan ik niet over 'oordelen'.

Maar in hoeverre is het belangrijk of het bij je past? Ik begrijp het wel.....dat je achter bepaalde methodes moet kunnen staan om ze toe te kunnen passen.
Maar ik heb wel eens iets gedaan met een hond waarvan ik in eerste instantie dacht "ajb zeg....dat vind ik 3x niks" en toch reageerde de hond er super goed op......op dat moment schuif ik mijn ideenen en ervaringen opzij omwille van de hond.
Als de hond er positief op reageert, wie ben ik dan om star vast te blijven houden aan mijn ervaringen en zogenaamde methodes?
Mijn ervaring is door je geest open stellen voor nieuwe/andere dingen je de kans kunt pakkken dat deze je wijzer kan maken.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:38

Wij kijken hier heel vaak en al heel lang naar CM en ik heb hem echt werkelijk waar nog NOOIT iets dieronvriendelijks zien doen. Alles is er op gericht de hond ontspannen te krijgen en dat gebeurt op een voor de hond heel begrijpelijke manier. Hij werkt met de meest verknipte gevallen die er rondlopen en het lukt hem altijd om ze weer HOND te laten worden. De garage-hond in een van de filmpjes wordt nergens gestraft of hard aangepakt, CM zegt alleen: het is goed, ontspan nu maar ik ben er. Wat dus uiteindelijk ook gebeurt waardoor de hond weer een normaal bestaan kan gaan leiden ipv alleen maar in een garage te zitten.

Mensen die zeggen dat CM dieronvriendelijk bezig is snap ik echt niet.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:38

cissie schreef:
Maar in hoeverre is het belangrijk of het bij je past? Ik begrijp het wel.....dat je achter bepaalde methodes moet kunnen staan om ze toe te kunnen passen.
Maar ik heb wel eens iets gedaan met een hond waarvan ik in eerste instantie dacht "ajb zeg....dat vind ik 3x niks" en toch reageerde de hond er super goed op......op dat moment schuif ik mijn ideenen en ervaringen opzij omwille van de hond.
Als de hond er positief op reageert, wie ben ik dan om star vast te blijven houden aan mijn ervaringen en zogenaamde methodes?
Mijn ervaring is door je geest open stellen voor nieuwe/andere dingen je de kans kunt pakkken dat deze je wijzer kan maken.

Hier ben ik het totaal mee eens :j

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:11

Mijn grote bezwaar aan Cesar is dat het net lijkt alsof het allemaal zo gemakkelijk is. Je zegt even tsssj en zorgt ervoor dat je de juiste energie uitstraalt en dan heb je opeens een voorbeeldige hond.
Leuk voor een uurtje tv-vermaak maar zo werkt het echt niet! Natuurlijk staat er elke 5 minuten in beeld dat je dat thuis niet moet proberen maar wie schakelt er deskundige hulp in? Ik durf te wedden dat heel veel mensen dat niet doen. Met als gevolg dat ze op eigen houtje proberen Cesar te immiteren wat ze natuurlijk van je lang zal ze leven niet lukt! Wat een gefrustreerd baasje oplevert en laten we het maar niet hebben over de hond.....

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:15

Wat werkt er dan niet zo gemakkelijk? De goede energie uitstralen, das moeilijk, en dat moet je doorhebben en beheersen.
Dát is de fout die mensen maken, en waardoor het niet lukt. Sommige dingetjes van Cesar doe ik ook, en zie er zéker resultaat
bij, misschien in mindere mate dan bij hem, maarja hij heeft 40 jaar ervaring met dit type honden dus dat lijkt me logisch.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 19:32

Dat tss en zachtjes aanraken werkt bij onze hond super. Alleen moeten wij het blijven doen, dus energie zal nog niet helemaal goed zijn. maar juist dat is meteen het moeilijkste. Dus ik kan me alleen maar bij Loiz aansluiten

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:34

Voor mensen die de juiste dominantie uitstralen en wiens timing goed is bij eventueel ingrijpen is het denk ik ook zo makkelijk. Ik zie het al aan mezelf en mijn man; eerstgenoemde heeft die dominantie niet (dus de hondjes in Frankrijk weten dat ze de grens bij mij veel lager kunnen stellen := ), maar van hubby hebben ze maar een enkele blik nodig... := Het grappige is wel dat de ADHD labrador die daar regelmatig over de vloer komt ( en die ik dus meerdere keren heb 'ontmoet') absoluut minder opdringerig en overheersend was door bij de nieuwe eerste ontmoeting te denken aan Cesar's opmerking 'no touch, no talk, no eye contact' te denken en deze toe te passen :) . Dat kon ik iig nog wel :D .

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 21:46

Silvia schreef:
Mijn grote bezwaar aan Cesar is dat het net lijkt alsof het allemaal zo gemakkelijk is. Je zegt even tsssj en zorgt ervoor dat je de juiste energie uitstraalt en dan heb je opeens een voorbeeldige hond.
Leuk voor een uurtje tv-vermaak maar zo werkt het echt niet! Natuurlijk staat er elke 5 minuten in beeld dat je dat thuis niet moet proberen maar wie schakelt er deskundige hulp in? Ik durf te wedden dat heel veel mensen dat niet doen. Met als gevolg dat ze op eigen houtje proberen Cesar te immiteren wat ze natuurlijk van je lang zal ze leven niet lukt! Wat een gefrustreerd baasje oplevert en laten we het maar niet hebben over de hond.....

Misschien kun je anders naar de series kijken?
Ik kijk er niet naar zoals jij het omschrijft, ik begrijp wel wat je bedoeld maar als je zo letterlijk de beelden en uitleg in je opneemt komt het idd gemakkelijk over.
Cesar imiteren kant niet en werkt niet, de juiste energie uitstralen kun je jezelf ook niet opleggen, maar je kunt jezelf wel bewust maken van evt. spanningen of emotie.
Als je daar bewust mee bezig bent, heb je in in ieder geval een opening om vanuit een neutrale houding met de hond gaan werken.
Als je compleet voorbij gaat aan je eigen energie en dus spanningsveld, zijn sommige oefeningen gedoemd te mislukken al zijn je intensies nog zo goed bedoeld.

Klein voorbeeldje:
Kennis van mij heeft een herder die in het verleden een goede pakwerkhond is geweest, in huis is de hond onbetrouwbaar en niet te peilen.
Hij heeft al verschillende keren gebeten naar bezoek (vanuit het niets), ook mensen die hij beter kent moeten het regelmatig ontgelden.
Als er al bezoek bij hun komt (wordt steeds minder)gaat de hond de tuin in en blijft daar tot het bezoek weer weg is....gewoon voor de veiligheid.
Deze kennis komt altijd bij ons op bezoek en ik nooit bij hun, ze durven het gewoon niet aan om iemand uit te nodigen thuis, maar afgelopen zomer koden ze er niet onderuit want ik stond onverwachts voor de deur.

Ik belde aan en ze waren in eerste instantie blij verrrast, binnen enkele sec sloeg dit om naar angst, en de hond moest gelijk de tuin in.
Ik uitgelegd dat ik echt niet bang ben en de hond zou negeren...ja vast dat hadden ze vaker gehoord en ook dan had hij gebeten, kortom daar trapte ze niet meer in.
Ik ging maar op de bank zitten, maar wou na een uur graag een sigaretje roken in de tuin, dat ging dus niet want daar zat de hond...uhmmm ik mocht dan wel binnen roken.
Ja zeg doe effe normaal ik ga gewoon buiten roken en jullie hond gaat maar opzij als ik door de deur moet.
Ik loop naar de deur en zet mn gevoel op standje neutraal.....dat kun je gelukkig leren (ik door mediteren).....te dominant/of te bang staat bij deze hond garant voor een beet, gelijk zonder aarzelen hangt ie in je arm.

Blik op oneindig en mezelf volledig geconcentreerd op mn peuk en aansteker, ik deed net alsof ik deze aan het zoeken was in mn jas......ging op de tuinstoel zitten en stak mn peuk aan.
Ik ben stapel op herdershonden dus had gelijk een zwak voor deze grote reu, wat een prachtige hond.
Hoe kun jij nou zo raar doen? gekke man zei ik tegen hem.
Hond ging naast me zitten en na 1 minuut lag hij met zn bek op mn schoot, te slijmen om een aai en krouwel over zn koppie.
'Niet aaien', gilt de kennis vanuit de woonkamer...hij heeft het vaker geflikt en dan hapt hij alsnog....
Gelijk schiet bij mij dan de gedachte door mn hoofd, hoe kan een hond je zo misleiden dat hij je in een val wilt laten lopen? daar geloof ik niet in, ook niet bij deze hond.
En eigenwijs als ik ben aai ik hem, laat maar bijten dacht ik nog, ik ben toch ingeent.......hoogtens een hechting en dan is het gewoon mijn eigen schuld.
Op dat moment kun je denken wat je wilt en allerlei methodes en toestanden erbij halen, maar het draait alleen om gevoel en energie.......die was goed, de hond hoe onberekenbaar ook was op dat moment in de veronderstelling dat mijn energie goed was en toen de peuk op was ging hij een bal halen en een beetje uitdagend voor me staan, met een blik in z'n ogen zo van gooi dan.....dat vind ik leuk.
De hond mee naar binnen genomen en geen moment van twijfel in zijn ogen gezien, hij had het door, dit is iemand die ik kan vertrouwen.
Das mooi zei die kennis dan heb ik bij deze een oppas voor hem gevonden om hem zo nu en dan uit te laten als ik moet werken, want geen levend mens die dat durfde..

Ik ben niet bijzonder goed met honden, heb geen bergen met ervaringen en beschik over weinge theoretische kennis, maar ik voel alles wel haarscherp aan en kan me wanneer ik dat wil me neutraal op stellen en dat laaste is de trigger geweest bij deze hond, geen angst, geen dominantie en dus voor hem geen enkele reden om zich ongemakklijk te voelen.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 22:00

Cissie, ik bedoel niet hoe IK naar de serie kijk maar hoe een gemiddelde TV-kijker naar de serie zal kijken. Vaak mensen met een hond, geen hondenmensen, die, niet gehinderd door enige kennis, denken dat ze Cesar wel even na kunnen doen.
Iedereen die opvoeden serieus neemt (of het nu dieren of kinderen zijn) weet dat wat Cesar doet niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Die snappen de essentie van zijn verhaal. En dat het veel tijd en geduld vergt om het gedrag van je hond (lees: je eigen gedrag!) te veranderen. En dat het niet in 5 minuten gepiept is zoals op TV. Want hoe vaak verval je niet in je eigen fouten.....
Hopelijk ben ik nu wat duidelijker. ;)

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 07:48

Ik denk dat de honden de juiste omschakeling misschien nog wel kunnen maken... maar de mensen... :n :D De hond met de juiste persoon (bv Cesar Millan) heeft denk ik heel snel door hoe en wat, maar de baasjes zullen denk ik idd (veel) meer dan 5 minuten nodig hebben voor er ook maar een kwartje valt...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:10

Silvia schreef:
Cissie, ik bedoel niet hoe IK naar de serie kijk maar hoe een gemiddelde TV-kijker naar de serie zal kijken. Vaak mensen met een hond, geen hondenmensen, die, niet gehinderd door enige kennis, denken dat ze Cesar wel even na kunnen doen.
Iedereen die opvoeden serieus neemt (of het nu dieren of kinderen zijn) weet dat wat Cesar doet niet zo gemakkelijk is als het lijkt. Die snappen de essentie van zijn verhaal. En dat het veel tijd en geduld vergt om het gedrag van je hond (lees: je eigen gedrag!) te veranderen. En dat het niet in 5 minuten gepiept is zoals op TV. Want hoe vaak verval je niet in je eigen fouten.....

Maar je schrijft 'mijn grote bezwaar bij Cesar'. Dat heeft dus helemaal nix met Cesar te maken maar met het plebs dat zonder enig verstand naar die serie kijkt. Ik denk dat het wel meevalt. Mensen die met oprechte belangstelling naar de serie kijken zullen ongetwijfeld verstand genoeg hebben om de meer doortastende dingen niet zelf te gaan proberen.

Anders kun je álles wel afschaffen. Ook de Horsewhisperer maar nooit meer uitzenden want stel dat mensen hun paard ook op drie benen gaan binden en om laten vallen. En dan youtube ook maar afschaffen want wat je dáár tegekomt...

Als ook maar één iemand denkt na het zien van de afleveringen 'hm, misschien ligt het toch niet helemaal aan de hond hoe ie zich gedraagd, en misschien heb ik er ook iets mee te maken, laat ik eens info/hulp erbij halen'. Nou, dan heb je wellicht al één hond gered. Jippiejajee.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 08:22

Abeltje77 schreef:
Anders kun je álles wel afschaffen. Ook de Horsewhisperer maar nooit meer uitzenden want stel dat mensen hun paard ook op drie benen gaan binden en om laten vallen. En dan youtube ook maar afschaffen want wat je dáár tegekomt...

Het hele medium 'tv' draait toch op schijn en overdrijving en selectie? Het wordt gefinancierd door reclame, dat zegt al wel alles denk ik...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 17:31

Silvia schreef:

Ja dat ben je zeker :P
Had inderdaad uit je eerde berichtje niet goed begrepen dat je het zo bedoelde.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 19:48

Vooral dat corrigeren zonder emotie vind ik best wel moeilijk haha, ik let er nu op, maar betrap mezelf er toch wel vaak op dat ik enigzins boos reageer als ze iets doet wat niet mag. Bij welk dier dan ook. Maar het gaat er dan niet om dat je stem alleen niet boos klinkt, ook hoe je je erbij voelt :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:51

Ik kan neit helpen om even te reageren op de snelheid waarmee dingen kunnen gaan en dat dat niet zou kunnen. het geval van Cissie is er een. En Donja is een 2e geval van snel kunnen veranderen.

Wij hebben haar gezien in het asiel waar ze al ruim 3 maanden doodsbang zat. ALleen door 1 persoon zo'n beetje te benaderen de rest moest een bezem gebruiken om haar te kunnen pakken omdat ze uit haar paniek aanviel. de eerste keer zat er een doodsbang hoopje hond in de hoek weggedrukt. Onze oude witte herder (ex extreem bange hond) en ik zijn met onze rug naar de kennel gaan zitten waar ze na een half uur heel voorzichtig durfde te snuffelen. De week erop besloten haar toch op te halen om haar een kans te geven op een normaal leven (in eerste instantie tijdelijk). het aanlijnen ging niet door ons maar de vaste begeleider lukte het wel. Aan de riem probeerde ze al snauwend maximaal weg te kruipen. Het in de auto tillen ging gepaard met een angstige snep. Eenmaal thuis en wij en de honden in de negeerstand begon ze binnen het uur tegen ons aan te glijden met haar billen en de dag erop lag ze al heerlijk tegen ons aan op de bank. Weg extreem angstige hond.

Ok ze was nog erg onstabiel (nu ook nog wel bij vlagen) maar ze durfde contact te zoeken, we konden haar etensbakje weghalen en weer neerzetten en het aanlijnen was bij haar meteen netjes gaan zitten en wachten. Bij de juiste aanpak bij de hond kan het dus wel heel erg snel gaan.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:14

MissRoxyy schreef:
Amen :j
Ik vind het heel goed dat hij vooral de mensen aanpakt want die veroorzaken een "probleemhond"
En hij pakt honden gewoon aan zoals andere honden dat ook zouden doen, niks mis mee in mijn ogen :n

Ben ik helemaal met je eens..

Ik kijk het dagelijks op NG en iedere keer weer steek ik er heel wat van op!!
Ik vind zijn manier helemaal niet geiten-wollen sokken.. het is zoals de natuur het bedoelt heeft en hier is niks zweverigs aan, het is normaal! Hij is heel nuchter, no nonsens... een hond is een hond en geen mens en behandel de hond dan ook alsof hij in een roedel is.
En ik vind het goed dat hij zich meer op de baasjes richt.. soms zie je honden die aangepakt worden, maar wordt er niet gekeken naar wat voor aandeel de baas er in heeft..

Neehoor.. alleen maar lof voor Cesar Millan van onze kant, mijn moeder, vader en ik kijken het.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:17

Ik heb weer vol verwondering zitten kijken vrijdag. Die engelse bulldog... wat een draakje was dat! Die had Cesar goed te pakken op een gegeven moment!

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 11:24

Ik blijf fan denk ik.

Kijk iedereen maakt wel eens fouten, ik gebruik veel van zijn dingen bij de opvoeding van mijn dogo canario en alles werkt SUPER :D
Ik train daarnaast heel positief met de hond!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:53

mwooaaahhh ik neem dit wel met een kilo zout hoor.

Want waarom zouden de eigenaren dan nog in tranen van ontroering staan te lachen op tv?

Als mijn huisdier met stroomstokken werd be/mishandeld zou ik echt niet vertellen hoe okee ik het allemaal vind.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:57

was zeker een goeie aflevering, sommige honden kan het gewoon niet anders, en dan nog dit is de enige aflevering die ik heb gezien dat hij een TT gebruikte.

ben het zeker met je eens dat als het niet anders kan dat het dan maar moet zoals het wel kan :)

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:42

Abeltje77 schreef:
mwooaaahhh ik neem dit wel met een kilo zout hoor.

Want waarom zouden de eigenaren dan nog in tranen van ontroering staan te lachen op tv?

Als mijn huisdier met stroomstokken werd be/mishandeld zou ik echt niet vertellen hoe okee ik het allemaal vind.

Omdat sommige mensen hem als god zien en dus alles van hem accepteren, omdat ze denken dat hij het enige goede doet ;)