Een nestje kittens, wat leuk!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:53

Quellian schreef:
Tallie1979 schreef:
Bramasole, ik ga ook die melding in mijn onderschrift zetten.. Stop met kittens fokken.. Het word tijd zeg!

Was het maar fokken... het is doelloos vermeerderen, gemakzucht van de mens.

Kan helemaal begrijpen dat je een potje hebt zitten janken :j
Toen we Bloem lieten castreren heb ik 's avonds zitten janken met een hummeltje op m'n schoot: 'ik had haar beloofd dat ze nooit meer pijn hoefde te hebben...'.
Dieren zijn zó dankbaar, zó eerlijk, zó puur.

Dit kereltje zeker.. En hij weet nu al dat dat hij bij mij hoort. Heel apart! Mijn moeder was gisteravond bij mij thuis, hij heeft heel de avond op de leuning van de bank gelegen. Ik kom thuis, hij springt op,loopt naar me toe en kruipt meteen in mijn nek.

Dankbaar? Zeer zeker!! Kleine hartendief! Nou verdorie! :') Ben ik zelf dankbaar voor dit kleine wondertje? JA! Ook al was het helemaal nog niet in de planning opgenomen, hij is ontzettend welkom en hij gaat niet meer weg. En mijn twee oude taartjes zijn nou al bij aan het draaien gelukkig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:54

Tallie1979 schreef:
Bramasole, ik ga ook die melding in mijn onderschrift zetten.. Stop met kittens fokken.. Het word tijd zeg!

Goed onderschrift zal kijken of ik ook nog ruimte heb :)
JessAndHope schreef:
Zouden ze dat ook met hun kinderen doen?

Nee, die hebben rechten. In Nederland heeft een dier geen enkel recht, en dierenmishandeling is ook moeilijk te bestraffen want dan moet er wel heel wat gebeuren.
Helaas tiert het weer welig nestjes op MP en bokt.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:54

Las net ook weer een oproep van een dierenasiel waar ze pleeggezinnen zoeken voor de vele kittens die zijn binnen gebracht. Het is toch niet normaal he?

Tallie1979, geniet van hem :j Hij heeft het verdiend om bij je terecht te komen. Dieren zoeken echt zelf hun baasje uit, daar ben ik van overtuigd :)

050206051012

Re: Een nestje kittens, wat leuk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 13:57

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:00

Quellian: ik heb het gelezen. Als kinderen een paar keer een pets hebben gekregen van een kat, dan stoppen ze vanzelf met aanhalen of in sommige gevallen pesten van de kat. Hoe jong ze ook zijn, kinderen snappen precies wat de bedoeling is. De natuur lost dit vanzelf op, hoef je helemaal niets aan te doen :D
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 04-08-10 14:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:01

Afschuwelijk Quell, moet iemand anders maar weer voor dat arme dier opdraaien, MP staat er vól mee.
Bovendien een zeer zwak excuus om op die manier van je dieren af te komen, net of het een meubelstuk is.
Heb ooit eens een advertentie gezien van een hond die wegmoest, reden 'wegens allergie' :Z

Blijkbaar was de plaatser van de advertentie stommer dan ik dacht, keek meteen even bij de andere advertenties (Om een beeld te scheppen van de eigenaar) en wat denk je?
Nog 2 keer dezelfde hond, nu was de reden 'beindigen hobby' en...'wegens gezinsuitbreiding'

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:01

Ik zit alleen op kantoor en mijn collega zei voor mijn lunchpauze ( ga altijd thuis eten ) Neem hem eens mee?

Dus ik heb Murphy nu hier mee naartoe genomen voor vanmiddag. Hij ligt tussen mij en mijn toetsenbord in op mijn vest te slapen. <3 En hij ligt echt in diepe coma, zodra ik hem aanraak gaat hij liggen knorren..

Het vertrouwen he.. Ik kan er zo van genieten! :))

Ik zou met alle liefde een nest kittens opvangen, maar ik voldoe niet aan de voorwaarden helaas :( Ik werk gewoon 36 uur nml..
Laatst bijgewerkt door Tallie1979 op 04-08-10 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:03

Chiqa, mensen liegen soms glashard om hun dier kwijt te kunnen.

In het asiel komen ook wel eens katten binnen omdat ze niet bij het interieur passen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:06

Wij hebben ooit eens een kat weggedaan omdat deze door onze andere katten zo onwijs gepest werd dat hij alles onder pieste in huis (hij was gewoon geholpen hoor ;) )

Daarnaast was hij totaal niet sociaal, wat weer voortkwam uit het feit dat hij het zo zwaar had met de andere katten, hij was heel angstig.

We hebben een prachtig plekje gevonden op een boerderij :D Daar vangt hij tot op de dag van vandaag nog muizen en is hij helemaal tot rust gekomen. Hij heeft bij die mensen nooit binnen geplast.

We waren er wel kapot van toen, maar in dit geval was het beter voor het dier.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:08

Omg... dat soort mensen zou ik keihard uitlachen. Ik zie ze al staan:
Asiel: 'De reden van afstand?'
Eigenaar: 'Nou ziet u, ik heb zojuist een nieuwe bank aangeschaft en de kleur van de kat komt nier overeen met de kleur van de bank, daarnaast hebben de gordijnen een andere structuur dan de vacht van de kat...'
Asiel: "................................."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:09

Bramasole schreef:
Chiqa, mensen liegen soms glashard om hun dier kwijt te kunnen.

In het asiel komen ook wel eens katten binnen omdat ze niet bij het interieur passen.

Wat verschrikkelijk. Echt geen woorden voor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:10

Ik heb ook 1 kat die buiten de groep valt. Ze komt niet ongelukkig over, is naar mij toe een knuffel, maar heel erg op haar hoede. Mocht ik ooit voor haar dé ideale plek vinden (waar ze 'enig kind' is), dan mag ze van mij verhuizen :)

Mensen liegen ja, als ze van hun dier af moeten, schunnig he?

Tallie, ik voldoe ook niet aan de voorwaarden, werk teveel :+
Maar vorig jaar heb ik een zwangere zwerfpoes gevonden waar 3 kittens uit kwamen en dat was wel een bizar geweldige ervaring! Kon alleen geen afscheid nemen van het gezinnetje :+

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:11

Dus je hebt ze nog rondlopen met zijn allen? :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:11

Hmhm :+ Mama, 2 dochters en 1 zoon :D

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:17

Hihi :))

13 jaar geleden hebben wij ook een oepsnest gehad hoor. Alle 5 de kittens goed terecht gekomen ( 2 zelf gehouden ) en moederpoes direct daarna laten helpen.

Ik heb moeder en dochter nog steeds. 14 en 13 jaar oud inmiddels. Dochter heeft nooit kittens gehad, die hebben we toen direct laten helpen, moederpoes was de afspraak toen gemaakt, toen ze hem peerde voor 3 dagen.

Het is een pracht van een ervaring om kittens geboren te zien worden. :D Maar goed is het niet..

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:21

heb even op marktplaats gekeken.... goh wat zijn dat er veel zeg!! wij zitten ook met kittens, van een aanloopkat bij ons tuinhuisje. nu is één van onze 2 katten vorige week overreden, dus nu nemen we iig één van die kittens in huis. kon eerder niet omdat die oude kat heel onsociaal was en ook al niets moest weten van onze andere kat. in ieder geval, het voelt nogal dubbel want ik zou liever een oude uit het asiel halen. maarja die kleintjes moeten ook ergens heen en we kunnen maar moeilijk een thuis voor ze vinden. Er lopen daar nog meer poezen met kittens rond, die poezen zijn van een illegale duitse vrouw die een beetje gestoord is en waar je niet fatsoenlijk mee kunt praten... en geen instantie die wat mag doen, omdat er geen wetgeving is...

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 14:41

Ik vind dat er toch een of andere wetgeving rond moet komen.
Mensen verplichten hun kat te laten steriliseren/castreren behalve als je een of andere vergunning hebt om raskatten te fokken ofzo. Je bent al verplicht om je hond (en ik denk ook je paard) te laten chippen (in België toch) waarom katten dan niet, zo kan er gekeken worden van wie de kat is en als die niet gesteriliseerd is een boete.

xHanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 15:53

@Lauratje_88: Goed idee. Er zijn wel mensen die geen raskat maar een HTKkat willen, dus helemaal verbieden is misschien geen optie, wel kan er gekeken worden naar de vraag en op basis daar van een limiet opstellen (als het overschot is weggewerkt). Paarden moeten trouwens ook gechipt worden, dat heb ik gister ofzo nog opgezocht.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:17

Chiqa schreef:
In het buitenland worden dieren respectlozer behandeld (Over het algemeen) dan in Nederland, maar dan denk ik nog laten ze dat even lekker zelf oplossen, we hebben al dierenleed genoeg in NL.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Landen zoals Duitsland, Engeland en Amerika kennen geen overschot aan straat/zwerfkatten zoals in Nederland. Maar in armere landen gaat het er vaak veel slechter aan toe als men dierenleed gaat vergelijken. Met het idee van adverteren in het buitenland doel ik dan ook niet op de armere landen ;)

Bovendien is Amerika het land dat kwam met het 'idee' van vroegcastratie. Puur om te zorgen voor een geboortebeperking.

Bramasole schreef:
Ik heb een tijd gedacht dat mensen willens en weten gewoon hun huisdier kunnen dumpen. Maar de laatste tijd heb ik steeds meer het idee dat men het gewoon niet door heeft. Een hele grote groep mensen snapt het gewoon niet, zo zie je dat met konijnen die weer "van hun vrijheid " mogen genieten en in het bos worden los gelaten en ook met kittens die gedumpt worden. Intellectuele armoede...
:j Dat is grotendeels wel een oorzaak van al het dierenleed hier in Nederland.

Tallie1979 schreef:
Dat is wel een goed idee!
Ik ga ook op zoek naar een onderschrift met dezelfde boodschap.

Lauratje_88 schreef:
Ik vind dat er toch een of andere wetgeving rond moet komen.
Mensen verplichten hun kat te laten steriliseren/castreren behalve als je een of andere vergunning hebt om raskatten te fokken ofzo. Je bent al verplicht om je hond (en ik denk ook je paard) te laten chippen (in België toch) waarom katten dan niet, zo kan er gekeken worden van wie de kat is en als die niet gesteriliseerd is een boete.
Dit leek mij ookal een goed idee :j
Sowieso kan het chippen (maar dan wel mét registratie naar de eigenaar toe) een heleboel dierwelzijnsproblemen tegengaan en de instroom van asieldieren enorm beperken.

Het chippen van honden wordt per 1 januari 2011 in Nederland verplicht. Bron
De Dierenbescherming is al naar de Tweede kamer geweest om ook een verplichting om katten te chippen aan te vragen. Bron
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 04-08-10 19:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de edit knop!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:33

gipsyboy schreef:
ik ben het er niet helemaal mee eens met
''geen geld, geen dieren''

ik zal kort vertellen van mijn verhaal.

ik had een fulltime baan, en een aantal beestjes thuis rond lopen.
door omstantigheden thuis en omgeving ben ik in een depressie geraakt. waar ik nu nog steeds in zit.
ik kwam in de ziektewet, en heb uiteindelijk een schop gehad toen mijn contract was afgelopen.
heb nu een minimale uitkering.

moet ik nu dan meteen mijn beestjes weg doen?
of mag ik wel even wachten met laten castreren tot ik het weer kan betalen.
en tot die tijd aan de pil.

de beestjes waren de enige die mij troost en gezeldschap gaven, in die hele moeilijke tijd.

ik hoop dat jullie ook aan zulke mensen denken.
want hier kan ik zelf niks aan doen.

Dat is een hele andere situatie, jij had je dieren al en werd toen werkloos daar kun je niks aan doen...
Ik bedoel meer de mensen die moeten leven van een uitkering, eigenlijk geen geld overhouden aan het eind van de maand, maar toch een kitten/pup nemen want het is zo leuk.
Maar goed dan wordt de kitten/pup maar niet geënt, ontwormt, onvlooit, etc etc... dat soort mensen moeten gewoon geen dieren nemen. Jij valt naar mijn mening toch niet onder dit soort mensen... :)

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 18:41

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:20

Wij moeten helaas stoppen met onze Cattery met Heilige Birmanen wegens allergie van mijn dochtertje.
Poezen staan op marktplaats en we hebben numer 1 al laten helpen. Nummer 2 en 3 worden donderdag geholpen en dan mogen ze na 2/3 weken naar hun nieuwe baasjes. Blijkbaar vinden mensen een oudere (3 jaar) raskat interessanter dan een kitten, want voor onze Tico (22 weken) hebben we al 3x afspraken gemaakt maar de mensen blijven deze niet nakomen.

Ik denk dat ik ondertussen via Tico zijn advertentie al wel 100 mensen door gestuurd heb naar het asiel.
Ook van 2 mensen al een reactie terug gehad dat ze inderdaad naar het asiel zijn gegaan en de 1 heeft een katje opgenomen, de ander een oudere kater.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:31

Om nog even terug te komen op de vraag van chiqa.
Ja ik ben voorstander van eerst de asielen in NL leeg krijgen en niet die van het buitenland...

Maar we moeten niet de hulp stoppen voor deze landen, ik ben van mening dat we mensen, medicijnen, en spullen (dekens, voer, etc) moeten verzamelen en dan dit naar die landen brengen zodat daar betere zorg komt, die dieren door dierenartsen in grote acties gecastreerd worden, en op die manier het aantal zwerfdieren langzaam slinkt in aantal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 19:37

Da_re wat erg zeg, goed dat je zoveel aanmeldingen had, en je ze doorverwezen heb naar het asiel echt heel goed.
Succes zal niet makkelijk zijn om op die manier afscheid te moeten nemen van een Cattery.

Anoli; fijn dat je mijn standpunt begrijpt, laten we eerst het leed in Nederland eens aanpakken.
Hoe wat wanneer zal nog wel een hele lange weg te gaan zijn en denk dat veel mensen het wel gebakken zit als het om 'laten helpen' gaat.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 21:44

Voor de Belgen onder ons: van de website van het CAD (coordinatie Antwerpse dierenbescherming: http://users.telenet.be/coordinatie.die ... ntwerpen1/ ) SUBSIDIE VOOR STERILISEREN/CASTREREN GEM. ANTWERPEN:

QUOTE:Sinds eind 1991 zetten wij ons in voor de sterilisatie van zwerfpoezen. Daar alle financiële middelen uitgeput waren, kregen we in 2005 de steun van de stad Antwerpen. In een hopelijk zeer succesvolle poging om nog meer dierenleed te voorkomen, heeft schepen van dierenwelzijn Luc Bungeneers, in samenspraak met de Adviesraad voor dierenwelzijn, besloten vanaf 1 mei 2009 een subsidie te verlenen aan de Antwerpse gezinnen die hun huispoezen laten steriliseren / castreren. Er kan een tussenkomst aangevraagd worden van 30 Eur voor een kattin en 10 Eur voor een kater.
Volledige informatie hierover vindt U vanaf 1 mei op de website van de stad http://www.antwerpen.be (typ in de zoekfunctie “sterilisatie” of “castratie”). Het aanvraagformulier kunt U afdrukken via deze link:
Aanvraag Subsidie Sterlisatie
U kunt ook terecht bij de dienst dierenwelzijn tel. 03 338 36 60