Chiqa schreef:In het buitenland worden dieren respectlozer behandeld (Over het algemeen) dan in Nederland, maar dan denk ik nog laten ze dat even lekker zelf oplossen, we hebben al dierenleed genoeg in NL.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Landen zoals Duitsland, Engeland en Amerika kennen geen overschot aan straat/zwerfkatten zoals in Nederland. Maar in armere landen gaat het er vaak veel slechter aan toe als men dierenleed gaat vergelijken. Met het idee van adverteren in het buitenland doel ik dan ook niet op de armere landen 
Bovendien is Amerika het land dat kwam met het 'idee' van vroegcastratie. Puur om te zorgen voor een geboortebeperking.
Bramasole schreef:Ik heb een tijd gedacht dat mensen willens en weten gewoon hun huisdier kunnen dumpen. Maar de laatste tijd heb ik steeds meer het idee dat men het gewoon niet door heeft. Een hele grote groep mensen snapt het gewoon niet, zo zie je dat met konijnen die weer "van hun vrijheid " mogen genieten en in het bos worden los gelaten en ook met kittens die gedumpt worden. Intellectuele armoede...
Dat is grotendeels wel een oorzaak van al het dierenleed hier in Nederland.
Tallie1979 schreef:Bramasole, ik ga ook die melding in mijn onderschrift zetten.. Stop met kittens fokken.. Het word tijd zeg!
Dat is wel een goed idee!
Ik ga ook op zoek naar een onderschrift met dezelfde boodschap.
Lauratje_88 schreef:Ik vind dat er toch een of andere wetgeving rond moet komen.
Mensen verplichten hun kat te laten steriliseren/castreren behalve als je een of andere vergunning hebt om raskatten te fokken ofzo. Je bent al verplicht om je hond (en ik denk ook je paard) te laten chippen (in België toch) waarom katten dan niet, zo kan er gekeken worden van wie de kat is en als die niet gesteriliseerd is een boete.
Dit leek mij ookal een goed idee 
Sowieso kan het chippen (maar dan wel mét registratie naar de eigenaar toe) een heleboel dierwelzijnsproblemen tegengaan en de instroom van asieldieren enorm beperken.
Het chippen van honden wordt per 1 januari 2011 in Nederland verplicht. Bron
De Dierenbescherming is al naar de Tweede kamer geweest om ook een verplichting om katten te chippen aan te vragen. Bron
Laatst bijgewerkt door Poosje81 op 04-08-10 19:58, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gebruik aub de edit knop!