JoyCiej007 schreef:sallandval schreef:Dat van die lichaamstaal is best wel onzin. Onze franse bulldoggen zijn gewoon geboren met puntoren en een stompstaart... en die weten echt wel te communiceren.
Persoonlijk vind ik gecoupeerd absoluut mooier. Met verdoving zie ik geen problemen(mij lijkt een castratie erger voor een hond) . Maargoed het mag niet dus komt er voor mij geen boxer of dobermann. Jammer maar helaas.
Ik ben 100% tegen couperen van wat dan ook, maakt niet uit welk ras of diersoort (denk ook aan Belgische trekpaarden etc.).
Tenzij er idd een absolute medische noodzaak is.
Waar ik me wel heel erg aan kan irriteren, is dat er tegenwoordig door iedere leek maar te pas en te onpas vanalles wordt beweerd; ook wij zijn er wel eens van beticht dat we onze Franse Bulletjes de staart en oren hadden laten couperen....
vleermuisoortjes en idd korte stompstaart hoort niet alleen bij de rasstandaard, daar worden ze mee geboren, zonder er ook maar iets mee te doen. Oortjes hangen zelfs nog eerste paar weken, en gaan daarna langzaam rechtop staan.
En reken maar, net als Sallandval idd hierboven ook gezegd heeft, dat ze echt wel duidelijk kunnen communiceren hoor! Ze kunnen bij ons zelfs héel enthousiast kwispelen, dat doet niet onder voor een lange zwiepstaart.
Vroeger hadden Franse bullen gewoon een staart en knik-oren, maar de mensen zijn ze steeds met kortere staart gaan fokken, zelfs zo dat er nu pups geboren worden zonder stompstaart (met alleen een inieminie stompje). Ook hadden ze vroeger veel meer neus dan nu.