De moeizame sfeer op BB

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: De moeizame sfeer op BB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:28

Ik ben het eens met Mist. Als je van je dieren houdt, zou je juist de kritiek en tips moeten waarderen, ze helpen je om beter voor je dieren te zorgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:37

Citaat:
Als je oud en wijs genoeg bent om hier een topic te plaatsen, dan moet je daar ook de gevolgen daarvan overzien en aanvaarden.

Daar heb je helemaal gelijk in.

Helaas komen er vaak ook veel onvolwassen reacties, oneliners en porties onredelijkheid een topic binnenwandelen. In topics welke toch al een hoop weerstand tegen TS oproepen, kan dit net de druppel zijn, waardoor een topic echt vervelend gaat verlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:39

Het zijn volgens mij ook de onvolwassen en onredelijke reacties en oneliners die de sfeer zo moeizaam maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:42

Soms zijn ze ook moeilijk te negeren, dan zap ik maar even naar een ander topic :D

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:45

Goed opgebouwde negatieve kritiek die in het belang van het dier worden gepost, ben ik voor.
Al moet zo'n post inhoudelijk wél kloppen, onderbouwd zijn en een niet al te onvriendelijke sfeer geven.
Maar iets wat waarheid is, mag best gezegt worden, zeker als het in het belang van het dier is.
En een TS die houd van zijn dier gaat daar hopelijk over nadenken, dat is, meestal, wel de insteek
van degene die negatief reageren.

Onliners en 'nutteloze opmerkingen van 4 woorden lang' mogen naar mijn idee verwijderd worden
door mods, en dit mag vind ik nu veel strenger en eerder worden gedaan. Ook mag daar meer
op getemd worden vind ik. Al ben ik wel van mening dat goed opgebouwde negatieve reactie's
moeten blijven staan, aangezien iemand de moeite neemt jou verstandig advies te geven over een
(mogelijke) fout die je gemaakt hebt, en daar mag je vind ik best, netjes, op aangesproken worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:47

Loiz, ik post hier niet meer, want jij zegt steeds alles wat ik wil zeggen, en dan post ik alleen nog maar nutteloze oneliners :))

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:53

Zal voor mezelf spreken als ik zeg dat ik nooit reageer in one-liners. De afdankers + kittens met of zonder moederpoezen van het asiel die ik in huis heb zijn mijn grootste motivatie. Maar ik vind dat ik door Mods. in het verleden ook onredelijk de mond gesnoerd ben in discussies over pretnestjes. Makkelijk voor hen, want ze halen gewoon de berichtjes weg. En dat maakt me razend, zal het eerlijk toegeven!

Ik had het op dat moment niet gezien, maar TS was 14 of 15 en volgens de mod. afhankelijk van haar ouders voor sterilisatie....

Vandaar mijn eerdere opmerking over jonge TS die zulk soort topics openen, zelf zijn ze wel aan de pil (hopelijk-als je het profiel GOED bekijkt) maar hun ouders dan op zijn minst aanspreken op het nutteloos vermeerderen....mag niet :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 21:56

Ik weet dat jij nooit reageert in oneliners, en ik vind je berichten altijd netjes onderbouwd. De motivatie die je erachter geeft, vind ik ook volkomen terecht. Als je verantwoording kunt nemen voor je eigen anticonceptie, moet je dat ook doen voor je kat of hond (of konijn, of wat dan ook).

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 22:23

Ahja, het blijft dus vaak gewoon een kwestie van 'in iemands straatje praten' hoe een post opgevat wordt of hoe een bokker beoordeeld wordt. Dat zie je al meteen terugkomen in dit topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 23:28

Mist schreef:
Maar dan moet men ook ophouden met topics zoals "mijn grootste liefde is aangereden, en hij was pas 1 jaar " dan moet je ook de consequenties aanvaarden....

Krijg hier een Rolo gevoel bij, (Met die olifant reclame)
Nee gelukkig zeg wordt hier eindelijk eens op gelet, dit soort opmerkingen mag je denken tot je een ons weegt, per PB sturen maar zit echt helemaal geen bokker op te wachten die net zijn dier heeft weggebracht, helemaal op de toon zoals je ze de laatste tijd op bokt voorbij zag komen.
Bovendien zijn dit soort opmerkingen onrealistisch.

Ik hoef ze hier niet te zien, vind het respectloos en asociaal, waarom geen greintje medeleven? Dat lijkt me meer op zijn plaats

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 04:46

Mist schreef:
Vroegah...kon je kinderen ook gerust op straat laten spelen, tegenwoordig blijkbaar niet. Vorige week is hier ook een kind aangereden (dorp 300 inwoners), die heeft het overleefd met gebroken arm en hersenschudding, maar voor een kind remt iedereen nog- voor katten of honden tegenwoordig niet meer- ook al is het 30km zone zoals hier.

mijn rijinstructeur(2 jaar terug) kreeg een hartaanval toen ik vol op de rem ging(op een 80 km weg) voor een kat :')
het word je ook geleerd :( ik mocht nooit meer remmen voor een dier als ik met de auto op de weg reed...
het heeft niet geholpen... ik rem nog steeds :') _O-

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 04:55

M_D_H schreef:
Mist schreef:
Vroegah...kon je kinderen ook gerust op straat laten spelen, tegenwoordig blijkbaar niet. Vorige week is hier ook een kind aangereden (dorp 300 inwoners), die heeft het overleefd met gebroken arm en hersenschudding, maar voor een kind remt iedereen nog- voor katten of honden tegenwoordig niet meer- ook al is het 30km zone zoals hier.

mijn rijinstructeur(2 jaar terug) kreeg een hartaanval toen ik vol op de rem ging(op een 80 km weg) voor een kat :')
het word je ook geleerd :( ik mocht nooit meer remmen voor een dier als ik met de auto op de weg reed...

Je kan het toch ook niet over je hard verkrijgen?
Zie je 2 ogen angstig naar je kijken.......Als de dood dat dat zijn/haar laatste sec. zijn.

Mijn vriend heeft zijn hele auto aan puin gereden, maar het baby konijntje leefde nog :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 06:53

Toch weer wss onbedoeld een voorbeeld waar ik persoonlijk niets mee kan, een mens met een dier vergelijken.
Als er standpunden duidelijk moeten worden gemaakt zie ik soms de meest uiteenlopende dieren, voorbeelden en mensen voorbijkomen wat imo geen enkele vergelijking is.
Dier/mens, een kind ligt ook niet in een mand wanneer baasje dat eist, loopt niet aan de lijn, schijt niet alle dagen in het park en zo kan je nog wel even doorgaan.
Gelukkig let bokt daar tegenwoordig ook beter op :) Ik tem daar dus ook op zodat de discussie weer ontopic kan gaan, want als bokker A begint met zo'n offtopic vergelijking zullen er snel meer volgen.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 08:40

In feite is het wel zo uiteraard. En dan bedoel ik de chauffeur die zich het apelazerus schrikt van een loslopende kat/poes/hond/whatever dat ineens voor je auto opduikt. Schade aan je auto (en wie gaat daarvoor opdraaien?) en als je dierenvriend bent dan sta je net zo hard te brullen als de eigenaar terwijl die eigenaar gewoon zijn/ haar verantwoordelijkheid had moeten nemen voor het dier en moeten zorgen dat het dier niet op straat terecht kon komen.

Op die manier brengt het niet je verantwoordelijkheid nemen een ander in gevaar en geef je er een ander ook nog eens een trauma bij, want zo snel vergeet je het niet dat je een dier dood rijdt. Ik zal ook altijd proberen te remmen hoor, absoluut als er de ruimte voor is en niemand op de weg. Maar als ik moet kiezen tussen mijn eigen leven (auto totall loss, je moet er niet aan denken dat de chauffeur er niet meer uit zou komen) en dat van een dier, dan helaas....

Dus ja, ik ben het wel eens dat de consequenties gedragen moeten worden door de eigenaar. Maar er is ook dan een manier van brengen, zeker bij nog niet volwassenen die voor een heel erg groot deel afhankelijk zijn van ouders en niet de financiele middelen hebben om zelf een tuin af te zetten. Maar bij volwassenen die piepen dat hun dier dood gereden is terwijl ie "altijd buiten moet kunnen want anders krijgt Poekie een trauma" ... sorry... dan had je je verantwoordelijkheid maar moeten nemen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:02

kimmie88 schreef:
M_D_H schreef:

Je kan het toch ook niet over je hard verkrijgen?
Zie je 2 ogen angstig naar je kijken.......Als de dood dat dat zijn/haar laatste sec. zijn.

Mijn vriend heeft zijn hele auto aan puin gereden, maar het baby konijntje leefde nog :j

nee, ik zou het idd nooit over mijn hard verkrijgen...
maar aan e andere kant, zoals bregje zegt...
als het mijn eigen leven in gevaar brengt (van wege andere autos achter me) en ik kan ook niet uitwijken...
dan denk ik wel dat ik zou doorrijden... hoe erg ik dat ook zou vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 09:39

Breghje schreef:
Maar bij volwassenen die piepen dat hun dier dood gereden is terwijl ie "altijd buiten moet kunnen want anders krijgt Poekie een trauma" ... sorry... dan had je je verantwoordelijkheid maar moeten nemen.
.

Piepen dat Poekie dood is, vind je die toon niet een beetje heel erg denegrerend?
Ik ben heel blij dat de discussie in een topic op deze toon heel erg snel de kop in wordt gedrukt,
zoals ik al zei zit hier een TS niet op te wachten. Dat is respectloos en totaal off topic.
Bovendien staat er nergens in de grondwet een regel dat een kat standaard dood moet worden gereden als het buitenloopt, dus argument is geheel te verwaarlozen, ik ga niet eens voorbeelden noemen die het tegendeel bewijzen :), ondanks dat ik al meer dan 25 jaar katten heb.
Open anders een topic over het wel nodig vinden van dieren door rijden, dan kan je je naar hartelust uitleven, kunnen wij als medebokker kiezen of wij mee willen discussieren of niet.

Maar ga niet lopen hakketakken in een topic waarin iemand zijn hart wil luchtten of zijn verdriet wil delen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 10:17

Meestal heb je helemaal geen keuze hoor, als je onderweg een kat tegenkomt. Ik denk dat níemand bewust gaat zitten mikken. Ik had er laatst een voor m'n auto toen ik 100 reed, weet je hoe lang het duurt voor je die kat raakt? En hoever je dan afgeremd bent als je vól in de ankers gaat?

Maar goed, volgens mij is het niet de bedoeling de verschillende discussies hier voort te zetten? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 11:37

Ja Chubby dan kan ik aan de ander kant wel zeggen, ik rijdt ruim een half miljoen kilometers per jaar al meer dan 20 jaar lang en heb slechts één musje geraakt die onder mijn motorplaat door vloog......Hoe krijgen mensen het dan tóch steeds voor elkaar dieren te raken?
En ik heb ze ook in mijn koplampen zien knipperen hoor, maar altijd keurig kunnen ontwijken.....Wat doen jullie toch allemaal dat het zo'n groot probleem is?

Gewoon A oninetressant,(Alhoewel het geen leugen is maar dat is offtopic) TS is daarmee niet geholpen en wekt alleen maar irritaties op.
Want ik kan dan weer een tegen reacties terug krijgen dat men mij niet geloofd, ik arrogant ben, geluk heb gehad bladiebladiebla......... :O En zo gaat het balletje rollen. En daar wil bokt een einde aan maken als ik het goed begrijp :)

Ik bedoel maar.......zinloze discussies en totaal off topic voor iemand die net zijn dier heeft verloren.
Beetej steun betuigen is toch niet teveel gevraagd..........

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:00

Misschien woon jij wel op een plek waar geen katten lopen? Of waar mensen ze keurig binnenhouden? Er kunnen zoveel redenen zijn waarom het jou bespaard is gebleven. Ik zie in elk geval op mijn ritje naar het werk dagelijks dood- en platgereden dieren liggen.

Alsof iemand het expres doet, zei ik al :+

En het één hoeft het ander toch niet uit te sluiten? Je kunt medeleven betonen én aangeven dat er ook andere manieren zijn om e.e.a. te voorkomen. Want katten en honden luisteren nu eenmaal niet naar 'links, rechts, links en als er dan niets aankomt kun je oversteken'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:06

Lijkt mij ook.

Denk als jij je kat buiten wil hebben, dat dat een risico is wat je neemt. Dan kun je heel verdrietig zijn omdat je kat er niet meer is, maar tegelijk wel in je achterhoofd houden dat je het risico nam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 15:24

Chubby schreef:
Misschien woon jij wel op een plek waar geen katten lopen?

Ik rijd geen half miljoen per jaar door mijn woonwijk hoor ;) En idd ik zie ook wel eens wat op straat liggen, en ook veel zaken die om mij heen gebeuren waarbij ik ernstig twijfel aan de rijkunsten van de chauffeur.

Yamcha schreef:
Denk als jij je kat buiten wil hebben, dat dat een risico is wat je neemt. Dan kun je heel verdrietig zijn omdat je kat er niet meer is, maar tegelijk wel in je achterhoofd houden dat je het risico nam.
.

om in herhaling te vervallen, het gaat op de manier waarop, sarcastisch, asociaal drammerig en offtopic.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:14

Het was niet de bedoeling om een discussie te starten over het wel of niet doorrijden als je een hond of kat op de weg ziet ( Ik zal altijd remmen, maar ik weet ook altijd wat er achter me zit- en als de afstand me niet bevalt, dan laat ik ff mijn remlichten zien :-) )

Of om discussies te starten over het wel of niet in een afgeschermde tuin houden van je katten- hoewel ik moet zeggen dat ik daar duidelijk VOOR ben O:) die van mij hebben een ruimte van 1000m2

Maar, wat ik aan wilde halen is dat iedereen keuzes maakt....en daar dan de verantwoordelijkheid voor neemt (of zou moeten nemen) Niet dat ik een topic van een aangereden kat ga verzieken door TS nor verder de grond in te stampen. Maar ik hoop dat deze mensen dan als ze een andere kat nemen....toch wel nadenken over hoe dit in de toekomst te voorkomen.

De maatschappij verandert...dat is wat ik wil zeggen met "je kunt kinderen ook niet zonder toezicht op straat laten spelen" Er zijn meer "creeps" (die kinderen lokken, maar ook die katten vergiftigen- niet noodzakelijkerwijs dezelfde types :D ) maw denk eens na voordat je je kat op straat laat rondlopen, ongecastreerd met kans op FiV+ en FelV + vergiftiging + aanrijding.

En wat is bokt als we dat niet meer mogen zeggen ?????? sommige mensen noemen het dan drammen, omdat het niet in hun straatje past! misschien doet de waarheid dan pijn ? Ik ga er wel vanuit dat je als je een kat neemt, het beste met hun voor hebt, dus misschien moeten sommige mensen wakker geschud worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:31

Wat een topic ook niet helpt is het constante vergelijken.

Heb je een dicussie over het wel of niet dragen van een muilkorf bijvoorbeeld, is er een groep die dat zielig vind en een groep die dat niet vindt.
Zo vaak komt dan de vergelijking met de bio-industrie, je kunt er gewoon op wachten. Vaak is het vergelijk er niet, niemand in een topic zegt dat bio-industrie goed te keuren, dus waarom men daar aldoor mee komt.
Het topic gaat dan ineens van muilkorven naar legbatterij kippen.
Dat iemand niet van muilkorven houdt, wil niet zeggen dat men bio industrie goed keurt.

Het muilkorven onderwerp verzin ik ter plekke, is geen voorbeeld van een topic.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:33

Chiqa schreef:
Breghje schreef:
Maar bij volwassenen die piepen dat hun dier dood gereden is terwijl ie "altijd buiten moet kunnen want anders krijgt Poekie een trauma" ... sorry... dan had je je verantwoordelijkheid maar moeten nemen.
.

Piepen dat Poekie dood is, vind je die toon niet een beetje heel erg denegrerend?
Ik ben heel blij dat de discussie in een topic op deze toon heel erg snel de kop in wordt gedrukt,
zoals ik al zei zit hier een TS niet op te wachten. Dat is respectloos en totaal off topic.
Bovendien staat er nergens in de grondwet een regel dat een kat standaard dood moet worden gereden als het buitenloopt, dus argument is geheel te verwaarlozen, ik ga niet eens voorbeelden noemen die het tegendeel bewijzen :), ondanks dat ik al meer dan 25 jaar katten heb.
Open anders een topic over het wel nodig vinden van dieren door rijden, dan kan je je naar hartelust uitleven, kunnen wij als medebokker kiezen of wij mee willen discussieren of niet.

Maar ga niet lopen hakketakken in een topic waarin iemand zijn hart wil luchtten of zijn verdriet wil delen.

Volwassen mensen, daarvan neem ik aan dat die hun verantwoordelijkheid nemen. Die wéten dat een dier dat los loopt overreden kan worden. Als zij dat risico willen nemen, moeten ze idd niet piepen nee imho. Als het dier ontsnapt is vind ik het nog iets anders. (Het is trouwens denígrerend.... ;) http://woordenlijst.org/zoek/?q=denigrerend&w=w)

Of een TS daarop zit te wachten, nee ik denk het niet. Maar denk je dat de chauffeur van de betreffende auto erop zit te wachten dat hij/zij een dier dood rijdt? Mét de daarbij behorende schade aan de auto en weten dat je een dier waar een ander heel erg veel van houdt hebt aangereden? Nee dus. En idd, het is geen standaard gegeven, maar er worden er nog steeds veel te veel van het asfalt geschraapt wat waarschijnlijk met wat moeite te voorkomen was.

En itt het openen van een topic (laat mij trouwens eens posten van mij zien waarín ik zou lopen te hakketakken in zo'n topic, voor je iemand beschuldigd zou het fijn zijn dat je het zou kunnen onderbouwen, plus wáááár in mijn post stáááát dat ik graag dieren doodrijd? Even qouten aub.) waarin mensen kunnen kiezen of ze wel of niet lezen, heeft een chauffeur die keuze dus niet. Er ís een gerede kans dát een dier ineens oversteekt als het los loopt. Waarom als kattenliefhebber dat risico lopen? Waarom niet gewoon je dier bij je houden zodat je er lang van kan genieten? Daar kan ik met mijn verstand dus niet bij.

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-10 22:39

Al met al vind ik de meeste meiden gewoon zeikwijven!! En vreselijk negatief... Op een ander forum, met alleen vrouwen merk ik echt niets van dat gedrag.. Het komt hier gewoon heel vaak voor, dat mensen elkaar alleen maar afkatten...