Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Als je oud en wijs genoeg bent om hier een topic te plaatsen, dan moet je daar ook de gevolgen daarvan overzien en aanvaarden.
Mist schreef:Maar dan moet men ook ophouden met topics zoals "mijn grootste liefde is aangereden, en hij was pas 1 jaar " dan moet je ook de consequenties aanvaarden....
Mist schreef:Vroegah...kon je kinderen ook gerust op straat laten spelen, tegenwoordig blijkbaar niet. Vorige week is hier ook een kind aangereden (dorp 300 inwoners), die heeft het overleefd met gebroken arm en hersenschudding, maar voor een kind remt iedereen nog- voor katten of honden tegenwoordig niet meer- ook al is het 30km zone zoals hier.
M_D_H schreef:Mist schreef:Vroegah...kon je kinderen ook gerust op straat laten spelen, tegenwoordig blijkbaar niet. Vorige week is hier ook een kind aangereden (dorp 300 inwoners), die heeft het overleefd met gebroken arm en hersenschudding, maar voor een kind remt iedereen nog- voor katten of honden tegenwoordig niet meer- ook al is het 30km zone zoals hier.
mijn rijinstructeur(2 jaar terug) kreeg een hartaanval toen ik vol op de rem ging(op een 80 km weg) voor een kat
het word je ook geleerdik mocht nooit meer remmen voor een dier als ik met de auto op de weg reed...
het heeft niet geholpen... ik rem nog steeds![]()
kimmie88 schreef:M_D_H schreef:
mijn rijinstructeur(2 jaar terug) kreeg een hartaanval toen ik vol op de rem ging(op een 80 km weg) voor een kat
het word je ook geleerdik mocht nooit meer remmen voor een dier als ik met de auto op de weg reed...
het heeft niet geholpen... ik rem nog steeds![]()
Je kan het toch ook niet over je hard verkrijgen?
Zie je 2 ogen angstig naar je kijken.......Als de dood dat dat zijn/haar laatste sec. zijn.
Mijn vriend heeft zijn hele auto aan puin gereden, maar het baby konijntje leefde nog
Breghje schreef:Maar bij volwassenen die piepen dat hun dier dood gereden is terwijl ie "altijd buiten moet kunnen want anders krijgt Poekie een trauma" ... sorry... dan had je je verantwoordelijkheid maar moeten nemen.
.
Chubby schreef:Misschien woon jij wel op een plek waar geen katten lopen?
Yamcha schreef:Denk als jij je kat buiten wil hebben, dat dat een risico is wat je neemt. Dan kun je heel verdrietig zijn omdat je kat er niet meer is, maar tegelijk wel in je achterhoofd houden dat je het risico nam.
.
Chiqa schreef:Breghje schreef:Maar bij volwassenen die piepen dat hun dier dood gereden is terwijl ie "altijd buiten moet kunnen want anders krijgt Poekie een trauma" ... sorry... dan had je je verantwoordelijkheid maar moeten nemen.
.
Piepen dat Poekie dood is, vind je die toon niet een beetje heel erg denegrerend?
Ik ben heel blij dat de discussie in een topic op deze toon heel erg snel de kop in wordt gedrukt,
zoals ik al zei zit hier een TS niet op te wachten. Dat is respectloos en totaal off topic.
Bovendien staat er nergens in de grondwet een regel dat een kat standaard dood moet worden gereden als het buitenloopt, dus argument is geheel te verwaarlozen, ik ga niet eens voorbeelden noemen die het tegendeel bewijzen, ondanks dat ik al meer dan 25 jaar katten heb.
Open anders een topic over het wel nodig vinden van dieren door rijden, dan kan je je naar hartelust uitleven, kunnen wij als medebokker kiezen of wij mee willen discussieren of niet.
Maar ga niet lopen hakketakken in een topic waarin iemand zijn hart wil luchtten of zijn verdriet wil delen.