Boze buurman, wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hoe moeten we omgaan met het houden van katten

Katten moeten ten alle tijden binnen gehouden worden
9 (3%)
Katten mogen alleen buiten als ze aan de riem in de tuin zitten, maar niet los lopen.
99 (35%)
Katten moeten gewoon los naar buiten kunnen, ondanks dat ze dan soms bij andere mensen op het erf komen.
171 (61%)

Totaal aantal stemmen: 279

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:58

tja... ik heb niet zo'n moeite met poep in de tuin eigenlijk, we ruimen iedere avond (soms om de dag) de poep op en verder doen we niets met de tuin. het is gras.

Als de buurman kan bewijzen dat het mijn katten zijn, en wat vriendelijker word wil ik best wat geld in zijn tuin investeren zodat hij geen last heeft van mijn katten... maar dat is ook nog maar de vraag of het de mijne zijn

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 15:59

Ik heb ook katten, ze lopen buiten en liggen in andere tuinen/velden onder struiken of in het zonnetje te slapen. Ik heb tegen de buurt gezegd dat als ze er niet van gediend zijn ze de katten uit hun tuin mogen jagen. Vooralsnog gebeurd dat vrijwel niet en zijn mijn katten vriendjes met iedereen.
Ikzelf jaag wel vreemde katten mijn tuin uit, ben er niet van gediend dat vreemde katten in mijn huis komen of op mijn schoot klimmen :n Maar zo erg dat ik vind dat die katten maar in hun eigen tuin/huis opgesloten moeten worden.. nee dat vind ik het niet.
Ik ben ook een persoon die vind dat katten hun eigen weg moeten kunnen gaan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:00

8nnemiek schreef:
Kiwipitje schreef:
Ohjawel er wordt wel gezeken! Over de asociale automobilist die veullsssss te hard reed etc etc etc!

Sja als er auto's met 80km/u rijden waar je 50 mag dan heb je ook het recht om te zeiken..
Ik heb al vaak de neiging gehad om een flinke steen tegen de ruit van zo'n idioot te gooien. Niet vanwege de katten, maar vanwege de kinderen die een paar meter naast de weg met een bal spelen.. Je mag er 30, maar er zijn van die gekken die vol gas met 60 langscrossen..
Of mag je dan ook niet zeuren, als er een kind onder zo'n auto komt?

Oja, vergeten, dan moet je ze maar binnen houden he? :Y)

binnen niet maar bij mijn weten mogen jonge kinderen niet op straat zonder begeleiding.
Je hoeft trouwens niet als een idioot te rijden om ze niet te kunnen ontwijken. Als ik netjes 70 rijd waar ik 70 mag en er hupst een kat voor mijn auto, ga ik niet anderen en mezelf in gevaar brengen met uitwijken of vol te remmen. Met pijn in mijn hart (echt) maar mijn eigen leven is me nog steeds meer waard.... Als ik kan stoppen/ontwijken zonder gevaarlijke toeren uit te halen doe ik het... Maar als dat niet kan dan zij het zo.

x__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:01

Kady1 schreef:
tja... ik heb niet zo'n moeite met poep in de tuin eigenlijk, we ruimen iedere avond (soms om de dag) de poep op en verder doen we niets met de tuin. het is gras.

Maar het is jou tuin en jouw katten, wij moeten dit doen omdat de buurvrouw een stuk of 6 katten wilt.....

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 16:01

ik denk dat de mensen die er niet van gedient zijn de katten autmatisch wel uit hun tuin jagen :) maar goed... ik heb verschillende buren waar de katten hun slaapplekjes hebben en die vinden het alleen maar leuk. Een koppel eet vaak rijst en die voeren onze ene kat de restje van hun avondeten (kwamen ze vertellen)

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:02

Dat katten die niet van mij zijn in de tuin rondlopen heb ik helemaal geen problemen mee. Wat ik wel minder vind, dat ze zo bij je naar binnen sluipen via het raam. Je schrikt je dood! Tuin geen probleem, maar binnen??

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:02

8nnemiek schreef:
Je kan je kind ook wel tot zn 10e binnen houden omdat ie kan worden aangereden of meegenomen of een ander ongeluk krijgt.. Daar worden ze niet gelukkiger van. Je kan een paard wel in stal laten staan zodat hem op de wei niks kan overkomen.. Je kan een kat wel binnen laten zodat ie niet onder een auto kan komen..
Allemaal hetzelfde..
Kies je voor kwaliteit of kwantiteit?

Heel zwartwit dit :+ :') (En kleine kinderen mogen niet zonder begeleiding naar buiten ;) )

In huis kan je ze ook een heel fijn leven geven hoor, maar ik zou zelf ook voorkeur hebben voor je tuin af te zetten.

Maar ik had begrepen dat dat heel lastig was?

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 16:02

x__Danielle schreef:
Kady1 schreef:

Maar het is jou tuin en jouw katten, wij moeten dit doen omdat de buurvrouw een stuk of 6 katten wilt.....

dit was een reactie op iemand die zei "dat ik het niet leuk zou vinden als een vreemde hond in mijn tuin kwam poepen" Volgens mij poepen mijn eigen katten niet in de tuin, wel hier binnen op de kattenbak :)

Ayasha
Blogger

Re: Boze buurman, wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:03

Gek ik vind anders regelmatig kattenpoep in mijn tuin, zelfs met de honden. :+ (ja, moedige katten)

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 16:04

Spruit_Elf schreef:
8nnemiek schreef:
Je kan je kind ook wel tot zn 10e binnen houden omdat ie kan worden aangereden of meegenomen of een ander ongeluk krijgt.. Daar worden ze niet gelukkiger van. Je kan een paard wel in stal laten staan zodat hem op de wei niks kan overkomen.. Je kan een kat wel binnen laten zodat ie niet onder een auto kan komen..
Allemaal hetzelfde..
Kies je voor kwaliteit of kwantiteit?

Heel zwartwit dit :+ :') (En kleine kinderen mogen niet zonder begeleiding naar buiten ;) )

In huis kan je ze ook een heel fijn leven geven hoor, maar ik zou zelf ook voorkeur hebben voor je tuin af te zetten.

Maar ik had begrepen dat dat heel lastig was?

Ja klopt vanwege al die regeltjes hier, ze vinden het aanzicht van de omgeving heel belangrijk (gemeente) en heeft daarom regels opgesteld.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:04

Ik wil mijn katten niet binnenhouden, dan wil ik geen katten. Dat vind ik echt supersneu.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:07

Bij een drukke baan waar men 70 of meer mag, zou ik dus nooit mijn katten buitenlaten. Daar is het risico veel te groot om overreden te worden. Bij ons in de wijk mag men 30. Dan kan je makkelijk stoppen voor een kat, hond en kind. En ja, bij ons spelen kinderen gewoon op straat voor de deur, en o jee, zonder begeleiding. Nu spreek ik wel over kinderen die al wat ouder zijn, vanaf een jaar of 8. Dat moet kunnen vind ik, de meesten zitten zo al heel de dag achter de computer of tv. Niets zo gezellig dan spelende kinderen, loslopende katten en kwispelende honden!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:08

Ik zit er me trouwens nog steeds over te verbazen hoeveel haat jegens katten er hier is, hoe respectloos er over dieren, katten, wordt gepraat, op een dierenforum als bokt..! Katten willen vermoorden, katten willen platrijden, uitschelden.. 'rotbeesten' dit en dat..
En die katten kunnen er niet eens iets aan doen!!!
Katten zijn lief en wollig en aanhankelijk en grappig en ook nog nuttig omdat ze muizen vangen en roofdieren wegjagen bij kippen en konijnen.. En toch blijven mensen er maar naar kijken als poepende, vieze dingen zonder gevoel die blijkbaar niks anders doen dan lawaai maken en irriteren?! Dat snap ik niet. Bekijk het eerst eens vanuit een ander oogpunt voordat je zo'n mening vormt denk ik dan.. Als iemand jullie paarden 'vieze schijtende, stinkende, domme rotbeesten' noemt dan vind je dat toch ook niet leuk? Als iemand zegt "haal dat beest daar uit de wei, want hij verpietert mijn uitzicht en de stank komt mijn huis binnen", zet je hem dan ook binnen omdat je de buurt niet tot last wil zijn? Mensen vinden altijd wel iets om te zeiken. Is het geen kat in de tuin, dan wel je hond die blaft of je auto die te veel kabaal maakt bij het starten of je boom die hun zon uit de tuin houdt..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:11

Hm, hier ligt er een 70baantje door een vrij druk bewoonde omgeving.. Zijstraten er van zijn bv 50.. :) Kan me voorstellen dat katlief soms ietsje verder terkt dan de tuin van de buren...

8nnemiek: als het ZIJN weide is dan zal ik mijn paard daar met alle liefde uithalen. (heb nog niet zo lang geleden andermans paard uit een oudere mevrouw haar tuin gehaald, die durfde niet. Mens stnod stijf van de schrik. Zo iets kan toch niet? En nee, dit was helaas niet eenmalig... Was al de zoveelste keer dat dat gebeurde volgens die mevrouw :(:) )Maar zolang het MIJN weide is blijft ie er staan, net zoals je kat in JOUW tuin mag doen en laten wat ie wil, zolang ie maar uti MIJN tuin blijft. Jij wil mijn hond toch ook niet in je tuin? (of mijn paard. :D)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:13

Het zoveelste topic waarin kattenhaters en kattenliefhebbers elkaar 'te lijf' gaan. ;)

Wat ben ik toch blij dat ik in een heerlijke, rustige en vriendelijke buurt woon, waar niemand loopt te klagen en te zeuren over katten. Ik heb een buitenkat en een binnenkat (die kat heeft twee zware hartafwijkingen en die wil voornamelijk rust op haar eigen plekjes binnen, ze is heel snel moe). Mijn buitenkat is geliefd bij iedereen hier, komt ook regelmatig aan bij de buren, die zelf geen kat hebben, maar er wel dol op zijn. Er lopen hier een of twee katten rond, die ik wel mijn tuin uitjaag, omdat ze mijn kat domineren en gelukkig ben ik veel thuis en dan jaag ik ze weg, maar ik ga er echt geen ruzie over maken met die eigenaren. Hou effe op, zeg, ik heb wel wat beters te doen. :D

Overigens poept mijn buitenkat voornamelijk op de kattenbak. Komt 'ie speciaal voor naar binnen. Deed 'ie het maar buiten, dan hoefde ik die bak niet dagelijks schoon te maken, hahaha..... :+ :D

In mijn ogen horen katten buiten. Ik vind het dan ook niet leuk om mijn andere kat binnen te zien. Ze mist zoveel, ook al heeft ze een heel huis met 3 verdiepingen voor zichzelf. Maar goed, ze is niet zoals gezonde katten, ze is gehandicapt en toch gelukkig op haar manier. Maar ik zie het verschil tussen haar en mijn buitenkat. En dat is toch anders, hoor...... :j

Oh, en mijn kind van 5 speelt ook buiten zonder begeleiding. Tuurlijk let ik op, net als de andere ouders hier in de buurt, maar ze heeft al heel wat vrijheid en dat gaat prima in onze buurt. Ik kan haar echt niet binnen houden, ze is een buitenkind en gelukkig maar, want dat is wel zo gezond. En ja, er kan van alles gebeuren met haar en de kat, maar ja, dat kan ook als ze 20 is, hoor. ;)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:13

Kady1 schreef:

Als de buurman kan bewijzen dat het mijn katten zijn, en wat vriendelijker word wil ik best wat geld in zijn tuin investeren zodat hij geen last heeft van mijn katten... maar dat is ook nog maar de vraag of het de mijne zijn

Kun je je ook niet voorstellen dat andere mensen dat wél vervelend vinden? Ik had al zo'n antwoord als dit verwacht, maar andere mensen kunnen er wél last van hebben. Wij lopen veel in de tuin, al dan niet met schoenen aan en ik zou het toch op z'n zachtst gezegd poedersuiker vinden als er poep in de tuin lag.

Trouwens, wij hebben zelf ook drie katten. Deze doen hun behoeftes mooi in de slootkant, waar wij er geen last van hebben. Ik ben zeker geen kattenhater en wil ze ook niet afschieten, maar ik vind eigenaren die zich niet kunnen inleven en aanpassen wel ontzéttend vervelend.
Uit een ander topic (met honden dan):
Esgaroth schreef:
Edit: probeer wel in je achterhoofd te houden dat de hond er niks aan kan doen. Hoe frustrerend ook, ik zie reacties met schiet hagel op hem af en dergelijke. Dat vind ik ronduit zielig, de fout ligt bij de vrouw, niet bij de hond. Schiet dan hagel op de vrouw ;) ;)

Daarnaast: als iemand last heeft van mijn paard dan doe ik er ook alles aan om daar een oplossing voor te vinden. Snap niet dat vele katten- en hondeneigenaren daar te beroerd voor zijn, zo ook in het topic waar die quote uit komt. Vind ik ook van de zotte.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:16

Ik vind dat de buurman wel normaal kan reageren en vragen.

Maar men hoeft geen last te hebben van andermans katten, die katten kunnen er wat van hoor, gaten graven en dan erin schijten.

Als iemand katten heeft, moeten ze zelf ervoor zorgen dat een ander er geen last van hebben, niet iedereen houdt van katten.

Ikzelf ben een kattengek en een liefhebber en zorg ik ervoor dat anderen er geen last van hebben.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:18

Twiggy2008 schreef:
Het zoveelste topic waarin kattenhaters en kattenliefhebbers elkaar 'te lijf' gaan. ;)

Wat ben ik toch blij dat ik in een heerlijke, rustige en vriendelijke buurt woon, waar niemand loopt te klagen en te zeuren over katten. Ik heb een buitenkat en een binnenkat (die kat heeft twee zware hartafwijkingen en die wil voornamelijk rust op haar eigen plekjes binnen, ze is heel snel moe). Mijn buitenkat is geliefd bij iedereen hier, komt ook regelmatig aan bij de buren, die zelf geen kat hebben, maar er wel dol op zijn. Er lopen hier een of twee katten rond, die ik wel mijn tuin uitjaag, omdat ze mijn kat domineren en gelukkig ben ik veel thuis en dan jaag ik ze weg, maar ik ga er echt geen ruzie over maken met die eigenaren. Hou effe op, zeg, ik heb wel wat beters te doen. :D

Overigens poept mijn buitenkat voornamelijk op de kattenbak. Komt 'ie speciaal voor naar binnen. Deed 'ie het maar buiten, dan hoefde ik die bak niet dagelijks schoon te maken, hahaha..... :+ :D

In mijn ogen horen katten buiten. Ik vind het dan ook niet leuk om mijn andere kat binnen te zien. Ze mist zoveel, ook al heeft ze een heel huis met 3 verdiepingen voor zichzelf. Maar goed, ze is niet zoals gezonde katten, ze is gehandicapt en toch gelukkig op haar manier. Maar ik zie het verschil tussen haar en mijn buitenkat. En dat is toch anders, hoor...... :j

Oh, en mijn kind van 5 speelt ook buiten zonder begeleiding. Tuurlijk let ik op, net als de andere ouders hier in de buurt, maar ze heeft al heel wat vrijheid en dat gaat prima in onze buurt. Ik kan haar echt niet binnen houden, ze is een buitenkind en gelukkig maar, want dat is wel zo gezond. En ja, er kan van alles gebeuren met haar en de kat, maar ja, dat kan ook als ze 20 is, hoor. ;)

Ha, eindelijk iemand die mijn visie deelt :D .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:18

Ragdollcat schreef:
Ik vind dat de buurman wel normaal kan reageren en vragen.

Maar men hoeft geen last te hebben van andermans katten, die katten kunnen er wat van hoor, gaten graven en dan erin schijten.

Als iemand katten heeft, moeten ze zelf ervoor zorgen dat een ander er geen last van hebben, niet iedereen houdt van katten.

Ikzelf ben een kattengek en een liefhebber en zorg ik ervoor dat anderen er geen last van hebben.

+:)+ Hier ben ik het geheel mee eens. Je buurman had het idd een stuk vriendelijker kunnen aanbrengen. Zeker als ie al drie jaar niet klaagt.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:19

MamboBeach schreef:
Ik wil mijn katten niet binnenhouden, dan wil ik geen katten. Dat vind ik echt supersneu.

Kan jij het binnen niet haar hun zin maken dan?

kijk als je op 40m2 woont en 3 katten hebt die niet naar buiten mogen zou ik het ook zielig vinden.

Maar ik heb bijv 2 sphynxen:

1. die worden gejat als ik ze buiten laat lopen
2. hebben geen vacht om zich mee te beschermen (omdat ze door andere katten uit de buurt aangevallen zullen worden).

Dus dan zorg ik dat het binnen een feestje voor ze is + mijn balkon dat ze daar heerlijk op terecht kunnen.

geloof mij, ik denk dat menig kat jaloers is op ze :D

Maar een "gewone" kat zou ik ws ook wel buiten willen hebben, ligt gewoon aan de buurt/omgeving waar ik zou wonen.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:20

Maar ik vind niet dat je je kat zomaar naar buiten kunt doen. Je moet dan wel de verantwoordelijkheid ervoor nemen door ervoor te zorgen dat ze geen overlast bezorgen....

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:21

imd schreef:
Maar ik vind niet dat je je kat zomaar naar buiten kunt doen. Je moet dan wel de verantwoordelijkheid ervoor nemen door ervoor te zorgen dat ze geen overlast bezorgen....

IDD

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:21

Ik vind ook dat de buurman het iets normaler had mogen vragen, maar vind wel dat hij gelijk heeft. Als hij niet wil dat er katten in zijn tuin komen (het is immers zijn tuin) dan heeft hij daar gelijk in. Ik laat ook mijn hond niet in iemand anders zijn tuin uit of ik zet mijn paard ook niet ongevraagd bij jullie in de wei. Ik heb 5 katten, die netjes in een kattenren kunnen als ze naar buiten willen. Ik heb niet het idee dat ze daar ongelukkiger van zijn dan de katten die hier rondlopen (die gemiddeld ook niet zo oud worden). Inderdaad, niet iedereen is dol op katten. Ondanks dat ik een kattenliefhebber ben, vind ik het verschrikkelijk als er vreemde katten in mijn tuin lopen, poepen en de hond op stang jagen.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:22

hij kan ook zijn tuin afschermen tegen katten :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 16:25

Dana82 schreef:
Ha, eindelijk iemand die mijn visie deelt :D .

Heb je posts gelezen en ja, wij zijn het aardig met elkaar eens. :) :j

Wat mij altijd opvalt, is dat men op bokt een stuk ontoleranter is dan wat ik in het dagelijks leven meemaak. ;)
Zal wel zijn omdat het internet is misschien???? Kun je lekker zeiken en zeveren, he? Denk ik, hoor, ik weet het ook niet ;) , maar bij ons doet niemand moeilijk eigenlijk. Ik ontdek juist steeds meer wat een lieve buren ik eigenlijk heb........ Ben daar dubbel zo dankbaar voor, als ik dit soort topics lees. :D