Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
8nnemiek schreef:Kiwipitje schreef:Ohjawel er wordt wel gezeken! Over de asociale automobilist die veullsssss te hard reed etc etc etc!
Sja als er auto's met 80km/u rijden waar je 50 mag dan heb je ook het recht om te zeiken..
Ik heb al vaak de neiging gehad om een flinke steen tegen de ruit van zo'n idioot te gooien. Niet vanwege de katten, maar vanwege de kinderen die een paar meter naast de weg met een bal spelen.. Je mag er 30, maar er zijn van die gekken die vol gas met 60 langscrossen..
Of mag je dan ook niet zeuren, als er een kind onder zo'n auto komt?
Oja, vergeten, dan moet je ze maar binnen houden he?
8nnemiek schreef:Je kan je kind ook wel tot zn 10e binnen houden omdat ie kan worden aangereden of meegenomen of een ander ongeluk krijgt.. Daar worden ze niet gelukkiger van. Je kan een paard wel in stal laten staan zodat hem op de wei niks kan overkomen.. Je kan een kat wel binnen laten zodat ie niet onder een auto kan komen..
Allemaal hetzelfde..
Kies je voor kwaliteit of kwantiteit?
x__Danielle schreef:Kady1 schreef:tja... ik heb niet zo'n moeite met poep in de tuin eigenlijk, we ruimen iedere avond (soms om de dag) de poep op en verder doen we niets met de tuin. het is gras.
Maar het is jou tuin en jouw katten, wij moeten dit doen omdat de buurvrouw een stuk of 6 katten wilt.....
Spruit_Elf schreef:8nnemiek schreef:Je kan je kind ook wel tot zn 10e binnen houden omdat ie kan worden aangereden of meegenomen of een ander ongeluk krijgt.. Daar worden ze niet gelukkiger van. Je kan een paard wel in stal laten staan zodat hem op de wei niks kan overkomen.. Je kan een kat wel binnen laten zodat ie niet onder een auto kan komen..
Allemaal hetzelfde..
Kies je voor kwaliteit of kwantiteit?
Heel zwartwit dit![]()
(En kleine kinderen mogen niet zonder begeleiding naar buiten
)
In huis kan je ze ook een heel fijn leven geven hoor, maar ik zou zelf ook voorkeur hebben voor je tuin af te zetten.
Maar ik had begrepen dat dat heel lastig was?
Kady1 schreef:tja... ik heb niet zo'n moeite met poep in de tuin eigenlijk, we ruimen iedere avond (soms om de dag) de poep op en verder doen we niets met de tuin. het is gras.
Als de buurman kan bewijzen dat het mijn katten zijn, en wat vriendelijker word wil ik best wat geld in zijn tuin investeren zodat hij geen last heeft van mijn katten... maar dat is ook nog maar de vraag of het de mijne zijn
Esgaroth schreef:Edit: probeer wel in je achterhoofd te houden dat de hond er niks aan kan doen. Hoe frustrerend ook, ik zie reacties met schiet hagel op hem af en dergelijke. Dat vind ik ronduit zielig, de fout ligt bij de vrouw, niet bij de hond. Schiet dan hagel op de vrouw![]()
Twiggy2008 schreef:Het zoveelste topic waarin kattenhaters en kattenliefhebbers elkaar 'te lijf' gaan.![]()
Wat ben ik toch blij dat ik in een heerlijke, rustige en vriendelijke buurt woon, waar niemand loopt te klagen en te zeuren over katten. Ik heb een buitenkat en een binnenkat (die kat heeft twee zware hartafwijkingen en die wil voornamelijk rust op haar eigen plekjes binnen, ze is heel snel moe). Mijn buitenkat is geliefd bij iedereen hier, komt ook regelmatig aan bij de buren, die zelf geen kat hebben, maar er wel dol op zijn. Er lopen hier een of twee katten rond, die ik wel mijn tuin uitjaag, omdat ze mijn kat domineren en gelukkig ben ik veel thuis en dan jaag ik ze weg, maar ik ga er echt geen ruzie over maken met die eigenaren. Hou effe op, zeg, ik heb wel wat beters te doen.![]()
Overigens poept mijn buitenkat voornamelijk op de kattenbak. Komt 'ie speciaal voor naar binnen. Deed 'ie het maar buiten, dan hoefde ik die bak niet dagelijks schoon te maken, hahaha.....![]()
![]()
In mijn ogen horen katten buiten. Ik vind het dan ook niet leuk om mijn andere kat binnen te zien. Ze mist zoveel, ook al heeft ze een heel huis met 3 verdiepingen voor zichzelf. Maar goed, ze is niet zoals gezonde katten, ze is gehandicapt en toch gelukkig op haar manier. Maar ik zie het verschil tussen haar en mijn buitenkat. En dat is toch anders, hoor......
Oh, en mijn kind van 5 speelt ook buiten zonder begeleiding. Tuurlijk let ik op, net als de andere ouders hier in de buurt, maar ze heeft al heel wat vrijheid en dat gaat prima in onze buurt. Ik kan haar echt niet binnen houden, ze is een buitenkind en gelukkig maar, want dat is wel zo gezond. En ja, er kan van alles gebeuren met haar en de kat, maar ja, dat kan ook als ze 20 is, hoor.
Ragdollcat schreef:Ik vind dat de buurman wel normaal kan reageren en vragen.
Maar men hoeft geen last te hebben van andermans katten, die katten kunnen er wat van hoor, gaten graven en dan erin schijten.
Als iemand katten heeft, moeten ze zelf ervoor zorgen dat een ander er geen last van hebben, niet iedereen houdt van katten.
Ikzelf ben een kattengek en een liefhebber en zorg ik ervoor dat anderen er geen last van hebben.
MamboBeach schreef:Ik wil mijn katten niet binnenhouden, dan wil ik geen katten. Dat vind ik echt supersneu.
Dana82 schreef:Ha, eindelijk iemand die mijn visie deelt.