welke keuze heb ik voor oude hond? Update: overleden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:29

Loiz schreef:
Ik ben sinds mn geboorte ziek, en heb pijn, altijd, en dat laat ik niet merken, dus dat klopt niet ;)
Ik geef het alleen aan had het me te groot word, maar tot hoge pijn laat ik zo min mogelijk merken.

Ik laat het ook pas zien als het te erg wordt, maar alleen dan pas wil ik er ook echt wat aan gaan doen (aanpassen). Een hond hetzelfde. Als zijn pijn te erg wordt zal je het pas gaan zien. Pijngrenzen zijn voor iedereen verschillend

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 14:29

augurk schreef:
Mijn oog valt toevallig op dit verhaal :o
Ik heb precies hetzelfde aan de hand met mijn hond Chelsea!
Begon 3 weken geleden met een pingpongbal in d'r lies en is nu inmiddels een grote sinaasappel geworden ;(
Eerst naar de dierenarts geweest en die hoopte dat het een abces zou zijn dus met antibiotica naar huis. Na een week was het nog niet minder dus besloten tot opereren. Vrijdagochtend gebracht en na een longfoto zou ze onder het mes gaan. Helaas zitten haar longen dus ook al vol. Een operatie zou haar zoveel kracht en pijn kosten dat dit ten koste zou gaan van de tijd die ze nog heeft.
Opgehaald en met pijnstillers naar huis gegaan |(
Heb nu nog 3 van de 10 pijnstillers over en moet er hard over gaan nadenken wat te doen.
Het gekke is dat je eigenlijk niet veel aan d'r merkt. Vreet als een dijker, gaat graag naar buiten, is vrolijk en fief. Maar het risico blijft dat het gezwel barst en dat wil ik haar toch echt niet aandoen.
Ze is 13 jaar oud en heeft nooit wat gemankeerd.

Beste TS, wij weten zelf het beste hoe onze hond is of hoort te zijn. Ik heb besloten het per dag te bekijken en dan ook snel de knoop door te hakken.
Succes en sterkte met jouw beslissing
Afbeelding

Dus bij jou hond is het een kwaadaardig gezwel?en is uit gezaaid naar de longen?

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:31

Ja helaas. En daar gingen we toch echt eigenlijk niet vanuit. De longfoto werd voor alle zekerheid gemaakt. Misschien een optie om ook door jouw dierenarts te laten doen voordat hij gaat opereren.
De foto is trouwens van 3 dagen geleden :(:)

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:34

Heb zelf een bouvier gehad is met haar 8e jaar aan een baarmoederverzakking geholpen en op haar 11e jaar een spoedoperatie om de baarmoeder te verwijderen nadat ze s morgens in een plas bloed lag.
Da rade ons aan om in te laten slapen vanwege haar hoge leeftijd
en zware operatie en hoge kosten, dit hebben we dus niet gedaan.
Ze is uiteindelijk 15 jaar geworden, bijna 16 en nog hebben we haar in moeten laten slapen omdat ze door de baarmoederoperatie vrij dik was geworden, en ze later niet meer op kon staan.

Ik zelf zou voor een operatie gaan, als er teminste geen uitzaaiingen zijn.

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:38

noudy schreef:

Precies!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:20

noudy schreef:
Heb zelf een bouvier gehad is met haar 8e jaar aan een baarmoederverzakking geholpen en op haar 11e jaar een spoedoperatie om de baarmoeder te verwijderen nadat ze s morgens in een plas bloed lag.
Da rade ons aan om in te laten slapen vanwege haar hoge leeftijd
en zware operatie en hoge kosten, dit hebben we dus niet gedaan.
Ze is uiteindelijk 15 jaar geworden, bijna 16 en nog hebben we haar in moeten laten slapen omdat ze door de baarmoederoperatie vrij dik was geworden, en ze later niet meer op kon staan.

Dit had mijn hond toen ze 6 jaar oud was,haar baarmoeder en eierstokken werden er uit gehaald.
Ze had baarmoeder vergiftiging en was zichzelf aan het vergiftigen,ze werd binnen enkele dagen geopereerd.Ze kreeg toen een hele zware narcose en ook toen dachten ze dat ze nooit meer wakker zou worden.Ik moest nog geen vervolg afspraak maken,want ze dachten dat ze het niet zou redden.
Ze is een hele dag nog in de narcose gebeleven en werd pas in de avond langzaam wakker.
Als je haar toen zag liggen gaf je er geen stuiver meer voor.
Zij is ook na die operatie ontzettend dik geworden en kreeg toen wat later dat vocht achter de longen.
Ze is erna nooit meer de oude geworden maar ze is nu wél alweer 5 jaar ouder geworden.
Ze kon niet meer voetballen enzo maar geniet nog wel van veel dingen waaronder ETEN.

@augurk.
Mooie hond zeg!

gohya

Re: welke keuze heb ik nu nog voor mijn oude hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 15:23

@noudy.
De D.A. zei ook tegen ons dat de operatie van toen erg duur kost.Kostte toen 500,- euro maar dat scheelde me nix.
Heb gelijk gezegt opereren maar,NEE hebben we en Ja kunnen we krijgen.[nee= ze gaat dood zonder opereren,Ja= ze kan het overleven].

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:04

A.s. staande dinsdag laat ik mijn hond opereren, hij heeft een tumor aan zijn milt en vermoedelijk uitzaaingen,wat we alleen zeker gaan weten als ik hem laat opereren.
ik heb nog niets eens gevraagd naar de kosten,laat staan aan gedacht..
Het enigste wat ik me kan bedenken is dat ik waarschijnlijk dinsdag mijn aller beste maatje ga verliezen.

ik wens je veel sterkte en vooral wijsheid toe!

overigens is aan mijn hond ook weinig te zien,eet als een dijkwerker en speelt nog met vlagen,helaas is hij van binnen toch echt heel erg ziek en hebben we dat gister per toeval gelukkig ontdekt..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 16:08

@timokyana.
Heel veel sterkte a.s. dinsdag met je hond.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:00

Ben je al bij de dierenarts geweest?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 10:04

We gaan vanmiddag.Ik had wel al gebelt maar ook de DA vond het voor de hond veel te heet vorige week om in een auto te stoppen.Hij vond het verstandig om niet met die hitte deze hond in een auto te vervoeren,hij kent n.l. de hond goed.
Dat knippen heeft me hond heel goed gedaan zeg,ze is totaal niet benauwd geweest,heeft niet liggen hijgen ofso door de hitte.Ik zal zo een foto plaatsen hoe ze nu is [afgelopen weekend].

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 10:07

Afbeelding
Ze is nog speels en vol levenslust,echt waar.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 10:12

Ze is ook gewassen afgelopen weekend en niet liggend maar ze zat gewoon.
Ze had er totaal geen problemen mee.
Afbeelding
Hoop vandaag goed nieuws te horen van de DA.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:14

Dus als ik het goed begrijp, brengt de hond het grootste gedeelte van de dag liggend door? Niet echt een hondwaardig bestaan, dus hoop idd dat ze dat gezwel willen/kunnen verwijderen.....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:16

sterkte!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 10:18

Idd.ze ligt heel erg veel,loopt wel steeds naar een andere plek,maar verder is het slapen.Maar veel slapen deed ze voor dat gezwel ook al erg veel,dat schijnen oudere honden vaker te doen.Ik hoop haar leven wat hondswaardig te geven als dat gezwel zonder gevaar of pijn weg gehaald kan worden.Kan dat niet,dan laat ik haar zo niet rond lopen/leven.

@opisop_shop
Dank je wel.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:59

Nou meid heel veel succes dan vanmiddag, ik hoop op goed nieuws!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 11:14

@Samm.
Dank je wel.
Ik hoop het ook zo.

harvestroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:35

Fijn dat je haar ook even lekker gewassen heeft,ik merk toch dat de meeste honden met zo'n vacht zich veel fijner voelen als het eraf is en ze opgefrist zijn.
Nu die bult nog weg,als dat lukt kan ze zich weer beter bewegen en zal het afvallen ook beter gaan,ik duim voor je Gohya,dat je lieverd nog een poosje mee kan.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:47

Goed besluit Gohya om haar te laten gaan, indien het gezwel niet verwijderd kan worden. Hoe speels je hond nu ook lijkt, liggend is geen waardig leven voor een hond die nog wel speels is.
Mocht het gezwel wél verwijderd kunnen worden hoop ik dat jullie nog een aantal jaren plezier en liefde van elkaar hebben!
Ik zal duimen vanmiddag voor een positief plan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 16:15

Nou we zijn terug en het is géén kanker gezwel maar vet,het is allemaal vet wat erin zit.De longen zijn veel beter dan eerst,die klonken vrij goed.Hij kan de vetbult d.m.v. een operatie weg halen.Het risico percentage dat het fout gaat tijdens de operatie is 10%.Ze zal een grote wond hebben erna die langzaam aan moet genezen,hopen dat er geen complicatie's bij komen,dan zal het allemaal goed gaan.Maar elke operatie en wond kan complicatie's geven hoe groot of klein dat ook is,vind ik.De DA zei ook dat de hond wel last had van die bult,dus ze kan er niet mee rond blijven lopen,wat ik zelf ook al zei.
Ze kan deze mnd. nog geopereerd worden,want 2 aug. gaat de DA met vakantie.Ik vroeg wat de operatie ging kosten,hij zei rond de 400,- euro.Ook zei die denk er maar over na,én hij zei:persoonlijk zou ik het niet doen.Dit doelde hij op het bedrag v.d. operatie omdat de hond al 11½ jaar oud is.Maakt mij niet uit,al zou ze nog maar 1 jaar leven,dat jaar heeft ze dan toch weer.Ik ben wel opgelucht nu hoor.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:25

[BB] Lieve Rambo, morgen moeten we je laten gaan...

Ik zat in hetzelfde pakket. Mijn hond, bijna 11 had een tumor in zijn hoofd. Hij kon zo uren achtereen ' goed' zijn. Spelen, rennen, achter de bal aan. Maar vaak snachts ging de tumor drukken, en scheeuwde hij het uit van de pijn. Waardoor hij de laatste weken met pretnison en morfine heeft doorgebracht, tot we uiteindelijk de keus hebben gemaakt hem in te laten slapen.

Wat vreselijk! Je gaat met een ' gezonde' hond naar de dierenarts, kwispelend helemaal happy zag hij er nog uit.

Toen de dierenarts de spuit uit de verpakking haalde ging hij mooi voor haar zitten omdat hij dacht dat dat een koekje was. Om vervolgens je hond dood te laten spuiten, heel onwerkelijk. Het is super mooi gegaan, heel rustig, maar hij was nog zo vitaal...Ondanks de aanvallen, die steeds erger werden.

Succes! En sterkte.
Laatst bijgewerkt door CK88 op 12-07-10 16:26, in het totaal 1 keer bewerkt

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:25

Gelukkig dat het geen kankergezwel is! Zo'n enorme vetbult hoe is het mogelijk he?! Maar fijn dat je hond deze maand nog geholpen kan worden. Ze zal vast opgelucht zijn als die bult weg is. En als er geen complicaties bijkomen dan genezen wonden over het algemeen wel weer heel snel.
Succes met de operatie alvast!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 16:27

Oei! heb niet alles gelezen. Gelukkig is het niet schadelijk :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-10 16:34

@CK88
Ik krijg gewoon kippevel van je verhaal.Het is zo verschrikkelijk als je je dier moet laten inslapen.Heel veel sterkte!en jij maakte de juiste keuze,jou hond had er pijn bij.

@aisie
Ja onbegrijpelijk he al dat vet.
Ik heb er ook voorheen nooit wat van gemerkt,zag het pas toen die zo groot was.Hij schijnt in korte tijd ontzettend gegroeit te zijn,dat kan niet anders want dan zou ik hem veel eerder opgemerkt hebben.