Moeilijke beslissing.. hond weg doen...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:17

Even voor de duidelijkheid:
Ik zeg niet dat TS haar hond koste wat het kost moet houden hoor, wat ik wil zeggen is dat het perse zo hoeft te zijn dat de hond het kindje wat aan zal doen.
Je kan al vrij snel zien hoe de hond zal reageren op de baby en ja hij kan schrikken en happen maar dat kunnen de andere honden net zo goed als ze in hun slaap of tijdens het eten/kluiven/spelen verast worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:18

xxannemiekxx schreef:
Is wel zo, maar je kan toch moeilijk je kind wegdoen!

Beter lezen, echt doen. Het gaat er bij mij om dat je bewust kiest voor een probleemhond, hoeft niet hoor!
Echt niet je kan dr ook vriendelijk voor bedanken als je toch weet dat je vroeg of laat koters wilt.
Maar nee.....Kiest voor een probleemhond, oeps zwanger. (Dat oeps had dus ook voorkomen kunnen worden maar dat is weer een andere discussie) Jammer hondje zit nu in de weg en moet maar ruimen.

Dit had gewoon NIET gehoeven als er bewust nagedacht had geworden over beide zaken.

Gelukkig zijn er ook nog genoeg bokkers die positieve ervaringen hebben met probleemhonden en koters, ik hoop dat TS hier iets mee kan.

Ojajoh

MamboBeach schreef:
ikdoemaarwat en ik begrijpen elkaar! :)

waarschijnlijk omdat we beide moeder zijn en honden hebben ;)

Iris82

MamboBeach schreef:

Ik begrijp jullie ook. :j

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:19

Moeilijke rassen bestaan niet, alleen zijn er rassen die gevoeliger zijn om sneller verpest te worden door de mens, daar hoef je geen dierenambulance voor te hebben gehad om dat te weten.
Het blijft een feit dat honden moeilijk worden gemaakt.
En misschien heb ik een en ander wat ongenuanceerd gebracht, maar het is mijn mening, die mag ik geven.
Is die mening niet gewenst door de ts, plaats dan dit stuk niet.
Je kunt vooraf weten dat er op bokt zovele meningen zijn en dat die wel degelijk worden uitgesproken.
En ik blijf erbij dat deze hond maar snel een ander goed baasje moet krijgen.
Een baasje waar hij welkom is en die weet hoe hij/zij met dit dier om kunnen gaan.
Een hond past zich heel snel aan bij een nieuwe situatie, ongeacht de hoeveelste baas het weer is.
Honden hebben het heus wel door als het een gouden mandje is.
Chiqa, mijn idee, mijn mening.

Iedere hond kan schrikken en bijten.
Geen kind weet van nature hoe het met een hond moet omgaan.
Ik zie nergens dat dit dier al eerder heeft gebeten.
Wel ter waarschuwing in de lucht heeft gehapt.
Brave superhond.
Waarschuwen en niet bijten, zelfs als je doof bent en de wereld een stuk kleiner is.
Dit is de stijl ala Border, die zijn zo enorm intelligent.
De werklijnen kunnen 'nippen', de bekende bijtjes als ze het niet aanstaan, dat hebben ze vaak geleerd, ook waarschuwingen dus.

Gelukkig lees ik hier dat de mensen met kinderen de hond en kind nooit alleen laten.
Dat is de enige manier van handelen.
Tevens is de hele wereld een bron van gevaar voor kinderen, dus wat doen we dan nog meer de deur uit?
Dat is niet te doen, een kind leert ook van zijn ongevalletjes.

Honden kunnen altijd bijten en kinderen kunnen altijd onredelijk met de dieren omgaan.
Eigenlijk kun je beide niets verwijten.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:20

Chiqa schreef:
....Kiest voor een probleemhond, oeps zwanger. (Dat oeps had dus ook voorkomen kunnen worden maar dat is weer een andere discussie) Jammer hondje zit nu in de weg en moet maar ruimen.

Dit had gewoon NIET gehoeven als er bewust nagedacht had geworden over beide zaken.

Gelukkig zijn er ook nog genoeg bokkers die positieve ervaringen hebben met probleemhonden en koters, ik hoop dat TS hier iets mee kan.

kan jij hierover oordelen chiqa? weet jij waarom ts ongepland zwanger is geraakt?
ken og een verhaal hier op bokt, dubbele bescherming en toch zwanger
zo heb ik een nichtje die geboren is doordat de pil het af liet weten ondanks dat ie netjes geslikt werd.....

ik vind je iets te makkelijk oordelen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:20

Chiqa schreef:

Ik denk niet dat haar vriend er ooit over nagedacht heeft dat hij een vriendin zou krijgen die onverwacht (ja dat bestaat) zwanger zou worden. Jee, dan zou je de deur nog niet eens meer uit durven omdat je over een stoeptegel zou kunnen struikelen.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:21

Iris82 schreef:
Volgens mij heb jij nog geen baby? :D
Als je ziet hoe razend en dan ook razend snel die zijn, hoe klein ze ook zijn. Stel dat ik met het kind in de woonkamer zit, moet de hond dan maar naar buiten? Een binnenhond maak je niet gelukkig hoor om m in de kennel te gooien.

In deze situatie ben JIJ diegene die dit moet voorkomen ;) JIJ moet er dan op dat moment tussenspringen en voorkomen dat je kind naar de hond gaat en ik weet niet wat uithaald.
en er voor zorgen dat kind en hond nooit maar dan ook nooit alleen in de kamer zijn.
Laatst bijgewerkt door Tieme op 20-06-10 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

CaileyS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:21

Ik vind het juist heel goed als je de hond weg zou doen. Het is voor allebei het beste.
Ik vind het wel HEEL belangrijk dat je ervoor zorgt dat de hond een goed tehuis krijgt!

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:22

Chiqa schreef:
xxannemiekxx schreef:
Is wel zo, maar je kan toch moeilijk je kind wegdoen!

Beter lezen, echt doen. Het gaat er bij mij om dat je bewust kiest voor een probleemhond, hoeft niet hoor!
Echt niet je kan dr ook vriendelijk voor bedanken als je toch weet dat je vroeg of laat koters wilt.
Maar nee.....Kiest voor een probleemhond, oeps zwanger. (Dat oeps had dus ook voorkomen kunnen worden maar dat is weer een andere discussie) Jammer hondje zit nu in de weg en moet maar ruimen.

Dit is ook niet geheel waar.
Maargoed, ik vind het nogal zielig om de TS nu aan te vallen.
ze zal het moeilijk genoeg hebben
(en ja ik weet er alles van, want morgen komen ze ook onze pup ophalen)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:23

Chiqa schreef:
Dan maar geen kleine of wachten tot de hond er niet meer is. Een dier is geen meubelstuk wat je even aan de kant zet als het in de weg staat.
Of je moet van te voren hebben kunnen regelen dat hij bij vrienden of familie terecht kan niet als het al te laat is.

Sorry, wie zegt dat deze zwangerschap gepland is? En impliceer je nu dat je de zwangerschap af moet breken alleen omdat er een hond is?
Ik zou ook voorzichtig zijn met een dergelijke hond bij mijn kind, en zou in dat geval voor mijn kind kiezen...

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:24

ikdoemaarwat schreef:
MamboBeach schreef:

waarschijnlijk omdat we beide moeder zijn en honden hebben ;)

Dat zal het zijn denk ik! :j ;)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:25

Iris82 schreef:
Jildau schreef:
Dan zou ik het eerder stom vinden dat ze de hond en de baby bij elkaar heeft gelaten en er zelf bij weg gegaan is. Dat kan namelijk met élke hond fout gaan.

Volgens mij heb jij nog geen baby? :D
Als je ziet hoe razend en dan ook razend snel die zijn, hoe klein ze ook zijn. Stel dat ik met het kind in de woonkamer zit, moet de hond dan maar naar buiten? Een binnenhond maak je niet gelukkig hoor om m in de kennel te gooien.

Nee gelukkig nog niet, vind ik mezelf nog iets te jong voor. ;)

Ik begrijp dat ze razendsnel zijn maar als jij met de baby in de woonkamer zit kan de hond er immers ook bij ja want dan ben je er zelf bij en kan je het in de gaten houden. Maar als jij naar de keuken of wc gaat neem ik aan dat je de baby niet op de grond naast de hond zet..

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:27

Dat zal het zeker zijn.
Ik ben dan ook bewust kindervrij en dat 'ongelukje' is onze deur voorbij gegaan.
Daarom kan ik me ook niet voorstellen dat ik voor een 'ongelukje' mijn diere(en) het huis zou uit doen.
Maar goed, dit probleem heeft hier gelukkig nooit gespeeld.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:28

Moggsy schreef:
Moeilijke rassen bestaan niet, alleen zijn er rassen die gevoeliger zijn om sneller verpest te worden door de mens, daar hoef je geen dierenambulance voor te hebben gehad om dat te weten.
Het blijft een feit dat honden moeilijk worden gemaakt.

Sorry hoor maar er zijn wel degelijk hondenrassen die vanuit hun instinct en op eigen gevoel handelen dat heeft niets met verpesten te maken.
Zelf heb ik hier een hond van nu een maand of 8 die al met 10 weken een lastige dame was als het ging om vreemde mensen. En nee zij is niet verpest sterker nog heb het geprobeerd te verminderen maar das niet gelukt. Waarom niet zal je dan zeggen nou heel simpel omdat het wantrouwen jegens vreemde mensen er al van nature in zit, dat is het ras. Ik weet zeker dat wanneer voor haar vreemde mensen haar nu met haar 8 maanden oud perse zouden willen aaien ze een flinke knauw kunnen verwachten al dan niet met verwondingen gepaard.
Ik kan daar als eigenaar op anticiperen en mensen waarschuwen en ervoor zorgen dat ze niet aangeraakt zal worden door vreemde.
Overigens is het niet zo dat ze mensen willekeurig aanvalt hoor voordat iedereen nu een heel verkeerd beeld van haar krijgt.

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:29

Sorry hoor, maar wat er wordt gezegd dat als je bijvoorbeeld met je kindje en de hond in de woonkamer bent en je op moet letten, in de praktijk werkt het gewoon niet zo, helaas. De ene keer kun je het nog voorkomen en de andere keer is het misschien wel hap. Heb je daar iets aan? Volgens mij is dat voor beide partijen niet echt leuk...

Moggsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:30

Mag je zeggen om welk ras het gaat?
Overigens heeft de afstamming ook wel enige invloed.
En vergeet ook het sociale gedrag van de moeder naar het nest niet en de opvoedende eigenaren daarvan.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:31

MamboBeach schreef:
Sorry hoor, maar wat er wordt gezegd dat als je bijvoorbeeld met je kindje en de hond in de woonkamer bent en je op moet letten, in de praktijk werkt het gewoon niet zo, helaas. De ene keer kun je het nog voorkomen en de andere keer is het misschien wel hap. Heb je daar iets aan? Volgens mij is dat voor beide partijen niet echt leuk...

Dan moet je simpelweg niet aan honden beginnen als je weet dat je kinderen wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:32

Jildau schreef:
Dan moet je simpelweg niet aan honden beginnen als je weet dat je kinderen wilt.

Amen :) niets meer en niets minder

MamboBeachJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:32

Moggsy schreef:
Mag je zeggen om welk ras het gaat?
Overigens heeft de afstamming ook wel enige invloed.
En vergeet ook het sociale gedrag van de moeder naar het nest niet en de opvoedende eigenaren daarvan.

Heb je het tegen mij of niet? :)
Bij mij ging het om een staffordshire terrier.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:33

Jildau schreef:

en wat als de zwangerschap nou ongepland is?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:34

Jildau schreef:

Zoals ik al eerder aanhaalde, ik denk niet dat haar vriend verwacht had in zo'n korte tijd een vriendin te krijgen die onverwacht zwanger werd...

MamboBeachJarig

Jildau schreef:
MamboBeach schreef:

Heel mooi dat je dat zegt want zo simpel is het namelijk niet. :)
Ik ga niet mijn priveleven op bokt zetten dus kan het je helaas niet uitleggen maar dat is juist zo mooi, of eigenlijk niet, mensen hebben hun mening al klaar en dat is het. Empathie, wel eens van gehoord? ;)

Anoniem

Wat een ellende zeg, ik snap het helemaal. Ik zit hier met een oude russel x boerenfox, eentje die niet lief tegen andere honden is, maar nu zo oud dat hij eerder een blokje om zal gaan. Heeft beginnende staar en ik merk ook al aardig doof aan het worden. Maar wij wonen buiten, hebben genoeg grond die omheind is en waar de hond niet uit kan, hij kuiert rond en voor een hond zoals jij nu hebt, zou dat ideaal zijn...Als ik zeker zou weten dat mijn hond zich nu wel zal gedragen, was hij welkom, maar durf het risico niet te nemen....

Probeer een plekje op een boerderij te vinden, dan heeft hij de ruimte, dan kan hij zijn gangetje gaan. Wellicht dat hij een plek zoekt buiten waar hij veel kan zijn, misschien in de stal gaat liggen...dit is beter dan in een huis binnen in een gezin waar hij zich moet gaan aanpassen en idd commando´s moet opvolgen heel de dag die hij niet hoort..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-10 21:36

ikdoemaarwat schreef:
en wat als de zwangerschap nou ongepland is?

Heel simpel, allereerst is het niet wereldvreemd dat je dr alles aan doet om dit te voorkomen,
goed ken beur'n gaat het mis, kots je de pil dr uit oid, morning after? ook niet vreemd.

Wat er ook gebeurt, die dieren heb ik voor gekozen die blijven dr, alles wat dr bijkomt bepaal ik zelf.
Er gaat hier niets op marktplaats met een sjow verlagend zielig verhaal, echt niet.
Tot de dood, anders begin ik dr niet aan.