The dog wispherer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:17

Mindfields schreef:
Nikki__ schreef:
Ik leg net uit wat naar mijn idee het verschil is tussen vermijden en het niet opzoeken ;).
Sanne is een forse lab van ruim 30 kilo. Daarnaast loopt er nog een terrier X van 20 kilo mee een een X van 15 kilo.
Ik gebruik geen antitrektuig oid omdat ik vind dat mijn hond niet hoort te trekken. Als zij uitvalt kan ik haar nog altijd prima houden.
Dus als jij weet dat je een hond tegen gaat komen, die al eens eerder vol in je hond heeft gehangen, los loopt, en dus weer zijn kans kan grijpen vol in jou hond gaat hangen, aangezien de baasjes vinden dat hun hond niks doet, loop je er gewoon op af? Kies je niet de veiligheid van je eigen hond, omdat jij vind dat zij dan maar moet luisteren, ondansk dat de hond jouw hond waarschijnlijk weer zal aanvallen?
Mijn hond vertrouwd erop dat ik goede beslissingen neem, zij is tenslotte afhankelijk van mij, dat is wat ik van haar eis. Zo kies ik dus op dat moment de weg naar rechts en niet de weg die naar de hond toe lijd.
Ik hoop dat je me een beetje snapt, is geloof ik best verwarrend getypt :D

Hiermee geef je in feite aan je hond aan dat de hond gelijk heeft met haar gedrag, want jij reageert op de andere hond.

Als je een calm assertive packleader zou zijn zou je niet eens nadenken over een andere weg nemen, maar gewoon doorlopen, het zou je niet eens boeien dat daar een andere hond loopt want de wereld is van jou en jij staat daar zo mijlenver boven.

Ik hou me al een behoorlijk aantal jaren bezig met het opvangen en opknappen van gestoorde/verknipte/ten dode opgeschreven hondjes en heb inmiddels ook 'enige ervaring' op het gebied van uitvalsagressie.

Vermijden heb ik nog nooit gedaan, want dat zou toegeven zijn aan de angst/angstagressie/onzekerheid/spanning van de hond.

Ik reageerd inderdaad op die andere hond, omdat ik niet wil dat mijn hond nogmaals opgengeritst word door diezelfde hond.
Hoe moet ik het volgens jou aanpakken? Hond in kwestie loopt altijd los. Eigenaar heeft geen riem en wil de hond ook niet aanlijnen, mocht ze wel een riem hebben. Heeft de vorige keer Sanne flink toegetakeld.
Ik ga dat risico zeker niet nog eens nemen.
Mijn taak als 'packleader' is om mijn roedel te bescherem. Dat is wat ik doe.

@Dejavu; Ik ben inderdaad overtuigd van de methode waarmee ik train, anders zou ik niet via deze weg trainen ;) Ik vind namelijk ook dat mijn hond zich verder voorbeeldig gedraagd. Luisterd super, gedraagd zich, vergeleken met vroeger, geweldig. En ik vind dat een hond hond mag blijven, ;). Zoals ik al aangaf, staat haar totale houding totaal niet angstig. Je zou het beter een soort revange kunnen noemen. Jij bijt mij? Ik kan je hebben.

Dat is inderdaad een grootste probleem denk ik bij mensen, dat het niet snel genoeg hun vruchten af werpt. En daar kunnen ze inderdaad cesar prima voor gebruiken, alleen kies ik voor de methode waar dus wat meer tijd voor nodig is.
Wat je vaak namelijk ook ziet is dat de hond zich prima gedraagd bij ceser, omdat hij niet onder invloed staat van het gedrag van zijn baasjes. Eigenlijk zijn het vaak de baasjes die in heropvoeding moeten en niet de honden zelf.
Laatst bijgewerkt door Nikki__ op 30-05-10 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:18

kimmie261 schreef:
zo dan,heb even dat filmpje bekeken met die malamute,wat een beest zeg,en dit moet je als trainer ook wel echt durven...

beest valt echt gewoon aan,dat bijten in de riem is frustratie omdat ie hem niet kan bijten..vind het hem eigenlijk nog geweldloos oplossen,ken er wel die de hond toch echt naar de grond getrapt zouden hebben...

heb eigenlijk alleen nog meer respect voor hem gekregen,had het al,maar door dit soort filmpjes weet ik zeker dat die man echt wel weet waar die mee bezig is en ik vind hem erg dapper,hij is toch gebeten door die hond,en je moet er maar aan gaan staan,om met zo'n beest(die ook vreemd voor jou is) te gaan lopen...

en loopbanden...ach..zolang we het prima vinden honden uren lang in kooitjes op te sluiten waar ze amper in kunnen draaien of rechtop in kunnen staan,waarvan de grootste afmeting te klein bevonden wordt om er een konijn in te houden,en deze tegenwoodig standaard bij een uitrusting van een hond horen,vind ik een loopband nog het minst hondonvriendelijke oplossing in de tijd dat mensen wel een hond willen hebben,maar niet de lasten ervan willen hebben...

Naar mijn idee grijpt hij juist naar cesar omdat hij over hapt omdat hij zn frustratie op de riem wil bot vieren, die hem zn adem ontneemt.

Dan inderdaad liever de loopband. Benches schijnen tegenwoordig mode te zijn. Honden snachts van de roedel te scheiden is doodnormaal, schijnt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:18

Ja, zo kwam er 4 jaar geleden een jack op mn pad, waarvan de dierenarts tegen de eigenaren had gezegd: Deze is zo enorm agressief, die moet je laten inslapen. Hier kun je niks meer aan doen.

Ik besloot hem toch een kans te geven en ben zijn verleden gaan napluizen. Mishandeling, buiten gelaten in zwaar onweer, door het huis schoppen, het was allemaal niet zo fijn wat het ventje had meegemaakt.

Die hond was ZO gespannen, hij voelde letterlijk als een blok beton, zo vast hield hij zijn lijf, spierspanning bedoel ik dan. Hij volgede geen enkel commando op behalve zit, zodra je Af zei begon hij keihard te trillen, was dus mee geprutst maar met dwang en straf. Overduidelijk.

Hij beet als je hem van zn plaats wilde hebben, hij beet als hij van je schrok, spelen kende hij niet, dus beet hij je dan ook etc.

Heeft heel wat werk gekost om hem weer enigzins te laten functioneren, zijn angsten weg te nemen en de spanning uit zijn lijf te halen maar inmiddels is het een geweldige hond.
Okee, geen hond voor iedereen, maar hier helemaal op zijn plek.

Hiermee wil ik zeggen dat dierenartsen geen gedragstherapeuten zijn(GT) en je toch beter iemand's raad kunt opvolgen die hier wel zeker weten iets van af weet. Als het aan die dierenarts had gelegen was Jochem dus allang dood geweest.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:22

Nikki__ schreef:
Naar mijn idee grijpt hij juist naar cesar omdat hij over hapt omdat hij zn frustratie op de riem wil bot vieren, die hem zn adem ontneemt.

Hoe verklaar je dan dat hij zijn baasjes allebei ook al maandenlang bijt in die situaties, terwijl die de riem niet daar hebben zitten waar hij bij Cesar zit?

Nikki__

Re: The dog wispherer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:25

deels aangleerd gedrag en bij eigenaren frustratie.
De baasjes droegen trouwens een prikband, wat ceaser ook aangaf dat dat er juist voor kan zorgen dat de hond nog agressiever reageerd. Dus het kan best zo zijn dat deze hond agresief reageerd op pijn, wat natuurlijk ook absoluut niet mag, maar wel wat verklaard.

marielle231

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:27

Meestal draait cesar de riem om, en wordt het dus een leren slip, geen ketting, die malamut had een prikketting om en bij hem werkte dat dus averechts daar werd hij alleen maar gekker van.

Er zijn zeker andere methodes, maar voor dit soort honden nee dan is dit een super methode.
En het opzoeken JA daarmee kun je het dus doorbreken gelijk aanpakken die handel ipv wachten tot er een hond aankomt lopen.

Ik zie deze methode als hoe het gaat in een roedel wolven, lekker dichtbij de natuur.
Wolven worden ook niet beloont op goed gedrag, ohja hij wordt niet gestraft dat is de beloning, of hij mag heel misschien met de alfa spelen maar dat gebeurd eigelijk zelden.
Dat belonen hebben wij mensen bedacht, en ook daar moet je heel voorzichtig mee zijn en echt op het juiste punt gebruiken als je 1 sec te laat bent weet de hond al niet meer waarom hij die aai over zijn bol krijgt of een koekje of wat dan ook.

Ik heb altijd gewerkt met beloning, maar zodra Simba een andere hond zag was het alleen nog maar die hond wat ik ook deed het maakte weinig uit, het werd idd ook gauw dat straatje rechts pakken om er maar vanaf te zijn.
Ik ben nu hier mee bezig en het gaat veel beter, kan zonder gezeik zo langs een hond lopen zonder dat hij gaat lopen flippen.
Dan loopt hij rustig kalm oortjes naar achter mee, totaal geen stress niks.

De proef zou zijn de honden die hij echt niet mag, van hier uit de flat, maar "helaas" ben ik die nog niet tegen gekomen.
Dit probleem is dan ook alleen maar rondom de flat, in het park is er weer niks aan de hand.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:29

Wat een treurig verhaal, Mindfields. Super dat je hem een kans hebt gegeven en dat hij nu op zijn plek is. :D

Dierenartsen zijn inderdaad geen gedragstherapeuten, maar mijn ervaring is dat verschillende praktijken hier in de buurt wél kunnen inschatten dat de hond weer op het juiste pad komt. :) Mijn DA heeft zelfs een keer zelf een hond van de eigenaar meegenomen die kwam voor een spuitje. (Voor de hond dan, he? :D ) Goed, dat is mijn ervaring. Ook ik heb hier iets verknipts zitten en mijn DA was de enige die me niet voor gek verklaarde. Ze kwam met een goede trainer aanzetten en mijn hond is een fijn beest geworden.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:36

Nikki__ schreef:
kimmie261 schreef:
zo dan,heb even dat filmpje bekeken met die malamute,wat een beest zeg,en dit moet je als trainer ook wel echt durven...

beest valt echt gewoon aan,dat bijten in de riem is frustratie omdat ie hem niet kan bijten..vind het hem eigenlijk nog geweldloos oplossen,ken er wel die de hond toch echt naar de grond getrapt zouden hebben...

heb eigenlijk alleen nog meer respect voor hem gekregen,had het al,maar door dit soort filmpjes weet ik zeker dat die man echt wel weet waar die mee bezig is en ik vind hem erg dapper,hij is toch gebeten door die hond,en je moet er maar aan gaan staan,om met zo'n beest(die ook vreemd voor jou is) te gaan lopen...

en loopbanden...ach..zolang we het prima vinden honden uren lang in kooitjes op te sluiten waar ze amper in kunnen draaien of rechtop in kunnen staan,waarvan de grootste afmeting te klein bevonden wordt om er een konijn in te houden,en deze tegenwoodig standaard bij een uitrusting van een hond horen,vind ik een loopband nog het minst hondonvriendelijke oplossing in de tijd dat mensen wel een hond willen hebben,maar niet de lasten ervan willen hebben...

Dan inderdaad liever de loopband. Benches schijnen tegenwoordig mode te zijn. Honden snachts van de roedel te scheiden is doodnormaal, schijnt.

nou nee hoor,als die hond niet weggehouden zou zijn,dan had ie gewoon vol in zijn armen gehangen....en goed ook...tis meer behoud van zijn lijf dat ie die hond weghoudt,die hond weet hem ook een paar keer wel te bijten...omdat hij hem niet snel genoeg bij zijn armen wegkrijgt...

beest bijt gewoon...niets bijten in de riem omdat hij omhoog getrokken wordt.. :n

toen ik PH1 trainde was er ook een hond,als die de pakwerker zag en hij mocht niet meteen bijten,beet ie ook naar alles wat er in zijn omgeving zat,ook in riemen...

laat ik het zo zeggen,ik had niet met die hond willen lopen.... :n

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:38

Nikki ik heb zojuist het filmpje nogmaals bekeken, het is zo duidelijk te zien, hij bijt op de correctie van Cesar, en die correctie was met de riem nog normaal om. Cesar corrigeert met een "Hey. PSST." en de hond accepteert dit niet en bijt direct.

Pas bij de tweede clash komt de ademnood om de hoek, wat ik ook duidelijk zie, maar de hond brengt toch echt zichzelf in deze situatie.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:50

Wil jij even de tijd zeggen waarbij het gebeurd? Heb het filmpje inmiddels zo vaak gekeken dat ik de precies volgorde niet meer weet :+

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:54

Nikki__ schreef:
Wil jij even de tijd zeggen waarbij het gebeurd? Heb het filmpje inmiddels zo vaak gekeken dat ik de precies volgorde niet meer weet :+

Op 0:18 seconden begint de hond te spannen en fixeren op de andere hond, waarop Cesar hem uit dat moment wil 'snappen' dmv een hakje achterlangs en "Hey Pssst." en direct draait de hond om en bijt.

Op dat moment zit de riem nog gewoon normaal om. Cesar merkt dat de hond dus echt wil bijten en DAN PAS verandert hij de riem.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:55

Nikki__ schreef:
@ Loiz; op dat moment was er geen rede om de aandacht te vragen, ik heb het over de 1e keer he? De 2e keer was hij te laat met aandacht vragen waardoor de hond zn frustratie al had opgebouwd.

Goed dat jij dat kan zien vanaf een filmpje :j
Wie zegt dat hij niet een kleine aanwijzing zag die hem doet overgaan in een andere staat van energie??
Zijn rollende ogen bijvoorbeeld?

Nikki__ schreef:
Ik ken serieus geen een écht dominante hond die ooit gevochten heeft. Helaas bestaan er niet veel echt dominante honden. Deze zullen namelijk niet vechten. Hebben dat niet nodig, stralen het uit. Kijk naar Daddy van Milan, Daddy is een heerlijk dominante hond, straalt dat aan alle kanten uit, dat is ook waarom de andere honden dáár respect voor hebben.

Agressie naar andere hond vind ik geen abnormaal gedrag, mits het niet extreem is.
Mijn hond kan slecht met andere honden, een Lab notabene, en deze krijgt dus niet de kans om uit te vallen. Waarom niet? Ik lijd haar af op het moment dat ze uit dreigt te vallen en probeer de hond te mijden waarvan ik weet dat ze er niet mee overweg kan.
Ik zoek de situaties dus niet op. Soms kan het niet anders, en kom ik onverwachts een hond tegen die los loopt (ook altijd zo fijn) en om haar heen draait oid wat zij niet accepteert. Gelukkig weet zij altijd nog wie er op dat moment het leukste is, en dat ben ik. Hierdoor kan ik gemakkelijk haar aandacht terug halen en valt zij zelde nog uit. De momenten dat ze wel uitvalt, want daar gaat geheid naar gevraagd worden ;), weet ze met een korte brul donders goed dat ze stoppen moet.
En ja, dat kost een hoop tijd, én dat is het gene wat de meeste mensen niet hebben ;) .

met andere woorden, je corrigeert haar maar pakt niet de oorzaak van het probleem aan zodat ze niet meer uit kan vallen.
Jij lijdt haar af op het moment dat ze uit kan vallen, en Cesar doet precies hetzelfde. Aan de riem gebruikt hij zijn voet, en in huis gebruikt hij zijn vingers (por). Hij doet het op het moment voor hun energie kan veranderen en jij doet het te laat ;)
jij wacht namelijk op het moment dat ze uit kan vallen...

Over Daddy, mijn hengst is ook erg dominant en straalt dat uit door zijn arrogantie. DAt zijn in het wild de beste leiders. Mijn hengst gaat nooit een gevecht aan met andere paarden. Na een dag of drie uitgedaagd te zijn door een ander paard grijpt hij in. Zo zal Daddy ook zijn denk ik zo...

mistery schreef:
@ Nikki , je hebt het ook de hele tijd over belonen, maar wist je niet dat je een hond ook kunt belonen door zelf rust uit te stralen? Door je als roedelleider op te stellen geef je de hond rust waardoor hij zich op zijn gemak voelt. Een hond die zijn plek kent is gelukkiger dan een dominante hond die als hij een keer iets goed doet een aai over zijn kop krijgt.

Belonen wordt in het wild ook niet gedaan, eigenlijk is dat iets menselijks wat wij denken te moeten doen (ikzelf hoor daar ook bij hoor :j )
Maar de rustige energie is indd ook een beloning :j

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 11:59

Urko schreef:
De eigenaar van deze hond draaide direkt 180 graden om als haar hond uitviel of begon te dreigen.

Als je het fimpje van die grote witte kees? in dit topic zag zie je dat Cesar die hond ook 180 graden om laat draaien.
Urko schreef:
Even een vraagje! Zijn er ook filmpjes te vinden waarbij Cesar terug gaat naar de eigenaren die hij geholpen heeft... want ik ben nieuwsgierig of de honden dit foute gedrag helemaal niet meer gaan vertonen in de toekomst. Of het echt opgelost is. Zulke filmpjes heb ik nog nooit gezien.

Dan heb je zijn aflevering nooit afgekeken :n
Dat zie je namelijk altijd aan het einde van de aflevering.
Ook komt het voor dat het niet geheel opgelost is (eigenaars-fout) en dan komt hij terug of laat de hond naar hem en zijn roedel toe komen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:02

griebels schreef:
Nikki__ schreef:
@ Loiz; op dat moment was er geen rede om de aandacht te vragen, ik heb het over de 1e keer he? De 2e keer was hij te laat met aandacht vragen waardoor de hond zn frustratie al had opgebouwd.

Goed dat jij dat kan zien vanaf een filmpje :j
Wie zegt dat hij niet een kleine aanwijzing zag die hem doet overgaan in een andere staat van energie??
Zijn rollende ogen bijvoorbeeld?

Nikki__ schreef:
Ik ken serieus geen een écht dominante hond die ooit gevochten heeft. Helaas bestaan er niet veel echt dominante honden. Deze zullen namelijk niet vechten. Hebben dat niet nodig, stralen het uit. Kijk naar Daddy van Milan, Daddy is een heerlijk dominante hond, straalt dat aan alle kanten uit, dat is ook waarom de andere honden dáár respect voor hebben.

Agressie naar andere hond vind ik geen abnormaal gedrag, mits het niet extreem is.
Mijn hond kan slecht met andere honden, een Lab notabene, en deze krijgt dus niet de kans om uit te vallen. Waarom niet? Ik lijd haar af op het moment dat ze uit dreigt te vallen en probeer de hond te mijden waarvan ik weet dat ze er niet mee overweg kan.
Ik zoek de situaties dus niet op. Soms kan het niet anders, en kom ik onverwachts een hond tegen die los loopt (ook altijd zo fijn) en om haar heen draait oid wat zij niet accepteert. Gelukkig weet zij altijd nog wie er op dat moment het leukste is, en dat ben ik. Hierdoor kan ik gemakkelijk haar aandacht terug halen en valt zij zelde nog uit. De momenten dat ze wel uitvalt, want daar gaat geheid naar gevraagd worden ;), weet ze met een korte brul donders goed dat ze stoppen moet.
En ja, dat kost een hoop tijd, én dat is het gene wat de meeste mensen niet hebben ;) .

met andere woorden, je corrigeert haar maar pakt niet de oorzaak van het probleem aan zodat ze niet meer uit kan vallen.
Jij lijdt haar af op het moment dat ze uit kan vallen, en Cesar doet precies hetzelfde. Aan de riem gebruikt hij zijn voet, en in huis gebruikt hij zijn vingers (por). Hij doet het op het moment voor hun energie kan veranderen en jij doet het te laat ;)
jij wacht namelijk op het moment dat ze uit kan vallen...

Over Daddy, mijn hengst is ook erg dominant en straalt dat uit door zijn arrogantie. DAt zijn in het wild de beste leiders. Mijn hengst gaat nooit een gevecht aan met andere paarden. Na een dag of drie uitgedaagd te zijn door een ander paard grijpt hij in. Zo zal Daddy ook zijn denk ik zo...

mistery schreef:
@ Nikki , je hebt het ook de hele tijd over belonen, maar wist je niet dat je een hond ook kunt belonen door zelf rust uit te stralen? Door je als roedelleider op te stellen geef je de hond rust waardoor hij zich op zijn gemak voelt. Een hond die zijn plek kent is gelukkiger dan een dominante hond die als hij een keer iets goed doet een aai over zijn kop krijgt.

Belonen wordt in het wild ook niet gedaan, eigenlijk is dat iets menselijks wat wij denken te moeten doen (ikzelf hoor daar ook bij hoor :j )
Maar de rustige energie is indd ook een beloning :j

Fijn dat jij kan oordelen vanaf hier dat ik het niet goed doe ;) Ik geef haar namelijk helemaal niet de kans om uit te vallen, want zorg dat zij voor die tijd al afgeleid is. Dus weet niet waar jij vandaan haalt dat ik haar uit laat vallen en haar daarna aflijd? Zodra zij uitvalt is zij met 1 keer roepen weer tot de orde geroepen en kan ik gewoon doorlopen.

Ik zou zeggen, lees al mijn berichten nog eens door. Ben het een beetje zat om continu in herhaling te moeten vallen.

Wilde honden en huishonden zijn appels en peren vergelijken ;) Deze honden hoeven namelijk niet netjes aan de riem te lopen en mogen vechten wat ze willen, staan niet in contact met de mens en hoeven dus ook niks van ons. Dus ook geen beloning.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:10

Nikki__ schreef:
Ik geef haar namelijk helemaal niet de kans om uit te vallen, want zorg dat zij voor die tijd al afgeleid is. Dus weet niet waar jij vandaan haalt dat ik haar uit laat vallen en haar daarna aflijd? Zodra zij uitvalt is zij met 1 keer roepen weer tot de orde geroepen en kan ik gewoon doorlopen.

Over wat je hond precies doet kan ik geen oordeel vellen, maar deze beschrijving is in elk geval tegenstrijdig. Eerst zeg je dat ze niet uitvalt en dan dat 'zodra' ze uitvalt. Dat is in tegenspraak met elkaar, en dan kan ik me wel voorstellen dat anderen het niet helemaal meer begrijpen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:14

ik vind het een super programma!!! Hij doet het echt goed!!! En een prikband is echt niet zielig. Een hond voelt er echt niet veel van het is alleen een kleine prikkel die ze krijgen. Als het echt zeer zou doen zouden ze het wel uit jammeren!!! Ik volg zijn programma echt elke vrijdag! Ikpaszijn dingen af en toe ook toe.Het rustig maken als er visite is haar plat op haar zij liggen tot ze rustig is en het werkt!!! Gaat steeds beter. Prikband om zodat ze niet trekt!! Echt super kan nu af en toe zelfs een gewone band om doen of de prikband omdraaien en dan blijft ze nog netjes naast mij lopen. De knip in je vingers trek je super de aandacht van mn hond.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:22

Nikki, ik heb alle berichten gelezen, incl alle berichten van jou, en dat is wat ik ervan begreep.
Cesar corrigeert op het moment ver voor de evt uitval, zoals ik jouw verhaal lees, doe jij het pas als ze al in de uitvalpositie staan. En dat is dus te laat...
En vermijden is nooit de oplossing :n

Wilde honden met onze honden vergelijken is geen appels met peren vergelijken, dat is de taal die ze het beste begrijpen. Dus geen clicker, snoepje, aai of wat dan ook... Gewoon hondentaal.

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 12:26

Zo jeeminee, 8 pagina's, zoveel reacties had ik niet verwacht. Schijnbaar zijn er, buiten mij, meer mensen die door ceasar geprikkeld worden, of je het nu met zijn technieken eens bent of niet, hij doet in iedergeval veel stof op waaien ;)

Wat ik knap aan hem vindt is zijn uitstraling, die hij ook op mensen kan overbrengen. Als iemand goed is met honden, betekend dat niet altijd dat hij/ zij dat ook goed over kan brengen op menzen. Ik vindt dat ceasar dat wel kan. Hij laat mensen eerst hun verhaal doen, en maakt daarna inzichtelijk wat de baas moet veranderen, om de hond te veranderen. Dat vindt ik erg knap, hij is imo een goede coach.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:29

Ja, idd Marquez. Ik vind hem ook een goeie coach, hij legt duidelijk uit aan de baasjes wat ZIJ moeten veranderen. In het echt is dat wel heel moeilijk hoor! Merk het met mijn eigen hond.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:48

hahah inderdaad!!! Het is echt wel moeilijk!!! Maar ik heb erg baat bij de prikband. In het begin is het misschien even zielig. Maar wat is er zieliger. Als hij ofzij mij voor de auto trekt of dat ik haar even op haar plek zet door een klein rukje te geven aan de prikband!!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:48

Shadow0 schreef:
Nikki__ schreef:
Ik geef haar namelijk helemaal niet de kans om uit te vallen, want zorg dat zij voor die tijd al afgeleid is. Dus weet niet waar jij vandaan haalt dat ik haar uit laat vallen en haar daarna aflijd? Zodra zij uitvalt is zij met 1 keer roepen weer tot de orde geroepen en kan ik gewoon doorlopen.

Over wat je hond precies doet kan ik geen oordeel vellen, maar deze beschrijving is in elk geval tegenstrijdig. Eerst zeg je dat ze niet uitvalt en dan dat 'zodra' ze uitvalt. Dat is in tegenspraak met elkaar, en dan kan ik me wel voorstellen dat anderen het niet helemaal meer begrijpen.

Ik heb nooit gezegd dat je niet uitvalt. Ik heb alleen gezegd dat ze de kans niet krijgt omdat ik haar voorheen afleid.
En ook ik ben maar een mens en zie daarom dingen ook wel eens te laat. Als zij dan dus uitvalt, is ze zo weer bij me te roepen. Ook iets wat ik al menig maal heb gezegd.

Wat versta jij onder vermijden griebels?
Honden taal passen ze onderling prima toe. Maar ik ga niet op mijn hond staan rijden om te laten zien dat ik dominanter ben dan haar. Moeten we dat dan ook maar gaan doen? Of eigenlijk mogen we niks meer van onze honden verwachten, want wij zijn tenslotte geen honden en zullen hun taal nooit voor 100% begrijpen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:53

Nikki, een boel misverstanden ontstaan hier omdat jij zegt dat je dingen niet gezegd hebt maar je hebt ze wel gezegd. Daar ontstaan misverstanden door en die zijn niet alleen maar aan de anderen te wijten. Anderen kunnen niet snappen wat je bedoelt als jij niet schrijft wat je bedoelt en je woorden steeds weer iets anders uitlegt.

Je opmerking over 'op mijn hond staan rijden' is een onzinnige overdrijving en doet deze discussie geen recht.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:55

Is niet zo gek dat de woorden anders staan aangezien ik mezelf continu moet herhalen.

Sowieso heeft het vrij weinig meer met de hele discussie te maken, aangezien de opmerkingen gaan over Sanne en niet over Cesar Millan.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 12:59

inderdaad

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 13:07

Ik ben het niet altijd eens met zijn manier van trainen, maar ook niet altijd oneens.
Met die Husky vind ik dat schopje (ja was niet hard weet ik) een beetje jammer, want zo lokt hij juist zo'n reactie uit, op dat moment had ik het anders gedaan, maar ik geef toe dat dit een hele pittige hond is om weer op het rechte pad te krijgen. Overigens was dat best wel half knock out door ademgebrek en ik weet ook dat Ceaser dus al best een aantal honden naar de knoppen heeft geholpen door dat getrek aan die kettingen. Ik heb zelf mijn opleidingen voor trainer en gedragstherapie bij Quiebus gedaan, dat is dus mijn methode en daar voel ik me goed bij, gaan uit van natuurlijk gedrag, wordt niet gerukt en getrokken aan riemen en daar komen dus ook honden met heel extreem gedrag bij, die er ook weer goed uitkomen. Maar goed de eigenaar moet daar dan ook hard aan werken.
Zo ben ik ooit meegeweest naar een Duitse Dog die zo dominant was dat je niet normaal op de bank kon zitten, want dan kwam hij bovenop je zitten en begon hij op je te rijden, als je opstond klom hij op je rug en ging hij gewoon verder. Als je hem een commando gaf beklom hij je ook gewoon, dat beest was zo zwaar dominant, gewoon niet normaal meer. Als je die corrigeerde had je pas echt een probleem, want tja dat pikte hij echt totaal niet.
Maar goed toen we eenmaal een tijdje met hem bezig waren ging het steeds beter en uiteindelijk accepteerd hij mij en die therapeut dus wel als leider over hem. Helaas hebben zijn eigenaren niet de therapie en training volgehouden dus uiteindelijk viel hij wel weer terug, geen idee hoe het nu gaat overigens.
Maar goed dit hebben we dus ook niet gedaan door met een ketting of riem hem flink in zijn nek te snokken, maar door in zijn taal met hem te communiceren, was niet makkelijk, maar het werkte wel.

Honden die trekken zullen bij mij never never nooit een prikband of ketting om krijgen, er zijn hele andere manieren om dat af te leren zonder dat je zelf dus hoeft te rukken en plukken.
Ook het uitvallen naar andere honden, daar hoef je niet een hond half voor op te hangen, zo worden andere honden alleen maar minder leuk en geef je een hond alleen maar meer reden om die aan te vallen. Want andere hond betekend half gewurgd worden, leuk he andere honden...

Soms heb ik wel zoiets bij Ceaser van ja, je hebt gelijk. Zoals bij een hondje die zo gruwelijk verwend was dat het baasje nog net niet zijn eten voorkauwde, maar hij zat wel aan tafel, kreeg geen gewoon hondenvoer, hoefde nooit te lopen. Was dus echt een vervelend stronthondje (lag ook bij de eigenaren in bed en de man des huizes kon niet meer aan zijn vrouw komen, want dan lag Fifi ertussen te grommen en te happen) hier heeft hij dus ook even goed mevrouw des huizes aangepakt en haar duidelijk gemaakt dat een hond een hond is en geen ding die je zo moet betuttelen. Gelukkig had hij het uiteindelijk zover dat hondje weer gewoon uit haar voerbak at, in een mandje op de gang sliep, zelf mocht lopen buiten en de man dus weer normaal naast zijn vrouw mocht zitten. Zonder geweld. Dus ja, soms vind ik hem wel ok, maar meestal vind ik het gewoon een arrogante kwal die zwaar over het paard getild is.