ik word gek van onze pup..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:49

Op de rug leggen is geweld.

Tja voor veel mensen waarschijnlijk helemaal onbegrijpelijk maar vanuit het oogpunt van een pup heel traumatisch.
Honden onderling gooien geen andere honden op de rug. Nooit!

Het op de rug liggen wordt gebruikt bij honden als een soort zelfbescherming.
"Ik bied je mijn kwetsbaarste kant aan, doe me aub niets"

Deze handeling wordt nooit afgedwongen. Het is zeer intimiderend voor een pupje en onbegrijpelijk omdat honden dat onderling niet doen.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:52

Maar op de rug leggen als het dier zichzelf niet overgeeft heeft totaal geen zin. Hij moet zichzelf overgeven en zich dus klein maken, omrollen of in ieder geval onderdanig gedrag tonen.
Een moederhond pakt namelijk ook geen pup vast en die legt ze ook echt niet op hun rug, dat doen pups over het algemeen uit zichzelf als ze merken dat de volwassen hond niet bepaald blij is met het gedrag van de pup, of ze gaan mondhoeken likken of iets dergelijks.

MosselJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:53

klopt heb ook een erg getraumatiseerde hond :(:) arm ding ze is ook echt doodongelukkig :j

Ik heb het niet van een leek geleerd, de man leidt politiehonden op op hoog niveau, gediplomeerd diensthonden instructeur, en docent gedragsleer binnen de bond van diensthonden, daarbij fokt hij zelf ook honden, en je kan mij niet vertellen dat die man het verkeerde leert aan mensen met een ongelovelijk dominante hond.

rockwitch

Re: ik word gek van onze pup..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:54

Zeker bij een ongelofelijk dominante hond is het best link om ze op hun rug te leggen, als zij namelijk niet vinden dat hij ranghogere bent komen ze echt nog een keer vol terug namelijk.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:56

Naja wat maakt het ook uit, heb de tijd niet om hierover te gaan discussieren, ik hou er iig geen getraumatiseerde hond aan over dus dat scheelt ook weer. Daarbij ik leg ze niet eens op de rug, enkel op de zij tot ze weer wat rustig worden, hoeft niet bij elke pup, maar ik doe het af en toe toch eens. maar goed blablabla... :roll:

MosselJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:57

niks van gemerkt ze is ondertussen 2 jaar en bijna de braafste hond die we hebben gehad (op 1 na die alle commando's na 1 x zeggen gelijk opvoerde)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 10:58

Mossel schreef:
klopt heb ook een erg getraumatiseerde hond :(:) arm ding ze is ook echt doodongelukkig :j

Ik heb het niet van een leek geleerd, de man leidt politiehonden op op hoog niveau, gediplomeerd diensthonden instructeur, en docent gedragsleer binnen de bond van diensthonden, daarbij fokt hij zelf ook honden, en je kan mij niet vertellen dat die man het verkeerde leert aan mensen met een ongelovelijk dominante hond.

Dat zeg ik niet. Zoals ik al eerder zei, als je niet bij wil leren blijf je steken op een bepaald punt.
Onderzoeken van de laatste jaren hebben uitgewezen dat deze manier inmiddels achterhaald is.
Er zijn andere minder heftige wijzen om je hond op te voeden.

Ik zal nog eens een linkje neerzetten. Het is een stuk geschreven door Christina Sondermann. Gebasseerd op onderzoek van wolven en hoe deze
met elkaar omgaan. Daarin valt te lezen dat het in een wolvenherarchie er geweldloos aan toe gaat.

http://www.hondenpage.com/honden-encycl ... tie%3F.php

MosselJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:02

Kan je doen maar dat hoef je niet voor mij te doen :) ik heb een wel opgevoede hond hier lopen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 11:05

Kunnen we mischien het ontopic houden ?

Ik heb al hulp gevraagt aan de vriend van mijn vader, Ik ben er al uit. Ik had niet om boktmensen om elkaar af te katten hoe ze elkaars hond opgevoed hebben.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:06

Tja dat had ik al verwacht. Geeft niet hoor, maar daar trek ik dus wel mijn conclusies uit.
En ik zal dat wel nooit begrijpen. Vasthouden aan een bepaalde methode terwijl meerdere mensen hier met kennis van zaken zeggen dat het ook op een vriendelijker manier kan.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand niet op een meer zachtaardige manier met zijn hond om wil gaan. Doodsimpel omdat zijn/haar manier altijd gewerkt heeft. Kortzichtigheid noem ik dat en ik hoop dat de ts wel verder wil kijken dan haar neus lang is.

Ik zeg absoluut niet dat mijn manier het walhalla is maar ik sta wel open voor verschillende methoden en lees alles wat te maken heeft met hondengedrag. Zo leer ik dagelijks bij en blijf ik up to date.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:08

Annettu_ schreef:
Kunnen we mischien het ontopic houden ?

Ik heb al hulp gevraagt aan de vriend van mijn vader, Ik ben er al uit. Ik had niet om boktmensen om elkaar af te katten hoe ze elkaars hond opgevoed hebben.

Lieverd, ik kat niet. Ik probeer jou te helpen. De link die ik plaatste heeft ook betrekking op jouw probleem met je pup.
Er valt te lezen hoe wolven onderling met pups om gaan. En die kennis kan jij weer gebruiken om met jouw pup te werken.
:D

MosselJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:11

HBVisser schreef:
Tja dat had ik al verwacht. Geeft niet hoor, maar daar trek ik dus wel mijn conclusies uit.
En ik zal dat wel nooit begrijpen. Vasthouden aan een bepaalde methode terwijl meerdere mensen hier met kennis van zaken zeggen dat het ook op een vriendelijker manier kan.
Ik kan me niet voorstellen dat iemand niet op een meer zachtaardige manier met zijn hond om wil gaan. Doodsimpel omdat zijn/haar manier altijd gewerkt heeft. Kortzichtigheid noem ik dat en ik hoop dat de ts wel verder wil kijken dan haar neus lang is.

Ik zeg absoluut niet dat mijn manier het walhalla is maar ik sta wel open voor verschillende methoden en lees alles wat te maken heeft met hondengedrag. Zo leer ik dagelijks bij en blijf ik up to date.

ik heb les gehad van iemand met kennis van zaken dus heb zeker jou kennis niet nodig, en daarbij komt was het ook niet voor mijn hond die is prima opgevoed, maar voor de hond van de TS

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:16

HBvisser:Dus jou conclusie is dat iemand niet op een zachtaardige manier met zn hond omgaat omdat die dan mss 2 tot 3 keer in zn puppyleven op zn rug/zij heeft gelegen. Idiote conclusie maar goed dat zegt ook genoeg over jou, je trekt conclusies over iemand die je persoonlijk niet kent en nooit hebt zien omgaan met zn hond. Heel kort door de bocht dus.
Ik leer ook dagelijks bij, hoef niet alles te lezen (en heb er gewoon de tijd niet voor, ik stop die tijd liever in nuttig bezig zijn met mn hond, leuk wandelingetje, half uurtje spelen,... )en sta ook open voor verschillende methodes, geef mensen alle dagen tips.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:19

zitake schreef:
HBvisser:Dus jou conclusie is dat iemand niet op een zachtaardige manier met zn hond omgaat omdat die dan mss 2 tot 3 keer in zn puppyleven op zn rug/zij heeft gelegen. Idiote conclusie maar goed dat zegt ook genoeg over jou, je trekt conclusies over iemand die je persoonlijk niet kent en nooit hebt zien omgaan met zn hond. Heel kort door de bocht dus.
Ik leer ook dagelijks bij, hoef niet alles te lezen (en heb er gewoon de tijd niet voor, ik stop die tijd liever in nuttig bezig zijn met mn hond, leuk wandelingetje, half uurtje spelen,... )en sta ook open voor verschillende methodes, geef mensen alle dagen tips.

Nee dat zeg ik niet. Het gaat me om het niet de moeite willen nemen om eventjes te lezen wat er in de link staat.
Ik trek idd mijn conclusies uit het feit dat iemand niet bij wil leren als het om welzijn van dieren gaat.
Als het niet persoonlijk aan mij gericht was had ik trouwens niet eens gereageerd.
Ik trek me hier trouwens ook uit terug. Mocht de ts nog vragen hebben of iets dergelijks dan staat mijn pbbox open.

MosselJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:22

Dan ben je daar heel slecht in wil best wel wat bijleren, maar dat leer ik liever in de praktijk, het lezen heb ik geen zin en tijd voor.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:23

Krijg nou niet echt het idee dat je open staat voor verschillende methodes Zitake.
Zoals al meerdere malen in gezegt (vraag me af waarom je daar dan niet op reageert), is dat de moeder hond haar pup geen onderdanige houding afdwinkt, omdat dit simpelweg niet zo werkt in de hondenwereld.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:25

Nikki__ schreef:
Krijg nou niet echt het idee dat je open staat voor verschillende methodes Zitake.
Zoals al meerdere malen in gezegt (vraag me af waarom je daar dan niet op reageert), is dat de moeder hond haar pup geen onderdanige houding afdwinkt, omdat dit simpelweg niet zo werkt in de hondenwereld.

ik weet wel waar ik zelf voor openstaat, hoef je ook geen idee van te krijgen. Ik heb ook niet gezegd dat de moeder haar pup een onderdanige houding afdwingt dus zou niet weten waarop ik moet reageren.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:27

Omdat je aangeeft dat het normaal is in hondengedrag dat de hond een andere hond op zijn rug/zij dwingt, en je het daarom ook maar doet.
Of begrijp ik je nu verkeerd ? ;)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 13:24

Zo begreep ik het ook hoor Nikki...
Ik moet zeggen, van alle nesten waar ik bij ben geweest (waar onder het nest van onze eigen hond), heb ik een moederhond nog nooit pups zien grijpen of op de rug zien leggen. De moeder geeft wel eens een snauw als ze het zat is, maar als het de klauwen uit loopt, nemen de moeders altijd de benen! Dus waar het vandaan komt dat moeder honden de puppen grijpen oid snap ik ook niet echt... (k weet niet meer wie dat gezegd heeft overigens, maar dat doet er ook niet toe).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:40

Nikki__ schreef:

en vergeet Mossel niet.
Sommigen denken op bepaalde vlakken alle wijsheid in pacht te hebben en staan niet open voor de mening van een ander. Men voelt zichzelf heel wat en de methodes van anderen zijn ondergeschikt aan die van hen. Mooi laten denken.

MosselJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:51

Hahahahhaha hilarisch, ik denk net dat ik de wijsheid in pacht heb, ik zeg alleen dat de methode die wij hebben gebruikt prima was voor onze hond :) de enige die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben ben jij en HBVisser

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 16:53

Willen jullie aub ophouden ?

:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 16:55

Mossel schreef:
Hahahahhaha hilarisch, ik denk net dat ik de wijsheid in pacht heb, ik zeg alleen dat de methode die wij hebben gebruikt prima was voor onze hond :) de enige die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben ben jij en HBVisser

Als jij dat vind, dan zal dat vast zo zijn ;)

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 17:05

ik heb een mod ingelicht, Wat kunnen sommige bokkers zo kinderachtig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:31

Annettu_ schreef:
ik heb een mod ingelicht, Wat kunnen sommige bokkers zo kinderachtig zijn.

Inderdaad, maar goed ik ben al weg, zal het topic niet meer verstoren, veel succes met de pup.