Lauratje_88 schreef:Enkele dagen geleden (vriend is vijver aan het aanleggen) kwamen er mensen langs, ons vijvertje zal ongeveer 135 cm op 165 cm en 70 cm diep worden en wij dachten (vriend en ik) maximum 8 visjes (4 goudwindes en 4 shubinskin) er in te zetten zegt de een van de personen 'zo weinig daar kunnen toch makkelijk 30 tot 40 vissen in als het niet meer is' Zo zie je maar mensen die er niets van kennen (niet dat ik er zoveel van ken) denken echt dat vissen amper plaats nodig hebben.
Het is echt helemaal afhankelijk van je filter hoeveel je erin doet. 8 vissen is imo ook erg weinig. Niet omdat je je vissen er geen plezier mee doet als je er minder vissen in hebt, maar gewoon voor jezelf om te kijken is het echt leuker om een wat beter gevulde vijver te hebben
Mijn vijver is niet zo groot, 1000 liter maximaal denk, het is gewoon zo'n oude koeiendrinkbak en hier heb ik 9 vissen in en het is absoluut niet druk.
Die vissen zwemmen elkaar niet in de weg hoor, zolang je maar voor genoeg filtercapaciteit zorgt.
In mijn filter past geloof ik zo'n 180 liter water, door het filtermateriaal heb je toch een behoorlijk aantal vierkante meters waar je bacterieen op kunnen leven.
Mijn bak is ook maar iets van 70 cm diep en ze komen elke winter prima door. Vriest niet dicht omdat ik stroming in de bak houd, gaat jullie ook vast wel lukken
Succes met de vijver, zijn leuke afmetingen