Max, onze hond, overleden door fout DA...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_draakje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 00:23

yole schreef:
Mja, das erg triest zeg... Ik zou je zo onze herder kado doen...

dit vind ik een beetje een waardeloze reactie ... Het gaat er niet om dat ze geen hond meer hebben, het erom dat ze HUN hond niet meer hebben .. hun maatje .. die vervang je niet ..

Sterkte met het verlies, wat een kl*te manier om je maatje te verliezen!!
Snap best dat mensen fouten maken, en ws kan de dierenarts er indd niets aan doen maar ik weet niet of ik zo sterk zou kunne reageren als hoe jij doet TS, Respect daarvoor!

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 00:51

Jemig, wat is dit tragisch ;( ... Enorm veel sterkte met het verlies van jullie maatje!

En ik denk dat Dendrofleur het heel goed verwoord heeft:

Citaat:
Dat jullie geen aanklacht tegen de da willen doen betekent dat deze achteraf juist heeft gehandeld. Duidelijk heeft toegegeven dat er een grote fout is gemaakt, zich ook schuldig voelen maar nog belangrijker is dat het duidelijk is dat jullie da het ook een grote fout van zichzelf vind en het er moeilijk mee heeft een dier onnodig het leven te hebben beëindigd. Echt iemand met het hart op de juiste plaats.

Nogmaals veel sterkte toegewenst de komende tijd!

kekaro

Re: Max, onze hond, overleden door fout DA...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 10:04

jeetje wat een vreselijke situatie!
heel erg veel sterkte met dit grote verlies

heb respect voor de manier hoe jullie het hebben opgevangen

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:29

Wat een vreselijke nachtmerrie
Dit hoop natuurlijk niemand mee te maken..
Heel erg veel sterkte met 't verlies van Max :(:)

Super hoe jullie 't allemaal hebben op gevangen!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 12:58

Wat vreselijk :\

Heel veel sterkte komende tijd :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:46

Maaikietje schreef:
heel, maar dan ook heel erg bedankt voor a5le lieve reacties. het is echt heel moeilijk om het te begrijpen maar ook te bevatten@ na het lezen van al jullie reacties begin ik steeds meer in te zien dat we goed hebben gehandeld. het gemis is erg groot en het verdriet blijft echt nog wel een tijd. tot af en toe misselijkheid en kotsneigingen tot gevolg helaas.

nogmaals ontzettend bedankt...

verdriet kan een mens zo ziek van worden.......

Ik leef met je mee
_draakje21 schreef:
yole schreef:

dit vind ik een beetje een waardeloze reactie ... Het gaat er niet om dat ze geen hond meer hebben, het erom dat ze HUN hond niet meer hebben .. hun maatje .. die vervang je niet ..

Snap best dat mensen fouten maken, en ws kan de dierenarts er indd niets aan doen maar ik weet niet of ik zo sterk zou kunne reageren als hoe jij doet TS, Respect daarvoor!

Zeg, niet zo katten hoor :)

't Is lief bedoeld, vat het ook zo op, en niet erom ruzie maken, dat is niet echt sympathiek naar de TS toe, vind je wel?

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:13

Ik weet niet wat ik moet zeggen...onbegrijpelijk, wat enorm verdrietig.
Kan niet meer doen dan je veel sterkte wensen :(:)

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:16

heel veel sterkte.
en fijn dat je het de dieren arts hebt vergeven.
fouten maken is menselijk.

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:28

jeetje wat erg!

sterkte!

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:34

Wat een verschrikkelijk verhaal! Heel veel sterkte met jullie verlies... Vindt het erg knap hoe jullie dit hebben doorstaan t.o.v. de dierenarts!!

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:09

het is erg lief yole, dat je mij je hond aanbied. maar geniet er zelf maar lekker van;-)
vind hat niet erg hoor.
heb 3 jaar van de mijne mogen genieten.
ooit komt er een andere, want ik merk nu al wel wat je mist zonder hond. maar nu nog even niet.
ik kan jullie niet vaak genoeg bedanken voor de lieve steuntjes in de rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:10

Geef het tijd, je hebt het niet zomaar verwerkt he meis :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:14

wat een drama....ongelofelijk triest...
Ik heb wel heel veel respect voor je hoe je reageert naar de dierenarts toe....heel knap...natuurlijk,het is ook een mens,en zij is hier ook doodziek van.
Heel veel sterkte!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:22

Wat verschikkelijk! Ik heb diep respect hoe je reageert naar de artsen toe, vooral omdat het allemaal net gebeurt is! Petje af!

Ik wens je heel veel sterkte om dit een plekje te geven.

Knuffel vanuit hier

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:24

Ten eerste wil ik je heel veel sterkte toewensen!

Ik vind jou echt heel respectvol tov de DA en de DA tov jou! Ik bedoel, zij laat ook duidelijk merken een fout te hebben gemaakt en er vreselijke spijt van te hebben en jij vat dat heel goed op, wat een ander niet zo snel zou doen. Als meerdere mensen zoals jullie doen communiceren zou de wereld er veel beter uit zien, heel realistisch!
Dit maak je denk ik weinig mee...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:28

Wat ontzettend afschuwelijk!
Kan mij voorstellen dat je daar voorlopig nog dood- en doodziek van blijft.

Maaikietje schreef:
Dank jullie wel allemaal. Ik dacht dat ik ondertussen al genoeg tranen had gelaten.. Maar elke keer als ik er aan denk, of me inbeeld dat hij hier nog rondloopt schieten ze weer in mijn ogen.

dank jullie wel allemaal.
Had verwacht dat jullie ons een stel doetjes zouden vinden omdat we niets tegen de dierenarts gaan ondernemen. Menig vrienden gesproken die in staat waren er heen te rijden...
Maar gelukkig is niets minder waar...:)

Ik denk dat wij precies zo hadden gehandeld, zoals jij het omschrijft is de da niet voor haar fout weggelopen en waarschijnlijk is zij er net zo beroerd van als jullie. Het lijkt mij de enige juiste keuze om het hierbij te laten :j

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:38

Heel veel sterkte toegewenst met dit zware verlies hoor! Ik vind het ook erg respectvol van jou om zo te reageren. Het is niet altijd makkelijk, heb ook ongeveer zoiets meegemaakt met een vriend van ons die bij ons op de hof toekwam en per ongeluk de hond doodreed. Ik was er ook kapot van, maar die jongen ook, het zijn soms dingen die gebeuren en waar je niets kunt aan doen. En zoals je zegt, woede belemmert alleen je verwerkingsproces, het is niet altijd makkelijk, maar je kunt best de leuke herinneringen hebben en positief blijven denken. Nogmaals veel sterkte, dit was weer een erg ontroerend verhaal!

Maaikietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:41

als ik dit verhaal van een ander had gelezen had ik ook anders gereageerd. maar we heeft alles voor hem gedaan. van half 6 tot half 12 non stop handmatig beademd. omdat ze hem niet aan het apparaat wilde leggen. ze mocht even gaan even maar was zo weer terug omdat ze thuis gelijk weer is omgedraaid naar de kliniek omdat ze zich verantwoordelijk voelde voor hem. ze heeft alles voor hem gedaan. dat zei voor ons genoeg...

nOukiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:45

Ja indd.. maar 't is ook menselijk om fouten te maken..
Ook al hoop je natuurlijk dat 't je zelf nooit overkomt..
Hopelijk kan je er een beetje over heen komen!
Sterkte de komende tijd.. :(:)

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:48

verschrikkelijk,heel veel sterke ts!

kr1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 16:55

[quote)

Edit: Wel heel apart, euthanasie vloeistof is meestal rood of blauw van kleur, en AB wit..
Verschrikkelijke fout, hopen dat zoiets nooit weer voorkomt.[/quote]

ik snap het ook niet goed, ik heb mijn dierenartsassistente diploma, maar mij is toch altijd geleerd dat rood (of bij sommige blauw) niets dan slecht nieuws betekend..niet te verwaren met AB..ook al heb je dezelfde potjes..

_draakje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:27

_draakje21 schreef:
yole schreef:

Zeg, niet zo katten hoor :)

't Is lief bedoeld, vat het ook zo op, en niet erom ruzie maken, dat is niet echt sympathiek naar de TS toe, vind je wel?[/quote]

het is niet kattig bedoeld maar vind de reactie gewoon een beetje stom ..
dat is net zoiets als, waarom ga je met je hamster naar de dierenarts? voor 10 euro heb je een nieuwe! ( hoewel ik dit een ergere reactie vind, en ws bedoelde ze het goed maar komt zo wazig uit de hoek zeg maar ... )

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:54

@draakje21: voorjaarshormoontjes die opspelen? Zoek er maar niet teveel achter... hier heeft niemand iets aan.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 19:22

kristaly schreef:
[quote)

Edit: Wel heel apart, euthanasie vloeistof is meestal rood of blauw van kleur, en AB wit..
Verschrikkelijke fout, hopen dat zoiets nooit weer voorkomt.

ik snap het ook niet goed, ik heb mijn dierenartsassistente diploma, maar mij is toch altijd geleerd dat rood (of bij sommige blauw) niets dan slecht nieuws betekend..niet te verwaren met AB..ook al heb je dezelfde potjes..[/quote]
Er bestaat wel degelijk doorzichtig euthanasiemiddel... hoe dan ook is dat niet de discussie hier.

TS, ik had al gereageerd maar ik blijf het vreselijk knap van je vinden hoe je ermee omgaat. Ik heb echt heel, heel, heel veel respect voor je. Hopelijk kun je dit grote verdriet over een tijdje een plekje geven, want waar je hond nu ook is, hij zal toch voor altijd een beetje bij je zijn. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd en mocht je een keer je ei kwijt willen waar het niet openbaar komt te staan, mag je me altijd PBen.

:(:)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 20:03

Citaat:
ik snap het ook niet goed, ik heb mijn dierenartsassistente diploma, maar mij is toch altijd geleerd dat rood (of bij sommige blauw) niets dan slecht nieuws betekend..niet te verwaren met AB..ook al heb je dezelfde potjes..

Er is al meerdere keren gezegd dat niet elk euthanasiemiddel gekleurd is. Er is een fout gebeurd, hoe het gebeurd is maakt nu niet meer uit.
Ik kan alleen maar enorm respect hebben voor de sereniteit waarmee de TS handelt.