meutende mensen..............

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 03:52

GJ9 schreef:
bnb schreef:
Mijn chihuahua krjgt gewoon een jas of trui aan als hij het koud heeft en ik heb voor mijn invalide hondje een rolstoel en een buggy, is dit gemuts? En kom er nou niet mee aan dat het invalide hondje geen leven heeft want dat heeft hij wel en de Chi heeft het ook echt koud!

De zoveelste op bokt die denkt dat de chihuahua het snel koud heeft. Dat leer je ze zelf aan hoor.

imo heeft een goede gezonde hond die goed in zijn vacht zit het niet koud... en heeft al helemaal geen buggy nodig :=
Ik heb een sphynx... een kale kat, en ook zij banjerd al 2 jaar lekker uren door de sneeuw.

GJ9

Re: meutende mensen..............

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:43

Ja precies. Ze houden zichzelf wel warm door bewegen.
Als ik zelf altijd met een dikke trui bij de verwarming ga zitten, krijg ik het ook koud als ik mee eens normaal zou kleden en de verwarming op de normale stand zou zetten.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:56

Daar weet jij niks van hoor, mijn Chi komt uit Gran Canaria waar hij een heel slechte start heeft gehad en dood moest. Hij is daar gered en heeft daar bij een vrijwilliger op het plat dak met een grote kamer gewoond waar hij in en uit kon, moet ik jou vertellen hoe warm het daar altijd was? Dat kende hij en was zijn lijfje op ingesteld.
Hij is in Nederland gekomen en heeft het chronisch koud!
En zoals ik al zei: mijn honden hebben een heerlijk vrij hondeleven waarin zij alle vrijheid hebben om in en uit te lopen als zij dat willen, ook de kleine man, wij gaan iedere dag urenlang met ze naar het bos, ook de kleine man, ik til hem niet op en hij groeit op tussen de grote honden en is èèn van hen, alleen hij heeft het heel snel koud!
Net als bij mensen zijn erbij die het snel warm of snel koud hebben! Ik ben geen pennymeisje die haar honden als een accecoire behandeld, maar een 54-jarige vrouw met heel veel dieren en jarenlange ervaring in het houden en behandelen va dieren (ben dierenartsass. en lichttherapeut voor paarden) dus ik weet wel een beetje waar ik over praat!

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 11:58

[/quote]
imo heeft een goede gezonde hond die goed in zijn vacht zit het niet koud... en heeft al helemaal geen buggy nodig :=
Ik heb een sphynx... een kale kat, en ook zij banjerd al 2 jaar lekker uren door de sneeuw.[/quote]

Mijn hondje die een buggy nodig heeft is invalide!!!!!!!!
Heeft zijn nek gebroken en heeft daardoor twee verlamde voorpoten, reden genoeg ?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:09

KiWiKo schreef:
en dus het leefklimaat aanpas aan MIJN wensen, doet er niks aan af dat het dier zonder mijn wensen heel goed door die winter heen komt dekenloos :)

En het is het goed recht van iedereen om dat met zijn of haar eigen dieren te doen. Ik trut met mijn paarden, mijn honden en mijn katten. Eén van m'n paarden kan zoentjes geven en valt zo naast me in slaap, zó schattig, één van m'n honden kijkt altijd tv en wacht op reclames met katten en honden. De andere ligt het liefst de hele dag te slapen, maar niet op de grond want da's te koud. De katten worden behandeld alsof ze van koninklijke bloede zijn en daar hebben ze geen problemen mee.

So what? Bij gebrek aan mensenkindjes maar aan dierenkindjes? <3

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:25

Idd Authentic....so what?????? +:)+

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:35

Zo, je hoeft je niet gelijk aangevallen te voelen. We hebben het over gezonde honden en hebben nergens gezegd dat jij slecht bent voor je dieren.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:46

'De zoveelste op bokt die denkt dat de chihuahua het snel koud heeft. Dat leer je ze zelf aan hoor.'

Hoe moet ik dit lezen dan??
Jij vindt mij toch de zoveelste die denkt dat de Chi het altijd koud heeft??
En ik voel mij niet zo snel aangevallen hoor, alleen vind ik het jammer dat er altijd zo geoordeelt wordt over mens en dier en situaties die niemand werkelijk kent!

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:49

Dat was een antwoord op een post waarin je zette: de Chi heeft het altijd koud.

Ik vatte dat op als 'de Chi in het algemeen'. Snap nu ondertussen dat je daar je eigen Chi mee bedoelt, maar dat werd me niet helemaal duidelijk uit jouw taalgebruik.

En zo snel oordelend ben ik helemaal niet, dus ik vind het ook jammer als dat over mij gezegd wordt zonder mij te kennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:50

Ik snap het, geloof ik, corrigeer me als ik het fout heb, ja? :)

Volgens mij bedoelt GJ9 dat een Chi die in NL geboren is, en net zo opgroeit als andere honden, geen jas aan moet, want zijn vacht heeft zich gewoon aangepast aan het weer, en hij heeft het dus niet koud.
En dat geldt dus niet voor jouw Chi :)

Dus dan is het zeg maar geen aanval.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:54

Hier valt niets aan te corrigeren Yamcha ;)

Bedankt voor de verduidelijking, en het was idd geen aanval.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:57

Ik bedoel jou ook niet persoonlijk hoor GJ9 maar dat is idd wel hier over het algemeen de tendens!
Er wordt slecht begrijpend gelezen en vervolgens krijgt men een hele lading oordelen over zich heen, nogmaals dit is niet naar jou persoonlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:01

GJ9 schreef:
Hier valt niets aan te corrigeren Yamcha ;)

Bedankt voor de verduidelijking, en het was idd geen aanval.

Dan heb ik het goed gesnapt :)

@ bnb: begrijpend lezen is idd soms knap lastig, en volgens mij ontstaan ook veel ruzies (of misverstanden) door mensen die elkaar neit goed begrijpen :)Daar kom je dan ook wel weer uit. 't Wordt lastiger als mensen elkaar niet wíllen begrijpen, maar volgens mij is dat hier niet het geval :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:34

Chiqa schreef:
chipieke schreef:
Ik loop liever teveel dan te weinig naar de dierenarts met mijn dieren ;)

Mijn hond loopt bijvoorbeeld met een jurkje rond nu omdat ze vrij recent gesterilliseerd is en ze blijft haar wondje openlikken, dan heeft ze maar eventjes een kleed aan, maar het helpt!

Maar ik ben wel 100% voorstander van de ja is ja en nee is nee methode! Het zijn en blijven uiteindelijk dieren waar je mee bezig bent!

Ik sta niet voor elk wissewasje op de stoep van de DA hoor, heb zelf genoeg kennis in huis om te bepalen of het dikke ernst is of niet.

Begrijp ik ook wel dat je niet voor het minste geringste naar de DA loopt, maar laatst begon mijn teef haar buik flink op te zwellen, daar heb ik ook niet mee gewacht terwijl het iets was wat van zichzelf kon genezen.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:18

KiWiKo schreef:
toen ik op vakantie was heeft de lab een pak hagelslag opgegeten, mijn hondenoppas belde me in paniek op wat te doen...... of ze gelijk naar de dierenarts moet..... Welnee, kijk het maar even aan, hij kan er wel tegen.....

Nou is het zo dat mijn honden bizar sterke magen hebben blijkt, dus ik maak me er niet echt druk om als ze eens wat eten wat een hond eigenlijk niet zou moeten eten.

Daar heb jij mooi mazzel mee gehad, want dat had héél anders kunnen aflopen (en dan praatte je nu iets minder stoer over jouw methodes ;) ).

Nalatigheid noem ik dat, dan ben ik liever een mieperd die het beestje elke dag liefkozend borstelt, zoveel speelgoed en lekkers koopt dat hij van ellende niet weet wat hij ermee moet, en tegen hem praat alsof hij een beebje is (en dus ook op tijd bij de dierenarts zit!) Nee mijn diertjes komen niets te kort. Mieperig ben ik he? :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:42

Ik heb altijd zoiets als je wilt miepen moet je dat gewoon doen, zo lang het niet van dat gemoep is waar de dieren onder lijden en geen normaal bestaan kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:12

bnb schreef:
Waar worden toch overal topics over aangemaakt??
Lekker belangrijk of er gemutst wordt met een hond, kat of paard zolang de dieren er niet onder lijden en ze gewoon een dierwaardig leven kunnen leiden, is er toch helemaal niks aan de hand?

En toch vind je het blijkbaar belangrijk en interessant genoeg om hier op te reageren ;)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:17

Ja, als belangrijk en interessant een criterium zouden moeten zijn om een topic te openen of erop te reageren kunnen we (houdt een slag om de arm; het grootste gedeelte van) het forum wel opdoeken :')

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:43

bnb schreef:
Ik bedoel jou ook niet persoonlijk hoor GJ9 maar dat is idd wel hier over het algemeen de tendens!
Er wordt slecht begrijpend gelezen en vervolgens krijgt men een hele lading oordelen over zich heen, nogmaals dit is niet naar jou persoonlijk.

Begrijpend lezen is zeker lastig voor sommige mensen. Daarom typ ik altijd zo duidelijk mogelijk, dat iedereen het wel moet kunnen snappen. Als ik moe ben lukt dat niet altijd ;)

Misschien voor jou ook een tip. Je post hierboven bevat netjes punten en hoofdletters, dan begrijp ik wat je zegt. Die eerdere post had ik echt anders opgevat als je dat duidelijker verwoord had!

Over naar de DA stappen: wij hebben gelukkig nog nooit naar de DA gehoeven buiten controles om. Onze Chi is 1x ziek geweest, had koude oortjes en was heel slap. Die hebben we er zelf wel bovenop gekregen. Als het te lang had geduurd waren we wel naar de DA gegaan hoor.
Mensen kunnen aangeven als er echt iets mis is. Bij dieren is dat gewoon lastiger. Ik zou niet voor elke wissewasje op de stoep staan (daar is de DA veel te duur voor), maar bij twijfel zou ik toch echt wel het zekere voor het onzekere nemen.
Maar idd KiWiKo: het begint gewoon met gezonde dieren uitzoeken. Dat scheelt al het grootste deel geloof ik.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:52

Dat gemiep en gepiep met dieren word ik af en toe helemaal gek van...

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 00:02

Gezonde dieren uitzoeken, en dieren gezond houden.
En imo kán getrut en vermenselijking sneller voor zieke dieren zorgen dan gewoon verstand. Is het niet fysiek, dan wel metaal.

Wat mij betreft mag de 'gewoonte' om dieren te hebben, wel wat minder gewoon worden. Geen dieren meer voor elke kwiebus, geen enkel ongecastreerd beest meer en vooral geen hypes meer. Denk dat je dan al een heel eind komt.

Denk dat getrut ed vooral ontstaat uit onwetendheid, eens?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 00:04

bnb schreef:
Mijn hondje die een buggy nodig heeft is invalide!!!!!!!!
Heeft zijn nek gebroken en heeft daardoor twee verlamde voorpoten, reden genoeg ?

Die reden kan ik niet ruiken vanachter mijn computer?
Altijd handig dat je het er even bij zet.

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 00:08

wimmus schreef:
Gezonde dieren uitzoeken, en dieren gezond houden.
En imo kán getrut en vermenselijking sneller voor zieke dieren zorgen dan gewoon verstand. Is het niet fysiek, dan wel metaal.

Wat mij betreft mag de 'gewoonte' om dieren te hebben, wel wat minder gewoon worden. Geen dieren meer voor elke kwiebus, geen enkel ongecastreerd beest meer en vooral geen hypes meer. Denk dat je dan al een heel eind komt.

Ik zou het liever domheid noemen, al klinkt dat wat hard. Kijk, onwetendheid kan je iets aan doen, namelijk je eerst goed verdiepen voor je een dier aanschaft.

Maar dan heb je ook nog domme mensen die hun ogen overal voor sluiten, geen info willen zoeken dan alleen de info die hun eigen hypothese bevestigd. Daar word ik weleens een beetje moe van, dieren zijn de dupe, maar je kan net zo goed tegen een muur praten bij die mensen.

Misschien is eigenwijs nog wel een beter woord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 07:15

wimmus schreef:

Denk dat het helaas een karaktertrek is van sommige mensen, als ik soms zie wat dit met dieren kan doen...Onopgevoedde honden omdat ze strontverwent zijn.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 09:13

Ik zie getrut met beesten niet gelijk als onwetendheid, dommigheid, eigenwijsheid of onopgevoede dieren.

Waarom zou getrut onwetendheid betekenen? Als iemand tegen de hond zegt: "kom maar bij mama", staat dat dan gelijk aan onwetendheid, onopgevoedheid en dergelijke? Dacht het niet.

Ik stoor me er aan wanneer een dier geen dier meer kan zijn en wanneer het zijn welzijn schaadt, zowel mentaal als fysiek.
Ik ben het er wel mee eens, dat een dier hebben niet meer zo 'gewoon' moet zijn, dat de impulsieve aankopen de spuigaten uit loopt, vaak als gevolg van trends, zoals met de dalmatiers, golden retrievers en de duitse herders. Binnenkort komt er een fim met akita inu's, ik houd mijn hart vast.