ik haat die kat !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:28

Maar Lia...wil je nu die katten gaan kwalijk nemen dat ze door hun baas zijn gedumpt en op zoek gaan naar eten?
Kijk..ik ben het met je eens dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar dieren.
Maar een kat is een buiten dier en hoort( in mijn ogen dan) niet de hele dag binnen. Hou je kippen in een buurt waar ook katten zitten, dan zorg je ervoor dat er geen dieren bij JOU dieren komen die ze dood kunnen maken...mee eens???
Als TS of wie dan ook een volliere zou hebben, dan zou die ook niet aan een kant open staan.Heb je konijnen, zorg je ook dat ze er niet uit kunnen en niet iets anders er in kan...mee eens??
Met andere woorden moet je als diereneigenaar er voor zorgen dat je beesten veilig zijn tegen andere dieren van buitenaf.
En ik ben de eerste die meteen gaat vertellen dat dat lang niet altijd kan natuurlijk.
Denk aan b.v schapen, daar hoor je toch elk jaar wel weer enkele verhalen over dat er zijn gedood door loslopende honden.

En dat vind ik nog veel erger, omdat je een hond nog kan leren, een kat niet.

Daihyo

Re: ik haat die kat !

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:57

Moderatoropmerking:
Het topic gaat weer open.
Ik heb een flink aantal offtopic reacties verwijderd. Ook zag ik flink wat aanvallende posts. Een pittige discussie is geen probleem. Je hoeft niet altijd een anders mening te accepteren. Maar laat de persoonlijke sneren achterwege. De sfeer wordt er niet beter op en dat is niet de bedoeling.
Bedankt voor de medewerking :)

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:02

wat een vervelende situatie,

ik zou toch nog eens met de buren praten om het uit te leggen. Dan er echt even goed voor gaan zitten en
wellicht zelf ook oplossingen aandragen.

Wellicht kan je de buren een paar kippen cadeau doen, dan blijft die kat wel daar :+

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:45

aerdenhout1 schreef:
Maar Lia...wil je nu die katten gaan kwalijk nemen dat ze door hun baas zijn gedumpt en op zoek gaan naar eten?
Kijk..ik ben het met je eens dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar dieren.
Maar een kat is een buiten dier en hoort( in mijn ogen dan) niet de hele dag binnen. Hou je kippen in een buurt waar ook katten zitten, dan zorg je ervoor dat er geen dieren bij JOU dieren komen die ze dood kunnen maken...mee eens???
Als TS of wie dan ook een volliere zou hebben, dan zou die ook niet aan een kant open staan.Heb je konijnen, zorg je ook dat ze er niet uit kunnen en niet iets anders er in kan...mee eens??
Met andere woorden moet je als diereneigenaar er voor zorgen dat je beesten veilig zijn tegen andere dieren van buitenaf.
En ik ben de eerste die meteen gaat vertellen dat dat lang niet altijd kan natuurlijk.
Denk aan b.v schapen, daar hoor je toch elk jaar wel weer enkele verhalen over dat er zijn gedood door loslopende honden.

En dat vind ik nog veel erger, omdat je een hond nog kan leren, een kat niet.

Ja en nee...Iedereen moet verantwoording nemen over zijn eigen dieren...Dus wanneer ik kippen zou hebben, zorg ik ervoor dat die een veilige plek hebben en dat niemand anders er last van heeft. Maar de kat van de buren (bij wijze van) heeft niks op mijn erf te zoeken, dat is de verantwoording van de katteneigenaar....

Over honden gesproken....Waarom zou onze jachthond de hele dag binnen moeten zitten terwijl wij een tuin hebben? Hij blijft in onze tuin, valt niemand lastig...Dus moet ik hem binnen houden omdat mogelijk een kat van de buren in onze tuin komt en deze een gewisse dood tegemoet gaat wanneer onze hond hem te pakken krijgt? Nee, dat zie ik niet in.

(ik spreek hier gelukkig over hypothetische situaties...Onze buren hebben wel drie katten maar die zie je nooit :D )

Aan de andere kant neem ik mijn hond straks weer mee naar mijn paard. Daar loopt een kat rond, dus gaat mijn hond aan de riem :j

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:51

Wat degene voor mij net zei over dat ze haar hond niet binne gaat houden omdat hij anders de kat op eet van de buuren vind ik ook groot gelijk hebben!! Moeten hun maar even gaas spannen aan hun kant zodat de kat er niet door kan ;) Wij hebben zelf ook een kat, en die weet ook donders goed in welke tuinen ze kan komen ja en nee, en wij zetten zelf ook de tuin slang op een kat die in onze tuin zit te ''behoeften'' :+ Zolang je geen gemicalieen of kokent water of andere gestoorde dingen over een beest heen gooit, vind ik het een prima oplossing ;)

Vriendin van mij heeft katten alarm, dat ding begint heeeeel irritant te piepen als er een kat langs loopt, die maakt dan dat i weg komt, mischien iets voor de TS??

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:20

maaikedd schreef:
jammer dat ik het nog niet heb gelezen maar er is iets heel simpels waar katten niet van houden en dat zijn cacaodoppen. Ze vinden de geur en het gevoel om erover heen lopen niet leuk. Zelf heb ik ook 2 katten die andere katten ook niet uit de buurt houden. Zit er nog steeds over te denken om dit in mijn tuin te gooien. Bij mijn moeder hielp het, zij heeft aan de zijkant van haar huis een stuk tuin waat eerst een stuk was waar ze zeer weinig kwammen en dit werd gebruikt als kattenbak en die doppen hielpen heel goed.

Fijne oplossing voor als je een hond hebt, dan moet je maar zorgen dat je hond uit je eigen tuin blijft want cacaodoppen zijn giftig voor honden.
Hopenlijk gaat TS jouw advies niet opvolgen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:22

Ik vind nog steeds dat als TS een oplossing heeft bedacht, de buren hier aan mee moeten betalen (of nog beter, geheel betalen).

Mijn katten komen af en toe een paar uurtjes buiten, omdat ik zie hoe erg ze daar van genieten, wil ik ze dat niet afnemen. Gaas spannen gaat hier helaas niet in onze tuin en op het dakterras van onze vorige woning hebben we het wel gedaan, maar daar sprongen de katten gewoon in en klommen er overheen, met het gevolg dat ze niet meer terug durfden en we dus onze katten buiten onze tuin hielden ipv in de tuin...

Stel dat er nu mensen zijn die bij ons komen klagen over de katten, zal ik zeker alles er aan doen om te zorgen dat ze er geen last meer van hebben en als mn katten bij iemand in de tuin lopen te klooien, mogen ze er gerust de slang op zetten ;) Maar ik kan niet constant mn katten door alle tuinen volgen om te kijken wat ze uitspoken... En helaas zijn het ook geen hondjes die gelijk braaf komen wanneer je ze roept!

Maar ik denk dat ik niet zo snel gedoe krijg met buren, gezien hier tig katten in de buurt lopen, die ook nog eens zo brutaal zijn om je huis binnen te dringen en dat doen die van mij dan weer niet ;)

ozzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:24

Vol verbazing ben ik op dit topic beland.
Het probleem van de TS kan ik nog vatten.
Maar je zal wel dingen moeten proberen om die kat daar weg te houden(zat kattenforums om op te zoeken)
Dit zijn nou eenmaal de dingen die je tegenkomt op het platteland.
Ik woon zelf ook op een boerderij met kippen, katten en honden.
Nooit geen problemen mee gehad dus een kant en klare oplossing kan ik niet aandragen, behalve dat de kat jong is en dus speels en wat is nou leuker dan een stel kippen die op de loop gaan.
ik zou zelf een extra stroomdraadje om de ren doen wel met risico dat je dochtertje hier een keer tegenaan loopt maar ook dat zal ze maar 1x doen.(welk boerderijkind is dat niet overkomen).

Maar wat een vreselijke mensen geven hun nog vreselijkere oplossingen zeg. Geloof dat er genoeg voer voor de psychiatrie bij zitten.
Respect voor al dat leeft is weinig te vinden bij die types.Bah!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:25

ThePast03 schreef:
maaikedd schreef:
jammer dat ik het nog niet heb gelezen maar er is iets heel simpels waar katten niet van houden en dat zijn cacaodoppen. Ze vinden de geur en het gevoel om erover heen lopen niet leuk. Zelf heb ik ook 2 katten die andere katten ook niet uit de buurt houden. Zit er nog steeds over te denken om dit in mijn tuin te gooien. Bij mijn moeder hielp het, zij heeft aan de zijkant van haar huis een stuk tuin waat eerst een stuk was waar ze zeer weinig kwammen en dit werd gebruikt als kattenbak en die doppen hielpen heel goed.

Fijne oplossing voor als je een hond hebt, dan moet je maar zorgen dat je hond uit je eigen tuin blijft want cacaodoppen zijn giftig voor honden.
Hopenlijk gaat TS jouw advies niet opvolgen.

Sowieso...Als ik in de schoenen van de TS zou staan zou ik niet inzien waarom ik met een oplossing zou moeten komen, laat staan betalen. Het zijn niet mijn beesten.... :n

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:33

Naja, TS kan wel nadenken over een oplossing... Ze heeft er last van en wil er vanaf, haar buren werken voor geen meter mee, dan kan ze beter zelf de eerste stap zetten en het de buren wat makkelijker maken doordat ze met een hapklare oplossing komt, hoeven de buren alleen nog maar toe te stemmen (wat waarschijnlijk al moeilijk genoeg is). Dit soort mensen zijn gewoon lastig en door het ze zo makkelijk mogelijk te maken, is de kans het grootst dat het tot een oplossing komt en dat is toch het belangrijkste, dat het opgelost word.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:32

ozzy1 schreef:
Maar je zal wel dingen moeten proberen om die kat daar weg te houden(zat kattenforums om op te zoeken)
Nooit geen problemen mee gehad dus een kant en klare oplossing kan ik niet aandragen, behalve dat de kat jong is en dus speels en wat is nou leuker dan een stel kippen die op de loop gaan.
ik zou zelf een extra stroomdraadje om de ren doen wel met risico dat je dochtertje hier een keer tegenaan loopt maar ook dat zal ze maar 1x doen.(welk boerderijkind is dat niet overkomen).
Maar wat een vreselijke mensen geven hun nog vreselijkere oplossingen zeg. Geloof dat er genoeg voer voor de psychiatrie bij zitten.

Ik denk dat je een beetje twee verhalen door elkaar haalt. De TS had last van kippen die werden lastig gevallen. De kat van onze 'buren' poept in onze tuin, sproeit tegen de zandbak van mijn dochter. En hij probeert binnen te glippen als er een raam of deur open staat.

Of je nu in de stad in een rijtjeswoning woont of op het platteland maakt niet uit denk ik. Op het platteland heb je er juist minder last van denk ik, omdat katten dan vaker op het terrein blijven aangezien dat veel groter is dan een achtertuintje van iemand uit de stad. Maar goed wij wonen ook op een boerderij en onze kippen liepen ook op het land van iemand anders. Toch kies ik er voor om dan toch betere omheining te nemen zodat ze niet meer ons erf af kunnen, ondanks dat degene van dat land er geen problemen mee had.

Ik ga gewoon geen stroomdraad spannen, want ten eerste wil ik niet het risico dat mijn dochter er tegen aan loopt doordat een ander zijn beesten niet bij houd, ten tweede omdat ik geen geld ga uitgeven aan het probleem dat mijn buren maar moeten oplossen, en ten derde moet ik ontzettend veel meters overbruggen om hier wat af te zetten.
Mijn dochter kijkt altijd over de heg naar de schapen en aait ze dus ik zou niet willen dat ze door zo´n rotkat bang wordt voor stroom en niet meer de schapen kan aaien. Dan is het een beetje omgekeerde wereld.

Ik ben een dierenliefhebber, maar ik heb een hekel aan katten. Voor de muizen hebben wij hier een mooi koppel kerkuilen. Dat die kat hier rond loopt vind ik niet erg, maar hij poept en plast alles onder. En daarbij blaast hij naar mijn dochter en ik moet er niet aan denken dat hij in haar gezichtje uit haalt.

Dan mag dat normaal zijn op het platteland dat er hier veel katten rondlopen, maar het is hier ook normaal dat er jagers rondlopen :D. De eerste keer dat de jager hier weer is en het beest loopt rond schiet hij eens een keer richting kat. Hopen dat dat effect heeft.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:36

Adil18 schreef:
Sowieso...Als ik in de schoenen van de TS zou staan zou ik niet inzien waarom ik met een oplossing zou moeten komen, laat staan betalen. Het zijn niet mijn beesten.... :n

Nee inderdaad, ik zit met eenzelfde soort probleem en ben al 4 keer bij de buren langsgeweest. Het zijn ontzettende kattenliefhebbers en snappen niet waar ik moeilijk over doe. Hun kiezen er voor om katten te houden... ik niet.
En dan kan ik nog wel op het platteland wonen, maar dan nog hoeft zo´n beest niet in mijn tuin te poepen.

Aangezien de buren absoluut niet meewerken zullen we zelf moeten zorgen dat die kat hier niet meer wil of kan komen. En daar ga ik geen geld aan besteden. Zou een beetje omgekeerde wereld zijn. Dan maar op een dieronvriendelijke manier, sneu voor het beest maar de buren hebben genoeg kans gehad dat beest thuis te houden.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:40

Buren willen niet luisteren, dus beestje moet maar voelen :r
Wat een nare gedachtegang :n

Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel frustrerend is, zeker als je buren niks er aan willen doen, maar kom op zeg, ga je dan maar wraak nemen op de kat... Dat die gedachten überhaupt in je hoofd op komt :n

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:48

Letizia schreef:

Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel frustrerend is, zeker als je buren niks er aan willen doen, maar kom op zeg, ga je dan maar wraak nemen op de kat... Dat die gedachten überhaupt in je hoofd op komt :n

Wat moet je dan doen? Zijn poep opruimen? Kattenstrond stinkt als de pest...Ik ga niet snel over mijn nek, maar bij die geur kan ik echt kotsen...

En als je dan eens in de zomer met blote voeten over het gras loopt en dan...Nee, bah :n

Ik zou ook zeker eerst met de eigenaren praten, maar mocht dat niet baten zou ik het ook anders aanpakken. En nee, dat zou er niet heel erg vriendelijk aan toe gaan...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:54

Wat je dan moet? Als de nood zo hoog is en de buren willen niet luisteren, dan zou ik noodgedwongen m'n tuin maar zo afzetten dat de katten er niet meer in komen, kom op zeg, je gaat die kat toch zeker niks aandoen, walgelijk gewoon!!
Wreedheid zit gewoon niet in mijn aard!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:57

Adil18 schreef:
Letizia schreef:

Wat moet je dan doen? Zijn poep opruimen? Kattenstrond stinkt als de pest...Ik ga niet snel over mijn nek, maar bij die geur kan ik echt kotsen...

En als je dan eens in de zomer met blote voeten over het gras loopt en dan...Nee, bah :n

Ik zou ook zeker eerst met de eigenaren praten, maar mocht dat niet baten zou ik het ook anders aanpakken. En nee, dat zou er niet heel erg vriendelijk aan toe gaan...

Ja, inderdaad. Stel eens een andere oplossing voor dan Letizia!? Ik ben 4 keer bij de eigenaar geweest en die doen er niets aan. En daarbij ga ik geen geld uitgeven aan een oplossing omdat iemand anders zijn dieren niet thuis kan houden. Ik zeg het eerlijk mijn man had al lang die kat af willen laten schieten door de jager, maar ik heb geroepen nog even te wachten om het zo op te lossen.

Inderdaad sneu voor het beestje, maar ik vind het vervelender dat ik inderdaad niet met blote voeten op het gras kan en mijn dochtertje steeds in de poep of plas pakt van dat beest. Dan los ik het zelf wel op een goedkope en doeltreffende manier op! Eigenaren hebben kans genoeg gehad hoor!

Wat als er muizen bij jou binnen lopen Letizia? Komt dan die nare gedachtegang niet op om te zorgen dat je zo snel mogelijk van die beesten af bent? En ja, in dit geval zie ik hier de kat als ongedierte.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 13:59

ozzy1 schreef:

_/-\o_

Was geheel mijn gedachte! (ook ik woon redelijk buiten de bebouwde kom en woonde vroegah op "het platte land" )
Wat een drama wordt ervan gemaakt zeg.

Adil

Letizia schreef:
Wat je dan moet? Als de nood zo hoog is en de buren willen niet luisteren, dan zou ik noodgedwongen m'n tuin maar zo afzetten dat de katten er niet meer in komen, kom op zeg, je gaat die kat toch zeker niks aandoen, walgelijk gewoon!!

Hallo, denk je echt dat ik zin heb die tijd en kosten daarin te steken vanwege het beest van een ander? Nee hoor, een maatje 41 in de kat zijn reet of een emmer koud water doen het hem ook, en dat is veel goedkoper...

Vayo

Letizia schreef:

Wie betaald dat? Ik woon buitenaf en heb een hele grote tuin van meer dan 150m2, dat gaat flink in de centen lopen bij mij. En daarnaast komt de kat net zo makkelijk door de heg als er overheen. Geen beginnen aan dus. Moet ik dan maar boeten, omdat een ander zijn beest niet op zijn eigen terrein kan houden?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:00

Delphi schreef:
Letizia schreef:

Wie betaald dat? Ik woon buitenaf en heb een hele grote tuin van meer dan 150m2, dat gaat flink in de centen lopen bij mij. En daarnaast komt de kat net zo makkelijk door de heg als er overheen. Geen beginnen aan dus. Moet ik dan maar boeten, omdat een ander zijn beest niet op zijn eigen terrein kan houden?

Juist, Delphi! :j

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:02

superwoman schreef:
Was geheel mijn gedachte! (ook ik woon redelijk buiten de bebouwde kom en woonde vroegah op "het platte land" )
Wat een drama wordt ervan gemaakt zeg.

Ik vind het vies dat dat beest in mijn tuin poept en tegen de zandbak van mijn dochter plast en nog een blaast naar haar. Ik maak er geen drama van, maar ik zocht een oplossing die er blijkbaar niet is. Er wordt meer een drama gemaakt van het feit dat ik dan de jager bijv. eens laat schieten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:07

Delphi schreef:
Ja, inderdaad. Stel eens een andere oplossing voor dan Letizia!? Ik ben 4 keer bij de eigenaar geweest en die doen er niets aan. En daarbij ga ik geen geld uitgeven aan een oplossing omdat iemand anders zijn dieren niet thuis kan houden. Ik zeg het eerlijk mijn man had al lang die kat af willen laten schieten door de jager, maar ik heb geroepen nog even te wachten om het zo op te lossen.

Inderdaad sneu voor het beestje, maar ik vind het vervelender dat ik inderdaad niet met blote voeten op het gras kan en mijn dochtertje steeds in de poep of plas pakt van dat beest. Dan los ik het zelf wel op een goedkope en doeltreffende manier op! Eigenaren hebben kans genoeg gehad hoor!

Wat als er muizen bij jou binnen lopen Letizia? Komt dan die nare gedachtegang niet op om te zorgen dat je zo snel mogelijk van die beesten af bent? En ja, in dit geval zie ik hier de kat als ongedierte.

goh, terwijl dat zoveel minder ergenis zou kunnen geven.
Wees blij dat je "zulke" problemen wel zelf netjes kunt oplossen met een beetje geld.
Ben met je eens dat de eigenaren best meer zouden kunnen doen, maar je maakt het jezelf ook bijzonder moeilijk om er en princiepe kwestie van te maken...
Wat ben ik blij met mijn buren <3

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:11

Delphi schreef:
Ik vind het vies dat dat beest in mijn tuin poept en tegen de zandbak van mijn dochter plast en nog een blaast naar haar. Ik maak er geen drama van, maar ik zocht een oplossing die er blijkbaar niet is. Er wordt meer een drama gemaakt van het feit dat ik dan de jager bijv. eens laat schieten.

Is ook vies!
Echter 150 m2 is echt wel te overzien hoor.... :roll:Als eens gekeken wat een stroomdraadje kost?
Zou niet weten waarom je het diertje te pakken moet nemen 8)7
(water etc vind ik natuurlijk geen probleem!)

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:12

in gesprek met de buren!! dat is het enige, of je kippenren beter dicht maken.

Ik heb zelf katten en een tuin van 500 m2 en die heb ik zelf afgezet met schrikdraad. Mijn katten gaan de tuin niet uit, ik heb alleen een kat van een ander die mijn etensbakken leeg vreet en binnen piest als hij de kans krijgt, en ik weet niet van wie die k... kat is, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om die kat van een ander wat aan te doen!!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:14

superwoman schreef:
Delphi schreef:

goh, terwijl dat zoveel minder ergenis zou kunnen geven.
Wees blij dat je "zulke" problemen wel zelf netjes kunt oplossen met een beetje geld.
Ben met je eens dat de eigenaren best meer zouden kunnen doen, maar je maakt het jezelf ook bijzonder moeilijk om er en princiepe kwestie van te maken...
Wat ben ik blij met mijn buren <3

Meid, waarom moet ik geld uitgeven omdat ik overlast heb van een dier dat op mijn terrein komt? Het gaat om het principe dat ik al 4 keer bij de eigenaar ben geweest en die niets wilt doen. Moet ik het dan maar betalen?

Mijn kippen liepen op een gegeven moment ook van ons erf. Daar heb ik wel geld aan uitgegeven om te voorkomen dat ze overlast zouden veroorzaken. Ze liepen bij een ander op het land. Ondanks dat die mensen het niet erg vonden het ik mijn plicht gedaan en gezorgt dat ze nu ons erf niet af kunnen. Als onze buren dat ook zouden doen, dan heb ik pas goede buren ;)

Edit: flinke rekenfout gemaakt :+ tuin is minimaal 50 x 30 dus 1500m2 i.p.v. 150! Mijn man lachtte me al uit en dacht dat het zelfs wat meer dan 1500m2 is.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 12-04-10 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt