Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

aerdenhout1 schreef:Maar Lia...wil je nu die katten gaan kwalijk nemen dat ze door hun baas zijn gedumpt en op zoek gaan naar eten?
Kijk..ik ben het met je eens dat iedereen verantwoordelijk is voor zijn of haar dieren.
Maar een kat is een buiten dier en hoort( in mijn ogen dan) niet de hele dag binnen. Hou je kippen in een buurt waar ook katten zitten, dan zorg je ervoor dat er geen dieren bij JOU dieren komen die ze dood kunnen maken...mee eens???
Als TS of wie dan ook een volliere zou hebben, dan zou die ook niet aan een kant open staan.Heb je konijnen, zorg je ook dat ze er niet uit kunnen en niet iets anders er in kan...mee eens??
Met andere woorden moet je als diereneigenaar er voor zorgen dat je beesten veilig zijn tegen andere dieren van buitenaf.
En ik ben de eerste die meteen gaat vertellen dat dat lang niet altijd kan natuurlijk.
Denk aan b.v schapen, daar hoor je toch elk jaar wel weer enkele verhalen over dat er zijn gedood door loslopende honden.
En dat vind ik nog veel erger, omdat je een hond nog kan leren, een kat niet.
)
Wij hebben zelf ook een kat, en die weet ook donders goed in welke tuinen ze kan komen ja en nee, en wij zetten zelf ook de tuin slang op een kat die in onze tuin zit te ''behoeften''
Zolang je geen gemicalieen of kokent water of andere gestoorde dingen over een beest heen gooit, vind ik het een prima oplossing
maaikedd schreef:jammer dat ik het nog niet heb gelezen maar er is iets heel simpels waar katten niet van houden en dat zijn cacaodoppen. Ze vinden de geur en het gevoel om erover heen lopen niet leuk. Zelf heb ik ook 2 katten die andere katten ook niet uit de buurt houden. Zit er nog steeds over te denken om dit in mijn tuin te gooien. Bij mijn moeder hielp het, zij heeft aan de zijkant van haar huis een stuk tuin waat eerst een stuk was waar ze zeer weinig kwammen en dit werd gebruikt als kattenbak en die doppen hielpen heel goed.
Maar ik kan niet constant mn katten door alle tuinen volgen om te kijken wat ze uitspoken... En helaas zijn het ook geen hondjes die gelijk braaf komen wanneer je ze roept!
ThePast03 schreef:maaikedd schreef:jammer dat ik het nog niet heb gelezen maar er is iets heel simpels waar katten niet van houden en dat zijn cacaodoppen. Ze vinden de geur en het gevoel om erover heen lopen niet leuk. Zelf heb ik ook 2 katten die andere katten ook niet uit de buurt houden. Zit er nog steeds over te denken om dit in mijn tuin te gooien. Bij mijn moeder hielp het, zij heeft aan de zijkant van haar huis een stuk tuin waat eerst een stuk was waar ze zeer weinig kwammen en dit werd gebruikt als kattenbak en die doppen hielpen heel goed.
Fijne oplossing voor als je een hond hebt, dan moet je maar zorgen dat je hond uit je eigen tuin blijft want cacaodoppen zijn giftig voor honden.
Hopenlijk gaat TS jouw advies niet opvolgen.
ozzy1 schreef:Vol verbazing ben ik op dit topic beland.
Het probleem van de TS kan ik nog vatten.
Maar je zal wel dingen moeten proberen om die kat daar weg te houden(zat kattenforums om op te zoeken)
Dit zijn nou eenmaal de dingen die je tegenkomt op het platteland.
Ik woon zelf ook op een boerderij met kippen, katten en honden.
Nooit geen problemen mee gehad dus een kant en klare oplossing kan ik niet aandragen, behalve dat de kat jong is en dus speels en wat is nou leuker dan een stel kippen die op de loop gaan.
ik zou zelf een extra stroomdraadje om de ren doen wel met risico dat je dochtertje hier een keer tegenaan loopt maar ook dat zal ze maar 1x doen.(welk boerderijkind is dat niet overkomen).
Maar wat een vreselijke mensen geven hun nog vreselijkere oplossingen zeg. Geloof dat er genoeg voer voor de psychiatrie bij zitten.
Respect voor al dat leeft is weinig te vinden bij die types.Bah!
. De eerste keer dat de jager hier weer is en het beest loopt rond schiet hij eens een keer richting kat. Hopen dat dat effect heeft. Adil18 schreef:Sowieso...Als ik in de schoenen van de TS zou staan zou ik niet inzien waarom ik met een oplossing zou moeten komen, laat staan betalen. Het zijn niet mijn beesten....

Letizia schreef:Buren willen niet luisteren, dus beestje moet maar voelen
Wat een nare gedachtegang
Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel frustrerend is, zeker als je buren niks er aan willen doen, maar kom op zeg, ga je dan maar wraak nemen op de kat... Dat die gedachten überhaupt in je hoofd op komt

Adil18 schreef:Letizia schreef:Buren willen niet luisteren, dus beestje moet maar voelen
Wat een nare gedachtegang
Ik kan me heel goed voorstellen dat het heel frustrerend is, zeker als je buren niks er aan willen doen, maar kom op zeg, ga je dan maar wraak nemen op de kat... Dat die gedachten überhaupt in je hoofd op komt
Wat moet je dan doen? Zijn poep opruimen? Kattenstrond stinkt als de pest...Ik ga niet snel over mijn nek, maar bij die geur kan ik echt kotsen...
En als je dan eens in de zomer met blote voeten over het gras loopt en dan...Nee, bah
Ik zou ook zeker eerst met de eigenaren praten, maar mocht dat niet baten zou ik het ook anders aanpakken. En nee, dat zou er niet heel erg vriendelijk aan toe gaan...
ozzy1 schreef:Vol verbazing ben ik op dit topic beland.
Het probleem van de TS kan ik nog vatten.
Maar je zal wel dingen moeten proberen om die kat daar weg te houden(zat kattenforums om op te zoeken)
Dit zijn nou eenmaal de dingen die je tegenkomt op het platteland.
Ik woon zelf ook op een boerderij met kippen, katten en honden.
Nooit geen problemen mee gehad dus een kant en klare oplossing kan ik niet aandragen, behalve dat de kat jong is en dus speels en wat is nou leuker dan een stel kippen die op de loop gaan.
ik zou zelf een extra stroomdraadje om de ren doen wel met risico dat je dochtertje hier een keer tegenaan loopt maar ook dat zal ze maar 1x doen.(welk boerderijkind is dat niet overkomen).
Maar wat een vreselijke mensen geven hun nog vreselijkere oplossingen zeg. Geloof dat er genoeg voer voor de psychiatrie bij zitten.
Respect voor al dat leeft is weinig te vinden bij die types.Bah!
Letizia schreef:Wat je dan moet? Als de nood zo hoog is en de buren willen niet luisteren, dan zou ik noodgedwongen m'n tuin maar zo afzetten dat de katten er niet meer in komen, kom op zeg, je gaat die kat toch zeker niks aandoen, walgelijk gewoon!!
Wreedheid zit gewoon niet in mijn aard!
Letizia schreef:Wat je dan moet? Als de nood zo hoog is en de buren willen niet luisteren, dan zou ik noodgedwongen m'n tuin maar zo afzetten dat de katten er niet meer in komen, kom op zeg, je gaat die kat toch zeker niks aandoen, walgelijk gewoon!!
Delphi schreef:Letizia schreef:Wat je dan moet? Als de nood zo hoog is en de buren willen niet luisteren, dan zou ik noodgedwongen m'n tuin maar zo afzetten dat de katten er niet meer in komen, kom op zeg, je gaat die kat toch zeker niks aandoen, walgelijk gewoon!!
Wie betaald dat? Ik woon buitenaf en heb een hele grote tuin van meer dan 150m2, dat gaat flink in de centen lopen bij mij. En daarnaast komt de kat net zo makkelijk door de heg als er overheen. Geen beginnen aan dus. Moet ik dan maar boeten, omdat een ander zijn beest niet op zijn eigen terrein kan houden?
superwoman schreef:Was geheel mijn gedachte! (ook ik woon redelijk buiten de bebouwde kom en woonde vroegah op "het platte land" )
Wat een drama wordt ervan gemaakt zeg.
Delphi schreef:Ja, inderdaad. Stel eens een andere oplossing voor dan Letizia!? Ik ben 4 keer bij de eigenaar geweest en die doen er niets aan. En daarbij ga ik geen geld uitgeven aan een oplossing omdat iemand anders zijn dieren niet thuis kan houden. Ik zeg het eerlijk mijn man had al lang die kat af willen laten schieten door de jager, maar ik heb geroepen nog even te wachten om het zo op te lossen.
Inderdaad sneu voor het beestje, maar ik vind het vervelender dat ik inderdaad niet met blote voeten op het gras kan en mijn dochtertje steeds in de poep of plas pakt van dat beest. Dan los ik het zelf wel op een goedkope en doeltreffende manier op! Eigenaren hebben kans genoeg gehad hoor!
Wat als er muizen bij jou binnen lopen Letizia? Komt dan die nare gedachtegang niet op om te zorgen dat je zo snel mogelijk van die beesten af bent? En ja, in dit geval zie ik hier de kat als ongedierte.
Delphi schreef:Ik vind het vies dat dat beest in mijn tuin poept en tegen de zandbak van mijn dochter plast en nog een blaast naar haar. Ik maak er geen drama van, maar ik zocht een oplossing die er blijkbaar niet is. Er wordt meer een drama gemaakt van het feit dat ik dan de jager bijv. eens laat schieten.
Als eens gekeken wat een stroomdraadje kost?
superwoman schreef:Delphi schreef:Ja, inderdaad. Stel eens een andere oplossing voor dan Letizia!? Ik ben 4 keer bij de eigenaar geweest en die doen er niets aan. En daarbij ga ik geen geld uitgeven aan een oplossing omdat iemand anders zijn dieren niet thuis kan houden. Ik zeg het eerlijk mijn man had al lang die kat af willen laten schieten door de jager, maar ik heb geroepen nog even te wachten om het zo op te lossen.
Inderdaad sneu voor het beestje, maar ik vind het vervelender dat ik inderdaad niet met blote voeten op het gras kan en mijn dochtertje steeds in de poep of plas pakt van dat beest. Dan los ik het zelf wel op een goedkope en doeltreffende manier op! Eigenaren hebben kans genoeg gehad hoor!
Wat als er muizen bij jou binnen lopen Letizia? Komt dan die nare gedachtegang niet op om te zorgen dat je zo snel mogelijk van die beesten af bent? En ja, in dit geval zie ik hier de kat als ongedierte.
goh, terwijl dat zoveel minder ergenis zou kunnen geven.
Wees blij dat je "zulke" problemen wel zelf netjes kunt oplossen met een beetje geld.
Ben met je eens dat de eigenaren best meer zouden kunnen doen, maar je maakt het jezelf ook bijzonder moeilijk om er en princiepe kwestie van te maken...
Wat ben ik blij met mijn buren

tuin is minimaal 50 x 30 dus 1500m2 i.p.v. 150! Mijn man lachtte me al uit en dacht dat het zelfs wat meer dan 1500m2 is.