Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:06

Er zijn ook een hoop oplossingen aangedragen, maar die vallen in het niet tussen alle andere posts, denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:08

Jibbel schreef:
Dat ik er dan ook nog een half maandsalaris aan DA-kosten aan uitgeef snapt hij helemaal niet.

Is dat niet een beetje zwaar overdreven.....Als er een dier wel goedkoop is is het wel een konijn, van zijn levensdagen nooit meer uitgegeven dan een paar euro per maand voor stro, brood en wat brokken.
Echt dat is wel te overzien hoor.

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:10

Urko schreef:
Ik kan er niet over uit dat iedereen zegt, weg doen die hond! ALS MIJN vriend aan zou komen, dat ik 1 van mijn dieren weg moest doen omdat meneer het daar toevallig niet mee kan vinden... nou dan weet ik wel wie er uit vliegt. En ik weet dat mijn vriend niet zo heel blij is mijn beestjes, hij wil mij niet kwijt, ik hem niet, en ik mijn beesten ook niet.
TS heeft er nu eenmaal mee ingestemt met een hond en ze zal zich er dan ook in moeten verdiepen hoe zij wel een goede band kan krijgen met het dier. Maar daar moet ze dan wel voor open staan!

Ik vind dat je samen achter een beslissing moet staan, en al helemaal bij iets wat leeft ;)
Dat zij dat niet heeft gedaan prima, maar kies dan gewoon voor het beestje zelf, zorg dat het ergens terecht komt waar het wel gewaardeerd word.
De hond kan er in de laatste plaats iets aan doen, dus neem dan je verantwoordelijkheid..
Laatst bijgewerkt door Wesseltje op 15-03-10 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:10

Nou, als jij je vent wegdoet voor een hond, vind ik dat wel een beetje vreemd, een hond heb je voor 10 jaar, een vriend/man wel voor 50.......
Volgens mij is het ook wel even wat meer als het er toevallig niet mee kunnen vinden.
Buiten dat denk ik dat de hond zélf veel beter af is bij mensen die allebei dol op honden zijn, ipv een die honden wel leuk vindt, maar blijkbaar niet inziet dat de hond ongelukkig wordt bij iemand met een antipathie, en een ander die er totaal niets mee heeft, en de hond liever kwijt is dan rijk.
Lijkt me in dit geval totaal niet zielig om de hond te laten verhuizen. En dat die vriend dan straks een potje zit te janken is ook zijn eigen schuld, had hij maar niet zo moeten drammen.

XoNo

Re: Ik heb niks met onze hond, ben ik nou raar ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:13

Idd Yamcha...en wat betreft het sentimentele gezeik, ik was niet degene die met dat verhaaltje op de proppen kwam hoor. Ik ben ook niet voor het vermenselijken van wat voor dieren dan ook, maar als er meer mensen op die manier met honden om zouden gaan en zouden realiseren dat ook zij gevoel hebben, dan had de TS wellicht wel nóg wel 2 keer nagedacht voor ze aan een hond begon.

Ik zeg ook, hond weg, voor de hond beter, voor de TS beter en vriendje moet inderdaad niet zeiken.

Daarom heb ik dus voor een vent gekozen die het wat dieren betreft ook niet gek genoeg kan :')

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:16

Chiqa schreef:
Jibbel schreef:
Dat ik er dan ook nog een half maandsalaris aan DA-kosten aan uitgeef snapt hij helemaal niet.

Is dat niet een beetje zwaar overdreven.....Als er een dier wel goedkoop is is het wel een konijn, van zijn levensdagen nooit meer uitgegeven dan een paar euro per maand voor stro, brood en wat brokken.
Echt dat is wel te overzien hoor.

Nee, dat is niet zwaar overdreven. Als je goed leest staat er een half maandsalaris aan DA-kosten. Ik heb het niet over het algemene onderhoud. Dat kost idd niet zoveel.
Had het beestje pas 2 dagen, stopt met eten. Wij naar DA, scheve tanden, dier onder narcose, tanden behandeld, klaar!

Niet dus..

Beestje at nog steeds niet. Verstopt, darmen stil, opgezette maag, waardoor zn longen knel zaten, wss vocht in de longen. Wij (in het weekend vrijdag, zaterdag én zondag) naar de DA geweest.
- foto laten maken van buik
- antibiotica
-pijnstillers
-laxeermiddelen

Reken daar je consulten elke keer bij en ik ben totaal meer dan 400 (en dat is voor mij een half maandsalaris ja..) euro kwijt geweest aan dat ding. DA had hem al opgegeven en was overtuigd dat we maandag zouden komen om m in te laten slapen. Hij mag wel zorgen dat ie nog lang leeft en ik er veel plezier van mag hebben. :)
Laatst bijgewerkt door Jibbel op 15-03-10 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:18

XoNo schreef:
Idd Yamcha...en wat betreft het sentimentele gezeik, ik was niet degene die met dat verhaaltje op de proppen kwam hoor. Ik ben ook niet voor het vermenselijken van wat voor dieren dan ook, maar als er meer mensen op die manier met honden om zouden gaan en zouden realiseren dat ook zij gevoel hebben, dan had de TS wellicht wel nóg wel 2 keer nagedacht voor ze aan een hond begon.

Ik zeg ook, hond weg, voor de hond beter, voor de TS beter en vriendje moet inderdaad niet zeiken.

Daarom heb ik dus voor een vent gekozen die het wat dieren betreft ook niet gek genoeg kan :')

Ik wet, dat was Sammm. Vind het een onzinnig verhaal ook, en niet echt van toepassing op TS.

Denk dat je idd moet beseffen dat een hond een dier is met gevoel, maar hem wel gewoon moet zien zoals hij is, en niet allerlei menselijke dingen toedichten.

Ik heb ook een vent die dol is op dieren, wel zo makkelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:19

Jibbel schreef:
Reken daar je consulten elke keer bij en ik ben totaal meer dan 400 (en dat is voor mij een half maandsalaris ja..)

Ik wou al zeggen een half maandsalaris, daar zie ik toch echt hogere bedragen voor ogen.
En begrijp dat dit niet voor de regel is zoals jou berichtje wel deed veronderstellen.
Konijn kost echt geen drol en heb die dingen hier toch al 20 jaar rondhobbelen, duurste was een extra zakje wortelen.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:21

Tsja, mijn vriend begrijpt dus uberhaupt al niet dat ik die 400 euro aan dat konijn heb uitgegeven. Daar ging het me ook meer om, om zo ook in te haken op de post van de TS.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:26

Yamcha :Y)
Volledig mee eens.

Denk dat het nog een behoorlijke dobber word om de hond naar een ander baasje te krijgen.
Wens TS daar veel succes mee (cursus assertiviteitstraining? :j )

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:30

Echt walgelijk hoe jij over je hond praat (een pup nog wel die niks midaan heeft!!) Zeggen dat je hem haat en hopen dat hij onder een auto loopt en je serieus afvragen of je hem in de schuur op kunt sluiten, gadverdamme.

Hij kan er niks aan doen dat hij gekozen is door jou en je vriend. Hij verdient het om op te groeien bij mensen die genieten van zijn gezelschap en loyaliteit. Niet bij iemand die hem niet moet want dat voelt hij echt wel. Een hond heb je voor het leven, denk hier dan vantevoren dan goed over na. Ik hoop dat jullie beslissen om hem te herplaatsen want dit is geen doen zo.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:31

pfff wat een situatie, haha ik weet nu al dat ik nooit in zo'n situatie verzeild raak, maar ik heb er wel een beetje last van...
ik heb 2 katten ( waarvan er 1 niet haart) en momenteel een opvanghondje zonder manieren..
mijn ouders en zussen komen amper bij mij ( lees 1 x per jaar)
omdat ik beesten heb,,tja ik doe ze voor hun niet weg, ik houd mijn huis zo schoon mogelijk, maar goed het blijven beesten, het opvanghondje kotst bijna elke dag nog, en de eerste dagen nogal wat ongelukjes, ook plast ze soms van blijdschap/ angst,,
tja is vies, goed schoonmaken en tadaa...
katten zijn wel een stuk minder bewerkelijk dan een hond, en zeker een grotere hond,bij mij zou er geen vriend in komen die niet van mijn beesten houd, en ze niet wil/ kan accepteren.
maar ts een goed gesprek met je partner lijkt me op zijn plaats,een hond moet je beide voor gaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:36

wimmus schreef:
Yamcha :Y)
Volledig mee eens.

Denk dat het nog een behoorlijke dobber word om de hond naar een ander baasje te krijgen.
Wens TS daar veel succes mee (cursus assertiviteitstraining? :j )

Lijkt mij ook nuttig ja :j hier schiet je ook weinig mee op imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:38

puma schreef:
Echt walgelijk hoe jij over je hond praat (een pup nog wel die niks midaan heeft!!) Zeggen dat je hem haat en hopen dat hij onder een auto loopt en je serieus afvragen of je hem in de schuur op kunt sluiten, gadverdamme.

Hallo, een beetje minder mag ook wel.

En dat de hond niks misdaan heeft, maakt niet uit. Ze zegt ook niet dat ze hem haat, ze zegt dat ze niks met hem heeft, en woorden zoals walgelijk vind ik helemaal niet gepast. Kom op zeg, je hoeft iemand niet gelijk de grond in te trappen hoor.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:39

XoNo schreef:
Ik heb mijn vriend geselecteerd op dierenliefde :D Mensen die niet van dieren houden, komen er bij mij niet in :)

_/-\o_
Als mijn man niks met dierenhad was het een arme ziel.

Ik snap ts wel, de een wil geen honden de ander geen kinderen, maar nu is de hond er en ik vind het zo sneu dat die ongewild is.
Dat dier voelt dat toch en als je goed schoonmaakt wat is er dan zo vies???
Toch proberen een goede oplossing te vinden want ervan uitgaande dat een hond ongeveer 12 jaar word moet je nog wel even.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:46

Yamcha schreef:
puma schreef:

Hallo, een beetje minder mag ook wel.

En dat de hond niks misdaan heeft, maakt niet uit. Ze zegt ook niet dat ze hem haat, ze zegt dat ze niks met hem heeft, en woorden zoals walgelijk vind ik helemaal niet gepast. Kom op zeg, je hoeft iemand niet gelijk de grond in te trappen hoor.

Nee ze zegt alleen maar dat ze hoopt dat hij onder een auto komt!!!!!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:48

Ja goh, dat meent ze heus. Waarschijnlijk duwt ze 'm straks op de snelweg uit haar auto of vergiftigd ze hem straks. Bel de dierenbescherming, wees een held! 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:50

Als in, dat ze er dan vanaf is.

Volgens mij zegt ze (als je goed leest, waar jullie blijkbaar niet al te sterk in zijn, als het om schattige pluizige pups gaat) dat ze het niet erg zou vinden, als hij onder een auto kwam.

Maar ik zal het nog een keer uitleggen. TS vraagt wat ze nu moet doen. Ze vraagt er niet om te horen dat ze walgelijk is, en in- en inslecht, en het Vleesgeworden Kwaad enzo.
Stel jullie niet zo aan, en denk met haar mee. Je mag imo rustig zeggen dat het niet erg slim is om een hond te nemen als je er niet een wilt, maar al die persoonlijke aanvallen begin ík persoonlijk vrij walgelijk te vinden. Kom op zeg, een beetje volwassen reageren kan ook wel, iemand compleet de grond intrappen en alles aan haar afkraken lijkt me nergens voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:52

wimmus schreef:
Ja goh, dat meent ze heus. Waarschijnlijk duwt ze 'm straks op de snelweg uit haar auto of vergiftigd ze hem straks. Bel de dierenbescherming, wees een held! 8)7

Ga het dier gelijk ophalen, en neem de ME mee. Laat Obama haar een ultimatum stellen, als bedreiger van de wereldvrede. 't Is haast erger dan kernwapens bouwen......

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:53

@Yamcha: Haha.. Helemaal mee eens!
Geef gewoon tips! Daar vraagt ze tenslotte om ;)

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:54

wimmus schreef:

Goed idee !!!!
Mensen die zo over een dier denken zijn ze niet waard...
Had ze niet aan een hond moeten beginnen..
Door dit soort mensen zitten de asiels vol hoor!!!
Arme hond.. |(

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:55

Moderatoropmerking:
Nou nou, gaan we weer lekker hier?
Ik ga er niet eens aan beginnen alle vervelende posts te verwijderen, dan blijft er erg weinig van dit topic over.
Als na mijn waarschuwing nu de sfeer niet verbetert en de vervelende sneren achterwege kunnen blijven, gaat het topic dicht en zullen mensen die op de vervelende tour door gaan op gepaste wijze aangesproken worden.
Graag een nette en ontopic discussie.

Eefsoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:56

Moeten wij nu tegen jou gaan zeggen:
Goh tamara21, Wat ben jij "walgelijk" dat je het er mee eens bent?

Kom op jongens!
Die vrouw heeft gewoon niets met honden, zoals vele mensen niet met paarden.
En idd. dan had ze geen hond aan moeten schaffen, maar dat is nu te laat.
Dus geef gewoon nuttige tips!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:57

Ik denk dat de meest nuttige tip nu wel vaak genoeg gegeven is.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 17:59

@tamara: en jouw tip voor TS is??

Lekker makkelijk mensen veroordelen vanaf je PC.

TS:
Ga met je vriend om de tafel zitten en schrijf op wat je wilt.
Vind je de hond af en toe wel schattig of grappig?
Zo ja, is het misschien een idee om op een puppycursus te gaan met de hond.
Daarnaast kan je ook wat boeken uit de bieb halen over hondengedrag. "Honden voor dummies" bijvoorbeeld.

Wat zegt jouw vriend als je aankaart dat je er toch problemen mee hebt? Luistert hij wel naar je?