Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:39

Thorn2006 schreef:
@ Chubby, dat bedoel ik er dus ook mee te zeggen!!!
Maar ik blijf bezig!!! Ben ik vrij, heb ik het nog over hondenvoer;)

Ik vind het wel eens heel moeilijk om mijn mond erover te houden, puur omdat ik zó enthousiast over ben en volledig overtuigd :o

meggiemeg

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:43

Onze honden krijgen beide verschillend voer.
De ene krijgt prins vlees en de ander krijgt prins super brokken.
Onze oudste hond heeft in zijn puppytijd op Hills gestaan en dat was niet het juiste voer voor hem, na een paar verschillende merken zijn we toen bij Prins uit gekomen.
Onze jonge hond staat op de Prins Super brok. Hij doet het daar goed op.
Wat voor de ene hond een goed merk is hoeft dat niet persé voor een andere hond ook te zijn.
Het is maar net wat ze uit het voer halen.

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:45

Voor mijn 2 teven stel ik zelf samen.
Die krijgen dus alleen maar rauw vlees. Van pens tot strotten en zalm of lamskoppen... alles gaat erin :D

Mijn reu heb ik samen met de fokker en die wil graag dat ik hem brok geef.
Hij krijgt nu 2-3 dagen per week pens of vis en de andere dagen krijgt hij Proplan zalm

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:48

@ Kyar, bevalt de Pro Plan zalm???
Wij horen dat mensen daar erg over tevreden zijn! Ook omdat sommige honden niet meer goed reageren op lam/rijst!!

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:51

Bevalt goed, hij ziet er goed uit. Eet t graag en ontlasting is niet veel en goed stevig.

Maar geef toch liever echt vers hoor ;)

Thorn2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:54

@ Kyar, ja als dat goed bevalt kan ik me dat voorstellen!! Ieder zijn eigen ding, toch? ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:55

Eukanuba speciaal voor cavalier king charles spaniels :) Het enige wat ik nog een beetje bij d'r naar binnen kan proppen :))

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 12:56

@ kyar: gaat je hond er niet van naar vis ruiken?
Als ik hier iets van vis voer aan de hond, of zalmolie over zijn voer, dan ruike je de dagen erna een hele vervelende penetrante geur.

Lante schreef:
Ik ben vast heul slecht, maar mijn honden krijgen de brokken van de Aldi (in die zilverkleurige verpakking) en doen het er heel best op. :D

Voerde ik onze kruising beauceron uit het asiel vroeger ook. Ze is bijna 14 jaar er op geworden.

Kyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:08

Isabonny schreef:
@ kyar: gaat je hond er niet van naar vis ruiken?
Als ik hier iets van vis voer aan de hond, of zalmolie over zijn voer, dan ruike je de dagen erna een hele vervelende penetrante geur.

Lante schreef:
Ik ben vast heul slecht, maar mijn honden krijgen de brokken van de Aldi (in die zilverkleurige verpakking) en doen het er heel best op. :D

Voerde ik onze kruising beauceron uit het asiel vroeger ook. Ze is bijna 14 jaar er op geworden.

Hij ruikt nu lekker naar stro

Hij woont nl met zn halve zus buiten, heeft een nachthok met een dikke laag stro waar hij graag in ligt.
Maar merk niets van visgeur.

De hond van mijn ouders krijgt ook proplan zalm en daar ruik je ook niets aan.

De enige keer dat ik vis ruik is als mijn teven vis hebben gekregen, maar dat is meer aan de bek dan en dat is ook zo weer weg

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:10

Ik voer mijn honden regelmatig vis (zalm, koolvis enz) Ik heb nog nooit iets van een geur bemerkt. Ook niet als ze wat zalmolie krijgen.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:24

Rayal Canin Medium
Onze hond Balou is een kruising Stabij/Kooiker x Border Collie en weeg ongeveer 20/22 kg.
Ze krijgt 1 x daags 2 ranja bekers vol, ze ziet er goed uit en laat nooit wat staan.
Vroeger kreeg ze goedkopere merken en dan kon ik altijd de helft weggooien en was daardoor duurder uit.

Gedurende de dag krijgt ze een hondekoekje of een ander lekkernij.
Verder kan ze het natuurlijk niet laten om zich te buiten te gaan aan een nageboorte van een kalf, ja getver zul je zeggen maar ze heeft gelijk door als er weer een kalfje is geboren en dan is ze niet meer te houden :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:27

Ulfeino schreef:
Verder kan ze het natuurlijk niet laten om zich te buiten te gaan aan een nageboorte van een kalf, ja getver zul je zeggen maar ze heeft gelijk door als er weer een kalfje is geboren en dan is ze niet meer te houden :)

De honden waar ik gewerkt heb ook, hoe diep je m ook begroef, ze wisten het precies. Helemaal gek werden ze ervan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:45

voor de mensen die royal canin voeren,is er iemand die daar de ingredienten van wil opschrijven?? :)

op hun site is dat nl nergens te vinden....

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:50

Geef je pup asjeblief geen pedigreebrokjes meer, de vleeswaarde hiervan is veel te laag. En je hond blijft een carnivoor, je hond haalt weinig tot niets uit brokjes met worteltjes en erwtjes, vlees is wat die nodig heeft! Goed hondenvoer bevat 20% vlees of meer, het hoogste % is 24 geloof ik en dat is HILLS, Pedigree slechts 4% en dan niet in ieder brokje dat ze binnenspeelt. Vlees verteren is erg belangrijk om de darmflora van je pup op te bouwen, als dit ontbreekt is dit erg slecht waardoor je pup later problemen kan krijgen. Zelfde geld voor Friskies, en ander heel goedkope merken, als je bovendien narekent is de aankoop van een Amerk goedkoper dan een B of zelfs C merk. Hiervan moet je namelijk veel meer voeren om je hond te voorzien van alles.

Ook is het belangrijk dat je hond goed kauwt op zijn voer, wat je beter bereikt met brokjes, anders vormt er sneller tandsteen en wordt het tandvlees onvoldoende gemasseert waardoor dat week wordt en sneller zal ontsteken etc.
Laatst bijgewerkt door Oakland1990 op 28-01-10 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:53

Oakland1990 schreef:
Geef je pup asjeblief geen pedigreebrokjes meer, de vleeswaarde hiervan is veel te laag. En je hond blijft een carnivoor, je hond haalt weinig tot niets uit brokjes met worteltjes en erwtjes, vlees is wat die nodig heeft! Goed hondenvoer bevat 20% vlees of meer, het hoogste % is 24 geloof ik en dat is HILLS, Pedigree slechts 4% en dan niet in ieder brokje dat ze binnenspeelt. Vlees verteren is erg belangrijk om de darmflora van je pup op te bouwen, als dit ontbreekt is dit erg slecht waardoor je pup later problemen kan krijgen. Zelfde geld voor Friskies, en ander heel goedkope merken, als je bovendien narekent is de aankoop van een Amerk goedkoper dan een B of zelfs C merk. Hiervan moet je namelijk veel meer voeren om je hond te voorzien van alles.

Uhmn wat je hier zegt klopt niet! Er zijn merken met wel 70% vlees in hun voer ;)
Hills is ook niet zo goed als ze zeggen. Heb het etiket van een zak dieet voer liggen. De ingredienten lijst begint met: granen....
En het hoofdbestanddeel moet als eerste genoemd worden......
Laatst bijgewerkt door Keet op 28-01-10 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:54

Evelli schreef:
Oakland1990 schreef:

Uhmn wat je hier zegt klopt niet! Er zijn merken met wel 7 vlees in hun voer ;)
Hills is ook niet zo goed als ze zeggen. Heb het etiket van een zak dieet voer liggen. De ingredienten lijst begint met: granen....

Mijn pup krijgt Hills by Nature omdat die geen bewaarmiddel etc verdraagt, op mijn etiket staat bovendien écht wel het vlees bovenaan...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:55

Ik voer mijn heidewachtelreu van anderhalf Champ 26/16. Twee keer per dag +- 175 gram.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:57

Oakland1990 schreef:
Uhmn wat je hier zegt klopt niet! Er zijn merken met wel 7 vlees in hun voer ;)

Mijn pup krijgt Hills by Nature omdat die geen bewaarmiddel etc verdraagt, op mijn etiket staat bovendien écht wel het vlees bovenaan...[/quote]

Zal vanavond even het etiket op de foto zetten, dan kan je zien dat ze bij de zak dieetvoer die ik heb liggen (voor gevoelige darmen) de lijst begint met granen.
Maar goed Hills by nature en de Hills dieetvoeders kunnen nogal wat verschillen natuurlijk.

Snap alleen niet dat in een dieetvoer voor honden met darmproblemen graan het hoofdbestanddeel is.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:59

Jij spreekt over dieetvoeding, ik over normaal puppyvoer, en scan gerust het etiket, ik spreek overigens over Belgische merken zoals Hills, ProPlan, Eukanuba, Royal Canin, Pedigree, Bento, Benefull etc

Voor darmproblemen moet je zalmolie bijgeven, of roocevice

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:03

Die darmproblemen heb ik opgelost door het geven van GOED voer ZONDER granen (Orijen)
Daarnaast regeer je op een post van mij waarin ik zeg: Heb het etiket van een zak dieet voer liggen. De ingredienten lijst begint met: granen....

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:09

Je wilde dus appelen met peren vergelijken?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:17

Nee dat doe jij :)
Maar ik ga wel weg uit dit topic, vooral als het op deze manier moet :)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:22

Je hoeft niet weg te gaan, je mag gerust je mening verdedigen, maar naar mijn mening, en de opleidingen die ik kreeg van meerdere merken, is een hondenvoer goed als het meer dan 20% vlees bevat

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:27

goed hondenvoer bevat meer als 70% vlees :)

20% vlees betekend 80% opvulling als granen en bietenpulp...dat heeft een hond gewoon niet nodig,het is geen granen en bietenpulp eter....wel een vleeseter (hond = carnivoor)

dus veel vlees weinig opvulmiddelen als granen en pulp...dan voer je goed.. :)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:28

Je kreeg de opleidingen van brokmerken? Geen wonder dat die zeggen dan hun brok goed is :+ je zou het maar eens gaan afkraken ;)