Op bokt weet iedereen het altijd beter...
Maargoed, aangezien mijn poekie is gaan bokken, ga ik maar ff peerdie kieken..
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

KiWiKo schreef:nou nee, want ik heb het over stalpaarden, die scharrelen ook heel wat af in hun hok zo op een dag![]()
binnenkatten en binnenpaarden hebben het beide evengoed of evenslecht
Liesje89 schreef:Dat kan wel een asociale gedachte zijn, en dat ben ik ook met je eens.. Maar ik kan die kat niet wijsmaken dat hij niet in de tuin van Jan Jansen mag komen.. En ik zal hem daardoor écht niet binnen houden waardoor de kat volledig gefrustreerd raakt.. En uitlaten aan een lijntje werkt imo niet met katten.
.
Diablo schreef:KiWiKo schreef:nou nee, want ik heb het over stalpaarden, die scharrelen ook heel wat af in hun hok zo op een dag![]()
binnenkatten en binnenpaarden hebben het beide evengoed of evenslecht
Een binnenkat heeft een huis tot zijn beschikking, dat is natuurlijk niet te vergelijken met een paard wat 3 x 3 tot zijn beschikking heeft.
Beiden hebben geen buitenlucht, soeszonnetje. Daarnaast komt het paard er wel uit, en de kat niet

KiWiKo schreef:Moontje1991 schreef:
Als mijn paard buiten is dan is ze veilig in de wei/padock de kans dat ze wordt vergiftigd, afgeslacht, ontvoerd, plat gereden, met vuurwerk beschoten of dood getrapt is veel kleiner dan die bij een kat.
Een kat kan zich binnen prima vermaken met grote krabpalen, hangmatjes aan de muur, veel speelgoed, krabplankjes, mandjes, tunneltjes en vriendjes.
Als je een paard in een stal zet waar die veel minder ruimte heeft dan een kat in mijn huis zal deze zich zeker niet vermaken want hij is alleen kan niet rennen niet spelen maar alleen maar stil staan.
Zoiets is pas te vergelijken als je een kat in een reismandje houdt.
Een kat heeft veel meer ruimte in een huis want een kat is veel kleiner en een huis veel groter dan een stal.
Je kunt het pas gaan vergelijken als je zegt een kat in een gewoonen 1 gezins woning met speeltjes en vriendjes en een paard in een stal zo groot als 3 voetbalvelden met vriendjes en speeltjes.
Of natuurlijk een kat alleen zonder speeltjes in een reismandje of een paard alleen in een stal van 3 bij 3.
Dus die vergelijking van een kat in een huis en een paard in een stal gaat nergens over omdat de verhoudingen totaal anders zijn.
nee hooreen paard staat niks veilig in de wei
dat voorop gesteld, daarnaast hebben stalpaarden ook gewoon beweging en kunnen ze ook gewoon sociaal gedrag hebben
![]()
een kat jaagt op prooi, en dat kan die niet (althans beperkt) in huiseen paard schooiert naar voedsel en dat kan die niet (althans beperkt) op stal.......
KiWiKo schreef:Een binnenkat heeft een huis tot zijn beschikking, dat is natuurlijk niet te vergelijken met een paard wat 3 x 3 tot zijn beschikking heeft.
Beiden hebben geen buitenlucht, soeszonnetje. Daarnaast komt het paard er wel uit, en de kat niet
[/quote]
. Jij weet zelf ook dat een kolossaal dier als een paard, wat staat in een stal van 3 bij 3, niet te vergelijken is met een veel kleiner dier als een kat, dat een heel huis tot zijn beschikking heeft. KiWiKo schreef:Diablo schreef:
Een binnenkat heeft een huis tot zijn beschikking, dat is natuurlijk niet te vergelijken met een paard wat 3 x 3 tot zijn beschikking heeft.
waarom niet, de kat kan niet jagen.......... en het paard kan niet trekkenBeiden hebben geen buitenlucht, soeszonnetje. Daarnaast komt het paard er wel uit, en de kat niet
![]()
ik zie geen verschil eigenlijk
Moontje1991 schreef:KiWiKo schreef:
waarom niet, de kat kan niet jagen.......... en het paard kan niet trekkenBeiden hebben geen buitenlucht, soeszonnetje. Daarnaast komt het paard er wel uit, en de kat niet
![]()
Moeten we het voor je spelen?
Of zal ik het voor je uitrekenen?
In verhouding heeft een kat in een huis veel meer ruimte dan een paard in een stal.
Diablo schreef:KiWiKo schreef:Een binnenkat heeft een huis tot zijn beschikking, dat is natuurlijk niet te vergelijken met een paard wat 3 x 3 tot zijn beschikking heeft.
![]()
. Jij weet zelf ook dat een kolossaal dier als een paard, wat staat in een stal van 3 bij 3, niet te vergelijken is met een veel kleiner dier als een kat, dat een heel huis tot zijn beschikking heeft.[/quote]
het gaat mij erom dat beide niet kunnen voldoen in hun levensbehoefte
en dat als men het woord kat zou vervangen voor het woord paard in dit topic, dat dan leiden in last zou zijn........
die een heel huis ter beschikking heeft.
Liesje89 schreef:.. En uitlaten aan een lijntje werkt imo niet met katten.
) en het topic is dubbel zo lang.
(gister dacht ik :wat is die kat toch raar a h doen, op de (net frisse) lakens aan het schrobben, hij ging zitten, en toen....pakte ik hem bij kop en kont en heb m op zijn (net verschoonde ) bak gezet.Janine1990 schreef:ardo_iggy schreef:Dus omdat jullie de katten zo nodig naar buiten willen doen en niet in jullie eigen tuin willen houden moet ik hier de hele dag in de vieze kattenzeik zitten?
Waarom is het zo veel moeite voor een katten eigennaar om hun eigen tuin af te zetten en daar hun beesten in te laten.
Hoef ik er tenminste geen last van te hebben.
Het zal wat worden als ik iedere dag mijn hond bij jullie in de tuin laat om zijn behoefte te doen.
Is in mijn ogen precies het zelfde als met die klere katten hou ze lekker bij je.![]()
![]()
Ik heb nog nooit klachten gehad, voor een plasje duikt poekie de tuin in, en voor een grotere behoefte even onder de heg door in de tuin van de seniorenflat... Nog nooit een woord over gerept.
Een tip voor jou; Strooi wat koffiedik in je tuinGoed voor de planten en anti-kat... Hoef je in ieder geval geen luchtbuks aan te schaffen
Gewoon over de plantjes heel, dun laagje. Wij hadden nooit meer last van katten..