Chiqa schreef:Heb ik ergens gezegd dat ik dit niet zou begrijpen? Het is niet mijn ding that's all...
Even gekeken naar het hondje van Dhani, wil niet veroordelen maar wat mij opvalt is dat mensen met grotere sterkere honden vaak serieuzer omgaan met hun honden (Trainen, appél, gehoorzaamheid) dan mensen met zgn. schoothondjes.
Zal dit een van de oorzaken zijn? Teveel betuttelen en niet duidelijk zijn?
Chiqa schreef:Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat mensen hun hond wél als maatje zien,
ik heb daar een heel vreemd beeld bij. Niet nader te definiëren.
Een van mijn korthaar Chihuahua's was de eerste Chihuahua's die het landelijke club GG1 behaalde en de eerste Chihuahua die het VZH diploma haalde. Verder hebben ze allemaal op GG2 niveau getraind en daarnaast agility, behendigheid, flyball en speuren. In weer en wind, zonder kleertjes 
Er is een korthaar Chihuahua die de hondenthriatlon van Almere heeft volbracht.
En zo zijn er ook voorbeelden van andere kleine rassen, ze zijn niet allemaal hetzelfde.
Helaas zie ik juist de laatste jaren veel onopgevoede grote stoere honden en dat vind ik persoonlijk ook een stuk gevaarlijker. Of grote/stoere honden met gedragsproblemen: blaffen en uitvallen naar andere honden en mensen, wat altijd voorkomt uit angst.
Hier in de buurt zitten veel van die laatst genoemde en mensen lijken dat nog stoer te vinden ook op de een of andere vreemde manier.
Mijn Chihuahua's bijten geen andere hond dood en krijgen het nauwelijks voor elkaar om door mensenvlees te komen als ze zouden bijten. Voor de goede orde, mijn Chihuahua's vonden/vinden alles wat leeft prima en leuk.
Hoe onrechtvaardig het ook mag klinken, je kunt beter een onopgevoede kleine hond hebben dan een onopgevoede grote/stoere hond.