De perfecte hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:46

Als je er zoveel vanaf weet, zou je moeten weten dat wat jij nu verteld, pure onzin is.

Pollewoppy

Re: De perfecte hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 19:52

Inderdaad.
En een hond uit het buitenland geïmporteerd hebben, betekend niet dat je van alles verstand hebt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:07

KLopt, dat is wel vrij kort door de bocht.

@ anshrop: ik vind idd niet dat je er erg veel verstand van hebt, om heel eerlijk te zijn :=

@ Pollewoppy: hij heeft idd een erg mooie kop, wat uitgezakt (niet zo vreemd op die leeftijd) maar vooral een erg gelukkige kop :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:11

Het is ook geen schande als je ergens niet zoveel verstand van hebt, zolang je dat maar toe durft te geven. Je bent tenslotte nooit te oud om te leren zeg maar ;)

Hij is inderdaad een beetje uitgezakt haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:14

Nikki__ schreef:
Als je er zoveel vanaf weet, zou je moeten weten dat wat jij nu verteld, pure onzin is.

Nou idd....Het schaamrood zou me op de kaken staan als ik dergelijke uitspraken zou maken en noch van de hoed en de rand zou weten.....
O wat maak je een blunder Anshdrop!

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:22

Waarom zeikt iedereen elkaar af in dit topic?? Jullie zijn helemaal afgedwaald van de vraag van TS en volgens mij zal TS ook niet meer reageren, wat niet zo heel vreemd is natuurlijk ...

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:26

Ts stelt simpelweg de verkeerde eisen :P

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 20:53

me_myself_i schreef:
Waarom zeikt iedereen elkaar af in dit topic?? Jullie zijn helemaal afgedwaald van de vraag van TS en volgens mij zal TS ook niet meer reageren, wat niet zo heel vreemd is natuurlijk ...

nou idd, wat een agressieve bende zeg, zeker beetje door gefokt! :D
Afijn ladies, hier gaan we het niet over eens worden vrees ik, maar ieder het zijne en ik het mijne, het is maar goed dat we niet allemaal onze pups bij de zelfde fokker kopen, en ik hoop dat TS de beste hond vindt die bij haar past, waar dat dan ook mag zijn. Succes TS!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:11

Jij zegt dat je iemand aan raad, dat als deze voor het eerst een hond koopt, ze hem het beste bij een particulier te halen. T is toch van de zotte. Zo houd je de broodfok in stant, mensen kunnen namelijk prima liegen als het om geld gaat.
Dus geen agressieve benden, gewoon mensen met verstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:28

Nikki__ schreef:
Dus geen agressieve benden, gewoon mensen met verstand.

Precies.
Heb er vrijwel niets meer aan toe te voegen.
Ik kijk liever naar een hond die op een eerlijke manier gefokt is...

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 21:47

Juist geen broodfok!! En die particulier kan ook heel goed bij de rasvereniging zijn aangesloten! Juist die particulier kan een leuk nest gefokt hebben, en als jij bij de ras vereniging informeert naar een particulier gelegenheids nestje kom je vaak op hele mooie betrouwbare manier aan een goede gezonde pup! Dat kan heel goed een nestje zijn van iemand die het leuk vindt een keertje 1 nestje bij zijn teef te fokken. Als je met papier wilt omdat je dan het idee hebt meer zekerheid te hebben kan dat zeker ook, maar heel vaak is dat niet nodig. En ik zeg helemaal niet dat je nooit bij een fokker je hond moet kopen, dat is onzin, ik zeg alleen dat er bij de labjes vaak betere nestjes zijn bij juist die particulier om dat er niet uit beperkte lijn gefokt wordt. Ik heb het juist niet over jan en alleman via marktplaats of uit boeren schuren waar zomaar wat los loopt, en waar er geen toezicht is, maar betrokken mensen met een fijne teef die voor de hobby een nestje hebben.
Ik heb al vele jaren fijne honden, stuk voor stuk heel zorgvuldig gekozen, en juist omdat ik het model van de lab in europa niet mooi vind, omdat ze veels te zwaar zijn waardoor ze vaker gezondheids problemen krijgen, ben ik op zoek gegaan naar die honden die slanker gebouwd zijn, meer volgens het jacht type, gefokt door enthousiaste labrador eigenaars, die net zo denken als ik. Keurige nette mensen die plezier beleven aan het fokken van een nestje bij hun dier, met of zonder papier! Te kort door de bocht dames, en geheel niet genuanceerd!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 22:57

Moderatoropmerking:
Dit topic is inmiddels al meerdere pagina's langzaam steeds meer off topic aan het raken van de oorspronkelijke vraag van TS.
Ik wil jullie vragen graag verder te gaan met reacties die direct antwoord geven op de vraag van TS.
Allerlei uitgebreide persoonlijke ervaringen en verhalen die niet erg duidelijk een advies in zich hebben, zijn niet ontopic.

Chen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-09 00:44

Oke oke... veel geschreven ondertussen. Ik ben vanmiddag gaan kijken bij een particulier die een nest had waar ik heel benieuwd naar was namelijk een teefje kruising labrador x mechelse herder. Ik heb een vriendin gebeld die op een puppy school werkt, ze heeft er dus wel een beetje verstand van. Veel vragen samen doorgenomen en die vrouw de oren van haar hoofd afgevraagt. De moederhond gezien en even meegemaakt, hele sociale hond en echt een andermans vriend, ze kwam gelijk bij me op schoot (dacht zeker dat ze zelf nog pup was) i.i.g alles was in orde ze zagen er goed uit allemaal. ook nog een zusje gezien van haar. Ze is echt een schatje en ik ga lekker bezig met haar. Bedankt voor alle hulp maar heb toch bepaalde ''risico's'' genomen door geen raszuivere te nemen. Binnenkort foto's!

anshrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:17

Gefeliciteerd met je nieuwe hondenkind en heeel veel plezier mee, geniet ervan!!!!!!!!

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:46

Kanzi schreef:
Ik vind dat de TS weer even lekker op z'n Bokts in een bepaalde hoek wordt geduwd.
Als ik haar berichten doorlees zie ik alleen maar iemand die zich helemaal verheugt op haar
toekomstige hond, al helemaal heeft geregeld waar ze allemaal cursussen en trainingen gaat volgen,
het is niet haar eerste hond, ze weet dat ze er veel tijd in gaat steken, en lekker met de hond
naar het park gaat om te zorgen dat die voldoende beweging gaat krijgen.

Alleen de raskeuze is nog niet gemaakt.
Daarbij valt ze op het stoere van de Stafford, het lieve van de labrador
en het werklustige van de herder.
Het mooiste zou zijn als ze dit in één hond terug zou kunnen vinden.
Het zijn alle drie honden met een kortharige vacht.
Dat is een keuze die iemand mág maken!
Ik vind het daarom niet gek dat ze niet valt voor de hollandse smous,
spaanse waterhond of de poedel, die honden hebben een totaal andere uitstraling.
Ik heb zelf een hollandse herder, een golden retriever en een Jack Russel terriër gehad, tegelijk.
Waarom zou je niet op verschillende en uiteenlopende rassen mogen vallen?
Ik vind het dan ook erg flauw om te zeggen dat ze dan maar geen hond moet nemen.

Bij een kruising is van tevoren niet aan te geven wat er uit gaat komen.
Wel is het mogelijk om een pup te testen op karakter, waardoor je in ieder geval al
in kan schatten welke karaktereigenschappen er in zitten.
Dit is de Campbell-test, je kan dan zien of de hond dominant is, onderzoekend,
of het later een angstbijter zal worden etc.

LecyTinker, ik vind het erg logisch dat jou honden nu de tent afbreken,
ze hebben een bepaald patroon opgebouwd waar jij nu even niet aan kan voldoen.
Herders hebben een bepaald basisniveau aan beweging nodig.
Vraag je meer van ze dan kunnen ze dat leveren want het zijn werkhonden.
Maar ze hebben het niet speciaal nodig om vrolijk te blijven.
Ook in periodes dat ik wat minder ruim de tijd voor de honden had lagen ze de hele dag te slapen
tot het tijd was om naar buiten te gaan....

T.S., succes met het vinden van jou hond.
Laat je nog even weten wat het geworden is?

_/-\o_ +:)+
inderdaad dit topic ging ook weer op z'n bokts. Uiteraard zijn er genoeg mensen die niet over hun keuze na denken en ook TS moet er goed bij stil staan welke keus ze maakt (ik zei op mijn 18e ook heel stoer hij gaat mee als ik het huis uit ga tot dat ik erachter kwam dat ik eerst naar een klein appartementje ging...) maar het feit dat ze advies vraagt en zoekt geeft aan dat ze er mee bezig is en dus niet volledig afgekraakt hoeft te worden. Een mening/ advies geven of opdringen wat jij vindt zijn twee verschillende dingen

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 10:55

Als ik je een tip mag geven. Zeker omdat je een Stafford erg stoer vind...
Zoek eens wat info op over de Cane Corso.

Ik heb er zelf 1 en die honden hebben een ontzettend goed karakter.
Ze zijn waaks, speels, ontzettend betrouwbaar, en leren heel snel. Ze zullen nooit raar doen, mits ze goed behandeld worden.
Je hebt er echt een gouden hond aan.

Hier wat foto's van mijn Cane Corso. Dan heb je een beetje een beeld van hoe ze eruit zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:27

heel erg veel plezier met je nieuwe hondje. Ik zie het maar zo... dit topic is een momentopname en maar een klein deel van de hele situatie en de informatie, dus misschien heb je wel een perfecte keuze gemaakt en gaat alles super. Ben iig blij dat je hulp hebt van iemand die er veel verstand van heeft. Want tja, it takes a village to raise a child en een pup hefet net zoveel aandacht nodig! Dus succes en heel erg veel geluk.

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 15:28

Ts had je laatste post helemaal over het hoofd gezien!! Ben benieuwd of we nog een fototje krijgen! Was de moeder de mechelse of de labrador???

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 18:48

Leuk dat je een klik had met die pup :D ik wens je veel plezier met je nieuwe hond :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 20:51

Weet waar je aan bent begonnen...

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-09 21:08

Veel succes, plezier en wijsheid met je nieuwe hond. Jullie worden vast heel gelukkig samen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:42

anshrop schreef:
En dat is precies de reden dat ik geen door fokkers gefokte pup wil, maar een gelegenheids nestje. dan heb je veeeeel minder kans op gedrags problemen, oorontsteking, HD en hoogst belangrijk een pup die minder zwaar op de botten is gefokt en meer in het oude jacht model staat!

uhmm.. juist het tegendeel is waar.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 16:52

Wat ik me nu afvraag: waarom vraag je, als TS advies, en sla je vervolgens alle adviezen in de wind, en doet precies wat je zelf wilt, met alle risico's.
Ik (en meerderen met mij) raad niet voor niets kruisingen af.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:09

Een advies wil niet zeggen dat je dat dan ook MOET aannemen.

Velen hier raden kennelijk kruisingen af. Ik heb zelf ook een kruising, een heerlijke hond en zal de TS een kruising zeker niet afraden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-09 17:11

Dat is zeker waar, maar blijkbaar weet TS het zelf allemaal prima, waarom dan advies vragen?

@ Goof: ik wist niet dat jij een kruising had, dacht altijd dat het een Ambull was?