Katten met buren probleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:14

Hoe kan je leven met het feit dat je huis overstroomd luxx? :oo
Dood en doodeng lijkt mij dat.

Ach.. In jou geval vind ik het dan nog niet erg dat je kat buiten loopt.
Maar dat hier alles ondergepist word?
We hadden een speeltuintje hier, helemaal ondergescheten door de katten. :n
Waarom zou het getolereerd moeten worden?
Tuurlijk zal jou situatie ook niet ideaal zijn, maar moet ik dan maar die katten voor lief nemen?
Ik heb geen kat maar kan mijn dieren niet los laten lopen omdat die krengen ze anders opvreten.
Dat vind ik écht kl*te.

Suuskipje

Re: Katten met buren probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:18

jullie zijn allemaal wel zo fijn aan het klagen hier he, maar doen jullie er verder ook wat aan? eigenaren aanspreken ofzo...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:19

Suuskipje schreef:
jullie zijn allemaal wel zo fijn aan het klagen hier he, maar doen jullie er verder ook wat aan? eigenaren aanspreken ofzo...

Doe jij er wat aan? Kat binnen houden ofzo...
Volgens mij draai jij de rollen om :+ Zonder overlast hoef je ook geen eigenaren aan te spreken en de eigenaren moeten voorkomen dat er overlast ontstaat.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:22

Ja hoor de buurvrouw gewaarschuwd, en bij onze tuindeur maar extra planken gemaakt overal gaas gespannen,, en nu maar hopen dat ze wegblijven..
Geloof me ik ben het echt spuugzat en heb verschrikkelijke neigingen..
Miss kan ik die ene hond ook een week lenen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:25

niet helemaal mee eens,als je weet wie de eigenaar van een kat die overlast veroorzaakt is,dan kan je diegene toch aanspreken?

ok het had wel even op een andere manier neergezet kunnen worden ja

het lijkt me ook heel lastig als een eigenaar niks eraan doet/wil doen.....ik zou niet zo goed weten wat te doen,als het echt de spuigaten uitloopt,zou ik denk ik de kat naar het plaatselijke asiel brengen

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:27

*offtopic
moonfish13 schreef:
Hoe kan je leven met het feit dat je huis overstroomd luxx? :oo
Dood en doodeng lijkt mij dat.

Heb nu overal dijken gemaakt en op de berg greppels gegraven om het water om te lijden, was meer dan een jaar geleden voor het laatst.

Maargoed, ik blijf erbij dat jullie gewoon met zijn allen te dicht op elkaar wonen.
Eén van mijn exen had als jongetje muizen en vertelde mij dat muizen als ze met teveel in een kooi zaten elkaar op begonnen te vreten en als ze genoeg ruimte hadden er niks gebeurde en ze in harmonie met elkaar leefden.
Jullie hebben niet genoeg ruimte en beginnen elkaar op te vreten...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:27

Deze discussie blijft maar komen he? :D
Ik heb nog nooit met mijn handen in de kattenstront zitten graven als ik aan het tuinieren was, mijn vlees wordt nooit van mijn aanrecht gejat, er lopen hier geen wildevreemde katten in en uit, laat staan dat de boel onder gezeken wordt. Nooit zie ik ergens een bult kattenstront liggen buiten. :n Maar dan stap ik weer eens uit de bus en lig bijna op mijn rug door de hondenstront. Stel je dan voor om de hond zijn behoefte achter het eigen huis te laten doen, wordt je aangekeken alsof je rijp bent voor opname :roll:

@ TS: Je idee om je kat een week binnen te houden en ondertussen de meneer op te zoeken om te kijken hoe het er nu voor staat vind ik een erg goede :j

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:39

Quellian schreef:
Suuskipje schreef:

Doe jij er wat aan? Kat binnen houden ofzo...
Volgens mij draai jij de rollen om :+ Zonder overlast hoef je ook geen eigenaren aan te spreken en de eigenaren moeten voorkomen dat er overlast ontstaat.

ho ho als ik niets hoor weet ik ook niets he!
Als ik niet aangesproken wordt door mensne over mijn kat weet ik ook niet wat ie uithaalt.
Nu is meneer gewoon netjes opgevoed en heb ik 1x een klacht gekregen omdat hij het nestje jonge katjes als het zijne beschouwde (identiteitscrisis?) en de moederpoes steeds wegjoeg. Toen heb ik ook gezegd dat ze gewoon water over hem heen mochten gooien en sindsdien is ie niet meer in die tuin geweest.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:40

ik laat mijn honden hun behoefte puur op eigen terein doen,maar betaal wel bijna 500 euro per jaar hondenstrond belasting,is dat eerlijk dan?

denk dat ik alles maar eens gewoon buiten op de gemeentestoep ga gooien.. :D

maar er is een verschil tussen gemeente grond,waarvan het me werkelijk geen ene malle moer kan schelen of katten daar piesen,poepen en weet ik wat ze daar allemaal doen,en een eigen tuin...

mijn honden komen ook bij niemand in de tuin,mijn grond,mijn tuin,ik heb geen kat,wil geen kat..ook niet van een ander,dan zou ik ze zelf wel nemen nl...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:42

Suuskipje: Water mochten gooien? moet er een beetje om lachen (niet banketstaaf bedoeld overigens)

Eerste wat een vreemde kat op mijn terrein krijgt is een plens water of de eigenaar dat nou goed vind of niet. Helaas hebben veel katten er maling aan en blijven terug komen.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:43

:\ we hebben opties zitten bekijken hoe mijn kat uit hun tuin bleef (moederpoes is ook een buitenkat ne de tuin afrasteren wilden ze niet) en ik vertelde dus dat hij een hekel aan water heeft en dan wel 3x nadenkt of ie die tuin weer in wil gaan.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:48

Nou ja, ik als niet-katten bezitter los het gewoon anders op en laat een stroomdraadje lopen over de schutting. Die gebruiken ze toch vaak om af te zetten of overheen te lopen. Is nog niet eens zo duur en is niet storend (tenzij je geen schutting oid hebt :D)

050206051012

Ik denk dat ik gewoon te zuinig ben op mijn katjes, als ik de berichten hier zo lees :+ Ik krijg het al zuur als mijn katten langs de schutting liggen en de buurkat er onderdoor mept, als de dood dat het oogjes kost. Ben erg zuinig op mijn katten!

Mousmous

Luxx, je hebt helemaal gelijk. Katten leven al door de eeuwen heen tussen de mensen. Maar met hoe meer mensen we bij elkaar komen te wonen, hoe meer agressie en intolerantie. Ik heb 11 katten en 3 honden en hier is dat geen probleem ook al lopen ze regelmatig bij de buren. Wij wonen dan ook buitenaf. De buurman heeft tegenwoordig ook een hond, liep ook regelmatig bij ons, maakt me niet uit. Het was een behoorlijk ongecontroleerd projectiel. Het is een jachthond en hij was razend op onze katten, tot hij kennis maakte met een lel van mijn dressuurzweep op zijn achterwerk toen hij er weer een klem in de heg had. Meteen over en hij is nog steeds stapelgek op me. Inmiddels is hij op cursus en luistert stukken beter naar zijn baas, maar ik zal nooit accepteren dat hij een van onze katten zou grijpen.
Het maakt me niets uit als hij ze van zijn erf afjaagt. Dat is niet meer dan normaal, een hond verdedigt zijn terrein doorgaans. Een kat kent dat niet op die manier, die stelt zelf zijn territorium. Dat is zijn aard. Een hond is tenslotte een roedeldier, een kat niet. Ik denk dat je wel zelf je best er voor moet doen dat andere mensen geen last van ze hebben, maar met katten kun je niet alles voorkomen. Er lopen nu eenmaal ook meer katten die geen baasje hebben rond, dan honden. Dus wil je een voliere, zal je die hoe dan ook tegen katten moeten beschermen omdat gewoon op veel plaatsen ook zwervers rondlopen. Dan kan je geen baasjes de schuld geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:55

Suuskipje schreef:

Ja :j
Mijn honden zijn perfect afgericht op katten }:)
Zowel op het erf als in het vrije veld....

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:07

Lia_ schreef:
Suuskipje schreef:

Ja :j
Mijn honden zijn perfect afgericht op katten }:)
Zowel op het erf als in het vrije veld....

toch jammer dat er niet serieus op gereageerd kan worden :)

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:12

Suuskipje schreef:
Toen heb ik ook gezegd dat ze gewoon water over hem heen mochten gooien en sindsdien is ie niet meer in die tuin geweest.

Dat noem ik niet er iets aan doen, dat is een ander opdracht geven om er wat aan te doen.
Komt nog bij dat water gooien helemaal niets helpt, een uur later zitten ze er weer.
En dan hebben we het nog niet over de katten die 's nachts loslopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:14

Suuskipje schreef:

Dit zijn wel de reacties die je krijgt als je jezelf zo makkelijk opstelt. Het is jouw huisdier maar jij hebt zoiets van een ander kijk maar hoe hij of zij het oplost. Moet je niet raar staan te kijken als mensen wat hardere oplossingen gaan bedenken.

Eigenaren opsporen hebben we het al eerder over gehad. De katten hier hebben geen bandjes om en niemand in de buurt weet van wie ze zijn. Zo lekker makkelijk om katteneigenaar te zijn op deze manier, jij de lusten een ander de lasten.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:15

ThePast03 schreef:
Suuskipje schreef:
Toen heb ik ook gezegd dat ze gewoon water over hem heen mochten gooien en sindsdien is ie niet meer in die tuin geweest.

Dat noem ik niet er iets aan doen, dat is een ander opdracht geven om er wat aan te doen.
Komt nog bij dat water gooien helemaal niets helpt, een uur later zitten ze er weer.
En dan hebben we het nog niet over de katten die 's nachts loslopen.

ThePast03 ik had het over mijn kat in het bijzonder, en die is bang voor water en komt dan echt niet meer in je tuin ;)

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:15

heb niet alle reacties gelezen, maare met als enige in mijn buurt een tuin met zand (rest is bestraat) is mijn tuin ook een welkome kattenbak bij buurtpoekies. Ja, vind het ook niet fijn om als tuinierster met mn handen in de kattendrek te vroeten, maar ja wat doet een kat nu verder voor kwaad?? Kan overal wel over klagen, en woon nu eenmaal in een buurt. Ben zelf overigens katloos.

Als we allemaal wat verdraagzamer zijn naar elkaar is het toch allemaal niet zo'n ramp.

Heb niet alle pagina's gelezen, maar TS heb je buurman al opgespoord? Waarsch. een beroepsklager, want als jou katten iid de veroorzaker van al zijn klachten zijn, wil ik niet weten hoe groot jouw katten zijn, willen ze zoveel pies en poep produceren ;-)

Maar even serieus, vaak zijn het ook wel vaak mensen die werkelijk overal last van hebben, en zoals je zegt er lopen veel katten rond dus zou je niet al te veel aangesproken voelen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:16

Suuskipje schreef:
[*olduser*] ik had het over mijn kat in het bijzonder, en die is bang voor water en komt dan echt niet meer in je tuin ;)

Dan nog maak je jezelf er bijzonder makkelijk mee af door een ander opdracht te geven wat hij moet doen omdat hij overlast ondervindt van jouw huisdier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:18

Suuskipje schreef:

Dat is dus wel heel serieus, hier in het dorp is heel goed bekend dat als je kat in onze achtertuin komt hij hem niet meer heelhuids verlaat.
Er staat een duidelijk waarschuwingsbord op het hek het terrein niet te betreden ivm bijtende honden.
Wij hebben nu al jaren geen last meer van katten in de tuin (of buren die zomaar achterom komen ;) ).

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:20

BibicheB schreef:
Ik snap de katteneigenaren die het normaal vinden dat hun katten overal hun behoeften doen en overal binnen lopen echt NIET!

Ik weet namelijk voor de volle 100% zeker dat als ik mijn twee grote honden overal (en dan vooral bij hun in de tuin, tegen het huis, tegen speelgoedc.q. andere dingen) zou laten plassen en poepen ze zwaar over de zeik zouden zijn en zouden vinden dat ík míjn huisdieren bij me moet houden.

En dat katten het fijn vinden om vrij rond te lopen, ja en?? Mijn honden vinden het ook heerlijk om vrij rond te lopen!

De mensen die naar oplossingen zoeken of hun katten netjes binnen houden en dus hun verantwoordelijkheid nemen heb ik natuurlijk totaal geen probleem mee, net als dat ík míjn verantwoordelijkheid neem en mijn honden niet laat plassen en poepen in andere mensen hun tuinen en op andere plaatsen waar het niet hoort. Ze mogen mij namelijk ook aanspreken als een van mijn honden zou poepen op een veldje waar de kinderen spelen of in de tuin.

Wat betreft zandbakken, eigenlijk is het natuurlijk van de gekke dat kinderen niet meer normaal in de (jaja speciaal voor deze kinderen aangelegde!) zandbakken kunnen spelen.......

Ik vind katten over het algemeen trouwens best leuk en grappig hoor, maar ik hoef er geen rotzooi van te hebben! Net als ik geen rotzooi wil hebben van mijn buren hun hond.

hier ben ik het dus echt helemaal mee eens ;)

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:21

ThePast03 schreef:
Suuskipje schreef:

Dit zijn wel de reacties die je krijgt als je jezelf zo makkelijk opstelt. Het is jouw huisdier maar jij hebt zoiets van een ander kijk maar hoe hij of zij het oplost. Moet je niet raar staan te kijken als mensen wat hardere oplossingen gaan bedenken.

Eigenaren opsporen hebben we het al eerder over gehad. De katten hier hebben geen bandjes om en niemand in de buurt weet van wie ze zijn. Zo lekker makkelijk om katteneigenaar te zijn op deze manier, jij de lusten een ander de lasten.

even over mijzelf in eht bijzonder.
iedereen (letterlijk iedereen) weet dat tijger van ons is en zodra hij iets uithaalt zullen ze ook naar ons toe komen, wij maken genoeg praatjes in de buurt en zodoende weet iedereen dat als er wat is ze gewoon aan kunnen bellen.
Veel mensen vinden hem gewoon gezellig :) kroelen lekker met hem en stoppen hem snoepjes toe.
Maar dit is over mij speciaal dan he... wilde gewoon duidelijk maken hoe ik het oplos!

@ ThePast03, we hebben aangeboden om hun tuin af te zetten, schrikdraadje te spannen etc. (op onze kosten uiteraard) maar aangezien ze zelf een kat hebben die de buurt doorstruind. Dus toen vermeld dat wij verder niets kunnen bedenken en aangegeven dat hij bang voor water is en het dan uit zijn hoofd laat in hun tuin te komen ;)

Lia_ schreef:
Suuskipje schreef:

Dat is dus wel heel serieus, hier in het dorp is heel goed bekend dat als je kat in onze achtertuin komt hij hem niet meer heelhuids verlaat.
Er staat een duidelijk waarschuwingsbord op het hek het terrein niet te betreden ivm bijtende honden.
Wij hebben nu al jaren geen last meer van katten in de tuin (of buren die zomaar achterom komen ;) ).

Als je het zo formuleert wel ja, net kwam het over als een flauw grapje :D
Hoop alleen wel dat je je hond aan de riem houdt buiten en zo geen kinderen aanvalt of katten..

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 16:23

Overlast vind ik uit den boze.
Als eigenaar moet je er voor zorgen dat andere geen overlast hebben van je dier.

Ik snap dat je als kat eigenaar wilt dat de kat buiten kan komen. Maar iemand die niet van katten houd hoeft daar toch niet de dupe van te zijn?

Mijn buurjongen heeft ook een kat.
Die zit vaak bij mij in de tuin onder mijn tuinset omdat ik muizen onder mijn wagen heb. En dan houd ie ze in de gaten en vreet ie ze op! Hij ligt op mijn tuinhuisje te zonnen prima.
Maar op het moment dat ie mijn tuin gaat onder scheiten en zeiken dan kan de buurman er wel voor zorgen dat die kat bij mij de tuin niet meer in komt!

zolang ik er geen last van heb vind ik het prima maar als ik er wel last van krijg dan ga ik ook klagen bij de buurman!
Overigens heb ik ook regelmatig overlast van het geblaf van zijn hond midden in de nacht. Het word wel iets minder maar als dat blijft ga ik daar ook over klagen.