Dierenartsen krijgen slechts zeer beperkt voedingsleer tijdens hun opleiding, hebben geen verplichting tot nascholing hieromtrent, worden gesponsord door de voederindustrie én verkopen zelf brokken...
Maar ik ben het wel eens met het feit dat je naar je hond moet kijken of hij het goed doet en dat de keuze voor een bepaalde manier van voeren persoonlijk is (beter goed brokken voeren dan op onjuiste wijze vlees

Zolang je maar kritisch bent op wát je voert en hoe je hond zich daarbij voelt. Er zijn ook zat mensen die alleen op basis van de verkrijgbaarheid (supermarkt) of prijs hun keuze maken en vergeten naar hun dier te kijken of het wel écht goed gaat..
Ik heb mijn hond zelf ook jarenlang brokken gevoerd met 1 of 2 dagen per week Rodi.. Pas toen onze jongste kat een Giardia-infectie en voedselintolerantie had, wat de dierenarts oploste met Hills Sensitive wat me véél te prijzig was (18 euro per 2,5 kilo en dat voor een naakterd die zo'n zak in z'n upje in 2 weken leegat), ben ik gaan zoeken naar alternatieven... En heb ik besloten dat als ik voor mezelf elke dag weer kan bepalen wat ik moet eten om gezond te blijven, ik dat ook voor mijn beestjes kan...