Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:02

Quellian schreef:
Yinnar schreef:
Ik kan je echt niet volgen....of je snapt het niet of je wilt het niet snappen. Niets maar dan ook niets praat goed dat jij je honden 10 uur per dag alleen laat zitten. Je kan op zijn minst een honden uitlaatservice inschakelen.

M'n honden zien me aankomen _O- Die zijn veel te lui om voor 17.00 uur van de bank te komen.
Maar niets hoeft het ook goed te praten, want ik heb geen goedkeuring nodig, scheelt dat ff :)

Gosh, jij spreekt hondentaal en kan ook nog eens gedachten lezen van honden. Moet je je werk van maken. Kan je gewoon thuis doen. Het is hoe dan ook wat anders dan de behoefte van een hond. Je profecteert nu jouw behoeftes op je honden. Echt zielig voor die dieren!

En wordt er hier ergens iets over goed keuring gezegd?? Ik lees het nergens. Eerder afkeuring.

050206051012

Re: Ik kies voor mijn hond, maar mensen snappen het niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:05

Nou Yinnar, misschien moet je dan maar eens de DB bellen voor mijn dieren. Denk er alleen wel om dat je een boete krijgt bij een valse melding. Laat even weten wanneer ze komen, zorg ik voor verse koffie!

Ik spreek geen hondentaal en kan geen gedachten lezen, maar ik kén mijn dieren heel goed, kunnen veel mensen wat van leren :)

Yinnar schreef:
Niets maar dan ook niets praat goed dat jij je honden 10 uur per dag alleen laat zitten.

Goedkeuring, afkeuring, veeg met beide mijn derriere af hoor :)

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:11

Quellian schreef:
Nou Yinnar, misschien moet je dan maar eens de DB bellen voor mijn dieren. Denk er alleen wel om dat je een boete krijgt bij een valse melding. Laat even weten wanneer ze komen, zorg ik voor verse koffie!

Ik spreek geen hondentaal en kan geen gedachten lezen, maar ik kén mijn dieren heel goed, kunnen veel mensen wat van leren :)

Yinnar schreef:
Niets maar dan ook niets praat goed dat jij je honden 10 uur per dag alleen laat zitten.

Goedkeuring, afkeuring, veeg met beide mijn derriere af hoor :)

Dat moet dan wel een behoorlijke zijn gezien de grootte van de afkeuring. :D

Zeg ik hou erover op. Als je verder wilt sikkeneuren dan kan je me PB'en. Alhoewel ik niet denk dat we eruit zullen komen aangezien ik het not done vind wat jij de honden aandoet. Maar als je de behoefte voelt ga je gang. En zo niet I couldn't care less!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:14

Welnee, zonde om mijn energie daarin te steken, ik weet dat ik het goed doe en daarmee is de kous voor mij af :)
En mijn reet, ach... ben toch al aan de man he, die schijnt zich niet te storen aan mijn maatje 36.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:18

Quellian schreef:
Welnee, zonde om mijn energie daarin te steken, ik weet dat ik het goed doe en daarmee is de kous voor mij af :)
En mijn reet, ach... ben toch al aan de man he, die schijnt zich niet te storen aan mijn maatje 36.

:Z :Z Truste!!

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:21

Ik moet zeggen dat ik het topic globaal heb doorgelezen. Over de kwestie van de TS zou ik me niet zo druk maken. Als het echt een leuke collega was, dan had je daar waarschijnlijk ook goed contact mee en dan zal hij/zij wel snappen hoe de situatie is toch?

Verder kwam ik ook beetje rare uitspraken tegen, over honden dagelijks lang alleen zitten. Dat vind ik gewoon niet kunnen.
Natuurlijk zijn er situaties waar je niet voor heb gekozen en waardoor het leven net even anders loopt dan gepland.

Maar bijvoorbeeld de onderste opmerking:
Derma schreef:
Mag ik vragen hoeveel uren je werkt op een dag?
Ik werk minimaal 8 uur op een dag en dat betekend dus dat mijn hond dus ook zo'n 8 uur alleen is (vriend is eerder thuis en ik ga later weg). Hoe doen jullie dat dan met werk etc?

Uh nou niet aan een hond beginnen? :)*

Ik vind het schandalig dat als er mensen fulltime werken, dan toch aan een hond beginnen zonder hier een passende oplossing voor te vinden.
Wij wouden graag een hond, maar we werken ook fulltime. Nu hebben wij de luxe dat mijn vriend de hond mee mag nemen naar zijn werk, dus de hond zit niet 8 uur lang alleen.

Uiteraard kan het misschien ooit wel eens voorkomen, bijvoorbeeld toen we autopech hadden en aan de andere kant van het land zaten. s'morgens waren we vertrokken, uiteindelijk s'avonds laat pas thuisgekomen.
Het was doordeweeks, dus de mensen die een sleutel van ons huis hebben waren ook aan het werk. Mijn vader die om 18 uur klaar was reed als eerste naar ons huis om de hond te halen.
Maar mijn punt is, regelmatig een hond zo lang alleen laten vind ik gewoon niet kunnen. Ook niet met een vriendje erbij :(
Wil je een hond? Dan neem je daar ook je verantwoordelijk voor! De hond is afhankelijk van jou.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:22

Yinnar schreef:
:Z :Z Truste!!

Maak je niet te druk he :(:)

EmDee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 01:23

Goedkeuring, afkeuring, ik weet het niet, en weet je waarom niet? Ik ken die beesten niet :n Stel dat al die beesten nu lekker in hun vel zitten, wie spreekt dan de waarheid? Mijn beessies zitten lekker op de bank te wachten tot ik ze uitlaat en daarna gaan we lekker op de bankhangen voor de TV, ze houden van menselijkgezelschap, ik kan het me bijna niet voorstellen maar toch, ze bloeien helemaal op als ik ook op de bank wil :D

Gezelschapsdieren zijn de honden, meutedieren, roedeldieren, hoe je het ook maar wil noemen, ze horen niet te lang alleen te zijn. En hoelang ze het aankunnen, dat is aan de hondenbaasjes, die kennen hun honden, althans daar ga ik vanuit. Ik ga nog steeds mee met de TS.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:19

Een keer een oppas voor als je eens weg moet oke, maar om voor een begravenis oid een oppas te vragen voor je hond..vind ik te ver gaan.

Is toch niet normaal dat je voor ''elk wissewasje'' je honden naar iemand anders brengt??

En wat als iedereen zijn huisdier meeneemt naar een bezoek aan iemand, zal een mooie bende worden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 08:41

maar een oppas voor je hond kan toch ook gewoon in je eigen huis...
afgelopen zaterdag heeft de kleindochter van mn buren mn hond 2 keer uitgelaten. hond blij, meisje blij en ik blij.
klein beetje vertrouwen in je mede mens mag je toch wel hebben...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:17

Mijn honden zijn nooit veel alleen en bij hoge uitzondering 8/9 uurtjes, maar daarvoor zijn ze goed uitgelaten.
Ook zorg ik altijd dat ze hun eten optijd krijgen.
Verder hebben wij het prima geregeld ik werk twee hele dagen per week en dan gaan de honden naar mijn schoonouders.
Zoals anderen hun kinderen naar hun oppas brengen, zo breng ik de honden.
Het is hun tweede huis en zijn daar erg graag, ook als bij bijv. een hele dag ergens naartoe willen gaan ze daar naar toe.
Mijn schoonouders willen zelf graag een hond maar zien ook de nadelen van het weer gebonden daaraan zijn.
Dit is een prima oplossing, zo hebben zij ook een beetje honden.

Mocht het al eens zijn dat ze langer alleen zitten worden ze van te voren uitgelaten en als ik thuis kom laat ik alles uit mijn handen vallen en loop meteen weer met de honden naar buiten.
Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze meteen buiten de deur gaan poepen of plassen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:41

freespirit schreef:
Bij een begravenis blijft een van ons beiden thuis.....of ik vraag buuf om op te passen, maar ze blijven niet alleen..

Geloof ik niets van, je hem ook nog familie of naaste vrienden die kunnen komen te overlijden, is je niet gegund maar gaat er bij niet in dat er dan geen oppas geregeld kan worden :)

Yiannar heb even getemd op jou jou manier van reageren gaat helemaal niet meer over het onderwerp, erg vervelend als je gewoon netjes discussiëren wilt je draaft helemaal door.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:25

Ik vind je keuzen voor je hond netjes, maar denk dat af en toe (bij uitzondering) wat langer alleen thuis prima moet kunnen hoor.

Yiannar; dus jij laat je honden 's nachts ook uit? Of moeten ze het dán wel een uur of 8 a 9 ophouden? Beetje krom. ;-)
O, en voor je komt met dat ze dan slapen; dat doen de mijne overdag ook! (ja, ik werk ook en dan zitten de mijne ook alleen thuis...alhoewel "alleen" overdreven is aangezien ze elkaars gezelschap hebben).
Ik snap je liefde voor dieren en die is heel goed, maar je kan dingen ook anders bekijken.
Mijn honden laat ik 's morgens uitgebreid uit, daarna ga ik naar mijn werk en bij mooi weer (geen regen) kunnen ze in mijn hele huis en tuin. Ik kom thuis en dan weer alle tijd en aandacht voor ze. Vroeger toen ik paarden had gingen ze mee naar stal de hele avond, dat is nu helaas niet meer. Als ik thuis ben alle tijd en aandacht voor ze. Komen minimaal 2 a 3 keer per week lang in het bos en sowieso elke dag 2 a 3 uur buiten.
Hond van de overburen; overbuurvrouw is de hele dag thuis maar hond ligt de hele dag in de gang. Komt 3 of 4 keer per dag ongeveer 5 minuten op het grasveld aan de overkant om behoefte te doen.
Hond van mijn tante, die ook hele dag thuis is, is zijn hele leven nog nooit in het bos geweest. Hond luisterd niet dus mag dus zelfs niet los.
Als ik hond was had ik wel geweten waar ik het liefste wilde wonen. Mijn situatie is niet 100% ideaal (komt ook door verandering in mijn leven na break-up) maar wel nog goed om diervriendelijk te zijn.
Je honden komen in een ritme en zolang ze voldoende beweging krijgen is het prima te doen om te werken en een hond te hebben.
Elke situatie kan altijd beter...hond is een groepsdier dus is een hond alleen houden ook sneu...ga zo maar door!

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:36

ligt eraan wat je lang vind, een hond heeft in princiepe niet echt een tijdsbesef kwa mensen die niet van huis zijn, of je nu een 10 min weg bent of een 3 uur, enige dat je hebt is dat ze rond de tijd dat jij eten geeft eten willen (dit is echter bij ons extra in de avond of soms in de ochtend) en het uitlaten uiteraard!

ze kunnen best een paar uur alleen blijven, bedoel als men werkt ben je ook die uren weg toch!

Ik ga een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel enkele keer een dagje weg maar dat is per jaar op 1 hand te tellen, echter als mn ma weg wilt een weekend moet ik thuis zijn (onze honden kunnen niet naar een pension) dat is wel jammer met de bouv die we nu hebben maar alé! het zij zo :)
Pas me al 9 jaar aan dr aan :D hadden we dr maar niet moeten redden van de broodfokker... ben al veel te blij dat ze de eerste nacht doorgekomen is en voor ons zo onwijs lief is...

iig ik snap het wel, maar enkele uren kun je best weg blijven hoor en die ene keer per jaar kun je ook best wel langer weg blijven!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:51

Ik snap TS heel goedf hoor ik wil mijn honden (3) ook niet zolang alleen laten, ze lopen hier dan wel op een goed afgesloten stukje terrein buiten en ze kunnen dus hun behoefde doen maar dan nog!

Wij hebben heel veel dieren en nemen onze verandwoordelijkheid wel . TS knap gedaan hoor jij denkt tenminste aan je vriendje dat vind ik echt knap!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:11

Ik heb idd wel vaker horen zeggen dat een hond geen tijdsbesef heeft, maar volgens mij heb ik dan toch heel bijzondere honden.
Mijn honden hebben een ingebouwde klok blijkbaar. Ik neem mijn honden mee naar de winkel, maar die gaan naar de ingang liggen kijken om 4 uur want dan komt er personeel en gaan wij naar huis. Om half 6 liggen ze al weer klaar want dan komt het baasje thuis. Ik ga dan savonds weer naar de winkel, en op dagen dat ik tot 10 uur werk, en de kleine mee heb, dan ligt ze om 9 uur alweer te wachten om naar huis te gaan. (Andere dagen sluit ik om 9 uur).
Een en ander heeft niets met uitlaten of eten te maken, want ik heb geen vaste voedertijden, en geen vaste uitlaattijden.

Wat het plassen etc betreft. Mijn york gaat savonds om half 12 de laatste keer uit, en is soms smorgens om 11 uur nog niet wakker. En dat is een oud hondje waarvan je denkt dat die het wat moeilijker kan ophouden.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:21

SecretLIN schreef:
Ik snap TS heel goedf hoor ik wil mijn honden (3) ook niet zolang alleen laten, ze lopen hier dan wel op een goed afgesloten stukje terrein buiten en ze kunnen dus hun behoefde doen maar dan nog!

Wij hebben heel veel dieren en nemen onze verandwoordelijkheid wel . TS knap gedaan hoor jij denkt tenminste aan je vriendje dat vind ik echt knap!

Hier sluit ik mij bij aan.
Ik heb zelf ook drie honden en blijf niet te lang weg.
Vrijdag heb ik wel een bruiloft en ben dus getuigen en dat betekend dus de hele dag mee.
Tja ik geef ze voor dat ik ga eten en de paarden genoeg hooi en dan zullen ze toch maar alleen moeten blijven tot ik terug kom.
Alles heeft gelukkig een buiten hok maar ik vind het ook te lang en waar we heen moeten is ook niet even om de hoek.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:36

Whoopi1 schreef:
Een keer een oppas voor als je eens weg moet oke, maar om voor een begravenis oid een oppas te vragen voor je hond..vind ik te ver gaan.

.

Beter dat dan niet op komen draven bij een begravenis, dat zou ik pas echt ronduit schandalig vinden.
Bovendien, die hooguit paar uurtjes dat een begravenis duurt kan een hond toch alleen?? Echt schandalig als je daarvoor thuis blijft.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:43

Ik heb toch aardig wat begrafenissen gehad, waarbij ik bijna de gehele dag weg was (wat denk je er van als het niet bij je in de buurt is?). En vaak daarna nog even samen zijn of met een groepje ergens wat drinken/eten..........

Ik zou op zo'n dag, als ik een hond had, wel een oppas of iets regelen. Maar goed, als ik dit allemaal weer lees, begrijp ik weer waarom ik geen hond wil. ;)
Mijn katten redden zich prima thuis, mijn konijnen ook en mijn paard op het land ook. :D

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:45

Voor een begrafenis zou ik ook niet thuis blijven voor de hond. Een begrafenis of crematie is er toch om het te verlies te verwerken in mijn ogen, daar zit je dan alleen thuis met je hond.
In dat geval zal ik er alles voor doen om te zorgen dat de hond niet alleen is. Lukt dat niet, dan kan ik vast de onderburen vragen of ze hem mee willen nemen als hun hondje een ronde maakt.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:34

Goof schreef:
Whoopi1 schreef:

.

Beter dat dan niet op komen draven bij een begravenis, dat zou ik pas echt ronduit schandalig vinden.
Bovendien, die hooguit paar uurtjes dat een begravenis duurt kan een hond toch alleen?? Echt schandalig als je daarvoor thuis blijft.

Zo en op die manier krijg je even via internet het etiketje schandalig opgeplakt!
Leven en laten leven?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:37

Ieder zijn mening, en ik dus ook de mijne.

Ik persoonlijk vind het inderdaad schandalig om een begravenis te laten schieten omdat iemand de hond niet thuis kan/ wil laten. Als er iemand om die reden zou wegblijven van de begravenis van een mij zeer dierbaar persoon zou ik daar geen grijntje respect voor kunnen opbrengen.

Ben blij dat er ook mensen met andere meningen zijn, zo blijft de variatie erin, maar dit is de mijne ;)

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:44

Ik vind als je aan een dier begint je goed de consequenties moet aanvaarden. Een dier kan heus wel paar uur alleen zijn maar om er nou een gewoonte van te maken dat honden 12 uur moeten wachten tot ze mogen plassen en poepen lijkt me niet fijn! En geloof me er zijn genoeg mensen die hun beesten zolang laten wachten! Ik vind het super dat je het hebt afgezegd. Je denkt tenminste nog aan je hond! Probeer allemaal zelf maar eens om 9 uur NIET te pissen. Nou op een gegevene moment laat je het toch lopen hoor! Ik wordt er echt kotsmisselijk van bij ons op stal ook mensen kopen maar paarden en doen er geen reet mee. Voeren niet, zetten die beesten niet buiten terwijl we gewoon 3 weilanden tot onze beschikking hebben! beesten staan dagen op stal zonder eten zonder beweging, gruwelijk zeg ik. Vind het echt niet kunnen maar goed ik dwaal weer af :s. NOgmaals ik vind dat je de juiste keuze heb gemaakt!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:05

Onze honden komen uit een situatie waarbij ze stuk voor stuk niet fijn behandeld werden.

Hond 1; mocht nooit binnen komen, werd 4 keer per dag 10 minuten uit gelaten, was zo onzeker dat ze alles onderplaste.
Hond 2: Komt uit Griekenland, heeft daar meerdere pups gehad, op straat gezworven en daarna in een te drukke opvang gekomen
Hond 3: Moest altijd in de schuur, jankte alles bij elkaar, werd 2x per dag 10 minutn uit gelaten.

Hond 1 en Hond 3 waren dus 24/7 álleen. Hond 2 weten we het niet van, maar sowieso de tijd dat ze op straat geleefd heeft.

Situatie nu:
Tussen de 6 en 8 uur alleen, aantal keer per week.
Wandellen dagelijks zo'n 2.5 uur.
Gaan gergeld mee naar het bos/strand enz
Wonen binnen
Janken niet meer
Gaan mee op vakantie
Word mee gewerkt

Maar ach, ze zijn zo zielig dat ze alleen thuis zitten....

Als ik met ze ga wandellen, als ze 8 uur alleen hebben gezeten, denk maar niet dat ze gelijk zullen plassen hoor. Nee, eerst even met de baas spelen, rollen, snuffelen en dán wagen ze er eens een plasje op.

Mensen met honden vergelijken is appels met peren vergelijken.

Whoopi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:55

Goof schreef:

Zeker weten, daarom is mijn mening ook dat ik het belachelijk vind dat een hond dan niet alleen kan zijn.