Het is weer grote-spinnentijd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 13:59

HorseChica schreef:
wij wonen in een redelijk oud huis...dus best veel spinnen }>
ik heb dan ook een echt 'ritueel' om ze te vermoorden :+

eerst vergassen met deo,
daarna verstijven met haarlak .
En dan pletten maar ! }>

Beetje overkill niet !!!!, alleen het vierendelen ontbreekt nog.
8)7 , maar dat kan natuurlijk niet, ze hebben 8 poten :D _O- _O-

monikje

Re: Het is weer grote-spinnentijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:12

Ik moet woensdag kamperen :|
Komen ze ook voor op weilandjes?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:17

Wij hebben er al 2 gehad. Wij denken een paardje. En ik ben zo bang voor spinnen! Ze zaten ook nog eens bij mijn nachtkastje! Gelukkig is mijn vriend niet bang voor spinnen, dus hij heeft ze lief buiten gezet. (ze hadden de huur niet betaald :D )

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:30

pubelia schreef:
Wij hebben er al 2 gehad. Wij denken een paardje. En ik ben zo bang voor spinnen! Ze zaten ook nog eens bij mijn nachtkastje! Gelukkig is mijn vriend niet bang voor spinnen, dus hij heeft ze lief buiten gezet. (ze hadden de huur niet betaald :D )

Ik wil niet l"llig zijn en wellicht ben je in gedachten met je trouwe viervoeter bezig, maar het is " paartje "

En die spinnen komen nog sneller weer terug naar binnen, dan jullie ze buiten kunnen zetten :D
Laatst bijgewerkt door Paul11 op 31-08-09 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:33

jaah bij ons ook helemaal vol :j
ben ook al een aantal keer gebeten door die grote joekels.. maar ik ben er niet bang van en de bultjes die je ervan overhoudt jeuken niet en doet ook geen pijn :)
laats nog 1 op mn hoofd toen ik de deur uit wilde stappen :') pts hij beet me zo in mn hoofd haha :')
nee ben niet bang van ze en pak ze met een glaasje op en zet ze weer buiten haha.

Paul11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:33

monikje schreef:
Ik moet woensdag kamperen :|
Komen ze ook voor op weilandjes?

Waarom denk je dat ze huisspinnen genoemd worden -:) :(:)

Maar troost je, in weiland zitten weer heeeeeeel andere monsters.
Wat dacht je van oorwormen, hooiwagens ( zijn ook spinnen ), diverse soorten kevers, mieren ect. :D

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 14:46

Paul11 schreef:
Ik wil niet l"llig zijn en wellicht ben je in gedachten met je trouwe viervoeter bezig, maar het is " paartje "

En die spinnen komen nog sneller weer terug naar binnen, dan jullie ze buiten kunnen zetten :D

Niet iedereen kan zo goed schrijven als jou ;)

Ik weet niet of ze terug zijn gekomen, ik ben ze iig niet meer tegen gekomen!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:16

suuzepuus schreef:
Christi schreef:
@suuzepuus ik herken dat zeker. zo'n therapie zie ik ook wel zitten. zou dat bestaan?

ja, dat bestaat zeker!~!

Idd , dat bestaat echt, want ik heb spinnentherapie gehad.
Ik was zo panisch voor die beesten, dat ik op een gegeven moment naar de huisarts ben gestapt en gezegd dat ik van die angst af wilde.
Hij heeft me toen doorverwezen naar het GGZ en daar heb ik 2 sessies van dik 2 uur gehad , met spinnen in potjes en emmertjes.
Het was psychisch heel zwaar, maar ik ben heel blij dat ik het gedaan heb, mijn angst is nu veel minder.
Het zullen nooit mijn vrienden worden, maar ik durf ze nu zelf met een glas te vangen en aan mijn kippen te voeren.
Vorige week heb ik nog 2 exemplaren gevangen en van eentje een foto gemaakt, omdat ik dan zo trots op mezelf ben, de foto is dan meer een trofee :D
Afbeelding

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:18

darwin knap hoor, maar moet die foto zo groot? :D

Hier zat er gisteravond ook een op de muur, netjes in het midden van de muur, kon hem makkelijk vangen. Vorige week liep er een precies in de hoek en hij leek te weten dat ik hem daar niet aan kon met mijn bakje, hij bleef in de hoek naar beneden lopen. Gelukkig kwam hij voor hij beneden was naar het midden, want als hij echt over de grond rent ben ik toch nog wel weg denk ik :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:17

:\ %)

Wat een ellende :\ Toen ik nog thuis woonde sprinte ik zo hard mogelijk de andere kant op terwijl ik om mijn moeder brulde. Die ving ze dan, en zette ze buiten. Ik ben er echt dood- en doodsbang voor, maar ik vind het zielig als ze dood gemaakt worden :o
En nou.. nou woon ik niet meer thuis :\ Gelukkig heb ik sinds vandaag een nieuwe (menselijke :)) ) huisgenoot die vast wel spinnen durft te vangen en buiten te zetten.
Hooiwagens hoog in de hoek (niet boven mijn bed) mogen blijven zitten, die vangen muggen enzo. Maar die vieze grote enge brrrrr renspinnen.. *huivert*

:)*
Zitten die monsters eigenlijk ook drie hoog? Of komen ze van buiten/tuin je huis binnen gekropen? Anders zit ik mooi hoog en droog in Groningen, niks geen viezerds bij mij in huis :D
*hoopt*

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:23

Ja wij hebben ze ook al gehad!

Afgelopen 2 weken een stuk of 5 :=
Eerste zat in mijn schoen, ik was nog niet helemaal wakker, dus ik ging met mijn hand erin, trok hem er zo uit. En toen stond ik snel aan de andere kant van de kamer nadat ik de schoen+spin zo ver mogelijk weg gooide _O-
Nr. 2 kwam toen ik met een vriendin filmpje aan het kijken was.
Nr. 3 zat in mijn kamer op het plafond..
Nr. 4 kwam bij mijn moeder omhoog in het kook-schort _O-
en nr. 5 is opgegeten door mijn kat.

ook nog 2 hooiwagens gezien, die zaten in een hoekje in de woonkamer op het plafond, maar die vind ik niet zo erg.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:25

K ben ook niet dol op die beestjes, maar ik maak ze niet dood.
Ik zet ze netjes buiten :j Stel u voor dat je écht wel geïncarneerd word en terug komt als een spin, k zou ook niet graag dood gemaakt worden :+ Ik probeer zo weinig mogelijk beestjes dood te maken :)
Mijn vriend haat ze en wil ze zo snel mogelijk plat onder de krant ofzo, dan maken wij daar ruzie over...
Maar ie gilt ook echt als een meisje: "Ahhhh weer zo'n tarantula" (volgens mij heeft ie nog nooit een tarantula gezien :P ) dus da's best grappig, heb ik ook iets om hem te plagen! :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:28

Ik noem ze ook tarantula's :')
Vorig jaar zaten er TWEE op mijn klamboe, en toen heb ik ook rustig mijn moeder wakker gemaakt, midden in de nacht of niet. Ik ga écht niet slapen als er zo'n monster vlak bij mijn bed zit. Na-ah :n

Doodmaken vind ik zielig, en ook gewoon goor. Zo'n enorm beest laat ook een enorme vieze gore vlek achter. Ugh, word al misselijk als ik er aan denk :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:29

Berdien schreef:
Ik noem ze ook tarantula's :')
Vorig jaar zaten er TWEE op mijn klamboe, en toen heb ik ook rustig mijn moeder wakker gemaakt, midden in de nacht of niet. Ik ga écht niet slapen als er zo'n monster vlak bij mijn bed zit. Na-ah :n

Doodmaken vind ik zielig, en ook gewoon goor. Zo'n enorm beest laat ook een enorme vieze gore vlek achter. Ugh, word al misselijk als ik er aan denk :=

Ik ook. Al zijn het maar hooiwagentjes :')

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 12:30

Ja die vlekken :=

Nr 2 is door mijn moeder vermoord met de ragebol, ging ze nog even over de vloer wrijven ook :=

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:01

Paul11 schreef:
natascha44 schreef:
Whuaaaaaaaa hier de eerste ook al weer ge-elimineerd, :=
Vreselijke beesten..
Mijn slaapkamerraam dicht doen heeft niet geholpen, nu op zoek naar nummer 2 bah bah bah..

:D :D :D , nee natuurlijk niet, het zijn huis spinnen, die zitten in huis, overigens, hebben die echt je raam niet nodig om binnen te komen, kiertjes en gaatjes genoeg om hun weg in en rond het huis te vinden. _O- _O- _O-

Nou "vriend" deze spinnen lopen ook gewoon buiten hoor!!
Tussen opgestapelde stenen en andere donkere hoekjes (buiten) zie ik ze ook vaak!
Dus ik denk dat ze ook gewoon buiten geboren worden en dan vrolijk (met vooral weersveranderingen) naar binnen lopen..
Ook op stal rennen er enorme grote rond, dus ik vind "huisspin" mi een beetje achterhaald.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:03

Ik denk dat die spinnen er evolutionair gezien eerder waren dan onze huizen :+

Berdien, op een verdieping is mijn ervaring wel dat je er minder hebt, en in de stad sowieso ook :j

Wij wonen vlakbij het bos, jeuj -O- :+ Eergisteren hing er weer eentje aan mijn vriend toen hij 's nachts naar de wc ging, ik was ZO blij dat ik niet eerst was gegaan :=

natascha44

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:14

[quote="Justy"]Ik denk dat die spinnen er evolutionair gezien eerder waren dan onze huizen :+

Precies :j
Dat bedoel ik nou

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:40

Brrrr
DOODENG!
*kijkt gespannen om zich heen*

Bij ons zitten er ook regelmatig. Eergisteren nog, 's avonds laat.. Ik loop de trap op, en zie een mega dikke spin vlak langs mijn hand door lopen @_@
Papa geroepen, maar die wilde uiteraard niet zijn bed uit komen.. En nu is ie weg, en ben ik al twee dagen overal aan t zoeken naar dat ding Afbeelding

Voor de liefhebbers:
Afbeelding
:Y)
Zoiets

Van mij mogen ze ook nooit dood, ze moeten los in de tuin, VER WEG van de deur!
Of door de wc XD

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:19

Zo een als hierboven heb ik een tijd terug naast me in bed gehad. := Ik kon niet slapen en lag op m'n rug naar het donkere plavond te staren. ik had me net op m'n zij gedraaid toen ik een hele zachte plof op m'n kussen hoorde. eerst niets aan de hand maar een paar tellen later liepen ineens de rillingen over m'n lijf en dacht ik, plof :?
met een grote sprong ben ik uit bed gevlogen en m'n lamp aan gedaan. en daar zat zo'n groot zwart monster op m'n kussen. :r heb m'n kussen een gooi door de kamer gegeven en het monster zette het nog op een lopen om aan mijj te ontsnappen maar heeft toen kennis gemaakt met m'n wehkamp catalogus. vondt tie niet leuk. _O- als ik een paar tellen langer op m'n rug was blijven liggen dan had ik hem midden in m'n gezicht gehad. :=

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:45

_O- ik zie het al voor me !! Weet je trouwens dat een mens gemiddeld 7 spinnen in zijn slaap op eet in zijn leven? Dit was er bijna een van geweest ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 22:50

Ach, ik geloof dat niet zo.. Misschien in Afrika ja :P

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:07

Dat is een broodje aap :j

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:09

't was ook maar als grapje bedoeld ;)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 09:14

Ik ben bang dat als zo'n monster op mijn kussen naast me springt, ik me letterlijk doodschrik. Ben ben al zo bang voor die monsters, en als ze je dan ook nog in je bed bespringen.... dan leg ik het loodje :')