Het is officeel katten zijn kl*te

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:18

NonaWen schreef:
[naam] schreef:

Maar das geen leven voor de doorsnee kat....

Maar als de kat niet beter zou weten

@ Tinus, ja ik wel 2 paginas terug

Katten kennen ook zoiets als instinct. hij zal zich gewoon waarschijnlijk niet prettig voelen in een kleine omgeving waar hij niet echt op onderzoek uit kan en met andere katten kan spelen..

Air

Maar wil jij je kat alleen je tuin laten zien zijn hele leven lang terwijl een kat ervan houdt om op avontuur te gaan? Geef je je kat dan een katwaardig bestaan? Die van ons zouden gek worden :=
Kijk als je een huge tuin hebt zou het wel kunnen ja, genoeg te beleven in je eigen tuin dan.

NonaWen: Gewenning helpt voor de meete katten ook niet, het is immers instinct, natuurlijk gedrag.

050206051012

NonaWen schreef:
Oh :') ja njah andersom zou het ook nog niet zo'n slecht idee zijn

Nee zeker niet, maar zie die kat maar eens te vangen :D

Maar als je weet wiens kat het is, dan kost het weinig moeite (vaak wel wat meer lef) om gewoon aan te bellen bij de eigenaar.

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:20

NonaWen schreef:
@ Tinus, ja ik wel 2 paginas terug

Ik nu ook :P :D

Maar dat past toch echt niet in de mond van mijn kat.

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:20

Morrie05 schreef:
Tinuss schreef:
"kat ik wil niet meer dat je op konijntjes jaagt"

Kan je ze dan ook leren dat ze zelf de kattenbak legen en de afwas doen??

Sorry maar hoe had je je dat bedacht dan??

Ja even een lijstje maken voor de kat wat hij allemaal niet mag doen en wat hij wel mag doen.

Even teruglezen, dat heb ik al bedacht ;)

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:21

Ja oke, dat zal dan ook wel waar zijn..
Maar toch :9 ik blijf er bij een ander hoeft er niet van mee te genieten. En het is beter om even langs de eigenaar te gaan indien deze te vinden is ;)

Zoals wij wel gaan doen bij onze terror buurkatten (die overigens wel heel grappig zijn, maar niet bij ons binnen hoeven te komen)..

@ Tinus : Dat hoofdje toch wel

Ik ga werken.. sterkte iedereen met de bitchfight
Laatst bijgewerkt door Meraki op 21-08-09 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Morrie05

Ow jammer dacht ik dat ik orgineel was :(
Maar zie nergens je bericht staan hoor.
Laatst bijgewerkt door Morrie05 op 21-08-09 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

terorita

x_Marr schreef:
Maar wil jij je kat alleen je tuin laten zien zijn hele leven lang terwijl een kat ervan houdt om op avontuur te gaan? Geef je je kat dan een katwaardig bestaan? Die van ons zouden gek worden :=
Kijk als je een huge tuin hebt zou het wel kunnen ja, genoeg te beleven in je eigen tuin dan.
.

mijn tuin is niet huge...helaas zijn er nog al wat poesenbeest haters op de wereld, die als hun nijntje word gepakt
poesenbeesten gaan vergiftigen..dan is m'n poesenbeest beter af in de tuin, ze komt tot in de steeg, die ze ook bewaakt.
nijnen stoffer en blik((helaas is blik overleden) lopen ook los in de tuin, gaat prima samen

sabje1985

Quellian schreef:
sabje1985 schreef:
Die ren was 150 hoog en daar lag een net overheen,als ik er gaas over heen deed kon ik niet meer in de ren komen dus.Maar ze zoeken gewoon een gaatje en gaan daar doorheen.En ik snap dat katten ruimte nodig heeft maar waarom moet een ander er last van hebben

Dus besluit jij gewoon andermans dier met een stok op z'n kop te slaan?
Ben je dan ook zo netjes opgevoed dat je een bandje om z'n nek hangt met een briefje met adresgegevens waar de factuur van de DA naartoe kan of heb je daar dan weer nét niet genoeg ballen voor? :)

Zo je gaat lekker of niet,ter info omdat je alles al zo goed weet ik sloeg de kat niet op zijn kop ik gooide de stok zodat hij schrok maar wist niet dat jij er bij stond,en nee heb geen ballen jij wel??

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:22

Edit.. je had het niet tegen mij :9

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:23

sabje1985 schreef:
Zo je gaat lekker of niet,ter info omdat je alles al zo goed weet ik sloeg de kat niet op zijn kop ik gooide de stok zodat hij schrok maar wist niet dat jij er bij stond,en nee heb geen ballen jij wel??

Nee geen ballen, wel lef :)

Wat als die stok verkeerd terecht gekomen zou zijn? Zou je dan de kat in de kliko hebben gegooid onder het mom van 'wat niet weet, wat niet deert'?

Tinuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:23

Was het erg warm die dag toen het gebeurde

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:26

Quellian schreef:
sabje1985 schreef:

Nee geen ballen, wel lef :)

Wat als die stok verkeerd terecht gekomen zou zijn? Zou je dan de kat in de kliko hebben gegooid onder het mom van 'wat niet weet, wat niet deert'?

He meid als je alles zo goed weet waarom vraag je nog joh.Nee ik weet van wie die kat was en ben er vaak zat langs geweest om te zeggen dat die k*t kat weer in mijn tuin de boel onder zit te schijten,nou als hun er niks aan doen jammer dan.Heb geen hekel aan poesen maar het is wel een keer klaar

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:27

Ik heb dus niet het hele topic doorgelezen, alleen de 1e, maar een nerts of iets kan ook het nijntje hebben gepakt, toch?!

Wat betreft de katten, ja, die van mij lopen ook los buiten en ik hoop dat andere mensen zo weinig mogelijk last hebben van ze!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:28

Als ik er een kat mijn konijn zou pakken kan hij ook iets snaar zijn hoofd krijgen. Niet gemikt raak, genoeg om hem
weg te jagen. Mocht ik op dat moment net perfect raak kunnen gooien (wat me nog nooit is gelukt) dan heeft poezebeest toch echt pech.
Jouw beest in mijn tuin, dat kan ik ook niet helpen. De dierenarts kosten zijn dan voor de eigenaaresse van de kat zelf. Moeten katteneigenaren hun dieren maar bij houden. Er is ook niemand die last heeft van mijn konijn :)

Wietsje92

Re: Het is officeel katten zijn kl*te

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:29

dat is erg vervelend dat je konijn zomaar weggehaald is door n kat. wel raar, want meestal jagen ze toch echt op beesten in het wild.

RoCKyLoVE

RoCKyLoVE schreef:
Je kan als katteneigenaar toch ook iets om je eigen tuin spannen ofzo? Ken er genoeg die dat doen en dan blijft je kat lekker in je eigen tuin..

xNursiex

RoCKyLoVE schreef:
RoCKyLoVE schreef:
Je kan als katteneigenaar toch ook iets om je eigen tuin spannen ofzo? Ken er genoeg die dat doen en dan blijft je kat lekker in je eigen tuin..

Helemaal mee eens!!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:30

xNursiex, eigenlijk heb je gelijk, vorig jaar liep hier het konijn van de buren te hupsen voor de zoveelste keer en heb ik doodgeschoten, was er zo klaar mee! :j

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:31

Ja en ik had het over een lijstje met maken van regels gewoon als geintje want katten kunnen toch niet lezen.

Hackie

randie schreef:
dat is ook mis :), mijn vorige konijn liep altijd los in onze tuin binnen de 4 muren. Die kwam als je zijn naam riep, en wilde wel degelijk aangehaald worden.

vanuit een ander punt gekeken:
Onze konijnen ( ehmm konijn) moet in zijn hokje opgesloten worden fulltime, omdat als hij losloopt de kans is dat hij op
gevreten wordt door een kat die op terrein is waar hij niet
hoort..!

Ik snap dat je boos bent hoor, maar heb je wel eens bedacht dat je ook minstens €300 uitgeeft aan sloten op je voordeur/fies whatever? Dat zou eigenlijk helemaal niet hoeven, want de inbrekers horen ook niet in jouw tuin te wezen/je fiets te jatten :x ...

sabje1985

MamboBeach schreef:
xNursiex, eigenlijk heb je gelijk, vorig jaar liep hier het konijn van de buren te hupsen voor de zoveelste keer en heb ik doodgeschoten, was er zo klaar mee! :j

Nou krijg je heel wat mensen op je dak :D

Tinuss

MamboBeach schreef:

Was rond de kerst of niet??

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-09 14:32

dit is inderdaad een eindeloze discussie en schijnbaar hoef ik ook niet op medeleven te rekenen
:= . In ieder geval blijf ik erbij dat het de verantwoording is van de eigenaar van de kat,
en niet zo zeer die van mij. Als ZOU mijn hok niet goed genoeg in elkaar zitten dan nog kunnen
onze konijnen nergens heen omdat we muren om de tuin hebben.. Als er geen katten waren
was dat ook no problemo, dan had het hok gewoon open gestaan konden ze erin en eruit als
ze wilde. Een konijnen uitloopstal ;). Van onze konijnen heeft NIEMAND last, ze kunnen hier
gewoon niet weg, dus zitten ook niet in een tuin van een ander. En van katten hebben mensen
wel degelijk last.

Anyway ik ga hier nog een keer rondspeuren & de dieren amulance nog eens bellen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 14:32

sabje1985 schreef:
He meid als je alles zo goed weet waarom vraag je nog joh.Nee ik weet van wie die kat was en ben er vaak zat langs geweest om te zeggen dat die k*t kat weer in mijn tuin de boel onder zit te schijten,nou als hun er niks aan doen jammer dan.Heb geen hekel aan poesen maar het is wel een keer klaar

Lezen MEID, dan wordt alles ineens veel duidelijker. Probeer maar eens :)

Maar goed... jij straft dus een dier omdat zijn baas het niet doet? Mag een vreemde jouw paard op z'n flikker meppen omdat diegene vindt dat jij dat had moeten doen?

In wat voor wereld leven we in vredesnaam? :D