ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:28

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:28

Dom, ik bedoelde weken. 6.5 week dus, toen mijn oom en tante hem meenamen. Hij was de laatste in het nest, de rest was al weg.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:31

Berdien schreef:
Dom, ik bedoelde weken. 6.5 week dus, toen mijn oom en tante hem meenamen. Hij was de laatste in het nest, de rest was al weg.

Dat veranderd de zaak. Dat is zeker een broodfokker. Wettelijk mag je niet eens een pup jonger dan 7 weken bij de moeder weghalen.
Jammer dat mensen toch blijven kopen op zulk soort adressen.

Berdien

Re: ACE: reddingsorganisatie voor honden in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:33

Ja ik kan er ook niet bij. En dit zijn dan 'ervaren' hondeneigenaren. Mijn oom is jarenlang hondentrainer bij de hondenclub geweest, ze hebben al tientallen jaren honden gehad. En dan toch hier voor vallen. Domdomdom.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:37

ik heb niet het hele topic doorgelezen.

Toevallig haalt een vriend van mij ook donderdag zijn spaanse hondje op in brussel.
toen ik later de namen zag wist ik dat dat een zusje moest zijn van de jouwe. Kaatje!

Zij hebben al 2 hondjes gehad uit spanje. 1 keer eerder dit ras. dat hondje is helaas overleden.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:40

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 14:46

Wat leuk, nog een Bokker! Ik weet dat nog iemand op Bokt een hondje uit dit nest heeft, wat is de wereld toch klein. En Bokt groot :))

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:48

ThePast03 schreef:
Berdien schreef:

Dat veranderd de zaak. Dat is zeker een broodfokker. Wettelijk mag je niet eens een pup jonger dan 7 weken bij de moeder weghalen.
Jammer dat mensen toch blijven kopen op zulk soort adressen.

Het probleem met mensen die een hondje kopen is vaak dat deze mensen geen enkel verstand hebben van wat er gebeurd met deze diertjes! Die weten het bestaan niet af van de zogenoemde "broodfokkers". Als hondenkenner, aangezien wij er ook mee (top)sporten, zijn wij hiermee bekend, maar ik ken genoeg mensen waarvan ik dan moet zeggen; nooit meer doen want...
Het is jammer dat "gewone" mensen deze broodfokkers niet herkennen!

En wat betreft hondjes uit Spanje, let wel ik ben absoluut tegen de taferelen die daarplaats vinden, maar zolang wij ze naar NL, Belgie & Duitsland halen kunnen ze in Spanje hun gang blijven gaan... Er moet gewoon centraal geregeld worden dat deze mensen die dit veroorzaken strafbaar zijn.
In Spanje/Griekenland is het zichtbaar want de honden zijn op straat gezet, maar misschien hebben deze dieren het wel veel beter dan sommige dieren hier in NL die achter gesloten deuren zitten en zonder dat wij het met zijn allen zien mishandeld worden... Het is allemaal zo dubbel helaas!!

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:52

Ik heb ook een hondje uit Spanje maar dan via een andere stichting.
Daar gebeurd het zo dat de hondjes die in Nederland aankomen eerst naar een pleeggezin gaan en dan kijken ze hoe de hondjes zijn. Als je er eentje hebt uitgezocht dan ga je eerst kennismaken en als je al een hond hebt dan neem je die mee om te kijken of het klikt. Dan ga je naar huis erover nadenken.
Het adoptiegezin gaat ook in overleg en wil je het hondje en zij vinden het ook goed dan kan je hem ophalen.
De hond is ingeent, gechipt, ontwormd en als het geen pup is gesteriliseerd of gecastreerd.
Heb je een pup dan moet je elke maand verslag doen. Is ie ouder dan een jaar dan om de paar maanden laten weten hoe het gaat.
Gaat het niet thuis met de hond dan helpen ze je.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:53

Er zijn gister weer 3 honden bij ons uit Roemenie gekomen, hardstikke leuke dieren, erg lief en echt van die heerlijke bastaarden waar je niet meer uit kan halen wat er ooit in heeft gezeten.
Ze zitten alledrie nu in de opvang en als we weten wat voor karakters ze hebben en als ze lekker geacclimatiseerd zijn gaan we eens rustig aan kijken voor nieuwe baasjes.

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 19:12

Het is absoluut niet zo dat alle stichtingen alleen maar rucksichloss honden naar Nederland halen en verder niets ondernemen in het land van herkomst! Wij doen juist ontzettend veel om het daar voor de honden en dieren in het algemeen te verbeteren, wij geven voorlichting op scholen, de jeugd heeft de toekomst, en wij gaan naar gemeenten en plaatstelijke autoriteiten om te protesteren en wetsvoorstellen te ondersteunen, wij geven met zeer grote regelmaat intervieuws met kranten en locale televisie-en radiozenders, wij zetten castratieprojecten voor de dieren van de plaatselijke bevolking op en ga zo maar door. Ook bemiddelen we meer honden daar dan in Nederland!
Dat kost wel geld dus vandaar dat wij 195,- euro adoptiekosten voor een hondje vragen, daar wordt dat allemaal van betaald zo ook de kosten voor operaties en voert voor de hondjes die wij opvangen. Ik weet dat er een boel stichtingen veel werk plaatselijk doen!
En nogmaals: ik vindt het juist geweldig als mensen een hondje hier uit het asiel halen, men verwijt mij dat ik alleen 'reclame' maak voor de buitenlandertjes maar ik pleit voor de hondjes die een tweede kans nodig hebben, allemaal, ongeacht waar ze vandaan komen.

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 12:09

Even een stipje :D
Ik moet zo werken en ben op de helft van het topic! Vanavond maar even verder lezen. Leuk om te zien dat er meerdere bokkers een hondje uit het buitenland hebben.
Mijn hondje komt 26 september uit Spanje over. Ze komt bij Arca Noah vandaan. http://www.arcanoah.eu

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:03

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

mhak

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:50

Lianne: Zit hier Galgo doorheen?

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:55

ik ben gister ook op kraamvisite geweest bij kaatje, die inmiddels Katie heet. wat een poepie zeg!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 13:05

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 15:49

Och wat zijn ze toch geweldig leuk :+: :+:

Mijn moeder heeft overigens ook een nieuw hondje, een Kooikertje :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:22

Die oortjes :+:

Nou dit is dus onze :D
Afbeelding

De vlucht is een weekje vervroegt, 21 september mogen we haar op schiphol halen *\o/*

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:23

Berdien schreef:
Och wat zijn ze toch geweldig leuk :+: :+:

Mijn moeder heeft overigens ook een nieuw hondje, een Kooikertje :)

leuk! ook uit het buitenland?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 18:29

Nee, gewoon bij een fokker uit NL vandaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 07:59

Kooikertjes zijn :+:

Komt er een ITP topic? Ben blij dat het gelukt is trouwens voor je moeder, fijn hoor :)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-09 09:58

Tuurlijk! Pup is van 4 augustus, en komt zo tegen eind september/begin oktober onze kan op.
Het is een driekleur teefje, zwartbont met bruine vlekken boven de ogen en onder de oren.
Ben ook erg blij, mams is ook helemaal in de zevende hemel :)) ze houdt maar niet op over het bezoek aan de pup "en toen deed ik dit, en toen zei hij dat en toen hield ik haar vast en aaahhh :+: "
:)) :))

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:08

xXLianneXx schreef:
de pups zijn inmiddels een week bij ons en Cara is al weer opgehaald door de nieuwe eigenaar :D
Melvin is er nog en hij is echt zo leuk :D

WOW, als we niet al twee honden hadden dan wist ik het wel, wat een prachtige kanjer zeg!!! *kwijl kwijl*

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 10:10

'wat leuk een topic over A.C.E
Inmiddels heb ik mijn spanjaard al zo'n 5 jaar ongeveer.
Een heerlijke hond en heb er ook echt geen spijt van gehad.
Vind het een prima organisatie en alles was in de puntjes geregeld, ook begeleiding nadien.
Rumba staat ook bij de geluksvogels van 2007.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 11:41

Berdien schreef:
Tuurlijk! Pup is van 4 augustus, en komt zo tegen eind september/begin oktober onze kan op.
Het is een driekleur teefje, zwartbont met bruine vlekken boven de ogen en onder de oren.
Ben ook erg blij, mams is ook helemaal in de zevende hemel :)) ze houdt maar niet op over het bezoek aan de pup "en toen deed ik dit, en toen zei hij dat en toen hield ik haar vast en aaahhh :+: "
:)) :))

Leuk, zo verliefd :D Ken het gevoel :D