ThePast03 schreef:Yinnar schreef:Je kan nu wel zo denigrerend doen maar volgens mij ben jij degene die even de weg kwijt is! We hebben het over de kosten van een castratie. Wat goedkoper is. Via een opvang of een konijn kopen in de winkel en zelf naar de DA brengen. Niet over konijntjes op marktplaats die een goed tehuis zoeken.
Volgens mij snap jij niet dat er opvangen bestaan die gecastreerde rammen voor 10 euro aanbieden.
En dat als ik een konijn wil opvangen ik dus beter op die marktplaatsadvertentie kan ingaan dan naar een opvangcentrum wat 45 euro (of meer) vraagt. Dan voorkom ik zelfs dat die konijnen in de opvang terecht komen, beter kan toch niet?
Verder lijk jij ook niet te snappen dat er dierenartsen zijn die, zonder speciale kortingen, 30 euro vragen voor de castratie van een ram, met gasnarcose.
Als een opvang zulke bedragen moet vragen om te kunnen voortbestaan zijn ze wat mij betreft niet slim bezig en zeker niet in het belang van de konijnen. Dan ga ik liever naar een opvang die slimmer bezig is, dan steun ik namelijk een opvang waar de konijnen niet zo lang hoeven zitten.
Ik snap het dondersgoed! Geef mij nu maar namen van dierenartsen die het voor dat geld doen! In onze regio niet. Althans geen gasnarcose.
De opvang die jij nu zo afkraakt bestaat al sinds jaar en dag. Ze hebben moeilijke perioden vooral in deze tijd want dan blijven de konijnen maar binnenstromen en de rammen moeten allemaal gecastreerd worden. Maar het lukt ze het hoofd net boven water te houden.